Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

aksesuar olayı hakkında bi kaç soru

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında oğuz buçukcu tarafından paylaşıldı.

  1. oğuz buçukcu

    oğuz buçukcu Üye

    Kayıt:
    15 Haziran 2014
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    km saatine ne kadar verdiniz en fazla? basit bi şey almayı düşünüyorum, pilli mi oluyo hepsi? pili bitince noluyo sıfırlanıyo mu? (malca bi şey sorduysam affola .p) önceki kullandığım dandik km saati sıfırlanıp duruyodu sürekli, ondan soruyorum

    yine ön aydınlatmada da pil olayı var galiba, çoğu kişi 2-3 ledli basit aydınlatmaları kullanıyo, iş de görüyo anladığım kadarıya, şarjlı kullandığınız aydınlatma var mı? genel olarak ne öneriyosunuz bu ışık konusunda, sele arkasına da gerekli mi mesela, ya da far işimi görüyo mu diyosunuz, cart curt

    her elcik her bisiklete oluyo mu? takma çıkarma konusu sıkıntı çıkarır mı?

    aklımdakiler bunlar şu an, genel olarak hangi aksesuar gerekli, sizin kullandıklarınız neler, önerdiğiniz ürün, çeşit neler, kafanıza göre yardımcı olabilirsiniz, fikirlerinizi almak istiyorum, link olayını da karıştırabilirsiniz, teşekkür
     
  2. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Merhaba Oğuz,
    -Km saatlerinin pilini çıkartınca reset yapar.
    -Bisiklet aydınlatması kadar gereksiz ve berbat bir şey görmedim, gidona ve sele borusuna fabrika çıkışlı olarak gelen kedi gözlerinden başka bişey takma. Alacaksanda büyük ve şarjlı olmasına özen göstermek gerekli ve gidona bağlanan akülü aydınlatmalar dışında hiç biri işe yaramaz.
    -Her elçik uyumlu olan tüm gidonlar için standarttır.
    Sana tavsiyem en iyisi bile olsa bisiklet aksesuarlarına para verme çoğu gereksiz ve para tuzağı. KM saati belki alınabilir fakat onunda en markalı olanı ve en alt seviyesini almak doğru seçim olur.
    Ben bisikletimde suluk ve kafesi dığında hiç bir aksesuar kullanmıyorum.
     
  3. Tayfun Sezer

    Tayfun Sezer Kıdemli Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    11 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    279
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    Diyarbakır
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ben ön ve arka aydınlatma kullanıyorum.Gece de bisiklet sürerim ve aydınlatmaları şarjlı değil pilli tercih ettim.Şarjım yolda biterse hiçbirşey yapamam ama pilim biterse değiştirir yoluma devam ederim.Km saati olarak Sigma BC 1009 STS kullanıyordum Çok güvenli bir yede oturmama rağmen çalındı.Bir daha km saati aldım aynı fonksiyonlara sahip ve kablosuz.Ama sadece 40tl verdiim o da aynı isi görüyor.
     
  4. oğuz buçukcu

    oğuz buçukcu Üye

    Kayıt:
    15 Haziran 2014
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Ali abi eyv cevap için :d

    valla dediklerin çok doğru aslında önceki bisikletime hevesle, tonla saçma sapan şey taktırıp komple çıkarmıştım

    -km saatinin ömrü pili bitene kadar o zaman, bunu takmanın mantığı heves benim için aslında, yol yapıp herhangi bir pil çıkması durumunda sıfırlanacaksa saçma olur, bilmiyorum

    -aydınlatmanın da şarjlı olması daha mantıklı o zaman

    elcik olarak velonun barendli elciğini çok gördüm, şekli hoşuma gitmedi, nası bi şey alınır acaba, tekrar teşekkür tavsiyeleri dikkate alıcam
     
  5. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Rica ederim Oğuz, bisiklet sürüyorsan km saatinin hiç bir getirisi yok, kendine bir hedef belirlersin ve gidersin, daha sonra daha uzağa ....... böyle gider işte. Elçik konusunda ise vidalı olanlarını tercih etmeni öneririm. Eğer saatlerce arazi turları yapıyorsan vidalı olanlar kesinlikle gidondan kayma, çıkma, gevşeklik yapmayacağı için tercih sebebidir.
     
  6. oğuz buçukcu

    oğuz buçukcu Üye

    Kayıt:
    15 Haziran 2014
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    pilin ne kadar sürede bir değişmesi gerekiyo ortalama? aydınlatma ne kadar mesafeyi aydınlatıyo?
    kablosuz km saatini janta küçük bir aparat takarak mı çalıştırıyosunuz?
     
  7. Mehmet H.

    Mehmet H. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2013
    Mesajlar:
    803
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    *
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    gece sürüş yapıyorsan öne aydınlatma arkayada kırmızı aydınlatma şart gündüz reflektörlü şeyler az çok yeterli
    öne aydınlatma alacaksan bataryası harici olanlardan al ışık gücü yüksek oluyor
    aydınlatmalı ürünlerde şarjlı daha iyi ancak fiyatları pahalı pil sürekli değiştirme derdinden bıkıyor insan alabiliyorsan şarjlı al
    km saati 30 tl ye çinden iş gören türden birşey alabilirsin daha fazla vermeye gerek yok bence (su geçirmez ve ışıklı) pilleri çabuk çabuk bitmiyor 9 aydır kullanıyorum aşağı yukarı aynı pil daha değişmedi 3000 km yapmışımdır ışığını hiç kullanmadım gece yalnız

    bu arada gece sürüşlerinde bence olmazsa olmaz reflektörlü yelek çok etkili
     
  8. oğuz buçukcu

    oğuz buçukcu Üye

    Kayıt:
    15 Haziran 2014
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    anladım şarjlı bir aydınlatma iyi olur gibi, km saatini araba km si gibi kullanabilir miyiz diye sordum pil işini, sıfırlanmama gibi bi durum yok o zaman bitene kadar kullanıcaz
     
  9. onur güneş

    onur güneş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2012
    Mesajlar:
    743
    Beğeniler:
    180
    Şehir:
    malatya
    Seviye:
    Km saati,suluk kafesi suluk (2) sele alti canta onun icindekiler yedek ic lastik, pompa, alyan takimi, yama seti, buff, caki vs. Hepsini ayni anda tasiyorum sele cantasi lazim baya is goruyor ;)
     
  10. AykutÇ.

    AykutÇ. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    401
    Beğeniler:
    433
    Şehir:
    Bolu
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Gece sürüşlerinde aydınlatma ekipmanı çok önemli. Tanımsız cisim, hayalet, yaya vb olarak algıladığın bir karartı bir anda yanından bisikletli olarak geçip gidiveriyor ve kafa kafaya çarpmaktan son anda kurtuldum bir kaç kere. Bendeki aydınlatma ekipmanı olmasa muhtemelen çarpışacaktık o "hayalet"lerle.

    Reflektörlü yelek de çok faydalı. Araçlar iyice kenara kayarak solluyor beni. Yayalar bisikletli polis sanıp usul usul kenara çekiliyorlari kendi yollarından gidiyorlar.

    Bir de her iki bacağa reflektörlü paça bandı takarsan ne ala.
     
  11. oğuz buçukcu

    oğuz buçukcu Üye

    Kayıt:
    15 Haziran 2014
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    sanırım yelek beni aşar ama aydınlatma almaya karar verdim, intden alanlar link bırakabilirse o da iyi olur
     
  12. Mehmet H.

    Mehmet H. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2013
    Mesajlar:
    803
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    *
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    pil çıkınca km yi hafızasında saklamasını istiyorsunuz sanırım sigma gibi markalara bakmanız gerekir o zaman ucuz modellerde yok bildiğim kadarıyla ben toplam km mi belli aralıklarla kontrol ediyorum zaten sıfırlanırsada aşağı yukarı biliyorum

    reflektörlü yelek en kolayı 5-10 tl arası bi fiyata bulabilirsiniz
     
  13. oğuz buçukcu

    oğuz buçukcu Üye

    Kayıt:
    15 Haziran 2014
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    anladım, km yapılan hıza anlık olarak bakmak için kullanılıyo daha çok o zaman di mi, yelek olayı da şu anlık gereksiz en azından benim için
     
  14. YüzSürKoş

    YüzSürKoş Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    2.274
    Beğeniler:
    2.911
    Seviye:
    oguz yelek eger gece sureceksen arkadaslarin dedigi gibi yelek cok onemli bes gun evvel ankarada bir abimiz aydinlatmasi reflektorlu yelegi olup emniyet seridinden gittiği halde alkollunun biri agac sanip carpti ve abimiz hayatini kaybetti.Can guvenligi miz goruntumuzden onemli
     
  15. oğuz buçukcu

    oğuz buçukcu Üye

    Kayıt:
    15 Haziran 2014
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    şöyle, akşamları turlamaya çıkacağım diyebilirim, ama caddeye çıkıyorum sonuçta, olay için üzüldüm ve dikkate alıcam dediklerinizi, dikkat etmek lazım haklısınız
     
  16. Oktay Sencan

    Oktay Sencan Üye

    Kayıt:
    14 Haziran 2014
    Mesajlar:
    56
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Muğla\Fethiye
    Seviye:
    Ben bisikletimde Ön arka aydınlatma ve km saati kullanıyorum.Gece kullanıyorsanız aydınlatma güvenliğiniz için şart ! Km saatlerinin anlık hızı ve genel kullanım toplamını kaydetmek dışında bircok özelliği var örneğin tura cıkmadan önce sıfırlayıp tur sonunda yaptıgıniz mesafeyi görebiliyorsunuz,o turdaki maksimum hızı ortalama hızı,tur süresi vb. verileride kaydedebiliyor bunun için ben yararlı bir cihaz oldugunu düşünüyor ve kullanıyorum tercih meselesi yani olmazsa olmaz bir sey değil ama gece sürüşü için aydınlatma ŞART ! :)