Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Akort ayarı

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Yavuz Onat tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Yavuz Onat

    Yavuz Onat Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Eylül 2014
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Merhaba. Bisikletim Triban 500 fb. Akortu yapabilmem için jantta bir tarafı çok sıkıp diğer tarafı gevşetmek durumundayım. Bu durumda bir taraftaki tellere çok yük binmiş oluyor. Tüm telleri gevşetip eşit gerginliğe getirsem ardından hepsini aynı miktarda geri sıksam ayar az çok tamam olur mu? Bunu hangi sırayla yapmalıyım? photo 1.JPG photo 2.JPG photo 3.JPG
     
  2. yokon

    yokon Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    onur
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Fren pabuçlarını baz alarak yamuk olan tarafın tersindeki teli sıkman gerekiyor. ilk başlarda yarım tur sıkıp tekrar kontrol et. İhtiyaç varsa tekrar yarım tur sıkarsın.
    Youtube'da konuyla ilgili fazlaca video mevcut. Akort anahtarın varsa videoları izleyerek yapabilirsin. Akort anahtarın yoksa başka bir aletle yapmayı deneme, sıkacağın vida başları biraz hassaslar. Sıyırma yapabilir, bir daha o vidayı yerinden oynatamayabilirsin.
     
  3. ElcaSeJawS

    ElcaSeJawS Forum Bağımlısı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    7 Nisan 2015
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    566
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    fatih
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    İnternette cok guzel videolar var onlari izleyebilirsin.@Yavuz Onat
     
  4. darkdream

    darkdream Mühendis ve de teknik sevdalı.

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    17 Eylül 2015
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    102
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Öyle bir şey yapmanıza gerek yok. Hatta daha kötü bir hale gelebilir. Öncelikle boşa dönen, serbest kalan jant teli var mı onu kontrol edin. Ardından tornavida ucu veya fren pabucu ile sağa ya da sola çeken bölümleri dikkatlice belirleyip çeyrek tur hareketlerle ayarlayın. Beğendiğim ve zamanında yararlandığım 2 videoyoyu paylaşayım.

    Burada da temel kuralları çok basit ve net bir dilde anlatmış.
    1)

    Özellikle vida giriş yönüne göre righty tighty kuralını güzel anlatmış
    2)
     
    Suluk bunu beğendi.
  5. Yavuz Onat

    Yavuz Onat Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Eylül 2014
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Sağolun. Fakat asıl sorum şu: Yamukluğu alabilmem için bir tarafı fazlaca sıkıp diğer tarafı gevşek bırakmam gerekiyor. Bu durumda teller eşit gerginlikte olmayacak.
     
  6. ElcaSeJawS

    ElcaSeJawS Forum Bağımlısı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    7 Nisan 2015
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    566
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    fatih
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    @Yavuz Onat Orayıda biraz sıkarsın cok gevsek olmasın ama kararında olsun yaptıgın ayarı bozmasın ama sıkı olsun. zaten bır yere dogru cekınce dıger tarafta bıraz gerılıyor. Benım zondalar da kendı kendını duzeltıyor nasıl dızılım yapmıslarsa ben bozuyorum o toparlıyo kendını :D
     
  7. darkdream

    darkdream Mühendis ve de teknik sevdalı.

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    17 Eylül 2015
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    102
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Vidolarda açıklıyor. Eğer bir taraf çok gevşekse zaten bir sorun var demektir. Öncelikle gevşek kısımları sıkmanız ondan sonra ayara geçmeniz lazım. Herşeye rağmen çok gevşekse karşı taraflarını sıkmalsınız, gevşeği daha da gevşetmemelisiniz.