Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Akaryakıt İstasyonlarında Lastiğe Hava Basmak

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında EUY tarafından paylaşıldı.

  1. EUY

    EUY Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Arkadaşlar merhabalar,

    Bisikletimin lastiğine örneğin 55 PSİ hava basmak istiyorum diyelim.
    55 PSİ' ye geldikten sonra cihazdan uyarı sesi geliyor ve ben de pompayı lastikten hızlı bir şekilde çıkartıyorum,
    Anlık bir hava kaçırma sesi geliyor,
    Pompayı tekrar takıyorum bakıyorum ne kadar hava kaçırmış diye,
    47 PSİ' ye düşmüş gözüküyor.
    Aracımın lastiklerine hava bastığım zaman da bu sesi duyuyorum ama sanırım lastik hacmi büyük olduğundan tekrar pompayı takıp kontrol ettiğimde herhangi bir PSİ azalışı gözükmüyor.
    Bunun sebebi nedir ? O halde 55 PSİ basmak istediğimde 63 PSİ' ye mi ayarlayıp hava basmam gerekir veya daha yüksek bir değere ?

    Not: Farklı istasyonlarda ve/veya aracımın lastiklerine hava bastığım istasyonlarda da denedim pompada herhangi bir sorun yoktur.

     
  2. Speker

    Speker Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    187
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bence yine 55 psi de tutun basınc ayarını. Kaçırma payını eklemek diye bir prosedur pek yok. Zorlamış olursunuz diye dusunuyorum. Bu tahmini yorum. Konunun uzmanı değilim.
     
    EUY bunu beğendi.
  3. SerkanEriş

    SerkanEriş Bisiklet Meraklısı :)

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    97
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    63 yerine 58 psi basın. Kontrol ederkende hava kaçar bilginize. Hatta kontrolü portatif digital basınç ölçer ile yaparsanız hava kaçışın engel olursunuz.
     
    EUY bunu beğendi.
  4. Orhan Akarkut

    Orhan Akarkut Bisikletkolik

    Yaş:
    57
    Kayıt:
    17 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    1.076
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Eddy Merckx
    Seviye:
    Pompa ucunu lastikten çıkardığımızda çıkan pısst sesinin, pompa hortumundaki basınçlı havanın pompa ucundan çıkarken yaptığı ses olduğunu düşünüyorum. İkinci denemede basıncın düşük görünmesinin nedeni pompa hortumunu takarken bir miktar havanın kaçmış olmasıdır.
     
  5. EUY

    EUY Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
    Muhtemelen dediğiniz gibi kontrol ederken hava kaçıyor. :kötü:
     
  6. murat yldz

    murat yldz Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    akhisar
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    istasyonlardaki makinalarda sibobun ucuna pompayı taktığmzda basıncı gösteriyormu ?
     
  7. EUY

    EUY Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Evet gösteriyor.
     
    murat yldz bunu beğendi.
  8. murat yldz

    murat yldz Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    akhisar
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    teşekkür ederim :)
     
    EUY bunu beğendi.
  9. IlkerArslan

    IlkerArslan Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2013
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    305
    Şehir:
    Ankara ve Istanbul
    Adı:
    İlker Arslan
    Bisiklet:
    Claud Butler
    Seviye:
    @EUY

    Otomobil lastiklerinde iç lastik olmadığı için bunlardaki siboplar kullan at tarzındadır. Her lastik/jant değişiminde, ömrünü doldurmamış olsa bile değiştirilir. Çünkü çok sağlam oldukları ve iyi bir yay sistemine sahip oldukları halde yine de zamanla yıpranma ve hava kaçırma ihtimalleri vardır.

    İşte bu çok sağlam yay sayesinde ve lastik iç basıncının bisiklet lastiğine göre daha düşük olması nedeniyle siz otomobilinizin lastiğine hava bastığınızda hortumun ucunu çıkarırken çok az hava kaçıracaktır.

    Sizin de söylediğiniz gibi bu hava kaybı bisiklet lastiğinde (hava saatinin ucunu çekme hızınıza da bağlı olarak) daha fazla olmaktadır.

    En iyisi (lastik üzerinde yazan üst limiti aşmayacak şekilde) biraz yüksek ayarlayıp o şekilde hava basmak... Ben kendim de hep bu şekilde yapıyorum...

    : )

     
    EUY bunu beğendi.
  10. Ahsen Okyay

    Ahsen Okyay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    895
    Beğeniler:
    770
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    benim anlamadığım arabaya 32 basıyorum. bisiklete 55 bassam lastik havaya uçmaz mı?

    basınçlar neye göre ayarlanıyor ki
     
    Jacobox bunu beğendi.
  11. Berkay S.

    Berkay S. Insomnia 29"

    Kayıt:
    12 Eylül 2014
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    77
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @Ahsen Okyay Yol'cular kaç basıyorlar biliyor musunuz :) Tam emin olmamakla beraber bunun yüzey alanı ve onla beraber hacimle ilgili olduğu kanısındayım . Şimdi araba lastiği atıyorum 10 farklı yerden zeminle temas ediyor ve içerisindeki 32psi 10 farklı yerde tutunuyor ve yükü dağıtıyor , yol bisikleti lastiği ise 2 yerden temas ediyor ve bu denklemi tamamlamak zorunda olduğundan daha fazla hava basılıyor .
     
    kuşlar gibi özgür ve Ahsen Okyay bunu beğendi.
  12. furkantrojka

    furkantrojka Kıdemli Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    31 Mart 2016
    Mesajlar:
    271
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Furkan
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    O boyutta lastik 32psi basınç ile o yükü taşıyamaz. Basınç, yüzey alanı ile ters orantılıdır ayrıca.
    Ayrıca ben yol lastiklerime 100psi basıyorum.

    Sent from my ASUS_T00J using Tapatalk
     
    IlkerArslan bunu beğendi.
  13. CengizCelik

    CengizCelik Yeni Üye

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    29 Nisan 2016
    Mesajlar:
    47
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    Tekirdağ / Çorlu
    Adı:
    Cengiz Çelik
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Basilmasina basilirhatta tasir da ciddi derecede enerji kaybi yapiyor. Ben bisikletimi ilk aldigimi zaman 1 hafta kadar 20 kusur psi larda surmusum normalde 50-85psi araligi olan tekerde. Rezalet bir sey. Bence fazla basilmasinin sebebi simdi psi i dusuk lastik daha yumusak oluyor içe göcebiliyor elimizle bastirdigimizda bile, cukura girdigimizi dusunursek direk janta darbe yemis oluyor bisiklet, hem bence lastik omrunu de yer. Lastikler yeterli basincta oldugunda ise lastik az miktar esniyor cukurlarda. Hemde bir miktar sonumleme de yapiyor.
     
  14. kuşlar gibi özgür

    kuşlar gibi özgür Bisiklet tutkunu ^^

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    27 Ocak 2016
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    287
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Barış
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Uzun zamandır merak ediyorum ama, hava basmak için para istiyorlar mı? Ne kadar isteniyor? :)
     
  15. Ahmetgitar

    Ahmetgitar Bisikletkolik

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    13 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    1.050
    Beğeniler:
    4.681
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ahmet
    Seviye:
    @kuşlar gibi özgür hayır istenmiyor.
    Sadece yol bisikleti lastiği çok yüksek basınç istediği için bu pompalara zarar verebiliyor. Bu sebeple kimi benzinciler ince lastiğe hava basılmasına izin vermiyor.
     
    kuşlar gibi özgür bunu beğendi.
  16. kuşlar gibi özgür

    kuşlar gibi özgür Bisiklet tutkunu ^^

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    27 Ocak 2016
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    287
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Barış
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Teşekkürler :)
     
    Ahmetgitar bunu beğendi.