Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

AIROLG Single Speed Projesi

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında Enes Türk tarafından paylaşıldı.

  1. Enes Türk

    Enes Türk Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2011
    Mesajlar:
    54
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Merhaba,
    Uzun yıllar MTB kullanmama rağmen klasik bisikletlerin estetiğinden aldığım hazzı hiçbir bisikletten almıyordum. Nitekim, karar verdim ve klasik bir yarış bisikleti almaya karar verdim, birkaç aylık araştıma sonrasında aradığım bisikleti buldum. Sonrasında forum da gördüğüm fixed ve single speed projelerinden sonra bu bisiklet ile ne yapacağıma da karar vermiştim. Bisikleti internet üzerinden Ankara'dan buldum. Sadece bir resim olmasından dolayı biraz riskliydi ama AIROLG markasını görebildiğim için uygun fiyatlı olması dolayısı ile satın aldım.
    Klasik bisikletlerin tarihi ve hikayelerini pek araştırmadım ama AIROLG markasının kime neye ait olduğunu merak ettim ve başladım italyan forumlarında dolaşmaya, çeviriler sayesinde öğrendim ki AIROLG zamanın faşist rejiminden korunmak amacıyla , 1922 yılında Alfredo Focessi tarafından kurulmuş AMF GLORIA bisiklet markasının bir alt markasıymış. Sonradan baktım ki (ilk başta hiç dikkatimi çekmedi) markaların isimlerini yanyana koyunca,burada bir ANAGRAM kullanılmış. AIROLG GLORIA'nın tersten yazılmış hali. Tüyleriniz diken diken oldu mu?:) Ben ilk farkettiğimde oldu, ve bu hikaye beni çok etkiledi, bisiklete daha çok bağladı. Ne yazık ki AMF GLORIA şirketi 1955 yılında batmış. Bu da bisikleti büyük bir ihtimalle 1922-1955 yılları arasında bir model yapar.
    Gelelim bisikletin fotoğraflarına;
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Forumdan edindiğim bilgiler doğrultusunda maşa ve kadronun boya sökümü işlemine başladım, maşada ki yamukluğu giderdim fakat en büyük problem olan kadro da ki vurukları nasıl çözeceğimi bilmiyorum. Gerçekten çok yazık edilmiş, sanırım hurdalıkta beklemekten hafif bir içe bükülme olmuş onu düzeltmek için çekiçle vurmuşlar.Bir de sonradan arka tarafa metal oturak konmuş. Fikirlerinizi bekliyorum..Umarım kısa zamanda toplayıp huzurlarınıza sunacağım.

    Bu da internette bulduğum bu bisikletin kırmızı rengi;
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    AIRLOG MISURA olarak geçiyor.
    Herkese İyi Çalışmalar,
    Enes Mahmut Türk
     
    Taner Rona ve M.A.Y. bunu beğendi.
  2. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Enes selam, fotografları hatalı paylaşmışsın sanırım kırık linklerden açıldıklarında dahi thumb şekilde ufak açılıyorlar. Şimdilik projende başarılar dilemeden önce de araştırmana en başından başla derim bu bisiklet değil 1920'lerden 1950'ler aralığından bile değil çünkü o yıllarda böyle bir drop-out hiç bir bisiklette yoktu. Benim tahminim üzerindeki decaller seni aldatmış olabilir o yüzden bu kadro zor ihtimal olsa bile erken 80'ler dönemine bile ait olmayabilir.
    Sevgiler.
     
    Enes Türk bunu beğendi.
  3. Enes Türk

    Enes Türk Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2011
    Mesajlar:
    54
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Doğan Bey merhaba, klasik bisikletler hakkında çok fazla bilgim yok, siz de bu forum da bu konu hakkında en bilgili kişilerdensiniz takip ettiğim kadarıyla. Bu bisikletle gerekli tecrübeyi kazanıp, bu restorasyon işini ciddi anlamda devam ettirmek istiyorum.
     
  4. Enes Türk

    Enes Türk Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2011
    Mesajlar:
    54
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Kadroda ki boyayı sökmek için kumlama prosesini araştırdım, eskiden silisyumla kumlama adı altında yapılan işlem en etkili ve zararsız sistemmiş, fakat insan sağlığına zararlı olduğundan Sağlık bakanlığı tarafından onay verilmemiş, şimdilerde ise çelik bilye ile kumlama yapılıyormuş ama bu işlemde kadrolara zarar verebilir dedi konuştuğum bütün kumlamacılar. Fiyat olarak 50 TL diyorlar, ama kesin bir garantisi olmamakla beraber, getirirseniz kadroyu bir köşesine tutarız bakarsınız diyorlar. Ben bu yüzden, metal boya sökücü ile kadroyu boya işlemine hazırlıyorum.
     
  5. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Boya sökücü ve sonrasında zımpara en mantıklısı oluyor, çelik bilya ile kumlama kazanlarında belli ısıya maruz kalan kadrolar durumuna göre deforme dahi olabilmekte olduğu gibi yüzeyde tamamen portakal kabuğu dediğimiz yüzeyde oluyor ve bu statik boya sonrasında bile dalgalanmalara sebebiyet verebiliyor. Parçalara gelince de gördüğüm kadarıyla göbeklerden bir tanesi Campagnolo Gran Sport şeklinde, kıymetini bilin derim.
     
  6. Mansur KHASSANOV

    Mansur KHASSANOV Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2010
    Mesajlar:
    261
    Beğeniler:
    118
    Şehir:
    Ankara, keçiören
    Seviye:
    gerçekten kolay gelsin!

    yanlış mı gördüm, yoksa kadro ve maşa biraz yamuk mu?
     
  7. Enes Türk

    Enes Türk Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2011
    Mesajlar:
    54
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Mansur Bey, maşa da ki yamukluk çözüldü ama kadro da ki kısım biraz can sıkıcı, ona da bir formül düşüneceğim.
     
  8. TanerT

    TanerT Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2011
    Mesajlar:
    49
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Bu bisikleti almayı ben de düşündüm ama fırsat bulup satıldığı yere gidemedim. Kısmet sizeymiş. Maşadaki eğikliği düzeltmeniz iyi. Kadrodaki eğikliği biraz ısıtıp, kendi hazırlayacağınız tahtadan yapılmış bir düzenekle giderebilirsiniz diye tahmin ediyorum. Belki dikkatli olmak kaydıyla tahta desteğiyle kriko da kullanabilirsiniz sanırım. Eğikliği bir şekilde düzeltebilirsiniz ama asıl kötü olan çekiçle vurulmuş olması bence.

    Aşağıdaki sayfada tahta ile yapılmış basit bir uygulama var. Farklı bir uygulama için yapılmış ama en azından fikir verebilir diye tahmin ediyorum.

    http://sheldonbrown.com/frame-spacing.html