Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Ağırlık azaltma

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Onur Gençoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Onur Gençoğlu

    Onur Gençoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Eylül 2012
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Bursa-Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Arkadaşlar uygun bir yer bulamadım bu başlık altında yazayım dedim, umarım doğrudur :)
    Şu an salcano insomnia 272 shimano kullanıyorum ve teknik özelliklerini paylaşayım
    TİP : 26" MTB 27 VİTES
    KADRO : HYDROFORMED 6061 ALÜMİNYUM
    MAŞA : SUNTOUR XCR LO-R KİLİTLEMELİ
    ARKA VİTES : SHIMANO RD-M390 ACERA
    VİTES KOLU : SHIMANO SL-M390 ACERA 27 VİTES
    ÖN VİTES : SHIMANO FD-M390 ACERA
    ARKA DİŞLİ : SHIMANO HG20-9 KASET DİŞLİ
    ZİNCİR : KMC Z99
    KRANK TAKIMI : SUNTOUR XCR V3
    ORTA GÖBEK : SUNTOUR XCT-SQS
    HİDROLİK DİSK FREN TAKIMI : SHIMANO M445, TEKTRO 160MM 6 BOLT ROTOR
    GİDON : SALCANO/ZOOM MTB-AL-152BT ALÜMİNYUM
    GİDON BOĞAZI : SALCANO/ZOOM TDS-D345 3D FORGED ALÜMİNYUM
    SELE : SALCANO LOGOLU, JEL TAKVİYELİ
    SELE BORUSU : SALCANO/ZOOM SP-238 ALÜMİNYUM
    MAŞA YATAĞI : VP A41ACS2 28,6/44/30
    ELCİK : SALCANO ALÜMİNYUM BİLEZİKLİ PVC ELCİK
    JANT : SALCANO X-PROD1 32H
    JANT GÖBEĞİ : SRAM MTH 306 QR
    LASTİK : CONTINENTAL RACE-KING 26x2,2
    Tam emin değilim ama 14-15kg olması lazım. Yavaş yavaş bisikletimi hafifletme niyetindeyim ve nereden başlayacağımı tam kestiremedim. Bu konuda önerilerinizi tavsiyelerinizi bekliyorum :)
     
  2. Semih_ÇELİK

    Semih_ÇELİK Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    627
    Beğeniler:
    347
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    bisikletin 14 15 kg değildir. en fazla 13.5 kg dir. direk hafiflik icin parca yükseltmek mantıklı değil. önce kullanım şeklini ve yükseltmek istediğin yada memnun olmadıgın parcaları belirlemen gerekir. üzerindeki parcalardan yola cıkılırsa ucuz yollu direk sonuca gidicek parça yok. en belirgin hafifliği şuan. maşa dan alabilirsin. maşan 2.2 kg civarında zanledersem. 500 lira bi masraf ile 300 400 gr. maşadan kazanırsın sele borunu ve seleni tart. selen 400 gr civarında zanledersem 200 gr civarında bi seleyi 50 tl ye temin edebilirsin. sele borunda 300 gr den yüksek ise 200 gr civarında bi boruyu 80 100 tl civarına temin edebilirsin. sadece hafiflikden değil ama ilerde ihtiyac duyunca jant setinden belirgin hafiflik elde edebilirsin. çekiş sistemini ise eskitince yükselt. ordan da belirgin hafif elde edebilirsin. yeni bisiklet için diğer söylediğim parcalar biraz daha kolay ve mantıklı.
     
    Ziya Yılmaz ve Onur Gençoğlu bunu beğendi.
  3. Onur Gençoğlu

    Onur Gençoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Eylül 2012
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Bursa-Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Çekiş sistemini iyice eskittikten sonra değişmeyi planlıyorum bende. Kadro, gidon, gidon boğazı hakkında ne düşünüyorsunuz peki. Yukarıda bahsettikleriniz kadar bir hafifletme sağlayabilir miyim?
     
  4. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bence sirayla en onemlileri
    1)teker malzemeleri.(lastikler jantlar gobekler falan)
    2)masa:mosso rigid gibi.nir masa alirsan cok hafifler
    3)sele sele borusu.gidon, bogaz vb. malzemeler
    4)aynakol:aslinda bu en cok hafifletenlerden galiba ama fiyati pahali oldugu icin dorduncu siraya yazdim
    5)pedal:bilmiyprum ama buda baya.etki.eder diye.dusunuyorum
    6)kadro:senin kadron hafiftir salcanonun o modelleri genelde 1.5 kg civaridir ama eger daha agirsa geotech race alinabilir
     
  5. Onur Gençoğlu

    Onur Gençoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Eylül 2012
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Bursa-Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bisiklet 6-7 aydır bende belki daha fazla oldu, bütün parçaları tek tek tartmak lazım aslında ama fırsat bulamadım bunun için. Dediğin gibi jantlar ve aynakol baya bir farkettiriyor fakat aynakollar fiyat olarak yüksek biraz. Sele, sele borusu, gidon ve boğazı, kadro ve maşa mantıklı bir sıralama gibi :)
     
  6. Semih_ÇELİK

    Semih_ÇELİK Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    627
    Beğeniler:
    347
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    gidon gidon boğazı en sonki iş. 150 200 gr kazanmak icin 300 lira gider. komple en hafif aluminyum kadroyu komple değiştirsen 150 200 gr yi geçmez gerek yok. yukarıda bahsettiğim hafiflemeleri yakalayabilirsiniz yerinde yapacagınız değişimler ile. tabi biraz para harcamanız gerekir.
     
  7. Onur Gençoğlu

    Onur Gençoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Eylül 2012
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Bursa-Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Dediğim gibi bu konu hakkında pek bilgim yok, ben kadrodan kazanırım diye düşünüyordum. İlginiz için sağolun, teşekkürler :)
     
  8. Samet Koç

    Samet Koç Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Şubat 2012
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    490
    Şehir:
    Isparta-Antalya
    Seviye:
    Kadron zaten hafif. Bence ağırlığı hiç düşünme. Performansını artır o zaman bisiklet kendiliğinden hafifler. şimdi 3000 lira masraf edersin 2kg hafifletirsin bisikleti. Değmez bence. Spd kullanmıyorsan spd ye geç derim.
     
  9. bülent samsunlu

    bülent samsunlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Şubat 2010
    Mesajlar:
    462
    Beğeniler:
    474
    Şehir:
    İstanbul/Pendik/Samsun
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    paranız varsa hafiflersiniz yoksa ağır ağır devam... :p şaka bir yana karbon kadro olmadıktan sonra parçaları hafifletmeye gerek yok,bende de salcano astro var 13.5 kg,bundan hafifleri zaten 2000-3000 tl. civarı,ya da karbon bisiklet alırsan 3000+ üstü devam eder...
     
  10. Ziya Yılmaz

    Ziya Yılmaz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Eylül 2011
    Mesajlar:
    808
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Ben de işe Salcano ile başladım. Benim de bisikletim 14kg civarıydı. Kullandıktan 1,5 sene kullandıktan sonra bisikleti modifiye etmek yerine değiştirdim. Değiştirdiği parça bir tek pedal oldu SPD pedala geçtim etkisini gördüm özellikle rampalarda. Zaten ağır bisikletin etkisi de en fazla rampalarda hissedilir. Dişi az olan bir lastiğe de geçebilirsin. Eğer modifiye etmek istersen de kesinlikle en son vites sistemini değiştirirsin. İşe de amortisör ile jant seti ile başlayabilirsin.
     
  11. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bide isin su yonu var bisikleti yuzde.doksan ve ustu asfaltta suruyorsan durrk tur sehir ya da yol bisikleti almalisin ama ben bisikleti kotu ortamlarda kullaniyorum yarisa giriyorum dersen agirligi ondan azaltcam dersen zaten gereksiz yeni bir giant trek scott.gibi markalarin bisikleti daha cok is gorur
     
  12. Onur Gençoğlu

    Onur Gençoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Eylül 2012
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Bursa-Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Şu an bisiklette spd pedal ve continentalin raceking 2.0 lastikleri var, bisikleti %60 asfalt %40toprak yolda kullanıyorum, yarış gibi bir niyetim yok ama baya bir rampa çıkıyorum :) Fazla profesyonel değilim ama bisiklete bindimmi ortalama 40km sürüyoruz. Hafifletmenin faydalı olacağını düşünüyorum. Bisikleti direk değiştirmek maddi yönden zorlayabilir bu yüzden parçalara yönelmek istiyorum. Maşa 2.2kg , maşadan başlamak faydalı olabilir :)