Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Aerodinamik Meselesi

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında observer tarafından paylaşıldı.

  1. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.467
    Beğeniler:
    386
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Forumun gündemi sabah programlarına kayma eğilimi göstermişken açtığım ve açacağım konularla gündemi biraz değiştiriyim :)

    Rüzgar karşıdan geldiği zaman rüzgarın çarptığı yüzey alanını azaltmak için aerodinamik bir pozisyon alıyoruz ve zararı minimuma indiriyoruz.
    peki ya rüzgar arkadan geliyorsa?
    dimdik durup yüzey alanını arttırsak rüzgarın bizi itme gücünü arttırsak mantıklı olmaz mı :D
    yoksa herkes bunu yapıyor da benim aklıma mı yeni geliyor :D (dik durmak yol bisikletinde biraz zor olur galiba)

    bide aklıma şöyle bir şey takıldı.
    arkadan 20 km/h la rüzgar geliyor diyelim tabii o kadar olmaz da olsun işte :D
    biz sabitken 20 rüzgarın hızı
    fakat biz km/h hıza çıktığımızda kendi hava duvarımızı oluşturmuş oluyoruz bu olay arkadan gelen rüzgara zıt yönde bir rüzgar oluşturup net kuvvetimizi pozitif yönde 10 km/h lara falan düşürebilir mi? yoksa negatif yöne düşürüp yine bizi aerodinamik pozisyon almaya bile zorlayabilir mi?
     
  2. Efe Yamac Yarbasi

    Efe Yamac Yarbasi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2013
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    316
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    rüzgar arkadan estiğinde de hızı önemli, aslında yaptığı şey genelde karşıdan gelen rüzgarın etkisini düşürmek. yani, hızımız yüksekse her türlü aerodinamik bir pozisyon almamız gerekiyor, sadece karşılaştığımız hava direnci daha az oluyor rüzgar arkadan estiği için.
     
  3. Uğur S.

    Uğur S. Onursal Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    4 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.963
    Beğeniler:
    2.254
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Peugeot
    Seviye:
    ek$i sözlük'te bir entry'den alıntı yapayım. Ne kadar doğru bilemiyorum ama bana mantıklı geldi.


    Kaynak: wywh
     
  4. KS
    observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.467
    Beğeniler:
    386
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    tam olarak benimde düşündüğüm ama doğruluğundan emin olmadığım şeydi.
    düz yolda 0 hava direnci varsa sabitken.demekke sürüşe başladığımızda ve 30 km/h hıza ulaştığımızda rüzgar olmadığı halde rüzgar direnci olcak.
    zaten hızımız arttıkça rüzgar karşıdan daha sert çarpıyor ama yine de emin olamamıştım.
    bu da galiba performans bisikletçileri için arkadan esen rüzgarın sürtünmeye karşı gelme ihtimali yok ve her daim aerodinamik olmak zorundalar demek oluyor_?
     
  5. Efe Yamac Yarbasi

    Efe Yamac Yarbasi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2013
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    316
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    formülü yanlış yazmış o arkadaş. ortaya çıkan sürtünme kuvveti her zaman bağıl hızın karesiyle doğru orantılıdır. ama hız büyüdükçe karelerin arasının açılmasından dolayı sürtünme daha çok etkiliyor. ama yine, faktörler havayla yüzleşen alan ve hız^2.
    aslında olay basit, ne kadar aerodinamik bir pozisyona girersek aynı eforla -gitgide azalarak- daha hızlı gidebiliriz. malum her şeyin bir limiti var. bir de tırmanış hızlarında bu hafa sürtünmesinin genelde bir etkisi olmuyor ekstrem bir karşı rüzgar yoksa.
     
  6. 9magiko

    9magiko Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    739
    Beğeniler:
    795
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Murat Ali Güneş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    [​IMG]