observer
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 3 Ağustos 2010
- Mesaj
- 1.663
- Tepki
- 581
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Salcano
Forumun gündemi sabah programlarına kayma eğilimi göstermişken açtığım ve açacağım konularla gündemi biraz değiştiriyim
Rüzgar karşıdan geldiği zaman rüzgarın çarptığı yüzey alanını azaltmak için aerodinamik bir pozisyon alıyoruz ve zararı minimuma indiriyoruz.
peki ya rüzgar arkadan geliyorsa?
dimdik durup yüzey alanını arttırsak rüzgarın bizi itme gücünü arttırsak mantıklı olmaz mı
yoksa herkes bunu yapıyor da benim aklıma mı yeni geliyor (dik durmak yol bisikletinde biraz zor olur galiba)
bide aklıma şöyle bir şey takıldı.
arkadan 20 km/h la rüzgar geliyor diyelim tabii o kadar olmaz da olsun işte
biz sabitken 20 rüzgarın hızı
fakat biz km/h hıza çıktığımızda kendi hava duvarımızı oluşturmuş oluyoruz bu olay arkadan gelen rüzgara zıt yönde bir rüzgar oluşturup net kuvvetimizi pozitif yönde 10 km/h lara falan düşürebilir mi? yoksa negatif yöne düşürüp yine bizi aerodinamik pozisyon almaya bile zorlayabilir mi?
Rüzgar karşıdan geldiği zaman rüzgarın çarptığı yüzey alanını azaltmak için aerodinamik bir pozisyon alıyoruz ve zararı minimuma indiriyoruz.
peki ya rüzgar arkadan geliyorsa?
dimdik durup yüzey alanını arttırsak rüzgarın bizi itme gücünü arttırsak mantıklı olmaz mı
yoksa herkes bunu yapıyor da benim aklıma mı yeni geliyor (dik durmak yol bisikletinde biraz zor olur galiba)
bide aklıma şöyle bir şey takıldı.
arkadan 20 km/h la rüzgar geliyor diyelim tabii o kadar olmaz da olsun işte
biz sabitken 20 rüzgarın hızı
fakat biz km/h hıza çıktığımızda kendi hava duvarımızı oluşturmuş oluyoruz bu olay arkadan gelen rüzgara zıt yönde bir rüzgar oluşturup net kuvvetimizi pozitif yönde 10 km/h lara falan düşürebilir mi? yoksa negatif yöne düşürüp yine bizi aerodinamik pozisyon almaya bile zorlayabilir mi?