Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Aerodinamik jant, giysi, pozisyon. Hangisi daha fazla hız kazandırır?

Konu, 'Bisiklet ve Ekipmanları Test Köşesi' kısmında MehmetAliB. tarafından paylaşıldı.

  1. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    GCN ekibi yine eğlenceli bir teste imza atmış. Bu adamlar eğlenmesini biliyor arkadaş:D Aerodinamik jant, sürüş pozisyonu veya kaskla beraber giysi. Hangisi daha fazla hız kazandırır? Sözü uzatmadan teste geçelim.



    Sonuç: Aerodinamik pozisyonda sürekli sürüş yapabilmek için esnekliği artırıp karın kaslarını patlatmak gerekiyor:)
     
  2. Ahmet.KOÇ

    Ahmet.KOÇ KOM

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    29 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    785
    Beğeniler:
    1.154
    Şehir:
    Bilkent/Polatlı
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Aerodinamik pozisyon ve aerodinamik kıyafet konularının hız artışında aero jantlardan daha belirleyici faktörler olduğu yönünde düşüncem ve tecrübelerim vardı. GCN kardeşler de bize bunu deneysel olarak göstermişler, sağolsun varolsunlar :)
     
    MehmetAliB. ve Tolga Çelebi bunu beğendi.
  3. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    3.895
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    İzlemedim ama bence kesinlikle pozisyon :harika:
    İ
     
  4. Hastateker

    Hastateker Forum Bağımlısı

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    22 Ocak 2016
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    494
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Osman Özgün Yıldız
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Dizlerin ve karnın birbirine yaklaştığı pozisyonda karın iyi çalışıyor cidden
     
    Furkan Alp bunu beğendi.
  5. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Jantlar neymiş bakayım dedim, ZİPP'in son nesil NSW adını verdiği jantlar. Aerodinamik pozisyonun en önemli şey olduğunu biliyorum ama jantın kıyafetten bile az kazanç vermesi benim için ilginç oldu.
     
    Gökhan kocatepe bunu beğendi.
  6. Fakir Kemancı

    Fakir Kemancı Kıdemli Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    25 Ocak 2015
    Mesajlar:
    215
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Adı:
    Serkan G.
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bu aero modası da zamanla geçecek yine hafiflik için insanlar bir taraflarını yırtacak şu endüstri en çok yol bisikletçilerini yoluyor.
     
  7. mfmayliba

    mfmayliba Kıdemli Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    6 Nisan 2016
    Mesajlar:
    233
    Beğeniler:
    140
    Şehir:
    konya
    Adı:
    Mustafa Ferruh
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bu aero jantin olayı nedir ?
     
  8. gmfaruk

    gmfaruk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Kasım 2013
    Mesajlar:
    888
    Beğeniler:
    774
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Benim anladigim kadariyla 40 km civari ortalama hizla gidiyosan hayrini gorursun
     
  9. Melih Demir

    Melih Demir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2011
    Mesajlar:
    357
    Beğeniler:
    709
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bu durumda kilo verip (göbeği olanlar sadece), performansı artırarak aero pozisyonda gitmek en ucuz ve etkili yöntem oluyor. Uzun zamandır aklımda olan jant setini değiştirme fikri çok şükür rafa kalktı :)

    Peki gidona ilave tri-bar alsak aynı şekilde ortalama hıza katkısı olur mu/ne düzeyde olur?
     
    Ozgurama bunu beğendi.
  10. Tasogare

    Tasogare Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.000
    Beğeniler:
    1.280
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Mugen
    Seviye:
    gayet iyi bi katkı sağlar, yalnız asıl sorun esneklik, şahsen ben aero pozisyonda gidemediğimi çok şiddetli bi rüzgarda gidene kadar anlamamıştım, bende karın kaslarından çok quadriceps grubunda baya zorlanma oldu, esnetmek lazım, o da baya zahmetli bi süreç :)

    aerobar / tribar
    aerokask
    ayakkabı kaplaması
    [​IMG]

    ya da bu şekilde daha ucuz yollu bi çözüm bulabilirsiniz

    [​IMG]

    time trialda rüzgar direncini düşürmek için eldiven giymeyen sporculara rastlayabilirsiniz. ya da skinsuit tercih edebilirsiniz



    [​IMG]
    pozisyondan sonra en etkili olan şeyler ki tribar direk pozisyonun kendisiylede ilgili. daha sonra aero jant seti ve kadro geliyor.

    [​IMG]

    [​IMG]
     

    Ekli Dosyalar:

    Son düzenleme: 23 Ağustos 2016
  11. hakanemrez

    hakanemrez Musician & Academician

    Kayıt:
    15 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    538
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Hakan
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bugün bende hybird bisikletimle giderken biraz hıza ulaşınca bu pozsiyonu resmen vücut istedi. Ki ben böyle çok zorlanırım sanıyordum ama resmen bu pozisyona geçme eylimi oldu.
    Bir sorum var bende ki düz gidona ek olarak bu pozisyonu almak için extra bir şey takabilir miyim ? Yavaş Yavaş yol bisikletine mi kayıyorum ne onu da bilmiyorum..:)
     
  12. Tasogare

    Tasogare Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.000
    Beğeniler:
    1.280
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Mugen
    Seviye:
    bi surü şey yapabilirsiniz, en önemlisi pozisyon
    [​IMG]
    üsttekinde de olan bar end lerden kullanabilirsin
    [​IMG]

    boyunu ters çevirebilirsin

    [​IMG]

    gidonu değiştirebilir tribar ekleyebilirsin
    [​IMG]

    [​IMG]

    sonuç şunun gibi oluyo
    [​IMG]

    ama en önemlsi rüzgar direncinin başladığı kısım olan başınızı daha aero hale getirmelisiniz.
    pleksiglas bi malzemeyle kendinize benzer bi kalıp üretebilirsiniz

    [​IMG]
     
    İbrahim A., hakanemrez ve cahitakin bunu beğendi.
  13. hakanemrez

    hakanemrez Musician & Academician

    Kayıt:
    15 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    538
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Hakan
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @Tasogare Bilgiler çok güzel oldu benim için... inan bu rüzgar direncini kırmak adına mutlaka bunlardan birini yapmalı. bir de ilk foto da bisikletimde boşta duran kısımdan mı tutuluyor yani hidrolik fren olduğu için V fren yerinin açık kaldığı kısım mı ?
     
  14. Tasogare

    Tasogare Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.000
    Beğeniler:
    1.280
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Mugen
    Seviye:
    [​IMG]

    bundan bahsediyorsan bu biraz uç bi hareket, zaten son derece güvensiz, sadece yarış organizasyonlarında trafiksiz ortamda yapılması söz konusu olabilir, o yüzden boşver
    bar end dediğim boynuz da diyolar, gidonun etrafında iki tane olan çıkıntı, ya da ortaya taktığın tribar, yukardaki fotolarda var hepsi
     
  15. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.736
    Beğeniler:
    10.788
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    @Tasogare fotoğrafta düzenleme yaptım, çok ilgi çekici olduğu için :)
     
  16. hakanemrez

    hakanemrez Musician & Academician

    Kayıt:
    15 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    538
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Hakan
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @Tasogare teşekkürler . bunlardan uygun olanını almak gerek.. bugün bisikleti kullanırken daha iyi anladım bu durumun elzem olduğunu.
     
  17. Tasogare

    Tasogare Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.000
    Beğeniler:
    1.280
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Mugen
    Seviye:
    bu arada bu da bu konuda bulunsun, nasıl daha aero pozisyon alabiliriz, dirsekleri kırmak ve içeri çekmek, kafayı aşağıda tutmak ve omuzları öne itmek


    ya bari birazcık aero bi insan olsaydı, ikea bisikletçisi koymuşsunuz :) köşeli adam resmen
    e tesettürlü olan bisikletçide gitmiş :) pes doğrusu, merak eden olur en azından sitenin linkini verip, human drop pozisyonu için görsel eklemediğime seviniyorum :)
     
    MehmetAliB. ve Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 23 Ağustos 2016
  18. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.736
    Beğeniler:
    10.788
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    @Tasogare tamam Lance ile değiştireyim anlaşmış olalım :D
     
    Tasogare bunu beğendi.
  19. Yağız Gökmen

    Yağız Gökmen sen kapatma ben seni areyceğim

    Kayıt:
    23 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    947
    Beğeniler:
    2.391
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Yağız GÖKMEN
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    aero jant tabuları yıktı ben daha fazla etki bekliyordum
     
  20. Mustafaaa71

    Mustafaaa71 Yeni Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    10 Haziran 2016
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Mustafa ÜRKMEZ
    Seviye:
    Selam arkadaslar bugün bayır aşağı pedalsiz arkadaşımla yarış yaptık ve o 50 60 metre farkla kazandı. İşin ilginç yanı onun bisikleti 2014 model salcano ng 650 mtb yani benimkide 2 ay önce aldığım cyclocross giant revolt 3 onda 35c dişli lastik bende 35c tur lastiği vardı nasıl oluyo bu durum aydınlatın lütfen .