Aerodinamik Eklentiler

Scudo

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
@uguryilmaz144
82050 dosyayı görüntüle 82051 dosyayı görüntüle

bence muhtemelen daha fazla türbülans oluşturuyorsunuz, standart aero kadrolar gibi düşünmeyin çünkü onlar bütün olarak tasarlanıyor, seat stays ve sele borusunun birleştiği yerde çok fazla direnç var, en azından bütün bu kısmı tek parça yapmalısınız, belki seat stays borularının üstünü V şeklinde bi profille sele borusuna uyarlayabilirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@Tasogare
Haklısınız. O bölge için dediğiniz gibi o şekli alacak yekpare bir parça olabilir. Belki de bu parçanın üstüne uygun bir parça daha ilave ederek arka üçgen üst borularının birleştiği kısımdaki akışı düzenleyebilirim. Bakalım zaman gösterecek...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@Tasogare
Stardart kadroyu aero hale getirmek sıfırdan monocoque karbon kadro tasarlamaktan daha zor haha :D :D
 

epsilon91

Daimi Üye
Kayıt
20 Mayıs 2015
Mesaj
355
Tepki
372
Yaş
33
Şehir
KOCAELİ
Aerodinamiden fazla anlamam ama o yaptiginiz parcayi sivri ucu gidona bakacak sekilde konumlandirmak rüzgarı yarmada daha başarılı olmaz mi arkada olmasi bana hicbi fayda saglamayacakmis gibi geliyor. Ek olarak maşa catallarina bu yöntemle ruzgari yarmada daha basarili olmaz mi?
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@epsilon91
Şöyle söyleyeyim. Aynı parçaları önde olacak şekilde yerleştirseydim rüzgar direncini bir miktar azaltırdı doğru. Fakat benim amacım boruların arkasında basınç farkından dolayı oluşan türbülansları önlemek. Türbülanslar da akış yapısını bozduğu için en büyük etkiye sahip. İmkan varsa iki tarafı da inceltmek en iyi sonucu verir fakat arka daha büyük etkiye sahip olduğu için ben ilk etapta arka bölümlere eklenti yaptım. Belki önler için de birşeyler düşünürüm...
 

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
@uguryilmaz144
kesin, daha önce hiç böyle bişey düşünmemiştim, baya zahmetli olsa gerek, sadece tasarlama kısmı bile kafa karıştırıcı. açıkçası istediğiniz sonuca ulaşabilirmisiniz bilmiyorum ama bu proje sizi baya oyalar ve eğlendirir gibi, bi detay daha dikkatimi çekti, parçalarınız arkaya eğimli ve eşit profilde, üst tarafın direncinin daha düşük olması daha iyi olabilir sanki, ve yere paralel bitmesi yine avantaj olur, çizmeden bunları anlatmak imkansız tabi ama... üst tarafı arkaya doğru eğimli olan çok daha fazla sürtünme oluşturur, yukarıya çıktıkça dikleşmeli ya da hatlar yumuşamalı. bence bu parçaları sele borusunun ön ve arkası bütün olarak tasarlarsanız, kanat profili vermek daha kolay olabilir, kanadın yarısından daha kolay olur bence. model oluşturmak istersenizde kilden yapın, dene yanıl çok yapmanız gerekecek, kilde geri al hareketide mevcut.

yere dik biten detaylar, ve kanatların altı, üstünden daha fazla sürtünmeye sahip, havayı yukarı itmek ister gibi.
http://mx.cervelo.com/media/images/P5-2-9d8b5b4d-6898-40fd-ac2b-f3a9029957ca-1-959x480.PNG
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@Tasogare
İkimiz de İzmir'deyiz hocam. Güzel fikirleriniz var. Beyin fırtınası yapmak isterim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
@uguryilmaz144
olur tabi, ama ayakkabı aerodinamisi bile aerokadrodan daha büyük etkenmiş
http://www.ilovebicycling.com/wp-content/uploads/2013/11/tt-aero-position-300x197.png
aero kask 67 s
tt skinsuit 134 s
pozisyon 56 s
aerobar 122 s
aero kadro 17 s
ayakkabı kaplaması 30 s
arka aero disk jant 29 s
kısaca yüzeyden yükseldikçe direnç artıyor
(link)
 

Emre Özhan

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Mayıs 2009
Mesaj
596
Tepki
877
Yaş
30
Şehir
Kocaeli
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Güzel çalışma.Bende bazı tavsiyelerde bulunabilirim görünüm açısından.Mesela arkadaşlar köpüğün pürüzlü yüzeyinden bahsetmişler bunu üstüne 2-3 kat bant çekip aşabilirsiniz diye düşünüyorum tabi batları çekmeden önce siyaha boyanırsa çok daha iyi görünür.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144

mywashere

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2015
Mesaj
338
Tepki
479
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Mosso
Straforları çelik macun ile kaplayıp ve ince zımpara ile geçildikten sonra hem çok daha pürüzsüz yüzey elde etmiş olursunuz hemde bu yüzeyi boyayabilirsiniz (direkt strafor boyanınca eriyebilir) Eğer parçaları kalıcı kullanırım diyorsanız epoksi ile yapıştırdıktan sonra kadro ile eklentiler arasındaki boşluklar yine çelik macun ile doldurulup ince zımpara ile geçilince kadro ve eklentiler bir bütün gibi dururlar fakat bu seferde kadronun baştan boyanması gerekecek
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@Tasogare
Kaskın çok etkili olduğunu biliyordum da, kadro'dan 4 kat daha etkili olduğunu bilmiyordum. Demek ki kadronun inciğiyle uğraşmak yerine kaskla uğraşmak daha mantıklı.


@Emre Özhan
Normal bantlar güneşe maruz kaldığında parçalanıyor. Askeri amaçla kullanılan dayanıklı bantlar var ama bu iş için uygun mu bilmiyorum. Köpüğü önce boyayıp sonra bantlamak mantıklı geldi.

@mywashere
Çelik macunun bir avantajı da yüzeyi sertleştirmesi. Dokununca deforme olmayacak bir yüzey olması daha iyi olur. Zımpara işlerini yaparım problem değil. Çelik macun kullanmanın şöyle bir avantajı daha olabilir. Eklentilerin kenarlarında et kalınlığı çok inceliyor, o bölgelerin rijitliğini sağlamak sıkıntı. Çelik macun uygulanmasıyla boruya sıfıra sıfır oturacak rijit bir yüzey elde edilebilir. Ayrıca ilk mesajlarda konuşulan yüzey sürtünmesinin artması riski ortadan kalkmış olur. Bir de eklentiler şu haliyle geçiş yüzeylerinde çıkıntı oluşturuyor. Çelik macun o problemi de çözebilir. Öneriniz için teşekkür ederim...

Bu arada aklıma gelmişken sorayım. Tesfiye edilmiş çelik macun doğrudan yüzeyi boyanabilir mi? Yoksa astar atmak gerekir mi ?

@mudo77
Sağolsun arkadaşlar fikir ve önerileriyle bana yardımcı oluyorlar. Fiziken yardım etmiş kadar oldular valla :)

Özel mesaj atamadığım için burada etiketledim Murat bey. Sizin de bu konuda fikirlerinizi ve önerilerinizi öğrenmek isterim... @Murat B.
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
@uguryilmaz144 çok orjinal bir fikir :)
Çok iyi bir iş çıkarmışsın, herşeyden önce kendi aero bisikletini kendi yaratma fikrin harika.
Senin de dediğin gibi, bisikletten çok sporcunun duruşu, kaskı, giyimi ve jantların özelliği daha çok etki ediyor. Fakat fikrin yine de el emeği olduğu için çok başarılı buldum :harika:

Aklıma gelen 2 tavsiye var, birincisi şu bölgeyle alakalı:

DSC03729.JPG

Bu bölgedeki geçiş sorunsuz olmalı. Yani boru ve senin parçan arasında tam bir uyum olmalı. Yoksa, avantaj değil dezavantaja dönüşebilir. Ve, borunun önünden bakılınca senin parçan kesinlikle görünmemeli. Yani senin parçan, borunun genişliğini arttırmamalı.

İkincisi, ürettiğin parçaların üzeri pürüzlü gibi duruyor. Tabiki daha geliştireceksindir ama dümdüz olmalılar ve havayı üzerlerinden daha iyi akıtabilmek için, kaygan gibi bir yüzeyleri olmalı. Demek istediğim şey tam kaygan değil, vernikli gibi, zippin kullandığı jant yüzeyi örneğini verebilirim. Parlayan, garip bir yüzeyi var biliyorsundur:

Şu resmin işaretli bölgesinde, ışığa karşı belli oluyor jant yüzeyinin ne kadar kaydırıcı bir yapıda olduğu:

$_3.jpg

Bu tip bir yüzeyi hedefleyebilirsen daha iyi sonuçlar alabilirsin :)

Son olarak, arka çatal bölgesini şu kadrodaki gibi de kapayabilirsin:

c34f4237.jpg

Modelin adı Fuji D6, internetten daha detaylı resim ve video bulup inceleyebilirsin :)

Devam et, bu işi bırakma :D Çok heyecanlı bence :krktm::krktm::harika::harika:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ekleme: Son olarak aklıma gelen, bu el emeği işe daha da azim katacak bir fikrim var :D

Rüzgar tünellerindeki testlerde de buhar üflüyorlar, mutlaka bununla ilgili görsellere denk gelmişsindir:

tomaero.gif

Bunun ev yapımı, amatör halini uydurabiliriz :) Buhar makinesi :D Piyasada 50-60 liradan başlayan fiyatları var. "Oda nemlendirici" veya "hava nemlendirici" olarak geçiyorlar:

buhar-makinesi-cocuk,jUYLjNsLe0O2r9OmNhCkoA.jpg

Bu cihazların güç ayarı da oluyor, yani daha az veya daha çok buhar üfleme fonksiyonları ayarlanabiliyor. Ürettiğin parça ve boru kombinasyonlarını, bu buhar makinesini kullanarak "göz kararı" test edebilirsin :D
 

smclk89

Aktif Üye
Kayıt
31 Aralık 2015
Mesaj
168
Tepki
180
Yaş
34
Şehir
Kocaeli
İsim
semih
Bisiklet
Giant
çok emin olmamakla beraber. aero yapıda yanlara genişlik daraltıldığı için yapı arkaya uzuyor. yani arkaya uzun olduğu için aerodinamik olmuyor. inceldiği için oluyor. zaten karşıdan yuvarlak ve geniş bir parça rüzgara kafa attıktan sonra arka tarafın derinliğe sahip olmasının kazandıracağı avantajı ben sanmıyorum. aero da ilk kural genişliğin azaltılması. yani o parçaların sivri kısımları gidiş yönüne bakması lazım ki 40km de 2 saniye kazandırsın. bisiklet yarışında sarper günsalın wiggins aero suluk takmamıştı. normal suluk kullanmıştı. zaten kazanacağından emin ondan kazanacağı 1 2 saniyeye ihtiyacı olmadığını düşünmüştür demişti. ki koskoca suluk en kalın borudan 3 kat falan kalın. tamam o adam uzman değil ama bencede daha fazlası olamaz. belki biraz fazlasıdır. hadi 40km de 1 dakika kazandırsın bence uğraşmaya değmez. onun yerine muhteşem bir lastik. 150 200gr lik bir ağırlık hafifletici parça. güzel bir jant seti. herşeyi daha hissedilir çözer. en iyi jant ile en yavaş jant arasında 50 km mi 100km mesafede 1 - 2 dakika oynuyor geçtiğimiz günlerde böyle bir konu vardı. ki 6-7 bin liralık jant seti yani