Aerodinamik Çalışmam

Selçuk Çilek

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Eylül 2007
Mesaj
693
Tepki
1.258
Şehir
Ankara
Konuyu ilk okuduğum gün yanıtlama için yeterli zamanım olmadı.
Çalışman ve bu çalışma için ortaya koyduğun cesaret için seni kutlarım.
Bence çalışmalarında bu konuda öncülük yapan ve özellikle Düşük Hız Rüzgar Tüneli (Low Speed Wind Tunnel) çalışmalarını ciddiyetle sürdüren firmaların geliştirdikleri profillerden yararlanabilirsin.Yani kopya çekebilirsin. P4 örneğini verdiğin için Cervelo bu konuda iyi bir kaynaktır.
Yağlama: Aerodinamik biliminde yağ daha hızlı gitmek için kullanılmıyor ama Tanner&Blows adlı iki bilimadamının yaklaşık 30 yıl önce geliştirdikleri ve yüzey sürtünmesini görsel şekle dönüştürmek için kullandıkları Yağ Film İntroferometri diye adlandırılan bir sistem var. Bu artık Dassault un programlarında da var.Yani sanal introferometri.
Ben de iyi niyetle yağlamayı bu nedenle kullandığını düşündüm ...

Aero bölümü: Bu forumda bunun için uzun yazılar yazarak taraftar kazanmaya çalışan insanlardan biriyim.
İnşallah bir gün gerçekleşir.

Başta yazdığın hız artış değerinin fazla iyimser olduğunu sende fark etmişsindir. Ama önemli değil. Çünkü giysilerin üzerinde de çalışmalar yapabilirsin. Ayakkabı kılıfları gibi.

Sonuçta alkışlanacak bir çalışma gerçekleştirmişsin. Seni tekrar kutlarım.
 
Scudo

Ongun Yücesan

Aktif Üye
Kayıt
13 Haziran 2009
Mesaj
151
Tepki
97
Şehir
Ankara, Konya
Bu aralar evde haber bekliyorum, her konuda yazı yazıyorum...
Bisikleti Kolay kontrol edebilmek için esnek yapıları da dikkate almak gerekebilir...
Süspansiyon vs. o süratte titreşim bisikletin kontrolünü etkiliyebilir...
 

onur demirer

Daimi Üye
Kayıt
18 Ağustos 2009
Mesaj
328
Tepki
317
Şehir
Austin/TX
Bisiklet
Marin
@Hypersonicbiker

Hava ile iyi dinamik oluşturan malzemeler?

Verdiğin çelik ve cam örneklerinden katı-sıvı sürtünmesiyle katı-katı sürtünmesinin özelliklerini karıştırıyorsun gibi geldi bana. Pürüzsüzlüğün aşırı artmasıyla sürtünme katsayısının artması da efektif temas alanının artışıyla adhesive(yapışma diye mi çevrilir ki) sürtünmenin artışından kaynaklanır.

Sonuçta senin kullandığın drag katsayısının empirik hesaplamaları dahil şu ana kadar(makina müh 3. sınıf sonu) gördüğüm tüm hesaplar havanın yüzeye temas ettiği noktada hava-yüzey arası relatif hız sıfır alınarak yapılıyor, hesaplarda kullanılan hızlar boundary layer dışında kalan akış için. Bu durumda da malzeme çeşidi katı-katı sürtünmesindeki gibi etkili olmuyor.

Malzemenin çeşidi değil pürüzlülüğü sürtünmeye etki eder ki bu da akışın laminer-turbulant olmasına göre değişir. Bisikletin akışı ilk karşılayan parçalarının Re sayısı hesabı yapılıp optimum geometri ve pürüzlülük bulunabilecek olsa da diğer bölümleri nasıl yaparsın bilemiyorum, çünkü öndeki parçaların akışa yaptığı etki işin içine girecek ve akış gittikçe türbülant bir hal alacak.

Biraz tarzanca oldu ama ODTÜ'nün suçu, notlarım ya da kitaplarım yanımda olsa biraz daha açıklayıcı olabilirdim ama stajdayım malesef.

Kolay gelsin sonuçları bekliyoruz:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35