Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Aerodinamik bölümü

Konu, 'Site Hakkında Genel Konular' kısmında Selçuk Çilek tarafından paylaşıldı.

  1. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Kadrolar bölümünde dile getirdiğim Foruma "Aerodinamik" bölümünün eklenmesi yönündeki isteğim belki dikkatinizi çekmemiştir diye daha geniş kapsamlı bir yazıyla birlikte bu ricamı buradan yineliyorum.

    Bisiklet sektörünün bugüne değin yaptığı ve/veya yaptırdığı araştırmalar sonunda toplam güç çıktımızın (Watt) %70 ni hava direncini aşmak için kullanıyoruz.
    bu direnç cw değeri olarak ölçülür. Cw0(rüzgar)direnç katsayısı (drag coefficient)
    Tek başına (solo) sürüşlerde aşağıdaki oranlarla karşılaşıyoruz:
    Toplam güç kullanımı içinde...
    Toplam Aerodinamik (sporcu & bisiklet aerosu)- %65
    Bisiklet Aerosu toplam güç sarfiyatı içinde %15
    Toplam Aero içinde yaklaşık %25
    tekerler -Toplam Aero nun %7 ile %11 arası,
    maşa-Toplam Aero nun %6 ile %9 arası,
    kadro-Toplam Aero nun %4 ile %9 arası ve
    diğer komponentler -Toplam aero nun %2 ile %4 ü olarak karşımıza çıkıyor.

    Sporcu toplam Aeronun %75 ini- bisiklet %25 ini oluşturuyor.
    %25 dikkate alınması gereken bir oran mı?
    Bence:Evet.

    Üstelik bu konuda birçok insanın arayışları ve araştırmaları
    varken..
    http://www.wolfgang-menn.de/obreepos.htm
    her ne kadar bu sürüş pozisyonu UCI tarafından yasaklanmış olsa bile..

    Konumuz dışına taşacağım ama konunun önemini onca yıl önce insanlar başka alanlarda da araştırıyordu...
    Otomobil sektöründen de bir kaç örnek verelim ve bu konuda zamanından çok önde giden bazı usta ve üsttadlara saygılarımızı yineleyelim.

    1921 Edmund Rumpler -Das Tropfenauto Cw 0.28
    2009 model BMW 3 serisinin Cw değeri 0.30 un üstündedir örneğin..
    http://www.autobild.de/artikel/die-geschichte-der-aerodynamik_773432.html?bild=bild1

    1921 Paul Jaray - Strömungsgünstiger Kraftwagen
    http://www.dpma.de/docs/service/klassifikationen/ipc/auto_ipc/de441618a.pdf

    1934 -Bucky Fuller - Dymaxion Car
    (aerodinamik biliminde günümüzde kullanılan "buckyballs" terimine
    adını vermiş olan bilim adamı)
    http://www.washedashore.com/projects/dymax/pictures.html

    1930 ortaları ve Tatra firması...
    VW nin "Kaefer" modelinin "çalındığı" Çek üretici...
    Modellerde günümüzün F1 araçlarında kullanılan "fin" leri görüyoruz...
    Model T77
    http://www.tatra.demon.nl/cars_history_T77_T77A.htm
    Model T78
    mağnezyum ,hava soğutmalı,üstten egzantrikli ,arkada bulunan
    V8 motor...Jay Leno nun videosunu izleyiniz..
    http://jalopnik.com/399057/a-tatra-t87-history-lesson-from-professor-leno

    1937- Airomobile
    http://flickr.com/photos/brewbooks/3157753659/

    1950 Saab 92
    Uçak firması olarak kurulan bir işletmeden beklenilen araç tasarımı....
    http://www.philseed.com/images/Saab 92 1953.jpg

    1967 NSU Ro 80 - İlk seri "Wankel" (Rotary) motor.
    Bu aracı çok iyi anımsıyorum...dış tasarımı garipsenmişti...
    http://www.ro80.nl/

    Liste tam değildir ama otomobil sektöründe aklımda yer yapan aero uğraşlarının bazı örneklerini sunmaya çalıştım...

    Aerodinamik motorla çalışan araçlarda önemliyse ve günümüzde tümü birbirine benzeyen araçlar üretilmesine neden olduysa....
    fiziksel&mental güçle ilerleyen bisikletlerde daha önemli olmalı.
    Eğer MALZEME ile ilgileniyorsak (Hafif bisiklet&donanımlar) Aero nunda sürekli güncel kalması gereken bir konu olduğunu düşünüyorum....

    2009 da bisikletforum.com a başarılar dilerim.
    Selamlar
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Selcuk Abi, aerodinaminin en azindan yol bisikletciliginde öneminin büyük oldugunu zaten tartismaya bile gerek yok. O konuda kesinlikle sana katiliyorum. Ayrica verdigin örnekler de oldukca carpici. Bundan 8-9 ay kadar önceki bir National Geographic sayisinda, Mercedes'in, küp seklinde bir baligin aquadinamik (böyle denir mi su icinde oldugunda bilmiyorum :) ) özelliklerinden esinlenerek bir arac ürettiginden ve aracin uzun bir dikdörtgene benzemesine ragmen rüzgar direncinin cok düsük oldugundan bahsediliyordu. Kisacasi araclari füzeye benzetmeye devam ederken, bu konudaki arayislar halen cok aktif bir sekilde devam ediyor.

    Ben bu teklifi, bu mesajimin hemen ardindan yönetime tasiyacagim. Ancak merak ettigim bir nokta daha var:

    Hafif donanimlarla ilgili genelde konunun isleyici uc agirliklardaki yeni ürün haberleri, donanimlarin tarti üzerindeki gercek agirliklari ve cok az sayida arkadasimiz tarafindan yapilan modifikasyonlar. Peki aerodinami basligi altinda yeni ürünlerin disinda nasil bir isleyis yürüyebilir? Ne gibi bir katki yapabiliriz, ne gibi bir gelisim saglayabiliriz?

    Belki sordugum soru cok anlamli olmayabilir, ancak acikcasi bisiklette aerodinami benim bir nebze uzak oldugum bir konu (bir MTB'ci olarak). O nedenle soruyorum.

    Iyi dileklerin icin de cok tesekkür ediyorum...
     
  3. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Halil,
    sorduğun soru konunun özü olduğu için çok önemli bence...
    kafamda bir format oluşturayım (sizlerde fikirlerinizi esirgemeyin ltf) ...konuyla ilgili geri dönüş yaparım.....

    slm
     
    d.berkay ve HaliliOzturk bunu beğendi.
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Tamam Selcuk Abi, ben konuyu zaten yönetime actim. Benim aklimda olan baska bir bölüm daha vardi, su anda onlar tartisiliyor. Yalniz Aerodinami bölümü icin senden gelecek veya burada olusturulacak taslak önem tasiyor.

    Kolay gelsin diyorum...
     
  5. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Bu konu ayrı bir bölümde mi ele alınır...Triatlon ve ZK bölümünde mi işlenir...karar sizin...ama konuyu üç başlık altında
    toparlarsak...kanımca hakkını vermiş oluruz.

    AERODİNAMİK

    1.Aerodinamik bisikletler,Komponentler & Donanım.
    Bu bölümde başlık konusunda iddialı olan firmaların ürünleri ile bu ürünleri seçen forum üyelerinin kişisel fotoğrafları açıklamalarla birlikte bulunur.

    2.Bisiklet Aerodinamiği
    Bilimsel Araştırmalar ve Projeler.

    3.Bisiklet Aerodinamiği
    Kişisel Deneyimler ve Deneyler.
    Bu bölümde katılımcıların konu başlığında iddialı/iddiasız
    ürünlerle ilgili yaptıkları kişisel deneyim ve ölçümler yer alır.
    Ölçümlerin yapılmasında basit standartları ve herkesin yapabileceği ortamları tanıtmak ve bunlara açıklamalarla destek olmak gibi konularda yardımlarım olabilir.
    Dediğim gibi benim bu konuda bir eğitimim yok ama bir oğlum ODTÜ Havacılık ve Uzay Mühendisliğinde okuyor ve detaylı teknik konuları "popüler bilim" seviyesinde bana aktarıyor.
    Ve forumda bu konuda yardımcı olabilecek başka üyelerin varlığıda diğer arkadaşları cesaretlendirebilir.
    Bir üye yine İTÜ Uçak Mühendisliği bölümünde okuyordu veya o bölüm mezunuydu sanırım.

    slm
     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Selcuk Abi taslagi aldim, baslangic olarak belki biraz daha basitlestirilebilir. Top artik bizde sanirim ;)
     
    Selçuk Çilek bunu beğendi.