Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Aerobik eşiğinizi test edin

Konu, 'Bahadır Gürel' kısmında Bahadır Gürel tarafından paylaşıldı.

  1. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.860
    Beğeniler:
    6.425
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Bisiklet süren (veya koşan, yüzen, kürek çeken) birisinin performansını belirleyen üç eşik değeri var. Bu eşik değerleri ve ilgili aktivite türleri:

    - Aerobik kapasite -AK (birkaç dakikadan, 5-6 dakikaya kadar süren sprintlerde kullanılır)
    - Laktat eşiği -LE (anaerobik eşik -AnE) (20 dakikadan, bir saate kadar süren kısa parkurlarda yüksek performans sırasında kullanılır)
    - Aerobik eşik -AE (bir saatten 7-8 saate kadar süren uzun yollarda dayanıklılık sürüşlerinde kullanılır)

    Düzenli bisiklet sürerek kendimizi geliştirmeye çalışıyorsak, ara sıra her bir eşik değerimizi test ederek ne seviyede olduğumuzu bilmemiz gerekiyor. Örneğin, ayda bir AK testi, iki haftada bir LE testi ve haftada bir AE testi yapabiliriz.

    Bu konu başlığında AE testini nasıl yapacağımızı, bu testten ne elde edeceğimizi, sonucun ne işe yarayacağını açıklayacağım.

    Kendi durumumu örnek alarak açıklayayım. 8 Kasım'da uzun bir tura çıkacağım: İstanbul-Ankara (440 km mesafe, 5300 m irtifa).

    Bu turda AK ve LE değerlerimin önem taşıdığı durumlar olacak: örneğin grubun gerisinde kaldığımda sprint atmam gerekecek; bazen de yarım saat yüksek hızlarda gitmemiz gerekecek. Ancak uzun bir turda en önemli bileşen AE değerimin ne olduğu ve bunu nasıl geliştirebileceğimi bilmek. Çünkü, toplamda 10 saatten fazla bisiklet süreceğim. Bu süre boyunca çoğunlukla AE seviyesinde bisiklet süreceğim. Eğer AE'de sürerken hızım yeterli değilse, İstanbul-Ankara yolu benim için ızdırap olacaktır.

    Altın kural: AE'yi geliştirmenin en iyi yolu, saatlerce AE'de bisiklet sürmektir; ne fazla ne de az.

    AE testine girmeden önce Verimlilik Faktörü (Efficiency Factor) adı verilen bir terimi açıklayacağım. VF, harcadığımız eforun veya kalp nabız durumunun, ürettiğimiz güce veya hıza oranlanmasıdır diyebilirim.

    Yani, VF = Hız (Güç) / Nabız

    Power metre yoksa Güç parametresi yerine hızı kullanırız: VF = Hız / Nabız

    Denkleme bakınca; bir hız sayacımız, bir de nabız ölçerimizin olması gerektiği aşikar.

    AE testinin anlamlı sonuç vermesi için, test sırasında AE nabızda sürmemiz gerekiyor. Peki AE nabzımızı nereden bulacağız?

    Masrafsız yöntem önce LE değerimizi öğrenmek: 20 dk. boyunca, sürebileceğimiz en yüksek nabızda bisiklet sürmek: 10 dk. ısınmanın ardından, 20 dk. boyunca yapabileceğimiz en yüksek hızda bisiklet süreceğiz. Ancak önemli nokta şu: 20 dk.'lık test başladığında, 5 dk. sonra kesilecek şekilde yüksek tempo değil, nabzımız öyle bir noktada olacak ki, hem 20 dk. boyunca düşmeyecek hem de en yüksek hızımızda kalacağız. Tam bir denge işi veya 20 dk. boyunca gücümüzü optimum kullanmak da diyebilirim.

    Benim LE nabzımın en son geldiği yer 170 bpm (Bu nabızda bir saat sürebiliyorum). Birkaç ay önce ölçtüğümde 160-165 civarındaydı.

    AE nabız değerimi bulmak için LE değerinden 30 bpm çıkartmak yeterli (+/- 3).

    AE nabız değeri = LE nabız değeri - 30 bpm

    Benim için AE değeri = 170 - 30 = 140 bpm (+/- 3; 137-143)

    AE değerini bulmanın başka bir yöntemi de Joe Friel'ın nabız aralığı tablosunu kullanmak olabilir. Friel'a göre AE, Zone 1 üst ile Zone 2 alt bölgesine denk geliyor.

    Strava'da benim nabız aralığım şöyle:

    upload_2015-10-12_16-28-46.png
    Tabloya baktığımda AE değerim 137-143 için uygun bölge Zone 1-Zone 2 arası.

    AE'yi öğrendiğimize göre sıra geldi AE testine.

    Test her defasında aynı yerde yapılmalı. Ben bu testi Velodrom'da yapıyorum. Velodrom imkanı olmayanlar için düz bir parkur olmalı. Ayrıca rüzgar faktörünü sıfırlamak için parkur gidiş-geliş olmalı, hatta parkur 2-3 km gibi kısa bir mesafede tutularak rüzgarın oluşturacağı yorgunluk etkeni azaltılabilir.

    Test süresini 30 dk.'dan az olmamak üzere uzun bir süre tutmakta fayda var.

    Test sonunda değerlerim şöyle olsun:

    Ortalama nabız (bpm)140
    Ortalama hız (km/s)25
    Ortalama hız (metre/dk)415
    Verimlilik Faktörü (VF)2.9 (415 ÷ 140)
    VF = 2.9 değerinin anlamı, her kalp atışında pompalanan oksijen miktarı bana 2.9 metre yol aldırabiliyor.

    Haftada bir bu testi uygulayarak VF değerimi arttırıp arttırmadığımı kontrol edebilirim. Bu sayede uzun tur için ne durumda olduğumu rahatlıkla görebilirim. Örneğin tur hızı düz yolda 30 km/s olursa, yukarıdaki VF değerine göre AE değerimin üzerinde süreceğim demektir, bu ise birkaç saat sonra yorgunluk belirtileri göstereceğimi ya da gruptan geride kalacağımı gösterir.
     
    Son düzenleme: 13 Ekim 2015
  2. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.860
    Beğeniler:
    6.425
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Aerobik kapasite ve Laktat eşiği testlerinin de yukarıdaki test yönteminden farkı yok. Değişen tek şey süre.

    Aerobik kapasite testi 5 dakika boyunca uygulanır. Test yöntemi basit. Yapabileceğiniz en yüksek hıza ulaşın ve 5 dakika boyunca bunu korumaya çalışın. 5 dakikalık testin sonunda kendinize ait en yüksek ortalama hızı elde ettiğinizden emin olun. En yüksek ortalama hızı elde etmek için gücünüzü akıllı kullanmanız gerektiği aşikar. İlk dakikalar içinde tüm gücünüzü harcarsanız sonrasında yavaşlamak zorunda kalırsınız. Bu duruma düşmemek için ilk 10 dakika ısındıktan sonra, 5 dakikalık teste geçtiğinizde hızınızı kademeli olarak arttırın. 5 dakika bitene kadar hızı düşürmeyecek şekilde en yüksek hıza ulaşın ve bunu korumaya çalışın. Bu nedenle test yapılan parkurun engel çıkartacak şeyler içermemesi gerekiyor: Trafik lambası olmamalı, parkur üzerinde sağda tali yol olmamalı, parkur düz olmalı veya velodrom benzeri olmalı, rüzgar karşınızda olmamalı. Burada amaç nabzınızın 5 dakika boyunca en yüksek seviyede kalmasıdır. Mesela benim aerobik kapasite nabzım 180 civarı. Ortalama 180 nabızla 5 dakika boyunca sürmem gerekir. Ben 5 dakika boyunca ortalama 180 nabız tutturduğum çok sayıda bisiklet antrenmanım var. Veloviewer sağolsun; çok kolayca bulabiliyorum. Bu amaçla Excel'de kayıt altına aldığım bilgilerden birisi de 5 ve 20 dakikada en yüksek nabız ortalamam nedir bilgisi.

    Tahmin edeceğiniz gibi laktat eşiği testini de 20 dakika boyunca laktat nabızda sürerek uygulamak gerekiyor. Benim laktat eşik değerim 170 bpm. 20 dakika boyunca ortalama 170 nabızda kalacak şekilde antrenman yaparak testi gerçekleştirebilirim.

    Aerobik kapasite ve laktat eşiği testlerinden elde edeceğimiz ortalama hız ve ortalama nabız değerlerini, yukarıda belirttiğim tablodaki gibi hesaplamaya dahil ederek, VF (AK) ve VF (LE) değerlerine ulaşabiliriz.

    upload_2015-10-13_14-36-14.png
     
  3. taner07

    taner07 Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    17 Nisan 2015
    Mesajlar:
    2.453
    Beğeniler:
    5.162
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Taner Yılmaz
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Ben de yarın görece uzun bir tura çıkıyorum; 120 km civarında olacak ve 1000 m civarında bir irtifa olacak, ilk defa bu kadar uzun bir sürüşe çıkacağım daha önce 80-90-100 yapmıştım ama bu kadar tırmanış içermiyordu, bakalım göreceğiz durumumuzu :)
     
    Bahadır Gürel bunu beğendi.
  4. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.783
    Beğeniler:
    2.585
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yazın ben de bu yöntemle ölçmüştüm, testi garanti olsun diye iki hafta peş peşe ve aynı yolu tersten geçerek yapmıştım LE değerim 171 çıkmıştı. İşin güzel tarafı bu değerli bilince hem antrenmanınızı buna göre yapıyor ve daha fazla verim alıyorsunuz hem de uzun turlarda gereksiz yorulmuyorsunuz. Yol bisikleti kullananların muhakkak yapması lazım.
     
  5. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.860
    Beğeniler:
    6.425
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Burada yazdığım çalışma metodları sadece kardiyovasküler sistemi geliştirmeye yönelik. Kardiyovasküler sisteme yönelik çalışırken ilgili kaslarımız da gelişim gösterir ancak bu çalışmanın kaslara ne kadar fayda sağladığını tam bilmiyoruz. Örneğin yokuş antrenmanı yaparsanız bacak kaslarınız daha hızlı gelişir veya bacakları geliştirmeye yönelik squat, vb. güç antrenmanları yaparak da kasları hızlı geliştirebilirsiniz.

    Aslında söylemek istediğim şu: Yukarıdaki programa uygun antrenman yapsam; aerobik kapasitem ve laktat eşiğim çok gelişse bile mevcut gücüm hızlı bir bisikletçiyi yakalamaya yetmeyebilir. Bunun nedeni aerobik yetersizliğim değil kaslarımdaki yetersizlik olabilir. Bu nedenle antrenman programının içine, kasları güçlendiren güç antrenmanlarını da dahil etmek gerekiyor.
     
  6. m.klcts

    m.klcts Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.013
    Beğeniler:
    503
    Şehir:
    Istanbul
    Adı:
    muhammed
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Aerobik eşşeğinizi diye okudum
     
    Yusuf Z. Şipal ve Bahadır Gürel bunu beğendi.
  7. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @Bahadır Gürel bey, aklıma takılan bir durum vardı önceden beri laktat eşiğimle alakalı 20 dk ve 1 saat sürdürebileceğim en yüksek nabız değeri konusu..

    Bu durumun aldığım enerji ve beslenmeye göre değişdiğini düşünüyordum,

    Daha önce bahsettiğim gibi bir yarış esnasında iyi bir beslenmeyle max nabız sınırım (220-yaş 30) olan 190bpm'de 1 saat gidebilmişdim, ve max 207'ye kadar çıkabilmişdim, bu ortalama ve maksimum değerler beslenme ve dinleniklik durumuma göre 165 ile 185 arası değişiyor diye düşünüyordum, o yüzden kendimi zorladığım antrenmanlarımda bir türlü eşiğimin hangisi olduğunu kestiremiyordum

    çünkü normal şartlarda 170 olması lazım ama bu 20 dk yada 1 saatlik ortalama nabız değeri bal pekmez vs takviyeyle 190 olabiliyorsa benim eşiğim şimdi hangisi diyordum,


    ki tam bu sırada training peaksde benim gibi düşünüyormuş o günün eşiğini 190 oldu yeni eşiğiniz diye yollamış sonrakileri ise 5-6 seferde 170-174 arası değişken olarak göndermiş, bu duruma sizin fikriniz nedir, sizdede durum gününüze göre böyle değişken olabiliyormu

    (190 la bitirdiğim yarış günü neredeyse bütün vücudumun laktik asit dolduğunu hissettim, yarış sırasında ise o kadarda çok kramp yaşadım)
     
  8. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Emrah bey, belirtiğiniz 1 saat süreyle 190bpm nabız???
    Bu değerleri hangi şekilde/neyle ölçüyorsunuz?
    Belirtiğiniz verilerin dehşet olduğunun farkında mısın?
     
  9. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @Yılmaz Uyar bey biliyorum kendimin bile şaşırdığı bu değeri jel veya bal pekmez tarzı beslenmeyle 2 kere yakalayabildim belkide olması gerekenin üzerinde kendimi zorladım, belki iyi oldu belki kötü sonrasında bir sıkıntısını görmedim, o günde her zamanki nabız bandımla strava destekli aktivitemi daha önce paylaşmışdım, bi şekilde bu nabız değerinde beslenme veya dinlenmeyle gidebildiğim günlerde oldu, ama anlık bile o değeri görmede zorlandığım günlerde oldu, benim merak etdiğim değişken olan bu eşik değerini hangisine göre yorumlamak doğru olacakdır,

    normal beslenme ve normal form durumuna göremi

    yoksa ekstra beslenme ve ekstra dinlenik duruma göremi
     
  10. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    @emrah9700
    Belirtiğiniz verilerin beslenme/dinlenme vs... bağlantısı olamıyacak kadar anormal, 1 saat süreyle 190bpm nabız sürmek için Mutant olmak gerekir.
    Ek: anlık olarak 190bpm görebilirsin, 220'de görebilirsin ama 1 saat süreyle 190 göremezsin!!!
     
  11. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @Yılmaz Uyar bey Bike Ride Profile | Veloturk ( Gran Fondo ) genel klasman' 1.liği - ( Ürgüp - Avanos - Nevşehir - Uçhisar ) near | Times and Records | Strava bu aktivitemde 1 saat süreyle

    bu aktivitemde ise 20dk süreyle Bike Ride Profile | 16km ZAMANA KARŞI TESTİ ( Ürgüp Kayseri Yolunda) near | Times and Records | Strava gördüm size yalan borcum yok

    yeri geldi yorgunlukdan 160 nabızla 1 saat gidemediğim günlerde oldu, benim öğrenmek istediğim bu eşik hangi durumumuza göre belirleniyor
     
    Bahadır Gürel bunu beğendi.
  12. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    @emrah9700
    Yahu hemen alınganlık göstermeyin...

    Bakın alt bölümde sizin Strava'da belirtiğiniz veriler, bunlar olur değerler, gayetde başarılı:
    ----------------------
    1. Emrah Demirci
      Ortalama hız ilk 8'kmde 38,8
      16km toplam mesafede 35,5 olarak ölçüldü..
      Stravayi 1km inisden sonra geç acdigim için ortalama burda dük çıkmıştır.
    2. [​IMG]
      Emrah Demirci
      Nabız 202yi son sprintde görmüştür.
    ----------------------
    Tekrar etmek gerekirse; 5dk/10dk (bu süreler bile çok iyi sayılır) ve bu kısa ölçekde ortalama 190bpm maksimum nabız olabilir. Sprint'de 202bpm anlık olarak 1-2 dakika görebilirsin.

    Ama 1 saat süreyle 190bpm ???
    Ankara'ya yolunuz düşerse, antreman yapmak isteriz.
    Selamlar.
     
    Bahadır Gürel ve MehmetAliB. bunu beğendi.
  13. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @Yılmaz Uyar bey iyi birşeymidir bilmiyorum ama isteyince kendimi çok zorlayabiliyorum,

    alttaki aktivitede durum aynen yorumda belirttiğim gibi






    ama üstteki atdığım aktiviteye hiç değinmemişsiniz;

    onda durum ise 1 saat 13dk ortalaması 187bpm ve onunda gerçek yarış startı verilene kadarki ilk 4 dksı 152 bmp ortalama olması ortalamayı düşürmesine rağmen ortalama 187 çıkıyor yani kısaca ilk 4 dksı 152bpm toplamı 1saat 13dk ortalama 187bpm, bu demektirki ilk 4dksı 152 olan aktivitenin kalan 1saatin üzerindeki süresinde 190 civarında gidilmişki ortalama 152'den 187 ye çıkabilmiş ve bu aktivitedeki maksimum nabız değerim 207bpm'yi görmüş..
     
    öylebirbaktıydım bunu beğendi.
    Son düzenleme: 30 Aralık 2015
  14. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Soru olarak bakıcak olursak duruma

    ilk 4dksı 152 nabız ortalamasıyla gidilen bir yolculuğun 1 saat 13dk sürede 187nabız ortalamasına çıkarılması için; 4 dk'dan sonraki 1 saat 9dk'lık süre hangi nabız değeriyle gidilmiştir?



    veya ilk 4dksı 15.2km hız ortalamasıyla gidilen bir yolculuğun 1 saat 13dk sürede 18.7km hız ortalamasına çıkarılması için; 4 dk'dan sonraki 1 saat 9dk'lık süre hangi hız değeriyle gidilmeli?
     
    Bahadır Gürel bunu beğendi.
  15. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    @Bahadır Gürel
    Hocam Laktat eşiği için söylemiş olduğunuz 20 dakikalık TT test net bir doğruyu veremeyebiliyor. Çünkü o günki kondisyon/form durumunuzdan etkileniyor. Örneğin 1 aylık nabız değerinizdeki LE farklılığını 10-165-170 olarak söylüyorsuniz ki bu doğru olabilmekle beraber çok büyük bir fark. Prof. Conconi'nin testi ise uygulaması zor olmasına rağmen daha net bir veri veriyor. Naçizane onu tavsiye ederim.
    @emrah9700
    Torku'ya transfer olabilirsiniz.:) 190 nabızla 1 saat bisiklet sürülmez, sürülemez. Nabız saatiniz sapıtmış olmalı. Zaman zaman benimki de yapıyor. 250 nabızı görmüşlüğüm var.
     
    Yılmaz Uyar ve öylebirbaktıydım bunu beğendi.
  16. Sefa coskun

    Sefa coskun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    232
    Beğeniler:
    293
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Günlük aktiviteler sırasında nabzınız nedir? Bide kalktığınızda nabzınıza bakmanız mümkünse ona da bakın? Ayrıca kalp monitör sensörünüz bozuk olma ihtimali var mıdır? Power metreniz varsa ürettiğiniz güç için nabız değerleriniz olursa daha sağlıklı yorum yapılabilir
     
  17. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @MehmetAliB. bey doğru cevap, bu şekilde testin tam doğru sonuç veremiyeceği..

    Torku olmasada başka bir pro takım adına yarışa giriyorum zaten rahat olun..


    kanıt olarak strava aktivitesi atıyorum yine inanmıyorsunuz, bu seferde nabız bandına sorun buluyorsunuz, bozuk olan nabız bandım yarış dışında normal şartlardada fazla ölçmesi gerekmezmi
     
  18. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
  19. Oğuzhan Y.

    Oğuzhan Y. Bisikletkolik

    Kayıt:
    12 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.132
    Beğeniler:
    2.068
    Şehir:
    Bolu
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Nabız çok kişisel bir olay olduğu için, maksimum nabzı 207 olan birinin 190 laktat eşiği nabza sahip olabileceğini düşünüyorum. Şahsen maksimum nabzım 188 ve yarışta ben 178 nabızla 1 saat gitmişim.
     
    emrah9700 bunu beğendi.
  20. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @Oğuzhan Y. bey ben bisiklet işinde daha yeni iken maksimum 190'ı bile göremiyordum ama devamlı gidebildiğim yüksek nabız ve çıkabildiğim maksimum sınırlar gün geçtikçe arttı, ve training peaks ve stravanın anaerobik eşik vs diye tanımladığı ''z5'' nabzımızın %100 ile %110 gibi değerleri arası, ilerleryen spor durumlarında ulaşılabilir olduğu gerçeğini öğrendim, ve gerçekdende kondisyonun iyi zamanlarında bu tarz durumlar yaşayan tanıdıklarımda var..


    Yarış zaten antrenmana göre çok farklı bir an, kendimizi hiç zorlamadığımız kadar zorladığımız ekstra bir durum kesinlikle..
     
    öylebirbaktıydım ve Oğuzhan Y. bunu beğendi.