Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Aero nedir? Yenir mi?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Serkan Mıstınoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.736
    Beğeniler:
    10.788
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    Akışkanlar mekaniği zımbırtısı. CyclingWeekly bizler için test etmiş.
    Link: How much faster is an aero bike? (video) - Cycling Weekly



    Aynı pist, aynı sürücü, 2 bisiklet.









    Canyon Ultimate CF SLX


    [​IMG]


    Cervelo S5

    [​IMG]



    Canyon, Cervelodan 1 kilo daha hafifmiş. Sporcumuz her iki bisiklete de 10'ar dakika boyunca biniyor. Bisikletlerin üzerinde powermetre var, yani "güç ölçer". Anlık Ne kadar güç uyguladığımızı gösterebilen teknoloji. (Garmin Vector kullanılmış)




    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    200 Watt sabit güç uygulayarak Canyon ile 10 dakika boyunca 5150 metre gidiyor. Ortalaması 30.9km/h
    200 Watt sabit güç uygularayak Cervelo ile 10 dakika boyunca 5425 metre gidiyor. Ortalaması 32.6km/h

    [​IMG]

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------



    Testin ikinci bölümünde bu sefer 300 watt güç uygulanıyor. Sonuç pek değişmemiş;
    300 Watt sabit güç uygulayarak Canyon ile 10 dakika boyunca 6055 metre gidiyor. Ortalaması 36.3km/h
    300 Watt sabit güç uygularayak Cervelo ile 10 dakika boyunca 6490 metre gidiyor. Ortalaması 38.9km/h

    [​IMG]


    forumda hani duyuyoruz ya, "ben mtb ile 35 bastım, yol bisikleti de neymiş" falan :D altında yol bisikleti olsa 45 basardın diyor bu videodaki abiler. haklılar da
    bu videoya bir de TT bike koysalarmış dadından yenmezmiş de neyse :(
     
  2. Onur Ali İmren

    Onur Ali İmren Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ekim 2012
    Mesajlar:
    949
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    peki sürücü duruşu? rüzgarın anlık esiş hızı? yönü? geçtiği yoldaki sürtünme? aynakolun güç iletimi? jantların iletimi,aynı eleman ne kadar dayanıklı vs vs

    test bir şeyler anlatıyor evet ama,bu gibi testler tünellerde insan olmadan yapılmalı bana kalır ise.

    Daha önce bir paylaşım olmuştu forumda buna benzer.

    Geçen sene fizik hocam ile hesaplamıştık. 1 kg daha hafif bir bisiklet %10 eğimli bir yokuşta 1 km gider ise %10 bir avantaj sağlıyordu yanlış hatırlamıyor isem.

    paylaşım için teşekkürler :)
     
    sewko123 ve Gökhan BİROL bunu beğendi.
  3. Sadettin Z.

    Sadettin Z. Girişim Savaşçısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.208
    Beğeniler:
    5.065
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Sprinte uygun düz yolda aero kadronun bariz avantajı ortada.
    Ancak asıl soru rampa çıkarken ortalama hız düştüğünde avantajın kime geçtiği.
     
    lealtad bunu beğendi.
  4. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
  5. Onur Ali İmren

    Onur Ali İmren Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ekim 2012
    Mesajlar:
    949
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
  6. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    aero nun farkı hafif olması mı sadece ?
     
  7. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.864
    Beğeniler:
    6.451
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Yazıda da belirtilmiş, areolar daha ağır. Bisikleti nispeten düz yollarda kullanıyorsanız aero tercih etmekte fayda var ama yokuşlu antrenmanlar yapıyorsanız aero yerine daha hafif bisikletleri tercih edeceksiniz.

    "Aero bikes such as the Giant Propel, Merida Reacto and Cervelo S5 are often heavier than their climbing counterparts."
     
    chnkrmz bunu beğendi.
  8. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Elbetteki kazanan sporcunun herhangi bir bisikletinde.;)
    Onur dostum, Bisiklet özelliklerine ve bu tür şeylere ilgili biriyim. Sizinle aerodinamiden tut bisikletin toplumsal haline kadar her şeyini konuşabiliriz. Bunu biliyorum.
    Fakat öyle şeyler varki yazınca bazılarının nazarında önemli hale geliyor. Adam daha kondüsyonun k'sini yapmamış bir ay sonra alacağı hafif bisikletle ülkelerarası günde 200 km yüklü tur yapacağını iddia ediyor. Neden yapılamayacağını anlatıncada ''ama bisiklet yol bisikleti, triban, yük de hafif olacak'' diyor.:kptmya: O yüzden bu tür şeyleri yazmama kararı aldım. Tacın geçici sahibi bende kalsın...
     
    volkan a bunu beğendi.
  9. Efe Yamac Yarbasi

    Efe Yamac Yarbasi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2013
    Mesajlar:
    385
    Beğeniler:
    313
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    ingilizce ama şurdan bayaa bilgi edinebilirsiniz. özetle: olay sadece ağırlık vs aerodinamik verim ise, hızlı kullandıkça aero basıyor. hatta bu yazı diyor ki prolar tırmanışları da hızlı çıktıkları için aerodinamik bisiklet hafife göre avantaj sağlıyor. ama bizim gibi prolara oranla ÇOK YAVAŞ sürenler için aslında olay sadece hangisinden daha çok keyif alacağımıza bakıyor bence.
    Weight vs Aero - Cervélo
     
    Ali Demir ve Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
  10. Erdal YILMAZ

    Erdal YILMAZ Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.119
    Beğeniler:
    3.894
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Arkadaşlar merhaba, yeni konu açmak istemediğim için buradan sormak istedim. Aero kadrolarda kadro boyu seçimini nasıl yapmak gerekiyor. Ölçüler diğer kadrolara göre farklılık gösterdiği için, doğru kadro boyunu bulmaya çalışıyorum.

    Örnek olarak klasik kadro da L beden seçiyorken;
    [​IMG]


    Aero kadro da hangi kadro'yu seçmeliyim?

    [​IMG]



    Teşekkürler
     
  11. Erdal YILMAZ

    Erdal YILMAZ Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.119
    Beğeniler:
    3.894
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Kimse bilmiyor mu? :)
     
  12. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.891
    Beğeniler:
    9.315
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Aero nedir? Yenirmi? Sorunuza gelince....

    EVET YENIR :):D:koptum:

    Buyurun afiyet olsun....

    aero-vollmilchschokolade.jpg
     
  13. clubber

    clubber Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Mart 2006
    Mesajlar:
    579
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Bacak arası yüksekliğini yazmazsan kimse ezbere bilgi veremez.
     
  14. Erdal YILMAZ

    Erdal YILMAZ Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.119
    Beğeniler:
    3.894
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:

    Klasik kadro da L beden seçtiğimi belirtmiştim. Bu bilgi yeterli değilse ekliyorum, Boyum 184cm. Bacak iç boyum 84 cm.

    Teşekkürler
     
  15. clubber

    clubber Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Mart 2006
    Mesajlar:
    579
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    O kısmı okudum ama yeterli bir bilgi değil. Her klasik kadro aynı değil. Markadan markaya boylar değişir. Hangi marka alacaksan onun web sitesinden bulmalısın.
     
  16. Erdal YILMAZ

    Erdal YILMAZ Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.119
    Beğeniler:
    3.894
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:

    Yukarıda ki geometri şemaları alacağım markaya ait ve o markanın web sayfasından eklendi. Klasik kadro'nun L beden ölçüsü ile Aero'nun L beden ölçüleri farklı.

    Size çok mu bilgisiz göründüm bilmiyorum ama, aero kadro kullanmış birisinden, L mi yoksa M beden mi almalıyım bunu öğrenmeye çalışıyorum.
     
  17. clubber

    clubber Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Mart 2006
    Mesajlar:
    579
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Klasik kadroda L bedeni nasıl bulduysan aero kadrodaki boyu da aynı yöntemle bulabilirsin.
     
  18. Erdal YILMAZ

    Erdal YILMAZ Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.119
    Beğeniler:
    3.894
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:

    Ya ben anlatamıyorum ya da siz anlamak istemiyorsunuz. Klasik kadro ve Aero kadronun aynı beden de, seat tube ve top tube ölçüsü aynı mı? Yukarıya eklediğim şemalara göre değil.

    Neyse unutun gitsin, cevaplar için teşekkürler.
     
  19. Bertan T.

    Bertan T. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Eylül 2013
    Mesajlar:
    272
    Beğeniler:
    79
    Şehir:
    Kocaeli - İstanbul - Eskişehir
    Seviye:
    Çizimlerde B uzunluğuna göre karar verebilirsiniz, seçtiğiniz L kadroya uygun değerler aeorda M kadro olarak gözüme çarptı benim; nedeni de aerodinamik olarak (performans anlamında) bir boy küçük kadro seçiminin daha önemli olduğunu söyleyen araştırmalar var, ki okumuşsunuzdur.
     
    Erdal YILMAZ bunu beğendi.
  20. Raşit S

    Raşit S Bisikletkolik

    Yaş:
    44
    Kayıt:
    3 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    1.168
    Beğeniler:
    1.446
    Seviye:
    M almanizi tavsiye ederim. Bertan güzel açıklamış.
    Eğer yeterince iyi uzanabiliyorsan gidon üzerine o zaman gidon boğazını 120-130 mm boylarla değiştirerek kendine en fit hale getirebilirsin.

    Sprinterler genelde küçük kadro tercih ediyorlar, Cavendishin XS kullanması gibi. Kontrolü ve hızlanması daha iyi oluyor.

    Ben 177 boyundayım ve S kullanıyorum ama gidon boğazını 120 olarak uzattım, gayet güzel oldu. Diğer klasik yolda M kadro kullanıyorum.
     
    Erdal YILMAZ bunu beğendi.