Action MQ-12 kask nasıldır?

Milbert Hofen

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Eylül 2013
Mesaj
847
Tepki
1.623
Şehir
Münih
Bisiklet
Canyon
@Atalay Mete
Atalay bey,bu konuda test yok demişsiniz ama şu an Almanyada ünlü birkaç inceleme kurumu var ve ürün incelemesi yapıyorlar.Bunlardan biri de kasklar.Ben markete gittiğimde 15 ila 60 euro arasında değişen ürünler vardı.Ben 20 euroluk bir ürün aldım çünkü test sonuçları iyiydi(yanılmıyorsam gut,%84 idi).Bahsettiğim testler çok güvenilir ve tüm Almanyada yayınlanan dergileri bile var.Bu yüzden kalite her zaman parayla gelmiyor,bazen de konfora ve markaya para veriliyor.Pek tabi ki kask önemli bir konu ve ucuza kaçıp,kalitesiz bir kask gerçekten koruma sağlamaz.Linkteki ürün de kötü bir kask mesela ama yinede hiç takmamaktan iyidir.Anladığım kadarıyla bu konuda çok tecrübeniz var,uzmanlık yaptığınız bir konuda çok konuşmak hoş kaçmaz ama sadece bir ekleme yapmak istedim.
 
Scudo
Kayıt
3 Temmuz 2012
Mesaj
907
Tepki
1.359
Yaş
34
Şehir
istanbul
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Raleigh-USA
Bisiklet türü
Katlanır
Giro, Livex ve Limar kaliteli olanları sanırım. Orta halli Sedona ve Prowel öne çıkıyor. CE sertifikalı olması çok önemli buna dikkat.

(link) (bendeki kask)
 

Çağlayan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2012
Mesaj
1.488
Tepki
890
Şehir
İzmir
@Atalay Mete

İnsanlar sizin yorumunuza göre,kask alsa ve bir kaza da kafasına aldığı darbe sonucu,vicdanen sorumlusunuz,o nedenle yanlış bilgi vermeyin lütfen..

Motor kullandığınızı belirtmişsiniz,motor kaskların da dahi test yapılıyor.aşağıda ki link'lerden izleyebilirsiniz..

(link)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert C.

Atalay Mete

Daimi Üye
Kayıt
10 Ocak 2014
Mesaj
204
Tepki
199
Şehir
Antalya/Manavgat/Side
@halil ibrahim duran
Bu, özel bir kask. Enduro sporcuları için. Bunu bütün gün bisiklette kullanmak sıkı boyun ister. Zaten enduro parkurunda 10 dk da dili çıkmayan kalmıyor, o da ayrı bir konu.
 

ismail eren

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Temmuz 2013
Mesaj
406
Tepki
593
Şehir
Yalova - Manisa
Bisiklet
Scott
bende bu kaskı kullanıyorum ve oldukça memnunum, tavsiye ederim :)
http://images.esellerpro.com/2375/I/148/06/cityzengrey.jpg
(link)
 

Atalay Mete

Daimi Üye
Kayıt
10 Ocak 2014
Mesaj
204
Tepki
199
Şehir
Antalya/Manavgat/Side
@Mert C.

Orda eksik olan bir de EN 1080 var. Kask kayışı nedeniyle çocuklarda boğulmayı önleme standardı!
Sevgili Mert. "belli bir standart" dendiğinde bu standardı herkesin bilmesi ve yaptırımlarının olması gerekir. İster inanın ister inanmayın ama köpüğün kabukla aynı anda dökülerek yapılanı ve ayrı ayrı üretilip yapıştırılanlar dışında üretim farkı bile yok. Karbon olanlar hariç.
Bir arkadaşım da motosiklet için olan testlerden söz etmiş. Evet motosiklette vardır. Üretim teknikleri ve yapıları çok farklı olduğu için vardır. Ancak gene de koruyan içindeki minderdir. aynen bisikletteki köpük gibi. Parayı onlara vermezsiniz.
Sorumluluk kounusuna değinmiş bir arkadaşım. Eveti, kask konusunda, kask kalitesi ve hobi kullanıcısının kask kullanıp kullanmaması gerektiği konusunda ECF kadar sorumluluk rahatlıkla alabilirim.
Israrla pahalı kask öneren arkadaşlarımın referansları nelerdir? Gerçekten merak ediyorum.

@Çağlayan

Hangi bilgilerin yanlış olduklarını referanslarıyla belirtirseniz hepimiz için öğrenme fırsatı olur.
Benim referanslarım (ECF, Bicycle Helmet Safety Institute) En büyük tehlike, bisiklette bir kask ile bireysel ömlemler almaya çalışmak diyorlar. Ölümcül kazaların %90 ı bir araçla çarpışma şeklinde gerçekleşiyor. Asıl konsantre olmamız gereken konu, kazaları önlemek diyorlar.

Şimdi farkettim Çağlayan arkadaşım Youtube ta Dong isimli çinli arkadaşımızın tşicari videosunu referans olarak vermiş.Bakın o testlerin bilimsel sonuçlarına:
Average Test results in g's



Tests
Cheap Helmets Expensive Helmets
Average for all impacts 101 104


Low velocity tests

Average low velocity 65 69
Average low flats 86 87
Average low hemi 47 47


High velocity tests

Average high velocity 137 146
Average high flats 186 180
Average high hemi 91 113
 
Kayıt
6 Mayıs 2009
Mesaj
844
Tepki
1.235
Yaş
51
Şehir
Ankara
Başlangıç
1981—82
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@alper KuAlper kafana ne kadar değer veriyorsan ve Allah göstermesin kafa üstü çakıldığında seni koruyacağına inandığın 10 TL ya da 1000 TL istediğin kaskı al ...Ancak bana sorarsan (link) ben aldım kullanıyorum çok memnunum....
 

enzo

Forum Psikopatı
Kayıt
3 Mayıs 2013
Mesaj
638
Tepki
1.183
Yaş
34
Şehir
İstanbul
İsim
Enes Ç.
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Pahalı kask alacağım derken de "pahalı" kısmını dükkan sahiplerine değil de kaska verin, yurtdışından alın kaskı. (Cari açık almış gitmiş zaten :O )
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert C.

Derya Keçeci

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2011
Mesaj
1.735
Tepki
4.127
Şehir
Ankara
İsim
Derya
Başlangıç
1970—71
Bisiklet
Fuji
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Atalay Mete

Bu konudaki bilgi ve deneyimlerinize saygıyla yaklaşmakla birlikte bazı konulara açıklık getirmek isterim.

Kask yapımında kullanılan kimyasal maddeler bağlamında fark yok.Ancak burada mesele hangi malzemenin kullanıldığından çok,nasıl kullanıldığı.Örnek çok.Piyasada karbon fiber malzeme on yıllardır kullanılıyor ancak gerek kullanılan karbon liflerinin sıklığı,gerekse ısı derecesi ve en önemlisi de işçiliği son derece farklı.Otomobil lastikleri de öyle.Hammadde aynı.Ya hamur? İşçilik?
Yani o da lastik,bu da lastik diyemiyoruz.Tıpkı o da karbon,bu da karbon diyemediğimiz gibi.Kısacası "Çarpma etkisine karşı en ucuz kaskla en pahalı kask arasında fark yok" ifadesi çok da gerçekçi değil.Çünkü "Bu konuda laboratuvar araştırması yapan şirketler" çok da güvenilir değil.Bu kask konusu dışarıda da çok tartışıldı.Hatta o kadar ileri gittiler ki,Pahalı ekipmanların,geniş halk kitlelerini ürküttüğü,özel kıyafetler,aksesuarlar ve pahalı komponentlerle bisiklet sporunun gitgide "Elit" bir spora dönüşmeğe başladığı,sıradan insanların satın almakta zorlandığı ve adeta almadığı taktirde kendisini yanlış bir iş yapıyor gibi hissetmesine yol açtığı eleştirileri yapılarak,"kasksız" da bisiklete binilebileceği,kask'ın sporcuları ne kadar koruduğuna dair bilimsel hiç bir araştırmanın olmadığına dair reklam kampanyaları bile yapıldı.Bu hiç doğru değildi zaten hiç de alıcı bulmadı.

Serbest piyasa acımasız bir alandır.herkes ürününü satmak istiyor.200-300 euro'luk ürünleri almak her baba yiğidin harcı değil elbette.İşte tam da burada alt,orta ve üst gelir düzeylerine yönelik (her alanda) üretim,bu boşluğu dolduruyor.Hatta bazıları o kadar amatör ki,kasklarının sağlamlığını bir pazarlama yöntemi olarak bile kullanabiliyor.İyi ve kaliteli ürünün sadece "marka" sından ötürü pahalı olduğunu düşünmek-ki bu sadece kaskla da sınırlı değil-büyük bir kavram kargaşası yaratır.Bu bizi,20 liralık bir kaskla 200 liralık bir kask arasında hiç bir fark olmadığına kadar götürür;bu doğru değil.

İyi kask,doğru zamanda doğru yerden kırılarak/çatlayarak,makul hızlarda sizi ölümden kurtarır.Kötü kask,ne zaman ve nasıl kırılacağı ya da çatlayacağı belli olmayan kasktır.O kırılmadığı ve çatlamadığı için,içindeki kafamız kırılır.Üstelik o kafayı kıran da ironik bir şekilde,koruması beklenen kask'ın kendisi bile olabilir.Tıpkı ne zaman kırılacağı belli olmayan karbon kadro ve ne zaman yarılıp,yırtılıp patlayacağı belli olmayan lastik gibi.

Peki ne yapmalı? Herkes herşeyin en pahalısını mı almalı?

Elbette hayır.Bunun da makul bir "Orta" sı var.Yapılması gereken şey,adı sanı belli olmayan,zaman zaman büyük marketlerde bile satıldığına tanık olduğumuz ürünlerden uzak durmak.Bisiklet ekipmanı üreten firmalar belli;ayrıca bu markaların farklı fiyat aralıklarında pek çok modeli de mevcut.Biraz da makul bir sürüşle,riskler daha da azaltılabilir.

Bir de kask'ın aerodinamik özelliği var elbette.Rüzgar tünellerinde test edilerek,doğru konumlandırılmış havalandırma delikleri ve buna bağlı olarak soğutma özelliğini de unutmamalı.Bisiklet sürerken ısının en yüksek olduğu yer kafamızdır.Yüksek ısının, koordinasyon bozukluğu,algı bulanıklığı,görme,işitme ve reaksiyon zamanlarımızı bile etkileyebilecek sonuçları vardır.
 

Uzbay YELCE

Aktif Üye
Kayıt
23 Aralık 2013
Mesaj
142
Tepki
42
Şehir
İstanbul/Bostancı
Bisiklet
Giant
GEOTECH YETİŞKİN BİSİKLET KASKI - KARBON KV-25-8 Bende bu kaskı düşünüyorum. Hatta yarın almayı düşünüyorum. Sizce nasıldır ?
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Atalay Mete

Abi zaten daha hiç bütün gün turlamadım. En uzun turum 2 saat / 40km lik bir tur idi. Onda da sorun yaşamadım. İlk kullanımlarda dediğin gibi boyun ağrıları oluyordu. Spor öncesi boyun kaslarını daha çok ısıtıp açma germe süresini de uzatınca ağrılar da azaldı, zamanla da bu ağırlığa alıştım diyebilirim.
 

Atalay Mete

Daimi Üye
Kayıt
10 Ocak 2014
Mesaj
204
Tepki
199
Şehir
Antalya/Manavgat/Side
Aslına bakarsanız ben de tam Derya bey gibi düşündüğüm için kask aldım, az para vermedim ve kullanıyorum. Ama daha çok para verdim, daha güvendeyim diye asla düşünmedim.
Üzerinde durmak istediğim, konunun istismara açık olması ve sektörün daha fazla kar etmek için yarattığı algı. Eğer bilimsel karşılıkları bilerek karar verebilecek bilgiyi paylaşırsak, o saatten sonra kimsenin tercihine bir diyeceğimiz olmaz.
Bu arada motosiklet kaskları için hemen her motosikletçinin bildiği SHARP testleri ve skorlaması vardır. İşin ilginci, orda da bir çok 200 TL ye satılan kask 2000TL ye satılandan daha güvenli çıkıyor! Orda da parayı konfora , dizayna, desene, hafifliğe, vs veriyorsunuz.
112 kurslarında asıl verdiğimiz eğitim kaskı çıkar(ma)ma, gereğinde nasıl çıkarılacağı gibi konular. Burada da gene sektör en büyük sorun. Şöyle ki, son bir kaç yıldır hızla çenesi açılır kasklar moda oldu. Kapalı kasklar boyun sabitlenerek kolayca çıkarıldıkları halde açılan kasklar kilit mekanızmaları açılmadan çıkmıyorlar. Eee ne olmuş diyebilirsiniz, bu kilit mekanizmalarının hiç bir standartı yok! Yani kimi kasklarda kilit açma düğmesini bile bulamayabilirsiniz. Oturup marka çalışıyoruz!
Safety standartları, sadece vurma, ezme, yuvarlanma gibi testlerden ibaret değiller. Boyasından kemerine, neresinin açok kalabileceğine kadar bir çok özellik standartlarda safety başlığında toplanıyor.
Derya beyin söylediklerinde bir tek noktaya itirazım olabilir, eğer bisiklet sporcusu derken genel kitleyi ima etmediyse, sporcular konusunda hiç bir itirazım yok. Her müsabakanın reglemanında bu konular ayrıntılı yazılır ve sporcu, ancak teknik kontrolden geçerek yarışabilir.
Spor antremanlarında da sorumluluk alan kişilerin sporculara kask takma zorunluluğu getirmelerinden daha doğal bir şey olamaz.
 

Atalay Mete

Daimi Üye
Kayıt
10 Ocak 2014
Mesaj
204
Tepki
199
Şehir
Antalya/Manavgat/Side
Motosiklet kaskı demişken ve sevgili Halil İbrahim'in kaskını görünce neden öyle kaskları takmıyoruz diye sorabilir, dahası
sporcular takarken biz niye takmıyoruz, onlarınki can da bizimki patlıcan mı diye sorabiliriz.
ilk soru için ECF bakın ne demiş: (dil sorunu olanlar bir zahmet çeviri programı kullansınlar)
2. MYTHS ABOUT CYCLE HELMETS
During discussions of road safety for cyclists, a number of arguments are put forward in
favour of obliging cyclists to wear helmets. While these arguments may appear
convincing at first sight, when we take a closer look we find that they are not as
conclusive as they may at first appear.
STATEMENT: Bicycle helmets save lives.
RESPONSE: While it is true that helmets can save lives, their potential should not be
overestimated. An approved cycle helmet only resists impacts at speeds of up to 23
kph. A law making it compulsory for cyclists to wear helmets would reduce the number
of cyclists. This, in turn, would lead to an increase in deaths from heart disease and
other illnesses associated with a sedentary lifestyle (see section 3.1). The overall
effect would be an increase in premature deaths.
STATEMENT: The law obliging motorcyclists to wear helmets was also
controversial when it was introduced, but time has shown it to be
effective. The same would hold true for cyclists.
RESPONSE: The protection offered by a motorcycle helmet cannot be compared to
that offered by a bicycle helmet. A cyclist has to pedal hard to cycle up hills, and his/her
head therefore needs to be well ventilated and could not support the weight of a full
helmet without damaging the cyclist's health (see section 5). Motorcyclists travel at far
higher speeds and an accident can be caused by a slight movement of the right hand,
without any physical effort. The fact that bicycles and motorbikes have the same
number of wheels is no reason for the same rules to apply to both.

ikinci soruya yani sporcu neden takıyor da biz takmıyoruz sorusuna on yıllarca araştırma yaptıktan sonra avrupa motosiklet federasyonunun ve bir çok ülkenin aldıkları karar ve uygulamalarda yol (genel ya da hobi diyelim) sürücüsü için kask takmanın b i r k a t k ı s ı y o k!

8. RECOMMENDATIONS
From your position of political and civic responsibility, you too can help improve road
safety for cyclists by:
 reducing the speed and volume of motorised transport,
 supporting all measures which promote cycling,
 creating road conditions which minimise the risk of fatal collisions between
motorists and cyclists,
 segregating cyclists where traffic flows or speeds are high, but lowering
speeds and limiting traffic flows where segregation is either not desirable or
not possible,
 avoiding complex and incomprehensible situations for cyclists at junctions,
 taking strict measures against driving under the influence of drink or drugs,
 avoiding compulsory helmet legislation. It is counterproductive.
"For too long we have designed residential
roads with traffic flow in mind rather than
the safety of the people who live in them. It
is time we took action to redress the
balance."
(Gavin Strong, British Transport Minister)
 

Mehmet H.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Haziran 2013
Mesaj
816
Tepki
363
Şehir
*
Bisiklet
Ghost
şunu almayı düşünüyorum (link) parasını geçtim artık bu konuda :) kasktada anlamadığım bir kalite standardı yok hangisi daha kaliteli bilemiyorsun yani hepsi aynı malzeme de bu fark neden o kadar gerçekten sadece satış stratejisimi
 

Caner Kartalgöz

Aktif Üye
Kayıt
19 Ağustos 2013
Mesaj
169
Tepki
74
Şehir
ADANA
Bisiklet
Sedona
Kafatasınızı seviyorsanız kullanmayın :)

Edit: Arkadaşın sordugu kasktan bahsedyorum yanlış anlaşılıp genel olarak kask tan bahsettiğim sanılmasın.
 

Atalay Mete

Daimi Üye
Kayıt
10 Ocak 2014
Mesaj
204
Tepki
199
Şehir
Antalya/Manavgat/Side
@Mehmet Harman
Doğrudan doğruya mtb performans amacına yönelik, özel bir kask. Enduro sporcuları en çok ta kafalarını dallara , kaya çıkıntılarına ya da bayağı süratli düşmelerde ağaç vs benzeri yüzeylere çarpabiliyorlar.
Genel kullanım için uygun değil. Özellikle de aerodinami ve havalandırma problemleri çok yorar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet H.

Berkay G.

Aktif Üye
Kayıt
10 Nisan 2013
Mesaj
143
Tepki
88
Şehir
Bursa
Bisiklet
Carraro
kaza geçirdiğimde kafamda prowell kask vardı. sadece çenemde 8 dikiş vardı onun haricinde kafamda herhangi bir sıkıntı yoktu. yani prowell görevini yaptı diyebiliriz.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Para toplamaya devam 100 tl civarında alıcam

@BerkayGürakın
Prowelin l bedeni yok kafam 58 cm m bedende olmayabilir
 

Atalay Mete

Daimi Üye
Kayıt
10 Ocak 2014
Mesaj
204
Tepki
199
Şehir
Antalya/Manavgat/Side
@Mehmet Harman

Mehmet soruna tam yanıt verememişiz. Hangi kask konusunda benim ölçüm, bisiklet ve bisiklet aksesuarları üretmek konusunda uzmanlaşmış markalar arasından ergonomik olarak en rahat ettiğim, kafa ölçüme tam uyan, ayar mekanizması olan, bağlantı kayışları kullanışlı, çene altı pedli ve tercihan reflektif bantları olan kasklar arasından rengini dizaynını en sevdiğim ve en çok delikli olanı seçiyorum. Antalya da Diyarbakır gibi güneşi çok bol bir memleket, o nedenle ekstra siperliği olanlar tercih nedenim oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet H.