Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Acil Yardım Zincir Sıkışması

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Kerem Mercan tarafından paylaşıldı.

  1. Kerem Mercan

    Kerem Mercan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2011
    Mesajlar:
    290
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    İstanbul-Avcılar
    Seviye:
    Kadro Kron XC4000 2010 Model Aynakol Shımano FCM-151 8li sistem de sorun yaratıyor acaba ön attırıcıdan kaynaklı olabilir mi çünkü ön attarıcım 18 vitesten kalma Shımano Sıs bakımı yapıp yağlamama rağmen yine de sıkışıyor aynakolun en ufak dişlisi kadroya çok yakın acaba zincirin sıkışma sebebi nedir yardımcı olursanız çok sevinirim tüm bisikletforum arkadaşlarına şimdiden teşekkürler...
     
  2. Kerem Mercan

    Kerem Mercan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2011
    Mesajlar:
    290
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    İstanbul-Avcılar
    Seviye:
    kimse bu sorunu yaşamadı sanırım bu güne kadar cevap veren olmamış :S
     
  3. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Yazdıklarınızdan hiçbir şey anlaşılmıyor.Zincir nereye hangi durumlarda sıkışıyor.hem daha detaylı anlatırsanız hemde resim eklerseniz cok cabuk ve doğru yardım alırsınız.
     
  4. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Selam Kerem,
    Ön aktarıcının yatay sınır ayarı doğru yapılmamış.

    Ön aktarıcının üstünde 2 adet ufak vida bulunur. Bu vidalar; yatay olarak küçük ve büyük vites geçişlerine sınırlama getirir. Biraz hassas bir durumdur, bazen tek seferde sorun çözülmeyebilir. Ön vites ayarında bir sorun var ise; zincir kadro kısmına düşebilir veya aynakoldan dışarıya atabilir.

    Aslında biraz deneyim ile vida ayarlarını sende yapabilirsin, fakat ayarları iyice bozmak gibi bir riskde var. Youtube'da bu konuda bir çok video var onları dikkatlice inceleyin/izleyin.

    Şimdilik bu sorunu düzeltmek için, işini doğru yapan bir bisiklet ustasından rica etmendir. Zaman içinde ögrendikçe kendinde ayarları yapabilirsin.

    Not: vites kablo ve telin nizami ayarda olduğunu varsayıyorum.
     
  5. Kerem Mercan

    Kerem Mercan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2011
    Mesajlar:
    290
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    İstanbul-Avcılar
    Seviye:

    öncelikle teşekkür ederim sizin de dediğiniz gibi ön vites ayarı sorunuydu ilk aklıma gelen ve ön vites ayarlı olmasına rağmen sorun aynı şimdi ön attırıcı olarak 8li uyumlu sram 3.0 blow clamp siparişi verdim onu taktıktan sonra tekrar ayarlama yapıp aynı sorun oluyormu diye bakıcam
     
  6. Kerem Mercan

    Kerem Mercan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2011
    Mesajlar:
    290
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    İstanbul-Avcılar
    Seviye:
    ayna kolun en küçük dişlisi ile kadronun aynakol arkasından arka kadro kulağına kadar uzanan uzun ince aluminyum boru arasın da sıkışıyor zincir ve düşük viteslere geçmek istediğim zamanlar da sıkışıyor...
     
    Mustafa Acar bunu beğendi.
  7. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Mümkünse elinizden geldiği kadar cümleleriniz arasına en az 1 nokta koyunda biz cümlelerini buğdayın içinde arpa arar gibi bakmayalım..!!! Bende unutuyorum ara sıra ama yazdıktan sonra bir kez daha okuyorum.;)
     
  8. Kerem Mercan

    Kerem Mercan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2011
    Mesajlar:
    290
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    İstanbul-Avcılar
    Seviye:
    anladım sorun noktalarda yenisini nerden alsam peki zincir sıkışmasını giderir mi ?.. Mümkünse konuyu kirletip kuru kalabalık yapmayalım...
     
    Mustafa Acar bunu beğendi.
  9. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Zaten kirletmişsin, hatta öldürmüşsün..:S Ayıbını savunanda bir ayrı oluyor.:S:S
     
  10. ilkcan çağdaş

    ilkcan çağdaş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2010
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    kerem kardeş,fotolarını ekleyebilirsen,yardımcı olabiliriz.
     
  11. Kerem Mercan

    Kerem Mercan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2011
    Mesajlar:
    290
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    İstanbul-Avcılar
    Seviye:
    tabi fırsat bulduğum taktir de ekliyeceğim... Lütfen noktalama işaretlerine de dikkat edelim sonra hocalarımız kızıyor :D
     
  12. Mehmet Ergene

    Mehmet Ergene Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    458
    Beğeniler:
    217
    Şehir:
    Beşiktaş - İstanbul
    Seviye:
    ön vitesi en küçük dişliye al. sonra da ön attırıcının solundaki vidayı sıkmaya başla, attırıcının yavaş yavaş sağa gittiğini göreceksin. zincir attırıcının boşluğunda ortalanınca da vidayı sıkmayı bırak. hepsi bu kadar. sonra kontrol et.
    ek olarak: işlemi yaptıktan sonra vites halatını kontrol et, eğer fazla bi gevşeklik varsa halatı gerginleştir. sonra tekrar kontrol et.
     
    Kerem Mercan bunu beğendi.
  13. Kerem Mercan

    Kerem Mercan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2011
    Mesajlar:
    290
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    İstanbul-Avcılar
    Seviye:
    teşekkür ederim bunu siparişini verdiğim attırıcı geldikten sonra montajını yaparken denicem :) sorun attırıcıdan kaynaklı olabilir düşüncesi ile yeni bir tane aldım
     
  14. oekizler

    oekizler Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2008
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    Greenwich,CT
    Seviye:
    Anladigim kadariyla anlatmaya calistiginiz durum zincirin aynakolun icine yani orta gobegin uzerine dusmesim kimi zamanda kadro ile lastik arasina sikismasi. On aktaricinin ayar problemi nedeniyle zinciri iceri cekiyor olabilir.

    Fakat on aktaricinin ayari yapilmis dahi olsa, zincir dusmesi ozellikle dag bisikletinde arazi kosullarinin verdigi titresimle zaman zaman olabiliyor. Bu olasiligi minimuma indirmek icin bircok kisi "Chainguide" ya da "Chain Keeper" diye tabir edilen parcalari kullaniyor.
    Butun bunlar bir yana, tabi eger bu durumla cok sik karsilasiyorsaniz, zinciriniz gerektiginden uzun olabilir, ya da arka aktariciniz eski ise gerekli yaylanma (zincirin boslugunu alma) gorevini iyi yapamiyor olabilir.
     
    Kerem Mercan bunu beğendi.