Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Acil yardım gerekli !! Göbekler hakkında.

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Önder Tarım tarafından paylaşıldı.

  1. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Arkadaşlar şu kararsız günlerimde acil yardıma ihtiyacım var.Jant setimi yeniliyorum.Önümde iki adet seçenek var:
    1.
    Sıfır DT Swiss XR1 göbekler 32 delikli (Scott Spark 20'den çıkma,tek olarak satılmıyor.)
    Sıfır DT Swiss X450 çemberler 32 delikli
    Sıfır DT Swiss Champion teller
    2.
    2 buçuk ay kullanıldığı söylenen DT Swiss 240s göbekler (28 TELLİ)
    Shimano WHM 505 setinden çıkarılan 28 telli çembeler
    ve yine Shimano setin telleri

    benim için asıl sorun göbek seçimi.Çünkü 2 seçenekteki göbeklerde aynı fiyatta.XR1'lerin sadece göbekleri satılmıyor fakat ağırlık olarak Onyx modeli civarında ama içini bilemeyiz yinede.Onyx den biraz daha iyi kabul edersek 350 $ gibi bi sıfır fiyata sahip olması gerekir.Fakat 240s'lerde 565 $ sıfır fiyatıyla satılıyor.240s'leri alsam en kötü ne gibi bi sorunla karşılaşabilirim.Rulmanını bulmam kolay mı? Fiyatı ne kadardır.Fakat 240s'ler 28 telli.Bende v fren kullanıyorum ve şu an diske geçicek durumum yok.O yüzden aklıma Shimano'nun v fren uyumlu WHM 505(28 telli çünkü) jant seti geldi.Başka 28 telli olup v fren uyumlu çember gelmedi aklıma.Lütfen bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardım etsin.İyi forumlar
    Not: 2 jant setininde ağırlıkları hemen hemen aynı.
     
  2. Şerif Şentürk

    Şerif Şentürk Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    784
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    yokmu yardım eden lütfen edin
     
  3. ozantuna

    ozantuna Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    282
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Hepsi güzel ve iyi rulman bulabilirmiyim diyorsun?fakat 100.000 km den sonra ihtiyacın olacak.Yani evladiyelik.28 telli jant ve göbek her zaman iyidir.
     
    Şerif Şentürk ve Önder Tarım bunu beğendi.
  4. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    işte bu cevap çok rahatlattı beni.240s leri almak farz oldu :D yani 2 buçuk ayda hiç bişey olmamıştır diyorsunuz.Peki bu bahsettiğim çemberden başka bi çember var mı v-fren uyumlu?
     
  5. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Ben olsam ilk şıkkı değerlendiririm.. İlerde bir sorun olsa 28 telli çember bulman çok zor ve onun telleri yassı olduğu için tellerin bulunması zor ve maliyeti diğerlerine göre daha yüksek... Yine de karar senin diyeyim..
    Birde XR1 rulmanlı değil mi?
     
  6. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    iki göbek de rulmanlı.Ama shimano whm 505 seti turlara gelen birisi kullanıyor ve gerçekten çok sağlam jantlar.Tellerini sordum Seda bisiklete,buluruz dediler.
     
  7. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Valla şu durumda tamamen görüntü, fiyat flan öen çıkıyor ama 240 göbeklerde kulağa hoş geliyor ;)
     
    Önder Tarım bunu beğendi.
  8. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    240s ya daha ne diyim :) hem Seda bisiklet Shimano bayisi olduğu için herşeyini bulabilirlermiş.Daha şimdi konuştum,kararımı da verdim gidip 2. seçenekteki jant setini toplucam.
     
  9. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    başka bi önerisi olan var mı? sanırım 240s lerle toplucam jantlarımı.İlerde disk frene geçince güzel bi çember takılır diğe düşünüyorum.Bu arada 240s göbekler 6 vidalı.
     
  10. Şerif Şentürk

    Şerif Şentürk Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    784
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    :p waybe 240s ama ön jantta yazmıyor 240s parallaxmı ne
     
  11. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    bugün baktım göbeklere:
    XR1 leri biliyordum zaten sıfır olarak vitrinde duruyor.Toplam ağırlıkları mandallarla beraber 610 gram.
    240s'lere baktım.Ön göbekte 240s diye yazmıyordu ama desenler,renkler aynı.Bu arada 240s göbekler 6 vidalıymış.Ön göbek mandal dahil 240 gram.(Fakat XR1 centerlock mandal dahil 220 gram.) Arka göbek mandal dahil tam 300 gramdı.Bi de 240s arka göbekte ruble takılan yer XR1'e göre daha zor dönüyordu.Burdan bişey anlayabilir miyiz?
    Şu sıralar artık net bi karar verip jantları taktırmam lazım.
     
  12. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    konu sonunda bi çözüme ulaşmıştır.Ne yapalım derken bambaşka bişey oldu.Uygun fiyata hidrolik disk fren bulunca forumda da Bontrager jant seti görünce hemen aldım.
    Konu kapatılabilir.