Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Acil yardım..Çıldıran ve sürekli devam eden lastik patlağı

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Özgür Öztekin tarafından paylaşıldı.

  1. Özgür Öztekin

    Özgür Öztekin Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2007
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Merhaba
    Bisikletim yeni sayılır... bu yıl ekim 15 de 1 yaşında olacak..toplamda 560 km gibi yol gitmişim.. dış lastikler CST Traveller city classic 700x38 iç lastilker de aynı firmanın...

    Arka lastik bir haftada toplamda 4 kez aynı yerden patladı..ilginç olan ise şu..2. patlak sonrası sibop deliğini dış lastik üzerinden işaretledim sonra yamanın olduğu kısmı dış lastik üzerinde işaretledim dış lastiğin bu kısmını kontrol ettim..görünürde içten dıştan hiçbir şey yok..3. patlaktan sonra tekrar yamayı çıkarıp zımparalayıp yeni yama yaptım..sonrasında da 25 km yol yaptım..çarşamba günü bisiklet askıda olduğundan elle kontrol ettim yine patlamış.. bu sefer de işaretleme yaparak söktüm..İlginç olan bu sefer yamanın geldiği dış lastik bölümü farklı ama yine içlastikteki patlağın yeri aynı yamanın üzeri..yani dış lastikte bir şey olsa farklı bir ikinci delik olurdu diye düşünüyorum..Dış lastik üzerinde yine görünürde bir şey yok..

    İşin keyfi kaçtığından dış lastiği ve iç lastiği yenilemeyi düşünüyorum...Sormak istediğim sürekli aynı yerin 3-4 mm yanında patlak oluşturan görünmez sebep iç lastik sebebiyle olabilir mi? Dış lastikte olsa yukarıda belirttiğim gibi farklı bir yama yeri olurdu ama yok...

    Yapılabilecek bir şey var mı?

    Yarın lastiğe bakmadan yapabileceğim bir şey varsa önerirseniz sevinirim.
     
  2. emreuzun

    emreuzun Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2012
    Mesajlar:
    130
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    İstanbul / Sancaktepe
    Seviye:
    Tam emin olmamakla beraber jantı kontrol etmeni tavsiye ederim. Geçmiş olsun.

    Bol Pedallar :)
     
  3. Özgür Öztekin

    Özgür Öztekin Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2007
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Belirttiğiniz durum son derece mantıklı sonuçta sibopa göre sabit bir yer de jant..şimdi tekrar baktım..
    [​IMG]
    Aslında üzerinde çepeçevre bir bant da var ama görünürde yine bir şey yok..
    iç dış herşeyi yenilerim de ine olmazsa o zaman soğur insan..

     
  4. alper turan

    alper turan Aktif Üye

    Kayıt:
    8 Mart 2010
    Mesajlar:
    114
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    sanırım sizin lastikteki patlak dış lastiğe bakan tarafta.büyük bi titizlikle dış lastiği kontrol etmenizi tavsiye ederim. ip örgünün arasına ince bi taş diken iğne cam parçası girmiş olabiliyor.iç lastiği şişirdiğinizde basınçla aynı cisim lastiği tekrar patlatabiliyor.Başka neden aklıma gelmiyor malesef.(daha önce benzeri bir olay başıma geldiği için yazdım)
     
  5. Özgür Öztekin

    Özgür Öztekin Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2007
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    ben de ilk başta sizin düşündüğünüzü düşünüyordum ama dış lastik her takılmada iç lastiğe göre farklı bir yüzeye denk geliyor eğer dış lastikte kalan bir diken olsa o zaman iç lastik üzerindeki yeri her takışta farklı olduğundan birden fazla yama yerim olması gerekirdi..şimdi tek yama yeri yapınca herşey bitiyor ama sorun bitmiyor.. bu arada yanyana o kadar çok delik varki leğene sokunca köpürüyor..
     
  6. emreuzun

    emreuzun Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2012
    Mesajlar:
    130
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    İstanbul / Sancaktepe
    Seviye:
    Evet bencede basınçla alakalı olabilir.
     
  7. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.658
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    EDIT: yanlış alarm =)

    EDIT2: biraz önce aklıma bi fikir geldi ama sonra olamayacağını düşündüm.. ama hemen sonra olabilecek bi koşul geldi aklıma...

    lastiğinizi patlatan nesne tekerin içinde hareket ediyor olabilir.
    lastiği hep aynı şekilde takıp, bize kolay gelen pozisyonda şişirdiğimiz için ve iç lastiğin de janta göre konumu değişmediği için
    böyle çok küçük mesafelerde hep aynı yeri patlatıyor olabilir...

    bence hakikaten olabilir=)
     
  8. alierkanimrek

    alierkanimrek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Kasım 2008
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    İç lastiğin bir yerinde incelme vs olabilir belki, ucuz bir iç lastik alıp deneyin bakın, yine patlarsa dış lastiği kontrol edersiniz, çok küçük bir cisim lastiğin etli kısmında kalmış ve sadece basınçla içeri doğru hareket ediyor olabilir.
     
  9. Özgür Öztekin

    Özgür Öztekin Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2007
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Son durum şöyle ;

    İç lastiği janta göstermelik takıp yama yerinin janta bakan yerine baktığımda sarı platsik koruyucu bant ile jant arasında en büyük boyu "pul biber" büyüklüğü ve inceliğinde bazıları sim gibi duran aliminyum çapaklara rastladım..çok küçük ve yassı ama belki basınç altında (iç lastiğin hep aynı yerden) delinmesine sebep olan şeyler olabilirler diye düşündüğümden sarı bantı söküp hem bantı hem jantı yıkadım sildim..Aluminyum simlerden arındırdım.

    İç lastiği yama yaptım iyice yapışmasını bekledim..patlak iç lastik arka idi ön ile değiştim..henüz bisiklete takmadım..gün geçti.. bisiklete binemedim ama yarın decathlondan ucuz bir iç lastik set alıp ikisini de değişeceğim..

    İç lastiğin farklı yerinde delikler oluşsaydı dış lastik veya bazı arkadaşların bahsettiği gibi iç lastik içinde hareketli bir şeyler düşünebilirdim ama aynı deliğin 3-4 mm yanında yeni deliklerin açılması..iç lstiğin takılma yerine göre sabit bir yerdeki soruna işaret ediyordu..umarım aliminyum tozları nedeniyledir..

    Deneme sonuçlarını paylaşacağım..
     
  10. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.658
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    iç lastiği diil, dış lastiği kast etmiştim =)
    dış lastiği, bisiklete takılıymış gibi tutup, iç kısmını söyle bi parmaklarınla tekrar yoklayıp, özeliklede yere değen kısmını bi kontrol eder misin?
    içimde kalmasın =) (teşekkürler =) )
     
  11. Özgür Öztekin

    Özgür Öztekin Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2007
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Baktım..yok... :)
    zaten yukarıda belirttiğim gibi dış lastikte bir şey olsa dış lastiği janta takarken her takışta farklı bir yer iç lastik üzerine geleceğinden aynı yerin iki kere denk gelmesi imkansız gibi.. Eğer dış lastikte olsa 4-5 yama yerim olurdu..ama benim 1 yamalık alanda 4-5 delik bir arada..

    Bugün iç lastik aldım değiştim..şimdilik sorun yok gibi bisiklet askıda duruyor..havası inmez umarım:rolleyes:

     
  12. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.658
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    madem yok, tamam o zaman =)

    ama varsayım teoride iyiydi kabul etmek lazım ;)
    dış lastiğin farklı yerlerine denk geldiği halde, iç lastiğin niye hep birbirine yakın yerlerinin patladığını bile açıklamayı başardım yani.. daha ne olsun :)

    (acaba diyorum pratikte de iyiydi aslında da, o cisim bi ara, biz frkına varmadan çıktı mı :S... neyse )

    umarım sorun bi şekilde çözülmüştür... geçmiş olsun :)