Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

acera vs. deore

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında semihcelikoglu tarafından paylaşıldı.

  1. semihcelikoglu

    semihcelikoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Aralık 2006
    Mesajlar:
    422
    Beğeniler:
    291
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Selam arkadaşlar bisikletimde tamamen shimano acera donanım var, bunu deore'ye çevirmem neleri değiştirir? kaça malolur? yapılan masrafa değer mi?Beni bu konu da aydınlatıranız çok sevinirim şimdiden teşekkürler.
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Arka göbek, kaset dişli, ayna kol, arka attırıcı, vites kolları, zincir değişecek.
    Getirileri 9'lu sistemin sağladığı daha fazla vites kombinasyonu, en büyük ve en düşük dişli arasında daha yumuşak geçiş olanağı ve biraz daha hafiflik ancak bu seviyede bir donanım için hafiflik çok ön planda olmamalı bence.
    Ancak Deore'nin de Acera'ya göre daha performanslı bir donanım olduğunu unutmamak gerekir. Daha sağlıklı ve kararlı vites geçişleri bir artı olarak görülmeli.
    Maliyetini sitelerden hesaplayabilirsin ancak bir de işçilik var unutma... Çünkü neredeyse baştan bir bisiklet toplamak gibi bir şey bu :).
     
    Özgür! ve Hasan Çağri bunu beğendi.
  3. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Acera sistemden Deore ye geçemek için tekerlek setin hariç aynakol vites kolları zincir ruble gibi parçaların değişmesi gerekir ve maliyeti hidrolik diskli sistem için yaklaşık 350-400€ (disk uyumlu göbekler dahil) v-fren içinse 280€ civarıdır...

    Bu iki set arasında kalite farkı işçilik farkı ve en önemlisi vites seçeneği farkı vardır . Acera 8'li Deore ise 9'lu dur... deore )lu serinin başlangıç seviyesidir ve 2006 yılında yenilenmiştir...Dual kontrol kollar artık mevcuttur ve bu aceraya göre kullanım kolaylığı sağlar büyük oranda.Ayrıca daha kaliteli malzemelerinde ömrü nispeten daha uzun olur.Ağırlıktanda azda olsa kazancın olur... Deore nin 8köşeli yıldız şeklindeki aynakol göbeği sayesinde pedala bastığın zaman zincire aktarılan güçte Aceranın kare başlı milinde aktarılan güce oranla daha fazladır...

    Benim tavsiyem deore sete geçerken eğer v-frenli kullanacaksanız fdeore setin v-fren bacaklarını ve ve zaten kullandığınız teker seti 9lu rubleye uyumlu olacağı için Deore göbekleri almayıp Elinizde kalan parayla Arka aktarıcıyı LX ön aktarıcıyı deore fren vites kolları ve aynakol zincir ruble gibi elemanları deore almanızdır... Böylece cebinizden fazla para çıkmadan yapacağınız bir üst model alım size daha kaliteli sürüş getirebilir. Çünkü elinizdeki Acera v-frenlerin deoreden tek farkları fren padlerinin kartuşlu olmasıdır.Bu fren padleri değiştiğinde kolayca değiştirip sizinde kartuşlu sisteme geçmenize engel değildir, Göbekler ise LX ve Xt seviyesinden önce akıştaki farkı kolay kolay hissetmeyeceğiniz ve Acera göbeklere 9 lu ruble uyumlu olduğu için şimdilik yeterlidir ve ömürlerini doldurana kadar size sorun çıkarmadan vazifelerini yaparlar. O zaman kadarda zaten siz tekrar birikim yapabilir daha iyi bir göbek alabilir duruma gelebilirsiniz... Ama arka aktarıcıyı 9 lu sisteme geçerken 1 kez değiştirirsiniz ve uzun süre kullanırsınız bu sebeple bu ufak kısıntılarla bir üst model alabileceğiniz arka aktarıcı iyi bir yatırımdır...