Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Acera sete deore ruble

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Yunus Emree tarafından paylaşıldı.

  1. Yunus Emree

    Yunus Emree Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    863
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    giresun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    İyi günler arkadaşlar vites sistemim acera(rubleyi adamdan sayarsak) cs hg 30 ruble kullanıyorum.
    Ara ara atlama yapıyor zincirden mi nedir tam olarak bilmiyorum ama ruble büyük ihtimalle.
    6500 kmye dayandı.
    Deore ruble bakıyordum 11-34 kullanıyorum ama 11-32 kullanmak istiyorum.
    Rubleyi değiştirdiğimde diğer elemanları değiştirmek gerekir mi, uyumsuzluk olur mu?
    Sram pc 971 zincir kullanıyorum.
     
  2. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.534
    Beğeniler:
    858
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Uyumsuzluk olmaz
    Acera Ruble kullandım iki kere 7 8 bin gidiyor.10.000 km gecen arkadasimda var.Zinciri değiştirmen gerekecek ama.
    Hocam Birde Rubleyi Adamdan Sayarsak Filan Demişsiniz Ayıp Etmişsiniz:D 30-35 Liraya nereden baksanız 7 ila 10 bin km atıyor...Benim tahminim zincirim Sram Demişsiniz belki uzadıysa ondan dolayıdır..Aklıma takıldı şimdi Sram hiç kullanmadım zincir olarak Kmc ile değiştirin derim..
     
    SerkanH bunu beğendi.
    Son düzenleme: 22 Ocak 2015
  3. Hakan Can Onrat

    Hakan Can Onrat Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    348
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    cetvel veya mezurayla zincirinizi ölçün 10 bakla 25.4 cm gelmesi gerek eğer 0.2mmden çok uzadıysa rubleyle beraber zinciri de değişmeniz gerekir
     
    Barış TURAN bunu beğendi.
  4. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.791
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Durum birkac degiskene bagli.
    Ilk olarak alacaginiz ruble mevcut vites sistemine uygunsa, ornegin 9'luysa ve alacaginiz ruble 9'luya uygunsa, acera / deore / xt / sram olmasi sorun yaratmaz.

    Zincir atlamaya gelirsek:
    Eger zincir rublenin tek bir dislisinde bunu yapiyorsa, o disliyi cok kullaniyorsunuz ve asinmistir. Goz kontrolu ile o dislinin dislerinde deformasyon yuvarlaklasma varmi bakin. Eger varsa zincir asinan dislide tutanamiyor tarama/atlama yapiyordur yuklendiginizde.
    Yok zincir rublenin tamaminda atlamalar yapiyorsa sorun zincir veya baklalarin eklemlerindedir.
    Duruma gore rublenin bozulan dislisini veya rubleyi veya zinciri veya ruble+zincir degistirmeniz gerekecek!

    6500 km yapmissiniz. Bu durumda kesinlikle ve normal zamanda donem donem zincir uzamasini kontrol etmekte fayda vardir.
    Zincir uzaması ne demek; zincirin kalitesine, kullanım koşullarına, bakımına ve kullanıcının tekniğine Gore zaman içerisinde metalin aşınması ile fiziksel boyundaki – baklalar arasında bulunan mesafedeki artış diyebiliriz. Kimi zincir 300 km’de uzar, kimi 3000’de. Bunun maalesef standardı yok ve yukarıda sayılan değişkenlerdeki özen ve özensizliğe Gore fark oluşuyor. Zincir uzadığı zaman ruble ve aynakolda da hızlı aşınmalara neden olur. O yüzden zamanında değiştirmek en sağlıklısı. Elbette duruma Gore 2-3 zincirde bir rubleyi de değiştirmek gerekecektir. Bütün bunlara dair detaylı bilgileri internette forumlarda bulabilirsiniz.
    Zincirin uzadığı nasıl anlaşılır? Özel olcum aletlerinin yanı sıra cetvelle de ölçebilirsiniz:
    Bir pimin merkezine cetveldeki 0’ı denk getirin, zincir gerginken yani pedala baskı yaparken 254 mm’lik ölçü bir diğer pimin merkezine denk geliyorsa zincir yeni durumda demektir. Bu mesafe 256 mm’ye çıktığı takdirde, yani 254 yerine 256mm’nin karşısında bir pim merkezi varsa vakit geçirilmeden zincirin değişmesi gerekmektedir. Olcum araligi asagidaki sekildedir.
    1. ve 3 pim arasi 1 inch = 2,54 cm
    2,55 cm degisimin yaklastigini 2,56 cm degisim gerektigini gosterir.

    linklength.jpg

    Ayrica rublenin disli boyu degisecekse (11-34 yerine 11-32) zincir boyunun yeniden ayarlanmasi gerekecektir.
    Yontem:
    Zinciri vites aktariciya takmadan arka ruble en buyuk dislinin ve aynakol en buyuk dislinin uzerinden gecirerek birlestirmek ve bundan 2 fazla bakla eklemektir.
    Boyunu ayarladiktan sonra zinciri sisteme olmasi gerektigi gibi aktaricilardan gecirip birlestirirsiniz.

    chainlength1.jpg
    chainlength.jpg
     
    Osman Kıtay ve MehmetAliB. bunu beğendi.
  5. Yunus Emree

    Yunus Emree Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    863
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    giresun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Zinciri 2. değiştirmem bu, zaten yedek almıştım aynı modelden belki değiştirince düzelir.
    Adamdan sayarsak dememin sebebi shimano sitesinde acera grubunda görünüp, seri ismi olarak non series olarak geçmesinden dolayıydı:)
    Bir de 30 35 lira 8li sistem oluyor heralde, ben 9lu kullanıyorum.
    Baktım ama sanki hiç uzama yok, metreyle baktım o da zor oldu ama yarına bir de cetvelle bakarım.
    @suat akman
    Rublede atlama olunca dikkat ediyorum çoğunlukla 6ya kadar dişlilerde yapıyor. 9lu sistem.
    Zinciri 3114 kmde değiştirmişim heralde hem ruble hem zincir değişim vakti gelmiş.
    Verdiğiniz bilgiler için sağolun da 32li sisteme geçişte tam tersi bakla çıkarmak gerekmez mi?

    Bir de deore sistemler 10lu olarak mı başlıyor? Shimano sitede son 34lü dişlinin sanki sonradan takılacağını belirtiyor.
    11-13-15-17-19-21-23-26-30*-34*
     
    Son düzenleme: 22 Ocak 2015
  6. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.791
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Zincir olcumune dair olan anlatimdaki fotoya tiklayin Goreceginiz gibi sececeginiz 3 pim arasi olculecek. 1. pim ve 3. pimin orta noktalari arasi 2,54 cm ise yeni zincir, 2,56 cm ise uzamis degismesi gereken zincir demektir. Olcerken cetveli yerlestirip pedala hafif yuk verin zincir gerilsin Yoksa olcum dogru olmaz.

    11-34 rubleden 11-32 rubleye gecince bakla cikarmaniz gerekir dogru. Ama zincir boyu hesabini dikkatli okursaniz diyor ki:
    "Zinciri arka ruble en buyuk dislinin ve aynakol en buyuk dislinin uzerinden gecirerek birlestirmek ve bundan 2 fazla bakla eklemek"
    Yani zinciri mevcut buyuk dislilere takip iki ucu birlestirin. Buldugunuz zincir uzunluguna 2 bakla fazla ilave ederek sisteme takin ve birlestirin.
    Bu durumda zincir uzunsa kisaltacak ama birlestigi noktadan 2 bakla fazla birakacaksiniz. Kisaysa ekleyecek en son islemde birlestigi noktadan 2 bakla fazla birakacaksiniz.
     
    Yunus Emree bunu beğendi.
  7. Yunus Emree

    Yunus Emree Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    863
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    giresun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Arkadaşlar sonunda fotoğraf çekebildim, benim telefonum servisteydi ve eş değer şekilde çekecek makine de yoktu.
    Fotoğraflar rublenin çevrilmiş halidir.

    Rubleyi acil değiştirmek mi gerekir yoksa devam eder mi bu şekilde?
     

    Ekli Dosyalar:

  8. MertAG

    MertAG TamBirTroll

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    30 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    850
    Beğeniler:
    582
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Hocam bence rublede pek aşınma yok gibi ama uzmanlardan dinlemek lazım birde murat abi neredesin :D.
     
  9. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Rubleniz değişmese de olur gibi gözüküyor ama temizlenmeye kesinlikle ihtiyacı var.
    Zinciri değiştirdikten sonra arka freni sıkarak pedala yüklenin, zincir yukarı doğru hareket edip üst dişliye atlayacak gibi oluyorsa rublenizin de değişmesi gerek demektir.
     
  10. MertAG

    MertAG TamBirTroll

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    30 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    850
    Beğeniler:
    582
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Ben murat çömez demiştim neyse sende gel ayrı gayrı olmasın o zaman :D
     
  11. Yunus Emree

    Yunus Emree Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    863
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    giresun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Sanki bazı dişler biraz yamuk oluyordu aynakolda görmüştüm mesela.
    Zinciri dün akşam canım sıkıldığından temizledim, ne zamandır temizleyecektim ama havalar güzel olduğundan kaçırmamak adına erteliyordum biraz.
    Rubleyi de temizlemeye zaman yoktu, genelde ayda bir veya daha kısa süre komple temizlerim bisikleti. Çok kirlenmiyor zaten.
    Dediğiniz yöntemi deneyecem, inşallah değişim gerekmiyordur.
    Gerekirse de pg 980 alacam heralde.
     
  12. MertAG

    MertAG TamBirTroll

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    30 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    850
    Beğeniler:
    582
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Hocam zincir yağı olarak ne kullanıyorsunuz sorabilir miyim ?
     
  13. Yunus Emree

    Yunus Emree Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    863
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    giresun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Zefal pro lube kullanıyorum.
    Rublenin o hale gelmesinin sebebi, yollarda çalışma vardı ve orayı kullanmak zorunda olduğum için kalan kumlar direkt aktarmaya bulaşıyordu.
    Yağı da biraz fazla kullanmışım galiba, sonuç böyle oldu.
     
  14. alperK

    alperK Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2013
    Mesajlar:
    1.894
    Beğeniler:
    337
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    4 bin kmdir 9lu acera ve zincir kullanıyorum sıkıntı yok.
     
  15. Yunus Emree

    Yunus Emree Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    863
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    giresun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ben zincirimi cahilin teki yüzünden değiştirmek zorunda kalmıştım. Ybn s9c vardı önceden, şimdiki sorun rubleden mi zincirden mi tam belli değil.
    Bir de kullanım şekline göre değişiyor bu km.
     
  16. MertAG

    MertAG TamBirTroll

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    30 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    850
    Beğeniler:
    582
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Yağda kaliteli bir yağ yani zincir uzaması falan dedilerde bu tür yağlar zincir uzamalarındanda koruyor diye biliyorum acaba yağı fazla kaçırmanızmı böyle bir sorun ortaya çıkardı bence bir temizleme yapın ardından yağı az bir şekilde deneyin olmadı bir bisikletçiye danışın bence çünkü ruble cidden iyi göründü gözüme :).
     
  17. Yunus Emree

    Yunus Emree Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    863
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    giresun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Rublenin iyi olduğundan emin olduğum an yedek zinciri takacam:)
    Yağın fazlalığından mıdır bilmiyorum gerçekten.
     
  18. Yunus Emree

    Yunus Emree Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    863
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    giresun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Arkadaşlar benim vites ayarı pek tutmuyordu tamburdan ne kadar ayar yapsam da pek fayda etmiyordu.
    Mesela 9. vitese atıyorum ama 8de kalıyor. Ben tamburu 9a inene kadar çeviriyordum, 9a geldiğinde bırakıyordum.
    Daha sonra vitesleri tekrar gezdiğimde zincir 2 ve 3 arasında gidip geliyordu. Biraz daha ince ayarla biraz düzeliyordu ama bu sefer de bisiklete binince ayarlar sapıtıyordu. Yani yükte ve boşta vites ayarı farklıydı.
    Neyse götürdüm bisikletçiye tambura baktı meğer boşa dönüyormuş ayar yapılmıyormuş, ben de ince ayarı koldan yapmaya çalışıyordum.
    Tambur içindeki vida yerinden çıkmış ve girmiyordu. Onu sanayide düzelttirdim yine vites ayarı yaptırmaya götürdüm.
    Bu sefer yine ayar tutmuyordu ve baktı kadro kulağı esneme yapıyor.
    Şimdi başıma kadro kulağı çıktı, erdoğanlardan baktım hemen 2 model vardı. Ama ikisi de aynı bence.
    Erdoğanlar Bisiklet - Kadro Kulağı 15- Khs

    Erdoğanlar Bisiklet - Kadro Kulağı 15 SEDONA 741

    Fiyatı dışında farkı yok.
    Ama başka alabilir miyim uyum sorunu çıkar mı acaba? Ve sağlamlık önemli.

    Bu arada kadro kulağının esnemesi zincirin anlık değişim yapıp eski haline gelmesine sebep olabilirmiş. Bundan kadro kulağı arıyorum.
     
  19. Güvenç Terzierol

    Güvenç Terzierol Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Merhaba,
    Kadro kulağını vites değişimleri esnasında, teli gerdiğiniz zamanlarda mı yapıyor yoksa elle müdahale ettiğinizde veyahut QR'ı sıktığınız zaman mı?
    Eğer ki teli gerdiğinizide olan bir durumsa sıkıntı kadro kulağında veya dropta(en tehlikelisi) olabilir. Ancak elle müdahalede veya QR'ı sıktığınızdaysa zaten genel kadro açıklığını, jantınızı tutması için sıkıştırdığınızdan normal bir durum.
     
  20. Yunus Emree

    Yunus Emree Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    863
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    giresun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Sıkıntıyı tam olarak bilmiyorum kadro kulağı dendi ama kendim biraz vites ayarlarını kurcaladım daha atmala felan yapmıyor. Sadece vites düşürürken kola biraz daha kuvvet uyguladıktan sonra düşüyor.