Durum birkac degiskene bagli.
Ilk olarak alacaginiz ruble mevcut vites sistemine uygunsa, ornegin 9'luysa ve alacaginiz ruble 9'luya uygunsa, acera / deore / xt / sram olmasi sorun yaratmaz.
Zincir atlamaya gelirsek:
Eger zincir rublenin tek bir dislisinde bunu yapiyorsa, o disliyi cok kullaniyorsunuz ve asinmistir. Goz kontrolu ile o dislinin dislerinde deformasyon yuvarlaklasma varmi bakin. Eger varsa zincir asinan dislide tutanamiyor tarama/atlama yapiyordur yuklendiginizde.
Yok zincir rublenin tamaminda atlamalar yapiyorsa sorun zincir veya baklalarin eklemlerindedir.
Duruma gore rublenin bozulan dislisini veya rubleyi veya zinciri veya ruble+zincir degistirmeniz gerekecek!
6500 km yapmissiniz. Bu durumda kesinlikle ve normal zamanda donem donem zincir uzamasini kontrol etmekte fayda vardir.
Zincir uzaması ne demek; zincirin kalitesine, kullanım koşullarına, bakımına ve kullanıcının tekniğine Gore zaman içerisinde metalin aşınması ile fiziksel boyundaki – baklalar arasında bulunan mesafedeki artış diyebiliriz. Kimi zincir 300 km’de uzar, kimi 3000’de. Bunun maalesef standardı yok ve yukarıda sayılan değişkenlerdeki özen ve özensizliğe Gore fark oluşuyor. Zincir uzadığı zaman ruble ve aynakolda da hızlı aşınmalara neden olur. O yüzden zamanında değiştirmek en sağlıklısı. Elbette duruma Gore 2-3 zincirde bir rubleyi de değiştirmek gerekecektir. Bütün bunlara dair detaylı bilgileri internette forumlarda bulabilirsiniz.
Zincirin uzadığı nasıl anlaşılır? Özel olcum aletlerinin yanı sıra cetvelle de ölçebilirsiniz:
Bir pimin merkezine cetveldeki 0’ı denk getirin, zincir gerginken yani pedala baskı yaparken 254 mm’lik ölçü bir diğer pimin merkezine denk geliyorsa zincir yeni durumda demektir. Bu mesafe 256 mm’ye çıktığı takdirde, yani 254 yerine 256mm’nin karşısında bir pim merkezi varsa vakit geçirilmeden zincirin değişmesi gerekmektedir. Olcum araligi asagidaki sekildedir.
1. ve 3 pim arasi 1 inch = 2,54 cm
2,55 cm degisimin yaklastigini 2,56 cm degisim gerektigini gosterir.
Ayrica rublenin disli boyu degisecekse (11-34 yerine 11-32) zincir boyunun yeniden ayarlanmasi gerekecektir.
Yontem:
Zinciri vites aktariciya takmadan arka ruble en buyuk dislinin ve aynakol en buyuk dislinin uzerinden gecirerek birlestirmek ve bundan 2 fazla bakla eklemektir.
Boyunu ayarladiktan sonra zinciri sisteme olmasi gerektigi gibi aktaricilardan gecirip birlestirirsiniz.