Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Acemi Kafe / Konuşalım - Tartışalım

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında peray tarafından paylaşıldı.

  1. peray

    peray Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ekim 2015
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    115
    Şehir:
    Adana
    Adı:
    Can
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Açıklama: Konuyu @hogutmen 'in önerisiyle şu anki başlığa çevirdim. Bizim gibi acemi arkadaşların faydalanacağı çok şey olacaktır. Ayrıca buraya yazılanlar, eski acemiler tarafından da yanıtlanır. Küçük bir çözüm bulma konusu. :)



    Merhaba arkadaşlar,

    Aşağıda gördüğünüz şeyin adını bilmediğimden resmini koydum, hem düzensizlik varsa görürsünüz diye. Fabrika çıkışı böyle, ayarlar tam geldi zaten. Kaldırımdan vs. inerken yani arka teker bir karış yükseklikten yere sert indiğinde bu vites aksamı tıpkı vites atarken gerilip gevşemesi gibi hareket ediyor, hani elle tutarız ya öyle.. çarpma sesi geliyor bu yüzden.

    sizde de var mı bu durum? yoksa neden oluyor olabilir sizce? zararı var mı merak ettim. adı dağ bisikleti ya, insan böyle atlarım zıplarım sanıyor ama daha kaldırımdan inerken ses gelince acaba diyor. belki de normaldir. normalse sorun yok sürmeye devam :))

    [​IMG]
     
    Son düzenleme: 20 Ekim 2015
  2. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.152
    Beğeniler:
    5.162
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Vites sistemi esnek ve hareketli bir sistem oldugu icin bu tarz durumlarda darbenin etkisiyle olusan o sesi genelde hepimiz duyariz.
    Sorun yok. Salinim yapan zincirin sesi de var icinde.
     
    baykuş97 ve peray bunu beğendi.
  3. peray

    peray Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ekim 2015
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    115
    Şehir:
    Adana
    Adı:
    Can
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Evde seleden tutup 1 karıştan bırakınca da aynen oluyor bu ses. Cevap için teşekkürler. Vites atarken gerilen o parçanın yukarıya çarpmasıyla oluşuyor ses. Eğer normalse tamamdır..

    Bu arada şuradaki konuda tartışılmış ve bazı arkadaşlar normaldir demiş, bazıları ise zincir gerginliğinin kontrolünü veya biraz kısaltılmasını önermiş, bu onlarda bu durumun olmadığı izlenimi oluşturuyor. Bu yüzden konuyu açtım.
     
  4. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.152
    Beğeniler:
    5.162
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Vitesten degil zincirden geliyor. Vitesin bir yere carpmasi mumkun degil. Zincirin sesi olmasin? Elinizle vitesin gerginligini bi kontrol eder misiniz?
     
    peray bunu beğendi.
  5. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.789
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    @ececan
    Gayet normal. Pedal cevirirken vites attiginizda zincir normalde yapmadigi gibi şıkırtılar çıkarıyorsa ayar sorunu vardir tam gecmiyordur. Ancak bir yerden inerken, atladiginizda veya sarsintili bir yolda giderken o parcanin (arka aktarici) hareket etmesi ve se yapmasi normaldir. Hatta onunla birlikte zincirde sarsilip kadronun arka bacagina (chainstay) vurabilir. O yuzden kadro koruyucu kullanir zaten cogu kisi ;)
    Gonul rahatligiyla surun siz :)
     
    peray bunu beğendi.
  6. peray

    peray Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ekim 2015
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    115
    Şehir:
    Adana
    Adı:
    Can
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Teşekkürler. Ettim fakat gerginliğini tarif edemeyeceğim için video çektim. :)




    Cevabınız için size de teşekkür ederim fakat direkt olarak aktarıcının dişlisi ile tekerin dişlisi çarpıyor. Yani ancak videoda anlatabileceğim için videoda gösterdim. Elle bile o kadar ses çıkıyorken atlayınca durum daha da vahim oluyor maalesef. :))
     
  7. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Zincir kadroya çarpıyordur.
     
  8. Ozan Cansel

    Ozan Cansel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    284
    Şehir:
    Ankara-Bursa
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Normal bir ses o, kaldırımdan inerken gücü emerseniz o ses çıkmıyıcaktır :) Nasıl yapılıcağını anlatmayı beceremem ama vücudunu süspansiyon gibi kullanırsan eylemsizlik bisiklete değil sana daha paylaştırılır.
     
    peray bunu beğendi.
  9. peray

    peray Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ekim 2015
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    115
    Şehir:
    Adana
    Adı:
    Can
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Tahmin ettiğimse, tam arka tekerin inişi sırasında önce kendimizi ileri atıp aniden duraksayarak bisikletin anlık durur gibi olmasını sağlıyoruz sanırım. :) Yaslanarak iniyor öyle olunca.
     
    Ozan Cansel bunu beğendi.
  10. hogutmen

    hogutmen Fosil yakıt tüketimine karşı Commuter/City Fun 70

    Kayıt:
    3 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.059
    Beğeniler:
    1.404
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @ececan Ben de sizin gibi bir acemi kullanıcıyım. O ses benim bisikletten de geliyor. Zaten kadroya eklemlenmiş, yaylı bir mekanizma olduğundan bu şekilde bir esneme toparlama yapması normal gibi. Maddenin eylemsizlik özelliği vardır. Ayrıca yük altında vites değiştirdim birkaç kez. Tak diye çok kuvvetli ses geliyor öyle bir durumda. Mutlaka zararlı ama ne kadar onu bilmiyorum. Vitese mi zincire mi zarar vermiş oluruz acaba? Bu tarz konuları burada konuşabiliriz.

    Öyle hareketleri ben yapamam çok riskli. Yaşım 40. Kilom 82. Orta boylu kilolu bir adamım. Bisikletim de salcano city fun 70. Limitleri ne kadar zorlayabilirim? Bırakayım dağınık kalsın.
     
  11. peray

    peray Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ekim 2015
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    115
    Şehir:
    Adana
    Adı:
    Can
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Belki de benim anlatışım kötüydü, aslında pek riskli görünmüyor ama duruma göre değişir haklısınız. Bence çok sert olursa zincirin eklemine zarar verebilir veya bu şekilde çarpma zamanla dişliyi aşındırabilir. Videoda görülüyor zaten tam çarptığı yer. Kaldırımdan inerken durum daha da feci ama dediğim teknikle vücudu kullanınca @Ozan Cansel'in de önerdiği gibi, darbe emiliyor
     
    hogutmen bunu beğendi.
  12. hogutmen

    hogutmen Fosil yakıt tüketimine karşı Commuter/City Fun 70

    Kayıt:
    3 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.059
    Beğeniler:
    1.404
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Meşhur bir söz var. Bisikletçinin kaportası vücududur. Yıllardır bisiklet sürmüyordum. Normalde otomobil kullanıyordum. Trafikten bunaldım. Araba kullanırken emniyet kemeri bile takarım. Güvenliğe önem veririm. Sürekli gözüm dikiz ve yan aynalardadır. Çok kötü kazalar gördüm. O yüzden çok tedbirli kullanıyorum. Arkamda olan biteni her an görememek beni tedirgin ediyor. Hız korkum var. 15-20 km.den daha hızlı süremiyorum. Zamanla belki kendime bir güven gelir. Ama tedbiri elden bırakmak ta istemiyorum.
     
  13. peray

    peray Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ekim 2015
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    115
    Şehir:
    Adana
    Adı:
    Can
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    En iyisini yapıyorsunuz. Konudan sapmış oluyoruz ama bir şeyler söyleyeyim ben de böyleyim sizin gibi. Olması gereken de bu bence şehirdeki trafikte.. İki günde 5'ten fazla olay yaşadım hepsi son anda kurtuluşla bitti. Dediğiniz gibi arkamızı göremediğimiz için şeritin sağından, kaldırım hizasında veya rahat kaldırım varsa kaldırımdan gidiyorum açıkçası. Arkaya bakmak da birkaç saniye önümüze bakmamak demek, sağda parketmiş araçlar varken bu da çok tehlikeli.
     
    hogutmen bunu beğendi.
  14. hogutmen

    hogutmen Fosil yakıt tüketimine karşı Commuter/City Fun 70

    Kayıt:
    3 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.059
    Beğeniler:
    1.404
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Konudan sapalım bence de. Naçizane teklifimi konunun adını değiştirebilirseniz. "Acemi kafe" olabilir mesela. Burada paylaşırız tecrübelerimizi. Ben de hergün kaldırımda kullanırım. Geçen yine yokuş aşağı iniyorum. Orta şeride geçeceğim. Arkama bir bakayım dedim. Gidonu kırmışım. Kaldırıma çarpmadan fren yaptım. Hafif çarptım kaldırıma ve düştüm. Hızım en fazla 5 km idi. Daha hızlı olsam ne olurdu bilemiyorum.
     
    peray bunu beğendi.
  15. peray

    peray Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ekim 2015
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    115
    Şehir:
    Adana
    Adı:
    Can
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Değiştirdim ;) Çok geçmiş olsun. Boyun sola dönünce kol gidonu sağa çeviriyor bazen ister istemez. Arada bir bisiklet yarışı izlediğimden oradaki yarışçıları gözlemliyorum, boynu direkt sola çevirmek yerine aşağıdan bakar gibi yapıyorlar. Böyle yapınca yönden kaymıyorum öneririm.

    Ayrıca yol bisikleti sürenler için şu da faydalı olabilir. İngilizcem yettiği kadar anladım ama çevirirsem berbat olur o yüzden daha iyi bilen birisinden bekliyorum. :)

    Alıntılayalım:



    [​IMG]

    Whenever you look back, drop your opposite elbow about five to eight centimetres (two to three inches). This counteracts your tendency to turn towards the direction you are looking and allows you to cycle in a straight line.

    [​IMG]
    Angle your bike right while looking over your left shoulder, but be careful not to run into any obstacles.

    [​IMG]
    If this method does not work for you, go to a local bicycle store and purchase a mirror with an attachment that will work with your bike's handlebars. A mirror that attaches to your helmet is another option.
     
    hogutmen bunu beğendi.
  16. Hami Bulut

    Hami Bulut Bisiklet doğa ile iç içe olmanın koşullarındandır

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    23 Nisan 2015
    Mesajlar:
    128
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    muğla
    Adı:
    Hami Bulut
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    @ececan görseller anlatmış ancak çeviri olsaydı daha güzel olurdu diye düşünüyorum :)
     
  17. hogutmen

    hogutmen Fosil yakıt tüketimine karşı Commuter/City Fun 70

    Kayıt:
    3 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.059
    Beğeniler:
    1.404
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bisikletim de yaptığım bir hatadan bahsetmek istiyorum. Hız korkusu kadar bir korkum daha var teker patlaması korkusu. İşte ben bu korkudan dolayı evimde lastik yama tamir kiti olmasına rağmen gidip üstüne para verip zefal z liner patlak önleyici şerit aldım ve süreç hızla gelişti. Benim bisikletim yeni çok acemiyim. Hiçbirşey bilmiyorum. Sürekli lastiğim hava kaçırıyor. Sıfır bisiklet, sıfır lastik, iç lastik sürekli hava kaçırıyor. Allahım 2-3 günde bir benzinliğe uğrayıp hava basıyorum. Bir kaç gün ihmal etmişim biraz daha inmiş. Birgün işe gittim. Akşam bir baktım lastik inik şeride rağmen. Lastik havası biraz inince şerit lastiği patlatmış. Lastikteki sibop gevşekmiş sürekli oradan hava kaçırıyormuş. Bunun için bisikletçiye gittim. Bisikletçi sibop gevşek dedi. Belki patlağım hiç olmayacaktı şerit olmasa. Buradan öğreneceğimiz şeylerden biri. Şerit varsa lastikte. Lastiği hep %90 civarı şişireceksin. Lastiğim belki hala hava kaçırıyordur. Ama artık yoruldum. Takip edemeyeceğim. 60 psı ayarlıyorum basıncı. (Dikkat sizinki farklı olabilir.) Dıt dıt edince makine çekiyorum pompayı o kadar. :)
     
  18. Hami Bulut

    Hami Bulut Bisiklet doğa ile iç içe olmanın koşullarındandır

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    23 Nisan 2015
    Mesajlar:
    128
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    muğla
    Adı:
    Hami Bulut
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    @hogutmen Bence korkmak yerine çözüme gitmelisiniz korkacak bir şey olduğunu sanmıyorum bir kez yaparsanız gerisi gelir zaten, ben de ilk başlarda öyleydim şimdi patlarsa yaparım diye geziyorum :)
     
    hogutmen bunu beğendi.
  19. hogutmen

    hogutmen Fosil yakıt tüketimine karşı Commuter/City Fun 70

    Kayıt:
    3 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.059
    Beğeniler:
    1.404
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @Hami Bulut müsait vakit çevirisini ben yaparım hocam. En azından google translate kopyala yapıştır yapın. Meramını anlatır.

    Bizim bir şanssızlığımızda bisiklet ve ekipmanlarının en pahalı olduğu dönemde bu işe girişmemiz. Çok iyi hatırlıyorum. 2008 senesiydi. 1 USD 1,10 TRL idi. Herkes dolar 1 tl ne zaman olacak diyordu. Ah o zaman şöyle güzel bir makineyi alacaktık uygun fiyata. Ben Salcano'nun en ucuz alüminyum kadrolu bisikletini kullanıyorum. City Fun 70 . Bisikletimin limitlerini bilmiyorum. V fren sypo diye bir marka. Bir türlü ayar tutturamıyorım. Sürekli kaçıyor. İki parça aynı anda bir türlü basmaz mı? Sonra aşırı titreşimli. Elcikleri çok sert. Paraya kıyıp bir elcik alamıyorum. Ön tarafa çamurluk takılamıyor.

    Bizim gibi acemilerin en büyük dostlarından biri bisiklet ayaklığı. Bisiklet hafiflesin diye çıkaranlar varmış. Saygı duyuyorum. Biz her konuda acemi olduğumuz için bisiklet kullanırken bu ayaklık çok işe yarıyor. Benim ayaklığın yere temas eden kısmı düşmüş ve kaybolmuş. Tabi para verip yenisini almayacağım. Bakalım oraya bir parça uydurabilir miyim? Siz de benim gibi yeniyseniz naçizane ayaklığı kontrol edin. Gerekirse çıkarın. Plastiğe biraz japon döküp tekrar yerleştirin. Diğer türlü gözden çıkarmış sayılırsınız. Tavsiyemi değerlendirmezseniz parçayı bana gönderin. Yabancıya, çöpe gitmesin. Çevreyi kirletmesin.
     
    peray ve Hami Bulut bunu beğendi.
    Son düzenleme: 20 Ekim 2015
  20. Hami Bulut

    Hami Bulut Bisiklet doğa ile iç içe olmanın koşullarındandır

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    23 Nisan 2015
    Mesajlar:
    128
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    muğla
    Adı:
    Hami Bulut
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bir Mtb kullanır olarak ayaklığım vardı fakat çok ayarsızlık yaptığı için söktürdüm ve geri de almadım bazen turlarda yol kenarında yatırmak hoşuma gitmese de böylesi daha iyi oluyor ses yapmıyor ağırlık olayı farklı bir olay onu hiç düşünmedim
     
    hogutmen ve peray bunu beğendi.