Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

9'lu Sistem

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında mcyc tarafından paylaşıldı.

  1. mcyc

    mcyc Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mart 2007
    Mesajlar:
    322
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    Edirne
    Seviye:
    Selamlar. Bisiklete başladığımdan beri 7'li sistem kullanıyorum. Yeni aldığım ultegra arka artırıcı 9'lu sistemi desteklediği için 9'lu sisteme geçsem mi acaba diye düşünüyorum. Acaba bu değişimin bana ne gibi faydaları olabilir? Yapılmasa da olur gibi bir değişim midir? 9'lu sisteme geçersem eğer, kaset ile beraber arka göbeği de değiştirmem gerekiyormuş. Hangi göbeği tavsiye edersiniz?

    Şimdilik bu kadar. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..
     
  2. boşgezeninboşkalfası

    boşgezeninboşkalfası Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Kasım 2007
    Mesajlar:
    628
    Beğeniler:
    772
    Şehir:
    Ordu
    Adı:
    Mustafa Önder ATİK
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bisikleti ne amaçla kullanıosun. 17 yaşındasın bacakların güçlümü. Antreman yapıomusun. Bisikleti kullanış amacınızı söylerseniz yardımcı olabiliriz.

    Aslında 9lu rubleyi kullanmak için illede sporcu olmak gerekmiyor
    ben yinede bilgilerimi paylaşayım. 9lu sistemle daha çok sürate ulaşabilrsin. tabi bacaklarınla çevirebilme seriliğine ve gücüne görede değişir bu durum. Demişsinki değişim yapmasamda olurmu. O karar sana kalmıştır. Yap veya yapma farketmez. 9lu ruble ile daha çok yüksek süratlere ulaşabilirsin. Kaset dediğin şeyi anlamadım. Ama ben mesela en son bi jant toplamıştım.


    Jant kasnağı siyah renk rigida grizzly jan telleri siyah renk
    ve jan göbeği shimano deore siyah renk 26 delikli ve jant kanağıda 26 delikli. Daha ne kaldı. bide 9lu ruble aldınmı tamamdır. Gerisi jantı toplamakla biter :)



    Sevgi ve Saygılarımla

    Mustafa Önder ATİK
     
  3. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    9 luya geçmende tabiki çok büyük fayda var en büyük fayda vitesler arasındaki kadans devri değişimi daha yumuşak ğeçişler sağlayacağından çok daha vewrimli bir kullanım olacaktır.bana göre yapılmasada olur değil yapılması gereken bir değişim.yani 7li de 1 diş aşağı aldığında birden sertleşen ve düşen pedal devrin 9luda daha yumuşak geçişler sağlar buda daha iyi tempo tutturmanın şartıdır.7lide giderken bazen o devir sana yüksek gelir bi aşağı alırsın buseferde sert gelir işte bu 9lu da olmaz umarım anlatabilmişimdir. göbeğide ultegra alabilirsen iyi edersin kolay gelsin
     
    boşgezeninboşkalfası bunu beğendi.
  4. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    9lu daki espri yukarıda anlattığim gibidir süratle falan ilgisi yoktur.sürat kaset dişlisinin en küçük olanının ve aynakol büyük dişlisinin diş sayıları ile doğru oantılıdır. yani 7li sistemlerdede bu diş sayıları uygunsa 9ludaki süratlere çıkabilirsin
     
    boşgezeninboşkalfası bunu beğendi.
  5. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Selam,

    Yol bisikleti mi kullanıyorsun yoksa hibrit bir kullanım mı düşündün? Ultegra yol komponenti olduğu için 11-32T bir 9'lu kasette verimli çalışıp çalışmayacağına dair şüphelerim var. Ayrıca ultregra'yla mevcut 7'li sistemi kullanıyorsan bir uyumsuzluk yaşanabilir.

    Kolay gelsin. :)
     
  6. Sahinoz

    Sahinoz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Ekim 2007
    Mesajlar:
    583
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ahmet Sahinoz
    Seviye:
    bts.elektronik, aslında dediğin doğru ama hızla da dolaylı da olsa bir bağlantısı olabiliyor. Şöyle düşün bi tane 7'li bi de 9'lu olsun ama son diş sayıları aynı olsun mesela ikisi de 11T, 9'luda kadansı düşürmeden daha sürekli gittiğin için gücün ve çekişin daha yüksek olur böylece 9. dişliye güzel bir kadansta çıkabilirsin, ama 7'lide diyelim son vites geçişi sert ise son dişliye geçtiğinde devri artıramayabilirsin gücün yetmediği için.

    Mesela 125cc motorların son hızı artsın diye dişli çapı değiştirenlerin eski hızına bile çıkamama durumu gibi..
     
  7. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    990
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Şahinöz;

    Yok öyle birşey, insan mekanik değil. Kimse bir arac motoru kadar devirli pedal çevir(e)meyeceği için dediğin olayin pratikte hicbir esprisi yok.
     
  8. mcyc

    mcyc Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mart 2007
    Mesajlar:
    322
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    Edirne
    Seviye:
    teşekkür ederim tüm cevaplarınız için. hibrit kullanım düşünüyorum. bisikleti yeni yeni topluyorum. kasetten kastım ruble;)
    kendimi bildim bileli spor yapıyorum. futbolu 2 yıl önce bıraktım çünkü bisiklete başladım. bacaklarımın gücü konusunda hiç bir şüphem yok.
     
  9. Sahinoz

    Sahinoz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Ekim 2007
    Mesajlar:
    583
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ahmet Sahinoz
    Seviye:
    Abi devir o kadar değil ama devir-güç ilişkisi öyle. Yani ufak farklar zaten görülür şekilde etkilemez onu anlamak için şöyle bir deney yapmalısınız. Rüzgar tünelinde aynı ayarda rüzgar eserken ilk önce 1-2-3-4-5-6-7-8-9 şeklinde hızlanmaya çalışın vitesi son kadansınızda değişerek, ikinci deneyde ise 1-5-9 şeklinde deneyin ciddi fark olduğunu göreceksiniz ve birer birer olduğundaki son hıza çıkamayacaksınız güç yetmediği için.

    Tabi ki 7'li ve 9'lu sistem bu derece farklı değil ama iki yakın sistemin farkını anlamak için extreme şekli düşünmelisiniz. Sonra o farkı çok çok küçülterek bizim sistemdeki farkı buluruz, ama dedim ya çok çok küçüleceğinden farketmeyebiliyoruz bile..

    Bu arada insan her ne kadar öyle görünmese de ciddi anlamda mekaniktir :)
     
  10. boşgezeninboşkalfası

    boşgezeninboşkalfası Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Kasım 2007
    Mesajlar:
    628
    Beğeniler:
    772
    Şehir:
    Ordu
    Adı:
    Mustafa Önder ATİK
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
     
  11. Sahinoz

    Sahinoz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Ekim 2007
    Mesajlar:
    583
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ahmet Sahinoz
    Seviye:
    Biraz hızlı yazmaya çalıştım doğrudur. Vites tekniği de biliyorum aslında sadece düzgün ve kademeli şekilde demek istemiştim, biraz aceleye geldi :)

    Kısaca şöyle, arabada 1. vitesten 5. vitese atarsanız son hızına ulaşamayabilirsiniz motoru çok güçlü değilse. Ama 1-2-3-4-5 şeklinde redline'da değişirseniz top speed'e ulaşabilirsiniz. İnsanda da bu geçerli ama hızlar düşük olduğu için ve vitesi çok uçuk şekilde değiştirmediğimiz için farkedemiyoruz, ama böyle bir etkinin var olduğunu net şekilde söyleyebilirim..
     
    boşgezeninboşkalfası bunu beğendi.
  12. boşgezeninboşkalfası

    boşgezeninboşkalfası Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Kasım 2007
    Mesajlar:
    628
    Beğeniler:
    772
    Şehir:
    Ordu
    Adı:
    Mustafa Önder ATİK
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:

    Şimdi daha açıklayıcı ve net bir açıklama olmuş.Teşekkür ederim.


    Sevgi ve Saygılarımla

    Mustafa Önder ATİK
     
  13. bikernomad

    bikernomad Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2006
    Mesajlar:
    272
    Beğeniler:
    247
    Şehir:
    Dağlar
    Seviye:
    Eğer hibrid yapmak istiyorsan.Ve de arka viteste de 32 diş ruble(kaset)kullanmak istiyorsan;ya uzun(SGS)bacaklı ultegra kullanmalısın,ya da hibrid de ultegranın karşılığı olan XT arka vites attırıcısı kullanmalısın.Bu daha güzel olur aslında.
     
    boşgezeninboşkalfası bunu beğendi.