Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

9 lu sisteme geçiş

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Giray Koç tarafından paylaşıldı.

  1. Giray Koç

    Giray Koç Üye

    Kayıt:
    20 Eylül 2010
    Mesajlar:
    81
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Arkadaşlar bende full alivio var 9 lu sistem olan full deoreyle değiştireceğim zaman bir sorun çıkar mı kadroyu değiştirmek gerekir mi?
     
  2. Mustafa Volkan Koca

    Mustafa Volkan Koca Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Eylül 2008
    Mesajlar:
    953
    Beğeniler:
    499
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    hiçbir sorun yaşamazsınız.
     
    Giray Koç bunu beğendi.
  3. Muzaffer YILMAZ

    Muzaffer YILMAZ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    7 Kasım 2010
    Mesajlar:
    315
    Beğeniler:
    193
    Şehir:
    .......
    Seviye:
    Hayır, kadroyla alakası yok. Fakat göbeğiniz 9'luya uyumlu değilse onun değişmesi gerekir. Çünkü 9'lu rubleler, 8'li göbeğe uymaz.

    Birde, şu an kullandığınız vites-fren kolları birleşikse ayrıca birde fren kolları almanız gerekebilir.

    Disk frene mi geçeceksiniz?
     
    Giray Koç bunu beğendi.
  4. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Uyarlar. Daha geçen hafta, 8li rubleyi çıkartıp 9lu ruble taktım jantıma.
     
    Giray Koç bunu beğendi.
  5. Giray Koç

    Giray Koç Üye

    Kayıt:
    20 Eylül 2010
    Mesajlar:
    81
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    göbek dediğiniz kaset mi oluyo? ilerde vites sistemini komple deoreyle değiştirmeyi düşünüyorum ondan kafama takıldı.
     
  6. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Eğer arazi yapmıyor sadece asfaltta tur şeklinde kullanıyorsanız hiç tavsiye etmem 9 lu sistemi.Neden derseniz 8 liye göre cok daha fazla çapraz kullanıma düşürüyor ve sürekli vites değişikliği gerektiriyor.Söylediğim gibi sadece asfaltta tur şeklinde biniyorsanız bu dediklerim geçerli arazi yapıyorsanız faydasını oldukça göreceksiniz.
     
    Giray Koç bunu beğendi.
  7. Muzaffer YILMAZ

    Muzaffer YILMAZ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    7 Kasım 2010
    Mesajlar:
    315
    Beğeniler:
    193
    Şehir:
    .......
    Seviye:
    Göbeğiniz nedir?
     
    Giray Koç bunu beğendi.
  8. Muzaffer YILMAZ

    Muzaffer YILMAZ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    7 Kasım 2010
    Mesajlar:
    315
    Beğeniler:
    193
    Şehir:
    .......
    Seviye:
    Jant göbeği. Sizin göbeğiniz nedir? Marka/model ?
     
    Giray Koç bunu beğendi.
  9. Giray Koç

    Giray Koç Üye

    Kayıt:
    20 Eylül 2010
    Mesajlar:
    81
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    bisikletin orjinal parçası orbea göbek. Ferhat Köse ben uzun tur için düşünüyorum
     
  10. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Shimano R550 Jant setinin göbeği.
     
    Giray Koç bunu beğendi.
  11. Muzaffer YILMAZ

    Muzaffer YILMAZ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    7 Kasım 2010
    Mesajlar:
    315
    Beğeniler:
    193
    Şehir:
    .......
    Seviye:
    Pardon, yanlış bilgi vermişim sanırım göbek konusunda, karıştırmışım. :( Sorun çıkmaz yani. :)
     
    Giray Koç bunu beğendi.
  12. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    8 li sistemınde en ufak dişlisi 11 li 9 lu sisteminde yani sana hız konusunda bir fayda sağlamıyacak sadece arada bir dişli fazla oda uzun turlarda sana cok fayda saglamıyor.Aksine 9 luda daha çok çapraza düşüyorsun.Yine kendi şahsi düşüncemdir uzun turlar için 8 li alivio 9 lu deoreden daha faydalıdır.Boşa masraf yapıyorsun.Onun yerine lastik yada jant kaliteni yukseltırsen daha verim alırsın diye düşünüyorum.
     
    Giray Koç bunu beğendi.
  13. Giray Koç

    Giray Koç Üye

    Kayıt:
    20 Eylül 2010
    Mesajlar:
    81
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Şu anda değiştirmiyorum belki ilerde dedim ama ben daha yeniyim sonuçta siz daha iyi bilirsiniz şimdilik gerek yok en azından herkese teşekkürler
     
  14. emre ergün

    emre ergün Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    9 Ocak 2010
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    hiç bi sorun olmaz ..aktarma sistemlerini değiştrmen yetrli
     
    Giray Koç bunu beğendi.
  15. Barış BİRLİK

    Barış BİRLİK Engineer / Archer / Cyclist

    Kayıt:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    654
    Beğeniler:
    301
    Şehir:
    Eskişehir - Morphou
    Adı:
    Barış Birlik
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Eğer göbek vidalı ise sorun çıkarır göbeğin değişmesi gerekir , ama göbek kaset göbekse 8li fleperler 9luya uyar değişen tek şey dişlilerin arasındaki uzaklıktır dişliler birbirine dahada yaklaştığı için daha kesin ve hızlı vites geçişleri 9lu sistemin artısıdır . Ancak ben Deore sistem kullanıyorum SLXten aşağı 9a geçmeyin derim Deorenin rublesi biraz gıcık ve ağır , zaten biraz daha bekleyip 10lu sisteme geçmek daha mantıklı ileride tekrar para vermenize gerek kalmaz ve 10lu rublelerde 8li kaset göbeğe uygundur . Aynı dişli uzaklığı prensibi 10lu sistemlerdede geçerlidir . Değişmesi gereken parçalarınız , Ruble , Vites kolları , Zincir , gerekiyorsa kasetli arka göbek , mümkünse Hollowtech II aynakol ( daha çok verim için , uyum sorunu olmaz ancak hollowtechler daha fazla verim verir )
     
    Giray Koç bunu beğendi.