Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

80mm'lik maşa 100mm'lik maşa

Konu, 'Süspansiyon' kısmında yusuf bekar tarafından paylaşıldı.

  1. yusuf bekar

    yusuf bekar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Nisan 2009
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    merhaba arkadaşlar merak ettiğim bir konu var 80mm'lik maşa ile 100mm'lik maşa arasındaki fark ne birde duyduğuma göre eskisi gibi 80mm lik maşa üretilmiyormuş artık hep 100mm lik maşalar çıkıyormuş bu doğrumu
     
  2. Salih Manavoğlu

    Salih Manavoğlu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2005
    Mesajlar:
    398
    Beğeniler:
    513
    Şehir:
    Gemlik-BURSA
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    8cm ile 10 cm biliyorsunuz ki maşanın esneme mesafesi. genellikle bizim gibi sürücüler 10cm olanları tercih ediyor. nedeni yol dışında daha konforlu olması. 8 cm olanlar ile daha coğunlukla dağ bisikleti yarışlarında kullanılıyor. bunun da nedeni konforun dışında performansa yönelik bir sürüş gereksinimi.
     
    yusuf bekar bunu beğendi.
  3. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    100 mm. de çalışma mesafesi daha fazla tabi konforda.Yaylı 80 mm maşalar City bike'lara biraz daha konfor ve kontrol katması içinde tercih ediliyor. Salih beyinde dediği gibi havalı 80mm. maşalarda yarışlarda kullanılabiliyor. Kısacası yaylı 80 mm nin fazla bir esprisi yok ama iş havalıya geldiği zaman değişiyor :) .
     
    Salih Manavoğlu ve yusuf bekar bunu beğendi.
  4. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    bi maşada 80/100 mm yazıo bu ne :)
     
  5. yusuf bekar

    yusuf bekar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Nisan 2009
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    80mm ve 100mm maşanın çalışma mesafesi
     
  6. yusuf bekar

    yusuf bekar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Nisan 2009
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    peki 80mm lik maşa daha üretilmiyormuş çoğunluk 100mm çıkıyormuş artık buna nedemeli
     
  7. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    80 mm yaylı maşalar genellikle 28" city bike lar için üretiliyodur mtb için sanmıyorm fazla üretiliceğini. Havalı 26" 80 mm maşalar normal üretimine devam ediyodur sonuçta satıyor. :)
     
    yusuf bekar bunu beğendi.
  8. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    yusuf bekar bunu beğendi.
  9. yusuf bekar

    yusuf bekar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Nisan 2009
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:

    :D hayır tabiki 80mm lik maşa ayrı 100mm lik maşa ayrı
     
    Recep TOPAL bunu beğendi.
  10. Salih Manavoğlu

    Salih Manavoğlu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2005
    Mesajlar:
    398
    Beğeniler:
    513
    Şehir:
    Gemlik-BURSA
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    sunu da belirtmek isterim ki, cogu 100lük masa icine yerleştireceğiniz bir spacer ile 80 lik hale gelebiliyor. yani masalarda gördügünüz 80 / 100 mm ibaresi buradan geliyor.
     
    yusuf bekar bunu beğendi.
  11. eray akyol

    eray akyol Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Haziran 2009
    Mesajlar:
    477
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    benim anlayamadığım konu şu. 100 mm çalışma mesafesi olan maşanın ekstra ağırlığı haricinde diğer tüm fonksiyonları 80 mm ye göre daha avantaj sağlamaz mı ? performanstan kastınız nedir? yani daha uzun bir çalışma mesafesine sahip olan maşa neden performansı düşürsünki? yineliyorum ağırlık etkeni dışında. yani 100 mm lik bir maşayı 80 mm yapmanın sağlayacağı avantaj nedir ?
     
    calhanre ve yusuf bekar bunu beğendi.
  12. Salih Manavoğlu

    Salih Manavoğlu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2005
    Mesajlar:
    398
    Beğeniler:
    513
    Şehir:
    Gemlik-BURSA
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:



    yukarıda da bahsettiğim gibi bu konuyu konfor ve performans açısından iki yönlü olarak ele almak gerekiyor. ikinci önemli nokta ise süspansiyonların ve bunların kullanıldığı yerlerin performans ve konfora etkisi.

    örnek olarak, tepe inişi yapılan bir bisiklette ağırlığın nispeten ikinci planda, süspansiyonların esneme kalitesi ve uzunluğunun ön planda olmasıdır. dikkat ederseniz bu tarz sürüslerde sürücü selenin üzerinde kısacık sele borusu ile rahatsız bir konumda pedal cevirir. bu durumda dh icin performans, amortisorlerin esneme kalitesi ve uzunluğu ile orantılalanabilir. konforlu (daha rahat pozisyon ve hafif bir bisiklet için ) sürüs yapmak istersek biraz daha tarz degistirerek all mountain bir bisiklete gecis yapmamız önerilir. bu durumda ise süspansiyon calisma mesafeleri kısalacak, iniş performansımız olumsuz etkilenecektir.

    ikinci örneğimizi ise bahsettiğimiz tarz amörtisörlerin kullanıldığı cross country sürüsleri için verebiliriz. bu tarzda konfor, bisikletin engellerden sürücüyü en az şekilde etkilenmesi, yeri geldiğinde yokuş yukarı sürücünün pedala uyguladığını enerjinin en verimli şekilde tekere aktarılması şeklinde düşünülebilir.

    performans ise yapılan yolun daha kısa zamanda katedilmesi olarak düsünülebilir. işte bu konuda esnemezlik ve hafiflik önemli rol oynar. amortisor bacakları ne kadar uzar ise yanal esnemezlikten ve hafiflikten ödün verir. 2 cm daha yüksek bir maşa ile daha dik pozisyonda sürüs yapmanız gerekir. ancak boylece performans icin ihtiyacınız olan pozisyondan uzaklaşırsınız. engellerden daha hızlı geçmenin sağlaması, maksimum pedal gücü verimliliği ve optimum yol tutuş için kısa çalışan bir amortisor her zaman avantaj kabul ediliyor.

    biraz karısık oldu :) umarım aciklayıcı olmuştur.
     
  13. eray akyol

    eray akyol Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Haziran 2009
    Mesajlar:
    477
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:

    teşekkürler gayet açıklayıcı oldu :in:
     
    yusuf bekar bunu beğendi.
  14. Recep portal

    Recep portal Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2011
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    istanbul pendik
    Seviye:
    Merhaba bi sorum olucak benim alıcagım bisiklette
    bu maşa 80 mm ve 100 mm (SUNTOUR SF11 XCM V3 MLO) kullanılıyo ben 100 hangisini seçmeliyim 80mm 100 mm mi ? yada seçme hakkımız varmı benim gönlüm 100 mm diyor
     
  15. onur polat onur

    onur polat onur Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Ekim 2010
    Mesajlar:
    169
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bu konuya açıklık geldi sanırım ama örneğin rockshox tora 302 gibi modellerde u turn denen bi özellik var. bunla maşanın uzunluğu ayarlana biliyo yani çalışma mesafesi.belki onlada alakalı olabilir. tabiki sizin maşanızın marka ve modelini bilmiyorum.
     
  16. onur polat onur

    onur polat onur Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Ekim 2010
    Mesajlar:
    169
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    benim tavsiyem sr suntour kullanmayın. ben xcr kullandım. ilk 1 sene kadar gayet iyi oluyolar. fakat bi süre sonra boşluk oluyo. şöyle söyliyim ben 2,5 sene kadar kullandım ve artık maşada okadar boşluk olduku arasına tırnağım giriyodu düşünün atrık :D ve bigün bisiklet yıkadım ters çevirdiğim anda içindeki yaği boşaldı o hale geliyolar yani. ve yanliş anlaşımasın aldığımdan beri kaza yarış çamur adam gibi arazi hatta yamur bile çok görmedi. maşa kılıfıya kulanıyodum. benim tavsiyem tabiki bu karar sizin sadece uyarmak istedim. ve bu sorun çoğunda oluyomuş..
     
  17. cruphasulie

    cruphasulie Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Haziran 2006
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    463
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Salih beyin dediklerine katılıyorum. MtB'yi daha çok performans amaçlı kullanıyorsanız; arazi olabilir veya yolda da tempolu kullanıyor olabilirsiniz; Gidon yüksekliğinin az olması avantaj olur. Maşanın borusunu kestirerek ve spacer eksilterek bir yere kadar alçaltırsınız fakat alın borusu konumu ve kadronun ağırlık merkezi değişmez. 80mm amortisör bu durumda avantaj sağlar.

    Yalnız dikkat edilmesi gereken iki durum var;
    Birincisi kadro geometrisi, özellikle alın borusunun kadroya göre açısı; 120-140mm ile gelen bir, trail, enduro (scott genius vs.) kadrosuna 80mm amortisör takarsanız, kadro öne doğru devrik durur, geometrisi ve ağırlık merkezi bozulur.

    Aynı şekilde XC yarış için tasarlanmış bir hardtail kadroda 120-140 mmlik amortisör kadro yukarı doğru kalkar, geometrideki ağırlık merkezindeki bozulmayı spacer eksiltmekle telafi edemezsiniz. Çoğu kullanıcı için 100mm'nin daha avantajlı olduğu kanısındayım, arazi sürüşlerinde düşük mesafeli amortisörler
    iyi ayar gerektirir, daha sert ve az hassas olacak şekilde ayarlanırlar, yoksa dibe vurması kaçınılmazdır.

    ikincisi 100mm'lik bir amortisörün, bacağı açılıp içine spacer konduktan sonra 80mm'ye inmesi, amortisörün toplan uzunluğunu azaltmadan çalışma mesafesini azaltıyor diye biliyorum. Yanlışsam düzeltin, ama bu durumun da pek bir avantaj sağlamayacağı düşüncesindeyim.
     
    Salih Manavoğlu bunu beğendi.