Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

80 100 120 mm masalar arasaında fark

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Cem Helimoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Cem Helimoğlu

    Cem Helimoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Haziran 2010
    Mesajlar:
    798
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    herkezınde bıldıgı gıbı uzunluklar masanın calısma mesafeseını gosterıyor ama bu nasıl bı avantaj saglıyor ogrenmek ıstedım herkeze ıyı forumlar
     
  2. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    100-120 mm de çalışma mesafesi fazla olduğundan konfor ve hakimiyet daha fazla, 80 mm havalılarda hafiflik açısından tercih ediliyor sanırım. Bu konu daha önce tartışıldı diye hatırlıyorum sanki :).
     
  3. Gürkan Karataş

    Gürkan Karataş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Kasım 2006
    Mesajlar:
    360
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Adı:
    Gürkan Karataş
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    konforun arttığı doru ama hakimiyet azalır. bisiklet yerden ne kadar yüksek olursa hakimiyet o kadar azalır.
     
  4. Barış BİRLİK

    Barış BİRLİK Engineer / Archer / Cyclist

    Kayıt:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    654
    Beğeniler:
    301
    Şehir:
    Eskişehir - Morphou
    Adı:
    Barış Birlik
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Hafiflikle alakası olduğunu hiç sanmıyorum , örneğin şu an 80 mmde kullandığım Epicon maşamı istediğim zaman 120 mm e çıkarabilirim pistonlar hemen keçenin oradan bitmiyor kısacası :) Neyse XC sınıfında çok yüksek düşüşler , atlamalar yok bu yüzden 80 mm darbe emmek için yeterli ancak daha konforlu olması için 100 mm de kullanılabilir :) Ancak Extreme sınıflara geçildikçe mesafe yetersiz kalır maşanın dip vurmaması için hafa basabilirsiniz ancak bu ne işe yarar maşanın darbe emme özelliğini ciddi azaltır . Uzunluk maşanın her türlü kullanımda asıl görevi olan darbe emme ve rahat sürüş için gereklidir :) Umarım yeterli olmuştur hatam varsa düzeltiniz lütfen :)
     
  5. Cem Helimoğlu

    Cem Helimoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Haziran 2010
    Mesajlar:
    798
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    tahmını soyluyorum 120 calısma darbelerı emme gucu artar ve hakımıyet artar
    pekı sızce
     
  6. akifberkant

    akifberkant Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.158
    Beğeniler:
    1.169
    Şehir:
    -Kırklareli-İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Aslında darbe emme gücü diye bahsettiğiniz olay ve maşanın çalışma mesafesi, kullanıcının ağırlığı ile alakalı. Mesela 100 kg olan bisiklet sürücüsü için 80mm yerine 100mm lik bir maşa daha uygundur.
     
  7. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bende 200kg olduğum için marzocchi 888rc2 200mm maşa kullanıyordum zaten.:D Bu mantıkla yaklaşırsak.
     
    Samet Şenel ve BULUT ÇELİK bunu beğendi.
  8. Gürkan Karataş

    Gürkan Karataş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Kasım 2006
    Mesajlar:
    360
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Adı:
    Gürkan Karataş
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    bende 90 kiloyum ama kendimi iyi hissetmek için 70 mm maşa kullanıyorum :D :D
     
  9. çağatay_çankaya

    çağatay_çankaya Onursal Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    2.827
    Beğeniler:
    844
    Şehir:
    İstanbul / Eyüp
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    neyse sana göre 80 kilo daha hafifmişim.120mm kullanıyorum ve gayet memnunum bisiklet yerden yükseldikçe kontrol azalır diyende 100mm ve üstü ile fazla bisiklet deneyimi olmamıştır sanırım. 120mm Xc amörtisörü kullanıyorum 80-120 arası çalışma mesafesi var istediğim zaman ortamın durumuna göre ayarlıyorum buna da artı olarak açılı gidon kullanıyorum inanın bu ikili ile bisiklette kontrol delisi oldum. kontrol seviyem arttı diyebilirim hem asfaltta hemde arazide:in:
     
  10. Gürkan Karataş

    Gürkan Karataş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Kasım 2006
    Mesajlar:
    360
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Adı:
    Gürkan Karataş
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    203 mm den 70 mm kadar türlü travellerde ve tarzlarda onlarca bisiklet kullandım ve diyorum ki travel arttıkça kontrol azalır. spor arabalardaki durumu düşün yere yaklaştıkça kontrolün artması nedeniyle mümkün olduğunca alçak üretilirler.
     
  11. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Ozaman üçtekerliler çok kontrollü.Yere yakınlar ya.:p
     
    çağatay_çankaya bunu beğendi.
  12. Gürkan Karataş

    Gürkan Karataş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Kasım 2006
    Mesajlar:
    360
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Adı:
    Gürkan Karataş
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    valla travis pastarna nın nitro circus serisini izlediysen ne kadar kontrollü olduğunu görürsün abi :D
     
  13. onur demirer

    onur demirer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    328
    Beğeniler:
    325
    Şehir:
    Austin/TX
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Ayni bisiklet icin masayi 80 ve 120 mm'de kullanma arasindaki fark donus hizlarinda anlasiliyor. 80 mm'de kullanilan bisikletin alin borusu acisi diklesir, gidon hareketlerine daha ani tepki verir, 120 mm'de ise alin borusu acisi daralir, tepkileri daha yavas ama daha stabil olur. Dusuk hizlarda 80 mm daha atik bir surus saglayabilirken yuksek hizlarda bisiklet duz gidemez olur.

    Iyi de zaten on tarafin yuksekligini kompanse etmek icin alin borulari da o kadar egimli uretiliyor, 80 mm'lik XC bisikletinin alin borusu acisi 72 dereceyse cogu DH bisikletinin 65-66 derece. Ustune bir de direct mount stemleri ve 25% sag yuzunden o 200 mm'nin 50 mm'sinin direk dusmesini ekleyince gidon yukseklikleri arasinda cok da bir fark kalmiyor.
     
    Özgür Tunalı bunu beğendi.
  14. eray akyol

    eray akyol Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Haziran 2009
    Mesajlar:
    477
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    80 mm tercih edilme sebebi özellikle yokuş çıkarken bisikletin önünün yere daha yakın olmasını sağlayarak kontrolü daha kolay sağlamaktır. ancak 120 mm bir maşa kullanıldığında bisikletin önü çok yukarıda olduğundan ön tekerin yere daha az tutunmasına sebep olur ve kontrol güçleşir. ancak inişlerde 120mm oldukça avantaj sağlayacaktır. çalışma mesafesi fazla olduğundan hızlı olan inişteki büyük sarsıntıları abzorbe edecektir. aynı zamanda yine bisikletin ön kısmı yukarıda olduğundan inişte hakimiyeti sağlayarak konforlu bir iniş sağlar..

    umarım biraz katkım olabilmiştir sevgilerle...
     
  15. atakibrahim

    atakibrahim Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ocak 2008
    Mesajlar:
    815
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Ankara Bisikle
    Seviye:
    Açıklamanıza birde şunu eklemek istiyorum XC standartında, tabi bu kullanıcıdan kullanıcıya değişmektedir. :)
     
  16. Cem Helimoğlu

    Cem Helimoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Haziran 2010
    Mesajlar:
    798
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    abı acıklamaların cok mantıklı geldı bende sızın gıbı dusunuyorum
     
  17. Cem Helimoğlu

    Cem Helimoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Haziran 2010
    Mesajlar:
    798
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    keske bızım kdrolr 120 mm masa kaldırsa denemek ısterım
     
  18. Barış BİRLİK

    Barış BİRLİK Engineer / Archer / Cyclist

    Kayıt:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    654
    Beğeniler:
    301
    Şehir:
    Eskişehir - Morphou
    Adı:
    Barış Birlik
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Sert sürmediğiniz sürece kaldırır " denemek için " arazide zorlamadan :) takar takmaz çat diye kırılmaz :) Örneğin ben deneyeceğim bir ara epiconumda :)
     
  19. Cem Helimoğlu

    Cem Helimoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Haziran 2010
    Mesajlar:
    798
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    epıconda nasıl denyecen masayı mı 120lık yapacan
     
  20. Ali ERTURAN

    Ali ERTURAN Forum Demirbaşı

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    29 Mart 2010
    Mesajlar:
    583
    Beğeniler:
    369
    Şehir:
    İstanbul Samsun Giresun
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Bende Epicon kullanıyorum.120 mm olabilir mi diye düşünüyordum ama nasıl yapılacağını bilmiyorum.100mm travel mesafesi olan Epicon maşa 120mm yapılabilir mi? Sitesinde 100mm or 120mm or 140mm yazıyor.Bu 140mm olabileceği anlamına mı gelir? Bu konuda bilgisi olanların beni aydınlatabilirse sevinirim.

    Saygılar ;)
     
    Kürşat AKINCI bunu beğendi.