Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

7'li sistemden 8'li sisteme nasıl geçerim ?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında serhan aktaşgül tarafından paylaşıldı.

  1. serhan aktaşgül

    serhan aktaşgül Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2010
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Arkadaşlar,Salcano Ng650 kullanıyorum.Vites sistemim shimano tourney tz serisi.7x3 ancak bu vites sistemi zaman zaman beni yokuşlarda zorluyor ve vites geçişlerinde biraz zorluk yaşıyorum.Sadece arka rubleyi değiştirerek 8 li sisteme geçebilirmiyim ? Yada 8 li sisteme geçişi nasıl yapmalıyım.Bunun için hangi parçaları değiştirmem gerekli.Bilgilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim.
     
  2. Doruk Atay

    Doruk Atay Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.085
    Beğeniler:
    1.675
    Şehir:
    Tuzla
    Seviye:
    Ruble-zincir vede vites kolunu değiştirerek geçebilirsiniz... 8 li sistemdede shimano alivio serisi sizi uzunca bir süre sorunsuzca götürecektir. Ancak benim şahsi fikrim 9 lu sistemdir. Alivio yerine 20-30 lira daha fazla vererek 9 lu olan deore sisteme geçiş yapabilirsiniz.
     
    serhan aktaşgül bunu beğendi.
  3. GiciK eRay ADALI

    GiciK eRay ADALI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2009
    Mesajlar:
    829
    Beğeniler:
    730
    Şehir:
    Ankara (Eryaman) || Edirne (Merkez)
    Seviye:
    Doruk Atay da bahsetmis aslında..

    ruble (arka dişli),aktarıcı (bildigim kadarıyla tourney'ler sadece 7'Li uyumludur) , zincir ve vites kollarının degisimi ile 8'li sisteme gecis yapabilirsiniz.. Eğer 8'li sistem yeterli diyorsanız bu işlemi uygulayın.. Ama simdi 8'e geceyim sonra da 9'a gecerim diye düsünüyorsanız bence biraz daha bekleyip bütceyi biraz daha arttırıp direkt gecis yapın. 7'den 9'a geciste yine ruble,zincir,vites kolları,aktarıcı gecisi durumu söz konusu.. tabi bazen arka göbek degisimi de gerekebiliyor. Ruble ve zincir secerken aynakolunuza göre secim yaparsanız aynakol degistirme ihtiyacınız olmaz büyük olasılık.

    Bu yükseltmelerin ortalama maliyetini düsündügünüzde ruble 15-20TL, aktarıcı 30TL, kollar 35 TL zincir 15-20TL gibi fiyatlar bicsek 8'li bunların her birini biraz daha arttırsak 9'luya gecis maliyetiniz olur minimum diye tahmin ediyorum. Yani bu tarz yükseltmeler cogunlukla bütce aşımı ile sonuclanır aklınızda olsun..

    Eğer yeterli bütceyi şu an ayıramıyorsanız ya da gecmisken 9'a geceyim biraz daha bekleyeyim diye düsünürseniz gecici cözüm olarak; rublenizi (arka dişli) megarange bir ruble ile degistirebilirsiniz; megarange dişlilerde en büyük dişli (1.vites) diğerlerinden gözle görülür sekilde büyüktür ve tırmanışlarda zorlanıyorsanız size yardımı dokunabilir.

    Not: cıkan eski parcalarınızı da satma ihtimalinizin oldugunu unutmayın=) gerci 7'li sistem satısları biraz zor oluyor 2. elde o da aklınızda olsun.
     
    serhan aktaşgül bunu beğendi.
  4. RAHMİ

    RAHMİ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    784
    Beğeniler:
    363
    Şehir:
    Isparta
    Seviye:
    Yapabilirsem bende 7 yi 8 e veya 9a yükseltmek istiyorum. İnişlerde yetmiyor 21..
     
  5. Barış BİRLİK

    Barış BİRLİK Engineer / Archer / Cyclist

    Kayıt:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    654
    Beğeniler:
    301
    Şehir:
    Eskişehir - Morphou
    Adı:
    Barış Birlik
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    ben 27. viteste rampa aşşağı kasmadan 80 + görüyorum biraz daha bekleyin 10lu sisteme geçin :)
     
    serhan aktaşgül bunu beğendi.
  6. RAHMİ

    RAHMİ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    784
    Beğeniler:
    363
    Şehir:
    Isparta
    Seviye:

    10 lu sistemde sıkıntı olmaz mı ön 3 lü olunca. Benim 21 vites şu anda. Öndeki dişlilerde zincir ortada oluyor. Böyle olunca arkanın 7 si de sorunsuz çalışyor. Fakat 9-10 olunca mecbur6-7 den sonra 3. dişliye atmak gerekiyor. Bu hem çabukluğa engel oluyor hem de bir anda sertleşiyor. Bence tek dezavantajı bu. Bir de öndeki 3 dişliye 4. dişli eklenebilir mi diye merak ediyorum.. Acaba konu hakkında bilgisi olan varsa veya böyle birşey yapmış olan varsa bizleri de bilgilendirirse çok memnun olurum. Teşekkürler..
     
  7. GiciK eRay ADALI

    GiciK eRay ADALI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2009
    Mesajlar:
    829
    Beğeniler:
    730
    Şehir:
    Ankara (Eryaman) || Edirne (Merkez)
    Seviye:
    evet orta dişli en esnek dişlidir aynakolda ama yine de rublede kücük dislilere yaklastıkca zinciri oldugunca çaprazlamadan düz tutmak icin aynakolda son dişliye gecmek lazım. hem aktarıcıları hem diğer vites aksamlarını uzun ömürlü tutmak icin buna dikkat etmek lazım bence r321. yani 2x7 yerine 3x6 (belki 3x5 de) daha saglıklı olacaktır. Hatta kimi vites kollarında sayı yazmaz ama 3 bölmeye bölmüşlerdir göstergeyi; aslında o 3 bölme çok sey anlatır bize =)
     
    RAHMİ bunu beğendi.
  8. GiciK eRay ADALI

    GiciK eRay ADALI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2009
    Mesajlar:
    829
    Beğeniler:
    730
    Şehir:
    Ankara (Eryaman) || Edirne (Merkez)
    Seviye:
    4'lü aynakol olayına gelince;

    eski tip bazı yıllardaki metapro ve cogu aspid modelinde 4lü aynakol vardır ama bu aynı anda vites kolu sıkıntısına sebep olur; tüm ön vites kolları 3'lüdür. Eski tip kademeli cekmelilerde ben vites kolunun alt kısmındaki yuvayı falcata vs. kullanarak uzatarak biraz daha iyi hale getirmistim ama yinede aynakolda ya en alt ya da en üst disliye gecerken sorun yaşanıyordu; birini cogunlukla feda etmeniz gerekiyordu.

    Bunun yerine 3'lü disli sistemine sahip olan aynakollardan kendinize uygun olanını secerken disli oranlarına dikkat edin 22-32-42/44 en yaygın olanıdır fakat vitesler bana yetmiyor dediginize göre daha hızlı gitmeyi planlayan biriyseniz son dişlisi 48'lik aynakollarda gercekten farkı hissedeceksindir. aynı sekilde ruble secimi de benzer etki gösterecektir; ruble de ise ne kadar kücükse o kadar zorlar ve hızlandırır diyebiliriz.
     
    RAHMİ bunu beğendi.
  9. RAHMİ

    RAHMİ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    784
    Beğeniler:
    363
    Şehir:
    Isparta
    Seviye:
    Çok teşekkür ediyorum.Peki ben bisikletimi 7'li den 8'li ye geçireceğim desem arka tekerin mili ve dişlileri tamamen mi değişir. Yoksa dişlilere yeni bir küçük dişli mi eklenir. Bir de bu soruya cevap verseniz sevinirm.
     
  10. GiciK eRay ADALI

    GiciK eRay ADALI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2009
    Mesajlar:
    829
    Beğeniler:
    730
    Şehir:
    Ankara (Eryaman) || Edirne (Merkez)
    Seviye:
    Dişli ekleme olarak yapılabilecegini sanmıyorum. 8'li dişlileri 12TL - 37TL fiyat aralıgında bulabilirsin. İsimsiz taiwan bir dişli işimi görür derseniz 12, alivio alayım almısken derseniz 35-40TL bütce ayırmanız yeterli olacaktır. tabi bunlar sıfır fiyatlar; 10TLye 2. el bir 8'li dişli bulmanız da mümkün. (tecrübeyle sabit =) )

    7'den 8'liye gecerken eğer uyumsuzsa arka aktarıcınızı da degistirmeniz gerekecektir. Tabi arka vitesi 8'e atabilmek icin 8 uyumlu vites kolu gerektigini de unutmamak gerek =)

    eğer bisikletin resimdeki cift amortisörlü bianchi modeli ise benim tavsiyem üzerine cok fazla harcama yapmamaya calısın. (Ufak tefek düzenlemelerin sakıncası olmaz ama abartıya kacmayın) onun yerine biraz kenara para atıp biriktirin. yeterli miktara gelince elinizdeki bisikleti de elden cıkararak sabit kadrolu tercihen aluminyum kadrolu bir bisiklete gecis yapmaya ya da kadro alıp kendi komponentlerinizi onun üzerine aktarmaya calısın. performans farkını keskin bir sekilde hissedersin. yani su an senin bisikletinle aynı komponentlere sahip daha hafif ve sabit bir kadro ile bile bir cok fark olacaktır sürüş zevki ve performans acısından... aklında bulunsun derim =)
     
  11. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Bisikletin hızı, vitesin sayısından bağımsızdır. Çoğu yol bisikleti 10x2 yaniş 20 viteslidir. Ancak arka en ufak dişlisi 11, ön büyük dişlisi de 52-54 vs bir sayıya sahiptir. Bu da demektirki bir pedal turu, arka tekerleği yaklaşık 5 defa döndürebiliyor. Şimdi, sizin arka dişliniz 14lü, ön de 42liyse, bisikletiniz istediği kadar çok vitese sahip olabilir, bu birşey değiştirmez.

    Fazla uçmamak, dikkatli olmak lazım.
    Eğer 9x3te iken 80+ km/s'yi "kasmadan" yapıyorsanız, yaşınız da hazır genç, hemen antrenmanlara başlayın. Belki bir gün bizim de bir olimpiyat madalyamız olur. He yok hızın sebebi vites değil de olayın bayır aşağı gerçekleşmesi ise, e o zaman ha 27 ha 21, hatta vitessiz bisikletle bile aynı hıza ulaşırsınız.

    Arka dişlinin değişmesi gerekir herşeyden evvel, ancak bu yeterli olmaz çünkü sizin arka göbeğiniz kaset tipli 8li dişliye uymaz. Haliyle arka göbeğin değişmesi, yani jantın tekrar örülmesi gerekir.
    Onun dışında arka vites attırıcısı, vites kolları ve zincir değişmeli. Kimi durumlarda ayna kolun da değişmesi gerekebilir ancak bu sahip olduğunuz ayna kolun 8li zincirle uyumuyla ilgili bir durum, marka model bilmeden birşey söylemek yanlış olur.
     
    Serden Us bunu beğendi.
  12. KaanDurgut

    KaanDurgut Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    200
    Beğeniler:
    135
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Arka jantın tekrar örülmesi çok pahalı bir işlem mi?
     
  13. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Jant teli + göbek falan değişecekse bazen para almıyorlar örme işine. Ama paralı da olsa yada sadece ördürecekseniz 5-10 TL gibi bir ücreti var galiba.
     
    KaanDurgut bunu beğendi.
  14. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Çok pahalı değil, 5-10 Lira'lık bir iş de, herkese yaptırılmaması gereken birşey. Jant örmek, adı üzerinde bir "akord" işlemidir, doğru akord yapılmazsa yanlış ses çıkar...
     
    KaanDurgut bunu beğendi.
  15. KaanDurgut

    KaanDurgut Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    200
    Beğeniler:
    135
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Göbek ve Ruble mi değiştirmeyi düşünüyordum.İyi oldu bu konuyu görmem.Ayrıca hızlı cevaplarınız için teşekkürler :)
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.
  16. Barış BİRLİK

    Barış BİRLİK Engineer / Archer / Cyclist

    Kayıt:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    654
    Beğeniler:
    301
    Şehir:
    Eskişehir - Morphou
    Adı:
    Barış Birlik
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    shimanonun söylediklerine göre DYNA-SYS teknolojisinde bu sorunu kaldırdıklarını söylüyorlar hadi hayırlısı :)
     
  17. RAHMİ

    RAHMİ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    784
    Beğeniler:
    363
    Şehir:
    Isparta
    Seviye:
    Benim anlamadığın attırıcı ile arka jantın örülme meselesi bu kadar zahmetli bir iş mi bu 24 vites e geçmek. hadi mil, ruble, zincir i anladım da.. gerisi kafama pek yatmadı.
     
  18. RAHMİ

    RAHMİ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    784
    Beğeniler:
    363
    Şehir:
    Isparta
    Seviye:
    Arkadaşlar şu konuya bir açıklık getirsek çok güzel olacak. Kimse cevap yazmıyor. kafama koydum yapmak isitorum bu 24 vites e geçme işini fakat henüz bir bilgim yok konu hakkında. Diyorum ki arka attırıcı 8. vitesi desteklemez mi bir de bu işin jant ile alakası ney yani neden jantın tekrar örülmesi gerekiyor. Arka arkaya mesej yazmak istemiyordum fakat kimse ilgilenmeyince mecbur kaldım..
     
  19. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Arka vites 8'i destekliyorsa arka vites kolunun değişmesi lazım, vitesin değil. Ama 8'i destekleyip desteklememesi konusunda vites modelleri bakımından bir bilgim yok malesef.

    Arka dişliniz 7'liyse, 8'li yapmak için dişliyi değiştirmeniz gerekiyor. Ancak kaset de 7 uyumlu, 8 değil. Bu nedenle göbeğin değişmesi gerekiyor. Göbek değişimi de jant tellerinin tekrar örülmesi demek.

    Bu arada rubleniz vidalı mı yoksa kaset mi? 8'li vidalı piyasada var mı onu da bilmiyorum ama eğer yoksa mecburen göbeği değiştirmeniz gerekecek.
     
    RAHMİ bunu beğendi.
  20. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Şaka herhalde? Ben bu soruyla ilgili yukarıda şöyle bir cevap yazdığımı hatırlıyor ve görüyorum;

    Yani kısaca, 7li dişliyi çıkarttığında göreceğin bağlantı tipi, 8li dişli ile uyumlu değildir. O nedenle mil falan değil, milin de içinde olduğu, jant tellerinin bağlı olduğu göbeğin değişmesi gerekir. Göbeğin değişmesi demek, jantın tekrar örülmesi demektir.
     
    RAHMİ bunu beğendi.