7'li sistemden 8'li sisteme nasıl geçerim ?

serhan aktaşgül

Aktif Üye
Kayıt
4 Nisan 2010
Mesaj
111
Tepki
41
Şehir
izmir
Arkadaşlar,Salcano Ng650 kullanıyorum.Vites sistemim shimano tourney tz serisi.7x3 ancak bu vites sistemi zaman zaman beni yokuşlarda zorluyor ve vites geçişlerinde biraz zorluk yaşıyorum.Sadece arka rubleyi değiştirerek 8 li sisteme geçebilirmiyim ? Yada 8 li sisteme geçişi nasıl yapmalıyım.Bunun için hangi parçaları değiştirmem gerekli.Bilgilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim.
 
Scudo

Doruk Atay

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Ağustos 2008
Mesaj
1.084
Tepki
1.507
Şehir
Tuzla
Ruble-zincir vede vites kolunu değiştirerek geçebilirsiniz... 8 li sistemdede shimano alivio serisi sizi uzunca bir süre sorunsuzca götürecektir. Ancak benim şahsi fikrim 9 lu sistemdir. Alivio yerine 20-30 lira daha fazla vererek 9 lu olan deore sisteme geçiş yapabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: serhan aktaşgül

Eray ADALI

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2009
Mesaj
808
Tepki
705
Şehir
Ankara, Eryaman
Doruk Atay da bahsetmis aslında..

ruble (arka dişli),aktarıcı (bildigim kadarıyla tourney'ler sadece 7'Li uyumludur) , zincir ve vites kollarının degisimi ile 8'li sisteme gecis yapabilirsiniz.. Eğer 8'li sistem yeterli diyorsanız bu işlemi uygulayın.. Ama simdi 8'e geceyim sonra da 9'a gecerim diye düsünüyorsanız bence biraz daha bekleyip bütceyi biraz daha arttırıp direkt gecis yapın. 7'den 9'a geciste yine ruble,zincir,vites kolları,aktarıcı gecisi durumu söz konusu.. tabi bazen arka göbek degisimi de gerekebiliyor. Ruble ve zincir secerken aynakolunuza göre secim yaparsanız aynakol degistirme ihtiyacınız olmaz büyük olasılık.

Bu yükseltmelerin ortalama maliyetini düsündügünüzde ruble 15-20TL, aktarıcı 30TL, kollar 35 TL zincir 15-20TL gibi fiyatlar bicsek 8'li bunların her birini biraz daha arttırsak 9'luya gecis maliyetiniz olur minimum diye tahmin ediyorum. Yani bu tarz yükseltmeler cogunlukla bütce aşımı ile sonuclanır aklınızda olsun..

Eğer yeterli bütceyi şu an ayıramıyorsanız ya da gecmisken 9'a geceyim biraz daha bekleyeyim diye düsünürseniz gecici cözüm olarak; rublenizi (arka dişli) megarange bir ruble ile degistirebilirsiniz; megarange dişlilerde en büyük dişli (1.vites) diğerlerinden gözle görülür sekilde büyüktür ve tırmanışlarda zorlanıyorsanız size yardımı dokunabilir.

Not: cıkan eski parcalarınızı da satma ihtimalinizin oldugunu unutmayın=) gerci 7'li sistem satısları biraz zor oluyor 2. elde o da aklınızda olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: serhan aktaşgül

RAHMİ

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesaj
784
Tepki
336
Şehir
Isparta
Yapabilirsem bende 7 yi 8 e veya 9a yükseltmek istiyorum. İnişlerde yetmiyor 21..
 

Barış BİRLİK

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ekim 2009
Mesaj
651
Tepki
290
Şehir
Eskişehir - Morphou
İsim
Barış Birlik
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Trek
ben 27. viteste rampa aşşağı kasmadan 80 + görüyorum biraz daha bekleyin 10lu sisteme geçin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: serhan aktaşgül

RAHMİ

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesaj
784
Tepki
336
Şehir
Isparta
@Barış Birlik


10 lu sistemde sıkıntı olmaz mı ön 3 lü olunca. Benim 21 vites şu anda. Öndeki dişlilerde zincir ortada oluyor. Böyle olunca arkanın 7 si de sorunsuz çalışyor. Fakat 9-10 olunca mecbur6-7 den sonra 3. dişliye atmak gerekiyor. Bu hem çabukluğa engel oluyor hem de bir anda sertleşiyor. Bence tek dezavantajı bu. Bir de öndeki 3 dişliye 4. dişli eklenebilir mi diye merak ediyorum.. Acaba konu hakkında bilgisi olan varsa veya böyle birşey yapmış olan varsa bizleri de bilgilendirirse çok memnun olurum. Teşekkürler..
 

Eray ADALI

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2009
Mesaj
808
Tepki
705
Şehir
Ankara, Eryaman
evet orta dişli en esnek dişlidir aynakolda ama yine de rublede kücük dislilere yaklastıkca zinciri oldugunca çaprazlamadan düz tutmak icin aynakolda son dişliye gecmek lazım. hem aktarıcıları hem diğer vites aksamlarını uzun ömürlü tutmak icin buna dikkat etmek lazım bence r321. yani 2x7 yerine 3x6 (belki 3x5 de) daha saglıklı olacaktır. Hatta kimi vites kollarında sayı yazmaz ama 3 bölmeye bölmüşlerdir göstergeyi; aslında o 3 bölme çok sey anlatır bize =)
 
  • Beğen
Tepkiler: RAHMİ

Eray ADALI

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2009
Mesaj
808
Tepki
705
Şehir
Ankara, Eryaman
4'lü aynakol olayına gelince;

eski tip bazı yıllardaki metapro ve cogu aspid modelinde 4lü aynakol vardır ama bu aynı anda vites kolu sıkıntısına sebep olur; tüm ön vites kolları 3'lüdür. Eski tip kademeli cekmelilerde ben vites kolunun alt kısmındaki yuvayı falcata vs. kullanarak uzatarak biraz daha iyi hale getirmistim ama yinede aynakolda ya en alt ya da en üst disliye gecerken sorun yaşanıyordu; birini cogunlukla feda etmeniz gerekiyordu.

Bunun yerine 3'lü disli sistemine sahip olan aynakollardan kendinize uygun olanını secerken disli oranlarına dikkat edin 22-32-42/44 en yaygın olanıdır fakat vitesler bana yetmiyor dediginize göre daha hızlı gitmeyi planlayan biriyseniz son dişlisi 48'lik aynakollarda gercekten farkı hissedeceksindir. aynı sekilde ruble secimi de benzer etki gösterecektir; ruble de ise ne kadar kücükse o kadar zorlar ve hızlandırır diyebiliriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: RAHMİ

RAHMİ

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesaj
784
Tepki
336
Şehir
Isparta
@GiciK eRay ADALI

Çok teşekkür ediyorum.Peki ben bisikletimi 7'li den 8'li ye geçireceğim desem arka tekerin mili ve dişlileri tamamen mi değişir. Yoksa dişlilere yeni bir küçük dişli mi eklenir. Bir de bu soruya cevap verseniz sevinirm.
 

Eray ADALI

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2009
Mesaj
808
Tepki
705
Şehir
Ankara, Eryaman
Dişli ekleme olarak yapılabilecegini sanmıyorum. 8'li dişlileri 12TL - 37TL fiyat aralıgında bulabilirsin. İsimsiz taiwan bir dişli işimi görür derseniz 12, alivio alayım almısken derseniz 35-40TL bütce ayırmanız yeterli olacaktır. tabi bunlar sıfır fiyatlar; 10TLye 2. el bir 8'li dişli bulmanız da mümkün. (tecrübeyle sabit =) )

7'den 8'liye gecerken eğer uyumsuzsa arka aktarıcınızı da degistirmeniz gerekecektir. Tabi arka vitesi 8'e atabilmek icin 8 uyumlu vites kolu gerektigini de unutmamak gerek =)

eğer bisikletin resimdeki cift amortisörlü bianchi modeli ise benim tavsiyem üzerine cok fazla harcama yapmamaya calısın. (Ufak tefek düzenlemelerin sakıncası olmaz ama abartıya kacmayın) onun yerine biraz kenara para atıp biriktirin. yeterli miktara gelince elinizdeki bisikleti de elden cıkararak sabit kadrolu tercihen aluminyum kadrolu bir bisiklete gecis yapmaya ya da kadro alıp kendi komponentlerinizi onun üzerine aktarmaya calısın. performans farkını keskin bir sekilde hissedersin. yani su an senin bisikletinle aynı komponentlere sahip daha hafif ve sabit bir kadro ile bile bir cok fark olacaktır sürüş zevki ve performans acısından... aklında bulunsun derim =)
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
@r321

Bisikletin hızı, vitesin sayısından bağımsızdır. Çoğu yol bisikleti 10x2 yaniş 20 viteslidir. Ancak arka en ufak dişlisi 11, ön büyük dişlisi de 52-54 vs bir sayıya sahiptir. Bu da demektirki bir pedal turu, arka tekerleği yaklaşık 5 defa döndürebiliyor. Şimdi, sizin arka dişliniz 14lü, ön de 42liyse, bisikletiniz istediği kadar çok vitese sahip olabilir, bu birşey değiştirmez.

@Barış Birlik

Fazla uçmamak, dikkatli olmak lazım.
Eğer 9x3te iken 80+ km/s'yi "kasmadan" yapıyorsanız, yaşınız da hazır genç, hemen antrenmanlara başlayın. Belki bir gün bizim de bir olimpiyat madalyamız olur. He yok hızın sebebi vites değil de olayın bayır aşağı gerçekleşmesi ise, e o zaman ha 27 ha 21, hatta vitessiz bisikletle bile aynı hıza ulaşırsınız.

@r321

Arka dişlinin değişmesi gerekir herşeyden evvel, ancak bu yeterli olmaz çünkü sizin arka göbeğiniz kaset tipli 8li dişliye uymaz. Haliyle arka göbeğin değişmesi, yani jantın tekrar örülmesi gerekir.
Onun dışında arka vites attırıcısı, vites kolları ve zincir değişmeli. Kimi durumlarda ayna kolun da değişmesi gerekebilir ancak bu sahip olduğunuz ayna kolun 8li zincirle uyumuyla ilgili bir durum, marka model bilmeden birşey söylemek yanlış olur.
 

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Jant teli + göbek falan değişecekse bazen para almıyorlar örme işine. Ama paralı da olsa yada sadece ördürecekseniz 5-10 TL gibi bir ücreti var galiba.
 
  • Beğen
Tepkiler: bisikletciiii

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
@KaanDurgut

Çok pahalı değil, 5-10 Lira'lık bir iş de, herkese yaptırılmaması gereken birşey. Jant örmek, adı üzerinde bir "akord" işlemidir, doğru akord yapılmazsa yanlış ses çıkar...
 

bisikletciiii

Aktif Üye
Kayıt
1 Mayıs 2008
Mesaj
192
Tepki
115
Şehir
Konya
Göbek ve Ruble mi değiştirmeyi düşünüyordum.İyi oldu bu konuyu görmem.Ayrıca hızlı cevaplarınız için teşekkürler :)
 

Barış BİRLİK

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ekim 2009
Mesaj
651
Tepki
290
Şehir
Eskişehir - Morphou
İsim
Barış Birlik
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Trek
@r321

shimanonun söylediklerine göre DYNA-SYS teknolojisinde bu sorunu kaldırdıklarını söylüyorlar hadi hayırlısı :)
 

RAHMİ

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesaj
784
Tepki
336
Şehir
Isparta
Benim anlamadığın attırıcı ile arka jantın örülme meselesi bu kadar zahmetli bir iş mi bu 24 vites e geçmek. hadi mil, ruble, zincir i anladım da.. gerisi kafama pek yatmadı.
 

RAHMİ

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesaj
784
Tepki
336
Şehir
Isparta
Arkadaşlar şu konuya bir açıklık getirsek çok güzel olacak. Kimse cevap yazmıyor. kafama koydum yapmak isitorum bu 24 vites e geçme işini fakat henüz bir bilgim yok konu hakkında. Diyorum ki arka attırıcı 8. vitesi desteklemez mi bir de bu işin jant ile alakası ney yani neden jantın tekrar örülmesi gerekiyor. Arka arkaya mesej yazmak istemiyordum fakat kimse ilgilenmeyince mecbur kaldım..
 

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Arka vites 8'i destekliyorsa arka vites kolunun değişmesi lazım, vitesin değil. Ama 8'i destekleyip desteklememesi konusunda vites modelleri bakımından bir bilgim yok malesef.

Arka dişliniz 7'liyse, 8'li yapmak için dişliyi değiştirmeniz gerekiyor. Ancak kaset de 7 uyumlu, 8 değil. Bu nedenle göbeğin değişmesi gerekiyor. Göbek değişimi de jant tellerinin tekrar örülmesi demek.

Bu arada rubleniz vidalı mı yoksa kaset mi? 8'li vidalı piyasada var mı onu da bilmiyorum ama eğer yoksa mecburen göbeği değiştirmeniz gerekecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: RAHMİ

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
@r321

Şaka herhalde? Ben bu soruyla ilgili yukarıda şöyle bir cevap yazdığımı hatırlıyor ve görüyorum;

@HaliliOzturk

Yani kısaca, 7li dişliyi çıkarttığında göreceğin bağlantı tipi, 8li dişli ile uyumlu değildir. O nedenle mil falan değil, milin de içinde olduğu, jant tellerinin bağlı olduğu göbeğin değişmesi gerekir. Göbeğin değişmesi demek, jantın tekrar örülmesi demektir.