700*32 ile 700*35 lastik arasındaki fark

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.463
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
2 yıl önce almış olduğum scott sub 30 un üzerinde gelen continental sport contact 700*37 lastikler yolun sonuna geldiler. Hem sağlamlık hemde performans açısından oldukça tatminkar iş çıkarmışlardı bu iki yıl süresince. En az 5000 km yi bir patlak ile atlattım. Yuvarlanma direnci hakkında bir şey diyemeyeceğim ama daha önce kullandığım rubeneya göre bisikleti kanatlandırmıştı. En son çıktığımız turda bilgisizce bastığım hava belkide lastiğin sonunu getirdi. Lastik basıncını göremediğimizden bastıkça basmıştım. Bugün baktımki bisiklet yüzeyinde derin çatlaklar oluşmuş lastiğin miyadı dolmuş.
Bindiğiniz bisiklet fitness bir şehir bisikleti ise uygun lastik bulmanız oldukça zor. Nerdeyse bütün bisiklet sitelerine göz attım ama istediğim ağırlık, ebat ve özellikte lastiğe ulaşamadım. Bulduklarım ise nerdeyse bir oto lastiği fiyatında. Kullandığım lastik (continental) 520 gram ağırlığında slick lastikti ve sanıldığının aksine asfalttaki performansı tatmin ediciydi.
Yeni lastikler ise maxxis overdrive. 700*32 ebadındaki maxxis 400 gram iken 90 psi hava basılıyor. Diğer maxxis ise 700*35 ebadında ve 515 gram ağırlığında 75 psi hava basılıyor. İki lastiğin desenleride aynı ve kevlar korumalı.
Merak ettiğim şey şu. lastiklerin ebadında bu kadar az bir fark olmasına rağmen 32 olanın ağırlığı 115 gram diğerinden düşük. Acaba kevlar koruması dahamı az. açıkçası 700*32 lastiği hem ağırlık avantajı hemde asfaltta yuvarlanma direncinin daha düşük olacağı nedeniyle almayı düşünüyorum. Ama diğer lastiğe göre (700*35) konforu daha düşük olacak. Çünkü 90 psi hava basılıyor. Yani bu bozuk yollarda tıngır tıngır gitmek demek. Ama bir yerdede daha performanlı olacağım. Bu arada römorkumla turlara çıkmayıda düşünüyorum bu durumda ise 700*35 daha ağır basıyor. %90 şehiriçi ve asfalt kullanım için (ülke koşullarında bir asfalt) hangi lastiği tercih etmeliyim. Turda 700*32 lastik sorun yaratırmı. Birde 700*35 lastiği sürekli 90 psi basınç ile kullanmak lastiğin ömrünü kısaltmazmı.
Birde daha önce 700*37 lastik kullandığımdan jant ve iç lastiğe bu ebattaki lastikler (32 ve 35) uyarmı
 
Scudo

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
32 ve 35 lastik arasında genişlik olarak 3mm gibi bir fark var. Bu 3mm fark için 115gr alması bana da biraz fazla geldi. Bi araştırmak lazım. Fakat üretici aynı diyorsa, aynıdır.

Günlük kullanım için 32C oldukça yeterli bir lastik. Tur bisikletimde günlük kullanımlarda da ben 32C lastik kullanıyorum. 35C bundan biraz daha kalın olacak. Daha ağır olacak. Basınç daha düşük olduğu için fakat daha rahat bir sürüş sunacak. Uzun turlarda rahatlık öne çıkacağı için bence 35C bir lastik daha mantıklı olur. Fakat 32C lastik de kullanabilirsiniz, hiç bir sıkıntı da yaşamazsınız.

İç lastik için de iç lastiğin üzerinde yazan ölçülere bakın.
 

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.463
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Gökhan Toros

Gökhan seni bu sitenin ondusmanı yapmak lazım. Ta Polonyalardan her derde devasın. Lastik ağırlıklarına gelirsek hem maxxisin sitesinden hemde Erdoğanlardaki satışından baktım. ilk bakışta banada bir hayli garip geldi iki teker arasındaki bu denli fark. Yol lastiği olsa anlarım ama birbirine bu kadar yakın iki lastik arasında ağırlık vede basınç bakımından neden bu kadar fark var anlayamadım doğrusu.
 

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.463
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
bravo Gökhan bu işi biliyorsun. Lastikleri söktüm. İç lastiğin içinde 700*32-38 yazıyor. yani 700*32 lastiğe uygun. yalnız bir iç lastiğin kullanım ömrü nedir, ne zaman sonra değiştirilmelidir.