mehmetsunu
Kaldato ile sohbeti kestim.
- Kayıt
- 28 Eylül 2011
- Mesaj
- 5.665
- Tepki
- 13.463
- Şehir
- kayseri
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Cube
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
2 yıl önce almış olduğum scott sub 30 un üzerinde gelen continental sport contact 700*37 lastikler yolun sonuna geldiler. Hem sağlamlık hemde performans açısından oldukça tatminkar iş çıkarmışlardı bu iki yıl süresince. En az 5000 km yi bir patlak ile atlattım. Yuvarlanma direnci hakkında bir şey diyemeyeceğim ama daha önce kullandığım rubeneya göre bisikleti kanatlandırmıştı. En son çıktığımız turda bilgisizce bastığım hava belkide lastiğin sonunu getirdi. Lastik basıncını göremediğimizden bastıkça basmıştım. Bugün baktımki bisiklet yüzeyinde derin çatlaklar oluşmuş lastiğin miyadı dolmuş.
Bindiğiniz bisiklet fitness bir şehir bisikleti ise uygun lastik bulmanız oldukça zor. Nerdeyse bütün bisiklet sitelerine göz attım ama istediğim ağırlık, ebat ve özellikte lastiğe ulaşamadım. Bulduklarım ise nerdeyse bir oto lastiği fiyatında. Kullandığım lastik (continental) 520 gram ağırlığında slick lastikti ve sanıldığının aksine asfalttaki performansı tatmin ediciydi.
Yeni lastikler ise maxxis overdrive. 700*32 ebadındaki maxxis 400 gram iken 90 psi hava basılıyor. Diğer maxxis ise 700*35 ebadında ve 515 gram ağırlığında 75 psi hava basılıyor. İki lastiğin desenleride aynı ve kevlar korumalı.
Merak ettiğim şey şu. lastiklerin ebadında bu kadar az bir fark olmasına rağmen 32 olanın ağırlığı 115 gram diğerinden düşük. Acaba kevlar koruması dahamı az. açıkçası 700*32 lastiği hem ağırlık avantajı hemde asfaltta yuvarlanma direncinin daha düşük olacağı nedeniyle almayı düşünüyorum. Ama diğer lastiğe göre (700*35) konforu daha düşük olacak. Çünkü 90 psi hava basılıyor. Yani bu bozuk yollarda tıngır tıngır gitmek demek. Ama bir yerdede daha performanlı olacağım. Bu arada römorkumla turlara çıkmayıda düşünüyorum bu durumda ise 700*35 daha ağır basıyor. %90 şehiriçi ve asfalt kullanım için (ülke koşullarında bir asfalt) hangi lastiği tercih etmeliyim. Turda 700*32 lastik sorun yaratırmı. Birde 700*35 lastiği sürekli 90 psi basınç ile kullanmak lastiğin ömrünü kısaltmazmı.
Birde daha önce 700*37 lastik kullandığımdan jant ve iç lastiğe bu ebattaki lastikler (32 ve 35) uyarmı
Bindiğiniz bisiklet fitness bir şehir bisikleti ise uygun lastik bulmanız oldukça zor. Nerdeyse bütün bisiklet sitelerine göz attım ama istediğim ağırlık, ebat ve özellikte lastiğe ulaşamadım. Bulduklarım ise nerdeyse bir oto lastiği fiyatında. Kullandığım lastik (continental) 520 gram ağırlığında slick lastikti ve sanıldığının aksine asfalttaki performansı tatmin ediciydi.
Yeni lastikler ise maxxis overdrive. 700*32 ebadındaki maxxis 400 gram iken 90 psi hava basılıyor. Diğer maxxis ise 700*35 ebadında ve 515 gram ağırlığında 75 psi hava basılıyor. İki lastiğin desenleride aynı ve kevlar korumalı.
Merak ettiğim şey şu. lastiklerin ebadında bu kadar az bir fark olmasına rağmen 32 olanın ağırlığı 115 gram diğerinden düşük. Acaba kevlar koruması dahamı az. açıkçası 700*32 lastiği hem ağırlık avantajı hemde asfaltta yuvarlanma direncinin daha düşük olacağı nedeniyle almayı düşünüyorum. Ama diğer lastiğe göre (700*35) konforu daha düşük olacak. Çünkü 90 psi hava basılıyor. Yani bu bozuk yollarda tıngır tıngır gitmek demek. Ama bir yerdede daha performanlı olacağım. Bu arada römorkumla turlara çıkmayıda düşünüyorum bu durumda ise 700*35 daha ağır basıyor. %90 şehiriçi ve asfalt kullanım için (ülke koşullarında bir asfalt) hangi lastiği tercih etmeliyim. Turda 700*32 lastik sorun yaratırmı. Birde 700*35 lastiği sürekli 90 psi basınç ile kullanmak lastiğin ömrünü kısaltmazmı.
Birde daha önce 700*37 lastik kullandığımdan jant ve iç lastiğe bu ebattaki lastikler (32 ve 35) uyarmı