Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

630 km'lik bisiklet yolu projesi

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında ahmetbirgoren tarafından paylaşıldı.

  1. ahmetbirgoren

    ahmetbirgoren Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    14
    Seviye:
    Sevgili Arkadaşlar,
    Özel bir planlama şirketi olarak İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin uygulamayı düşündüğü 630KM'lik bisiklet yolu projesi üzerinde çalışıyoruz. Sizin de forumunuzda belirttiğiniz gibi bu bisiklet yollarına ilgi göstermeniz İstanbul için önem taşıyor.

    Birer bisikletsever olarak bisiklet yollarında ihtiyacını duyduğunuz ekipman ve hertürlü nesneyi benimle paylaşmanızı, hem de eğer aranızda bilgisi olan varsa irtibata geçebileceğim (türkiye'nin her bölgesinden olabilir) bisiklet parkı malzemesi gibi kent mobilyaları satan, üreten firmalı bana iletmenizi rica ediyorum. Bu proje için ulaşabileceğiniz en yetkili isim şirketimizdir.

    Böyle bir projeyi bisiklet severlerle koordineli olarak yürütmek sizler için de büyük avantajlar sağlayacaktır.
    Bununla birlikte her türlü dilek ve şikayetinizi iletebilirsiniz, ancak önceliği yukarıda belirttiğim konuya vermenizi rica ediyorum.

    Bana ulaşabileceğiniz her türlü iletişim numarası aşağıda verilmiştir.
    Saygılarımla.

    Ahmet Birgören
    META Peyzaj Planlama Ltd. Şti.
    Şehir Plancısı

    e-mail: ahmetbirgoren@yahoo.com
    ahmetbirgoren@gmail.com
    ahmetbirgoren@hotmail.com

    msn: ahmetbirgoren@hotmail.com

    GSM: 0 (505) 670 65 67 (ahmet)

    TEL: 0 (212) 324 78 42-43 (META Peyzaj Planlama Ltd.Şti.)
    Fax: 0 (212) 324 78 12 (META Peyzaj Planlama Ltd.Şti.)
     
  2. smhcnr

    smhcnr Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Mart 2006
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Seviye:
    Merhaba,

    benim ilk aklıma gelenler. Bostancı - Kartal sahil yolu için söylüyorum:

    1- yol kenarındaki araç otoparklarına giriş için araçların bir süre bisiklet yolundan gitmesi gerekiyor. Yani 3 adet otopark varsa sadece 1 giriş ve bir çıkış var. Sahil yolunda araçlar için hız sınırı 50 Km/s olduğundan her otopark için ayrı giriş ve çıkışlar yapılarak araçların bisiklet yolundan gitmesi engellenebilir(Büyükşehir belediyesinde ulaşımdan sorumlu biri ile görüştüğümde her otopark için ayrı giriş çıkış yapmak trafiği yavaşlatır demişti, halbuki burası otoyol değil).

    2- Caddebostan dalyan'daki gibi yayalar ile aynı ortamı paylaşmak zor oluyor. Bisiklet yolu için şu an geçerli olan hatta iyileştirmeler yapılırsa iyi olur.

    3- Araçların bisiklet yoluna girmelerini engellesek bile tam otopark giriş ve çıkışlarıda park edip geçişi yine de engelleyebilirler. Dolayısıyla bu noktalarda bisiklet yolunun otoparkın etrafından dolaşması mantıklı olabilir.

    4- Halkı bilinçlerdirmek adına uyarı levhaları ve yerlere yapılacak yazı ya da şekillerle buranı bisikletlilere ait olduğu belirtilebilir.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar, teşekkürler.
     
    ahmetbirgoren bunu beğendi.
  3. obsolate

    obsolate Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2006
    Mesajlar:
    295
    Beğeniler:
    286
    Şehir:
    istanbul avrupa
    Seviye:
    vmungan ve ahmetbirgoren bunu beğendi.
  4. smhcnr

    smhcnr Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Mart 2006
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Seviye:

    Bildiğim kadarıyla o proje aşamasının bitiş tarihi. Uygulama yeni yapılacak
     
  5. ahmetbirgoren

    ahmetbirgoren Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    14
    Seviye:
    Sayın SMHCNR,
    İletmiş olduğunuz konuları göz önünde bulundurarak gerekli teknik tartışmayı planlama ekibi olarak yapacağımızdan emin olabilirsiniz. Yalnız iletmek istediğim bir konu daha var ki ulaşım planlaması içerisinde teknik detayların da önemi büyüktür. Bahsettiğiniz otopark giriş ve çıkışları hakkında daha detaylı bilgi alıp ona göre kararlar üretmeye çalışacağız.
    Yayalarla aynı ortamı paylaşmanın zor olduğunu biliyorum ancak yol genişletmenin ya da yaya yolu nedeniyle bisiklet yolu için alan ayırmanın mümkün olmadığı alanlarda yaya ve bisiklet yolunun birlikteliği mecburileşmektedir. Biz ilke olarak mümkün olduğu kadar yaya ve bisikleti birbirinden ayırmaya özen göstermekteyiz. Söylediğiniz alan hakkında yine detaylı bir inceleme yapılacaktır.
    Bilgilendirme kısmına gelince de, proje aşamasında, bisiklet yollarının özellikle renklendirilmiş desenli asfalt olması konusunda ısrarcıyız ve tüm yol işaretlerini, bilgilendirme levhalarını gerektiği şekilde kullanmaktayız.
    Saygılarımla.

    Not: Projenin bitirilmesi ve sunulması için BİMTAŞ'tan bize verilen son tarih 30.9.2006'dır.

    Ahmet Birgören
    META Peyzaj Planlama Ltd. Şti.
    Şehir Plancısı
     
  6. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Bisiklet yolu kaymak asfalt olacak.
    Bisiklet dışında başka hiç bir taşıt giremeyecek bu yola.
    Yeterli genişlikte olacak.
    İşi bilen kişilerin liderliginde yürütülecek.
    Yapılmış olmak için yapılmayacak, baştan savılmayacak.

    Ayrıca bisiklet yolu dışında skatepark denen bisiklet/kaykay için rampaların oldugu sahalar yapsanız da müthiş olur! Belediyelerin bisikletçileri, kaykaycıları, patencileri, amerikada oldugu gibi önemsedigini görmek çok güzel olurdu.
     
    ahmetbirgoren bunu beğendi.
  7. Akrep_Kral

    Akrep_Kral Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    kirklardiyari39
    Seviye:
    istanbul gibi bir yere bisiklet yolu yapılsa bile o yolu arabalı sürücüler kendileri için klulanacaklar bir süre sonra. kullanmamalrı için kenara demirden bir koruma yapılması lazım ki araça girmesin
     
    ahmetbirgoren bunu beğendi.
  8. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.906
    Beğeniler:
    9.806
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Merhaba Sayın Ahmet Birgören,

    Öncelikle hassasiyetinizden ve ilginizden dolayı sizlere ve ekibinizdeki her kese tesekkur ederiz.

    Sizden ilk ricam bu proje hakkında Bisiklet Forum sitesinde daha ayrıntılı ve açıklayıcı bir bilgi sunmanızdır. Brojenin kapsamı, süresi, projenin kapsandığı alan vs.
     
  9. cruiser76

    cruiser76 Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Nisan 2006
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    103
    Şehir:
    İstanbul-Maltepe
    Seviye:
    Merhabalar

    Böyle bir çalışma yapılıyor olması gerçekten çok sevindirici.

    Stockholm'de gördüğüm uygulama şu şekildeydi, araç yolunun hemen bitiminde bisiklet yolu ayrılmış, onun yanındada yayalar için kaldırım var. Bisiklet yolu üzerinde sürekli bisiklet yolu olduğunu belirten uyarılar var, hatırladığım kadarıylada daha koyu renkdeydi sanırım. Ancak araçların bu yolu kullanmasını engelleyici bir ayraç yoktu. Bizde de en azından bisiklet yolu için yeterli alan olmayan yerlerde böyle bir uygulama yapılabilir.

    Anadolu sahil yolundada bisiklet yolu için kullanılan kaldırım şeklindeki ayraçlar çok geniş (kullanılan betona yazık), hemde bir metre kadar genişlikte bir alan atıl durumda, onun yerine daha ince bir ayraç kullanılarak daha verimli bir kullanım sağlanabilir.
     
    vmungan ve ahmetbirgoren bunu beğendi.
  10. obsolate

    obsolate Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2006
    Mesajlar:
    295
    Beğeniler:
    286
    Şehir:
    istanbul avrupa
    Seviye:
    Park Yeri Yasak tabelasının bulunduğu yere park eden araç şoförlerinin bisiklet yoluna park etmekten zevk alacaklarını düşünüyorum.
     
    otec bunu beğendi.
  11. bikergrrl

    bikergrrl Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.106
    Beğeniler:
    798
    Seviye:
    Ahmetbirgoren bey, uzerinde calistiginizi soylediginiz proje biz bir cok bisikletcinin hayalindeki proje. Umarim bu konuda ciddisinizdir, inanilmayacak kadar guzel bir haber cunku.

    Zzyzx arkadasimizin da dedigi gibi bize biraz daha detay verirseniz eminim size daha cok yardimci olabiliriz. Ancak soylenenler uzerinden, Akrep_Kral'a katiliyorum. Bir partisyon (yerde halihazirda bulunan ve cogu kisinin iplemedigi cizgi disinda) bu yolu yayalarla paylastigimiz bolumlerde de sorunu bir nebze ortadan kaldirir. zaten daracik bir yol, yayalar, sahilde yeni tureyen golf arabalari ve cop kamyonlari ile paylasiyoruz bu yolu! uzerindeki cam kiriklari da cabasi...
     
    ahmetbirgoren bunu beğendi.
  12. Anıl(shopar)

    Anıl(shopar) Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    574
    Beğeniler:
    239
    Şehir:
    Erenköy, İstanbul
    Seviye:
    top oynayanlar mangalcılar vs vs vs bu örnekler çoğaltılabilir sayın ahmetbirgoren bey öyle bir yol oslun ki yaya ve taşıtları bizden değil bizi onlardan koruyacak bir yol olsun
     
    ahmetbirgoren bunu beğendi.
  13. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.906
    Beğeniler:
    9.806
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Ahmet Bey Kayboldu galiba, sanırım her yıl duyduğumuz o güzel(?) projelerden biriymiş bu da :(
     
  14. bikergrrl

    bikergrrl Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.106
    Beğeniler:
    798
    Seviye:
    zaten dedim ya, "inanilamayacak kadar guzel" diye :( sazana geldik biz de bile bile :D naapalim, olmadi bisiklet yolu bisikletcilerindir projesine geri doneriz :D di mi shopar? :D
     
  15. Anıl(shopar)

    Anıl(shopar) Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    574
    Beğeniler:
    239
    Şehir:
    Erenköy, İstanbul
    Seviye:
    zaten orda değilmiydik :D:D:D??
     
  16. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.906
    Beğeniler:
    9.806
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Geçen yıllarda bir kaç kişi yanıma geldi Yine Konu bisiklet yolları. Bir sürü dosya vs. Çok şaşırdım ve de çok mutlu oldum. Önerilerde bulundum, fikirler verdim, bisiklet yolu nasıl olur diye anlattım vs. vss bir sürü şey oldu. Uzman olduklarını belirten bu kişiler meğer tez hazırlıyorlarmış. Sanırım bu da o şekilde bir proje. Birileri bilgi alacak ve sonra patronuna veya hocasına sunacak. Biz yine bu sorunu bir sonraki kuşağa aktaracağız.
     
  17. bikergrrl

    bikergrrl Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.106
    Beğeniler:
    798
    Seviye:
    vallahi zzyzx, en azindan shopar, obsolate ve de bendeniz bir sonraki kusagi bekleyemeyecek kadar bicagi kemige dayadik :D alternatif bir tavirla ve aktif partisipasyonla bu isin ustesinden en azindan istanbuldaki 8 kmlik yol icin gelmeye calisacagiz :D shopar bir devriyesini bitirsin, bize buradan tarih bildirecek :D organizasyondan o sorumlu, isin baski ve dagitim isini de obsolate halledecek :D bu durumda aslinda soyleyip duruyorum bana ihtiyaclari olmadigini, daha erken baslamalari gerektigini, ama belki sen benden daha ikna edici olabilirsin ;)

    yahu hersey bir yana, bu basligi okurken aklima ilk gelen (kendi kendime hadi sesini cikarma dedim demesine ama :) ) yahu bu insanlar, koskoca ihaleyi alan sirket iseler, neden gidip danimarka ya da isvec gibi bisiklet yollarinin aktif kullanildigi yerleri arastirmiyorlar? Hadi ucak parasina kiyamiyor diyelim en azindan bu ulkelerin konsolosluklarindan bu sektorde calisan belediye ya da sirketlerin adres ve telefonlarini alarak arastirmalarini yurutmeleri daha dogru olmaz mi?

    ya da bu kadar profesyonel dusunemiyorlar mi?

    o vakit karsimiza gene eften puften varsayimlar dogrultusunda uretilmis, pratik olmayan bir yol zinciri mi cikacak?

    benim sahildeki yola "gostermelik" demem bundan. bir ulasim parkurundan ziyade bir yari-antreman/gezi parkuru gibi duzenlenmesi, bu yolu yapanlarin akillarinda bisikletin hala sadece bir eglence ve hobi araci olarak kaldigini gosteriyor. ne kadar cok kavis yapiyor yol. Benim acele ile bir is icin bisikletimle bostanciya gitmem gerekse o yolu kullanmak yerine araba yolunda, ana caddede pedal basarim. falan filan, yahu bu konu senin de dedigin gibi uzar gider..

    neyse, biz gene kollari sivayalim da su kamyonlarla yayalara bir cozum bulalim, is gene basa dustu ;) :D
     
    ulas bunu beğendi.
  18. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.906
    Beğeniler:
    9.806
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Son yıllarda bisiklet kültürü az da olsa bir artış gösterdi. Daralan yaşam alanlarında ancak soluk alabiliyoruz. Tabiki hepimizin bu konuda sabrı taştı. Hal bu şekilde olunca da elden bir şey gelmiyor. Ne yapmalı konusuna gelince iş yine bizleri aşıyor. Aslında işin çekiredeği bizleriz ve çekirdek ne kadar sağlam olursa bu işin temeli de o kadar sağlam olur.

    Bir çok kez bisiklet yolu projesi ile karşılaştım ve bir çok kez bu konuyu yoğun olarak düşündüm. Acaba nasıl bir çözüm getirilebilir. Bir keresinde 1 km lik bir asfalt yolun kaça mal olduğuna şahit oldum ve inan çok şaşırdım. Tahmin edilebilir bir rakam çıkmadı. Çok yüksek... İşin özüne inersek 1 Km lik bir asfalt çalışması yerine belki de 50 km lik bir bisiklet yolu yapılabilir. Belediyeler seçim yaklaşırken güzelim kaldırımları bozup daha kötü kaldırımlar yapıyorlar. YTL olarak milyarlar çöpe atılıyor. Aslında bu israf yerine binlerce kmlik bisiklet yolları yapılabilir.
     
    bikergrrl bunu beğendi.
  19. bikergrrl

    bikergrrl Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.106
    Beğeniler:
    798
    Seviye:
    asfalt yol bir kenara soyledigin gibi kaldirimlar basli basina bir rezalet.. bir arkadasimin cok sevdigim bir lafi var: bir ulkenin medeniyet seviyesi kaldirimlarinin yuksekligi ile ters orantilidir der. biz de malum istinat duvari yer yer (bagdat caddesi haric :p :D) bir cok yaya da hakli olarak kaldirim yerine "yolda" yurumeyi seciyor..
    (hani, "gobek"lisi var "gobeksizi" var :D :D :D ) o milyarlara mal olan asfalt yollar ise cabasi, bir cogunun egimi yanlis oldugu icin her yagmurda cile.. vs vs vs..

    neyse, biz bunlari kendi aramizda konustugumuz ile kalmayalim neticede.. hepimiz az cok bunlarin farkinda isek eger, sikayetlerimizle, taleplerimizle karsilarina dikilelim ki ihtiyaclarimizi belirleyelim. ne demisler, aglamayan bebege emzik yok :)
     
    ulas bunu beğendi.
  20. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.906
    Beğeniler:
    9.806
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Peki Bisiklet yolu istiyoruz diye bir imza kampanyası başlatsak hatta bunu e-imza şeklinde de bir çalışma ile yapabiliriz. Bu konuda da bize bilgisayar becerisi olan arkadaşlar yardımcı olsa. Katılım da çok olur ve basına da yansıtsak. Bu kadar değerli üyelerin içinde basından eminim birileri vardır.