Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

53-39'a geçmem gerekir mi?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Bahadır Gürel tarafından paylaşıldı.

  1. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.864
    Beğeniler:
    6.452
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Selam, 50-34/11-25 dişli setinin bana yeterli olduğunu düşünürüm. Ancak bazen de, bunun yetmediğini hissederim. Niye böyle düşündüğüm aklıma gelince, önceki sürüşlerimdeki ortalama kadansıma baktım. Genelde 70 civarı oynuyor (66-74). Strava'dan baktım; 18 km'lik düz bir yoldan yaklaşık 100 kez gitmişim. En hızlı olduğum dönemlerde kadans ortalamam 77-80 olmuş. Dişli-kadans tablosuna baktığımda; 50-11 için 70 kadans 40 km hıza, 80 kadans 45 km hıza denk geliyor, hatta 50'ye ulaşmam için 90 kadans çevirmem gerekiyor (http://www.machars.net/bikecalc.htm). Benim sürüşlerimden anladığım şu: Yüksek kadansla uzun süre süremiyorum, nefes nefese kalma sorunu yaşıyorum (bu eleştiriyi çok aldım ama çözüm bulamadım). Bacaklarımda gücüm olduğu halde, 70-80 arasında kalarak hız arttırmak için, aynakolu 53-39'a almak ne kadar mantıklı olur?

    Yokuşlarda da genelde aynakolu büyük dişliye alırım, çünkü bu şekilde daha rahat çıktığımı biliyorum. Evet uzun bir turda sürekli büyük aynakol kullanmak ikinci gün bacakta kasılmalara neden oluyor, yani iki üç günlük ard arda turlarda çok anlamlı değil.
     
    BFOkuru bunu beğendi.
  2. Erdal YILMAZ

    Erdal YILMAZ Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.123
    Beğeniler:
    3.895
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Bahadır Bey merhaba, müsadenizle size bir soru yöneltmek istiyorum. İlk kez böyle bir değişim yapacağım için sorum biraz amatör kalabilir. Size fikir verecek kadar bilgili değilim, ancak yardımınızı rica ediyorum.

    Ben de 50-34 aynakol ve 11-25 ruble kullanıyorum. Özellikle düz yolda 34 dişli aynakol'u hiç kullanmıyorum (sanırım alışkanlık). Yüksek kadans ile belirli bir süreden sonra hoplama diye tabir edeceğimiz durumu yaşıyor ve büyük dişliye geçme ihtiyacı hissediyorum. Sanırım bu sorunu aşmak için pedal çevirme antrenmanı yapmak gerekiyor.

    Size sormak istediğim konu 53-39 aynakol'a geçişte arka rubleyi mi değişmek mantıklı yoksa zinciri mi?

    Teşekkürler.
     
    Bahadır Gürel bunu beğendi.
  3. Kkazim

    Kkazim Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Mart 2008
    Mesajlar:
    783
    Beğeniler:
    651
    Şehir:
    Bolu
    Seviye:
    Bence ortalama kadansınız çok düşük. Çabalamanıza rağmen kadansınızı yükseltemiyorsanız, ben size tam tersi yönde tavsiye vereceğim, 46 yaprak kullanın :)
     
  4. vahapaydin

    vahapaydin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2013
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bahadır Bey; durumu şöyle özetleyebilirim sanırım;

    Benzinli ve dizel araçları ele alalım; benzinli araçlar daha fazla devir çevirebilirler ama dizel araçların torku daha yüksektir.
    Kadansı yüksek olan bisiklet sporcusu benzinli araç, torku yüksek olan bisiklet sporcusu da dizel araç gibidir.

    Yüksek devirde pedal çeviremiyorsanız ama güçlü olduğunuzu da hissediyorsanız aynakolu büyütmek sizin için daha faydalı olacaktır kanaatindeyim.
     
    Cem Bayıll, Bahadır Gürel ve BFOkuru bunu beğendi.
  5. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    Çok güzel bir benzetme, gerçekten, tebrik ederim.
     
    Bahadır Gürel bunu beğendi.
  6. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    benzetme guzel ama hicbir otomobil yarisinda dizel arac kullanilmiyor :)

    Bahadir abi gecen seneden bu yana ne hale geldin bilmiyorum ama gecen seneye gore yorumum yaris icin 53-39 kullanabilirsin duz yolda yeterince guclusun biliyorum.Rampan zayifti kilona gore daha hizli cikman gerekiyordu eger hala ayni ise 39 seni zorlayacaktir.duz yolda ortalama 70-80 olan kadans soyledigin gibi rampada buyuk ayna ile cikiyorsan 40-50 lere dusuyordur bu da dizlere fazla yuk binmesine neden olur ileride baska problemler cikarabilir.kisacasi benim dusuncem 50-34 de kalman yonunde.
     
    hasan akgül ve Bahadır Gürel bunu beğendi.
  7. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.864
    Beğeniler:
    6.452
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Erdal Bey keşke sorunuza cevap verebilseydim. Ancak şu an aynakol konusunu çözersem sanıyorum o konuda satıcıdan destek alırım.

    Ferhat bu konuda haklısın. Yokuş çıkarken aynakol büyük olunca, kadans çok düşüyor. Dik yokuşlarda da 34 yerine 39 kadansı epey düşürecek. 40-50 kadansla gitmek dizler açısından çok riskli.
     
    Ferhat Köse bunu beğendi.
  8. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu bilgi tamamen doğru değil, 3 yıldır 24 saatlik Le Mans yarışını kazanan araba diezel motorlu:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_R18
    (daha önceki modeller olan R15 ve R10 da dizeldi)

    Esas konuya gelince; 80 kadansı daha düşük viteslerde bile geçemiyor, hemen nefes nefese kalıyorsanız bunun sebebini araştırmakta fayda var. Olması gerekenden uzun bir krank kolu, yanlış oturma pozisyonu, ya da benim aklıma gelmeyen başka bir nedeni olabilir.

    Bu arada, 52/36'yı da gözardı etmeyin.
     
    BFOkuru ve Bahadır Gürel bunu beğendi.
  9. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    bilginin tamamen dogru olmadigini biliyorum :) espri mahiyetli yazmistim.Araba yarislari cok farkli bir platform cesitler fazla.F1 e bakmak lazim.jet motoru da dizel yakit ile calisiyor her ne kadar sistem dizel motor olmasa da.

    Orada asil aciklamaya calistigim bazi bilgiler artik kesinlesmis gibi bunlardan biri de kadans ortalamalari ve faydasi.kimse 50-70 arasi kadans ile yuksek hizlari yani buyuk guc harcanmasinin faydali oldugunu soylemez diye dusunuyorum.

    sonradan fark edip ekledim bahsettiginiz 24 saatlik yaris bisiklet icin de gecerli ben 200 km ustu turlarimi kadansi yukseltmeden stabil yaparim.uzun mesafede durum degisiyor.Bahadir abi yaris kostugu icin 2-5 saatlik kisa ama sert surusler icin yazdim tum yorumlarimi.Birazda Bahadir abi ile pedal cevirdigim icin genel durumunu bilerek yazildi.
     
  10. Erdal YILMAZ

    Erdal YILMAZ Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.123
    Beğeniler:
    3.895
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Bahadır Bey teşekkür ederim. :)

    Aramızda bu soruma yanıt verebilecek arkadaşımız var mı.

    50-34 aynakol ve 11-25 ruble kullanırken, 53-39 aynakol'a geçişte rubleyi mi değişmek mantıklı yoksa zinciri mi?

    Teşekkürler
     
  11. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    mantigi ne icin ariyorsunuz anlayamadim ama ayna buyuyunce zincire ek bakla eklemek zaten zorundasiniz kisa gelecektir.rubleyi de 39-25 ile rampalarda zorlanirsaniz 28 lik bir ruble ile degistirirsiniz.bunun standardi olmaz sizin performansiniza bakar.baskasinin mtb ile 22 ayna 32 ruble ile zorlandigi rampayi 39-25 ile 18 ortalama ile cikiyorum.benden daha performansli arkadas da 39-21 ile 19 ortalama cikar .kisiye gore degisecek bir durum.
     
  12. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Buna ihtiyacınız olup olmadığını söyleyebilecek tek kişi sizsiniz. Kendi sürdüğünüz rotaları ve sürüş tarzınızı en iyi siz biliyorsunuz.
    Çoğu standart kullanıcı için 50-34 / 11-25 çok güzel oranlardır. Hem 53/12'den daha hızlı, hem de dik yokuşlar için oldukça yeterli.

    Fakat herkesin kullanım stili birbirinden çok farklı. Sizin de gördüğünüz gibi, kişinin rahat ettiği kadans aralığı çok önemli bir detay.
    Eğer siz daha ağır oranlara ihtiyaç duyuyorsanız, kimin ne dediği pek de umrunuzda olmamalı bence :)


    Ben mesela daha önce yaptım sizin yaptığınız gibi bir karşılaştırmayı. Tur geneline ve belli yokuşlara vs. baktım. Kendi tecrübelerimi de ekledim.
    Şunları gördüm;
    Ortalama kadans'ım 100e ne kadar yakınsa, turumu o kadar iyi bir ortalamayla tamamlamışım.
    Düz yolda 40+ km/h ile gittiğim her zaman kadansımı 100'ün üstünde tutmaya çalışmışım.
    Yokuşlarda, 80 kadans ve üstünü ne kadar tutturabiliyorsam, o kadar hızlı çıkmışım.

    Buradan yola çıkarak, kendime gereken oranların 52-36 ve 11-25 olduğuna karar verdim. Bu oranlar 53-39 ve 11-28e çok yakın oranlar, fakat 11-28'de ruble dişleri arasındaki fark açıldığı için istediğim kadansı tutturmak zor oluyordu. 50-34 ve 11-23 ise istemedim açıkçası. Tek sebebi, küçük aynakolun görünüşünü beğenmemem :)
     
    BFOkuru ve Bahadır Gürel bunu beğendi.
  13. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Gökhan çok haklısın ama sendeki durum yüksek kadansa meyil verdiği için faydalı en azından zararlı bir durum değil.Bahadır abinin durumu biraz riskli ben kendisini tanıdığım için nasıl bastığını çok iyi biliyorum. Çok kuvvetli pedala basıyor aynayı hep büyükte tuttuğu için dizlere çok yük biniyor.Tabi ilk başlarda sıkıntı olmayabilir veya alışık olduğu için problem yaşamayabilir ama böyle çok kuvvetli çevirmek dizlere eninde sonunda fazla yük bindirmekten problemler oluşturabilir diye düşünüyorum .Hatta Bahadır abi Hakan hocanın (Hakan Yazgan) yüksek kadans her derde deva imiş yazısını bir okumanı öneririm.Bir diğer durum da önceki mesajlarda yazdım Bahadır abi rampalarda kilosuna göre ve düz yoldaki performansına göre biraz düşük kalıyor.Aynakolu büyütürse kadans iyice düşecek dizlere daha fazla yük binecek.Son olarak da senin 100 üstü kadansın evet sana özel herkes de 100 üstü kadans ile saatlerce pedal çeviremez nabız yerinde durmaz :) Bahadır abi 40 üstü ben 38 oldum bizi de düşün :) 85-90 arası idealdir :)
     
    Bahadır Gürel ve Murat B. bunu beğendi.
  14. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Ben örneği kendimden verdim.
    Dediğim gibi, kişi neye ihtiyacı olduğunu en iyi kendisi bilir. Ona göre karar vermeli :)
     
    Bahadır Gürel ve Ferhat Köse bunu beğendi.
  15. vahapaydin

    vahapaydin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2013
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Lance Armstrong'la alakalı bir blog yazısı okuyordum. Bisiklet sporcuları üzerinde yapılan bir araştırmadan söz ediyordu ve Lance Armstrong'un çok çok yüksek kadansta pedal çevirdiğinden söz ediyordu. Bir küçük detay; Lance Armstrong'a en yakın dereceleri yapan sporculardan birinin de çok yüksek kadans yerine çok yüksek oranda tork uyguladığından söz ediyordu. Gerçi her iki sporcunun da kadans değerleri standardın üzerinde değerler, orası ayrı konu.
     
  16. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.864
    Beğeniler:
    6.452
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Bunları zamanında dikkate aldım ama tam etken değil. Örneğin krank mesafesi 172.5, ekipteki herkesin bu şekilde. Oturuş mesafesini de İstanbul-İzmir, İstanbul-Çanakkale turlarında test ettim. İzmir turunda sele biraz geride olduğu için kalça kemiğinde ağrı yapmıştı ama onu da tam ayarladıktan sonra Çanakkale turunda hiç sorun yaşamamıştım. 52/36 çok makul görünüyor.
     
  17. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    Edit: cevap verilmiş zaten
     
  18. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Bu değerleri test sonucundan önce, bulacağınız kaynaklara göre ayarlayıp, sonra ince ayarları test ederek yapsanız daha mantıklı olacak gibi.

    İlk olarak;
    krank boyunu ölçen uygulamalar var. Üst bacak ve alt bacağın oranları, bacak boyu gibi etkenler işin içine giriyor.

    İkinci olarak ise sele pozisyonu. Ayakkabı kalini ve sele yüksekliğini ayarladıktan sonra bunun da ileri geri ayarını yapamk gerek. Bu işlemde ise diz, ayak uzunluğu vs. etmenler var işin içinde.

    Daha sonra gidon pozisyonu var. Gidon genişliği var.
    Özellikle kal ve sele pozisyonunu yanlış ayarlamak çok büyük diz problemlerine sebep oluyor.
    Bunların hepsinin araştırılarak, düzgün bir şekilde yapılması gerekir.
     
    Bahadır Gürel bunu beğendi.
  19. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.864
    Beğeniler:
    6.452
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Ferhat selam, benimle ilgili yazdıklarında boyumun ölçüsünü bilen biriyim :) öyle güçlü olduğumu sanmıyorum, yaş grubuma göre fena değilim diyelim. Bu konuyu sorma sebebimi de yazayım. 3 Şubat'ta Alanya'da bisiklet kampına katılıyorum, 6 Şubat'ta da Alanya-Mersin gibi uzun bir tura çıkacağız (340 km). Hafta sonunda da bir grup arkadaş Mersin yol yarışlarına katılacak, ben katılmıyorum. Ancak bu bir hafta boyunca performans olarak çok geride kalmak istemiyorum. 52-36 aynakola geçmek makul görünüyor şu aşamada.
     
    Ferhat Köse bunu beğendi.
  20. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    abi karar tabiki senin ama sunu bilmeni isterim 50 ile 52 veya 53 arasinda daglar kadar bir fark yok.Benim simdi gordugum olay 172,5 crank kolu ki senin boyunda biri icin tavsiye edilmez.iki uc milim ne fark eder ki deme 170 lik bir aynakol ile deneme yap ben denedigim icin yaziyorum o iki uc milim en fazla kadansi etkiliyor ve uzun krank ile yuksek kadans daha zor.Uzun tur icin de aynakolu degistirme derim ayrica bende karaman genclik spor takiminda yarista olacagim goruselim muhakkak :)

    diger mevzu emin ol yasitlarina gore oldukca guclusun tabiki seni 20-30 yas arasindaki gencler ile kiyaslamiyorum.yarista gordugun ve seni gecen yasitlarin ise emin ol gucten degil cok fazla ve dogru antreman yaptiklari icin oyleler yoksa senden cok farkli degiller.
     
    Murat B. ve Bahadır Gürel bunu beğendi.