Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

52x13 , 48x12 ve 44x11 en ideal hangisi

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Birol YILDIZ tarafından paylaşıldı.

  1. Birol YILDIZ

    Birol YILDIZ Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    ANKARA ESKİŞEHİR
    Seviye:
    ön büyük ve arka küçük dişliyi seçmek için elimizde 52x13, 48x12 ve 44x11 gibi üç dişli alternatifi olsa en uygun hangisi olurdu. Küçük dişli ebatları ağırlığı azaltıyor. Ancak çevirmek için harcanan güçte (döndürme gücü) bir artış (zorlama) olur mu? (dişli oranları sabit 4)
    Ayrıca arka 10 dişli yerine ağırlık azaltmak için 9 dişli seçmek, bunu da dişli oranları ile telafi etmek ne kadar gerçekçi olur.
    şehir içinde kullanmak için aşırı dik,uzun rampaların bulunmadığını ve max hızımızın 40 veya 45 olacağını düşünürsek 48-34 ön ve 13-26 (10s) arka seçimi nasıl olurdu.
    diğer alternatifler
    44x29 ön 11x25 arka
    46x36 ön 12x27 arka
    48x34 ön 12x25 veya 13x29 arka
    50x34 ön 13x27 arka
    en uygun dişli grubu hangisi olurdu. teşekkürler
     
  2. Campagnolo

    Campagnolo Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    362
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Sana en uygun dişli grubu , günümüzde sıfır olarak satılan yol bisikletlerinde standart olandır , neden onu hiç düşünmüyorsun ?

    53 - 39 ön ve 12-25 ( 10s ) arka

    yukarıda yazmış olduğun dişli grublarının birçoğunu değil Türkiyemde Avrupada bile bulamazsın!
    Örneğin arka dişli 12 - 27 , 13 - 29 ön yapraklar, 44 - 29 , 46 - 36
     
    Birol YILDIZ bunu beğendi.
  3. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    en uygun dişli grubu diye bişey yok aslında kişi ne çevirebiliyorsa kendine kalmıştır. ama şöyle diyebilirim yol bisikletlerinde aynakol 52-53/42-39 dünya standartlarında kullanılan ölçülerdir. arka rubleye gelirsek o tamamiyle sana kalmış bir olay şehir içinde 53/13 çevirmek oldukça riskli olur süratin 65-70 hatta daha yukarı çıkabilir bu kombinasyonu zaten uzun süreli çeviremezsin bacakların balon gibi şişer:D genellikle yokuş aşağı yada rüzgarı arakana alıp düz yolda çevirebilirsin. en önemlisi sürekli bir trafiğin içinde otobüs-minibüs ve hatta yayalarıda düşünürsek çevirilmemesi gereken bir kombinasyondur diye düşünüyorum. ben şahsen şehir içinde 42/21-23 çevirmeyi tercih ederim. dur kalklarda büyük rahatlık sağlamasının yanında
    en uygun kombinasyon olduğunu düşünüyorum. Eğer bir yol bisikletin varsa aynakol ve ruble almayı düşünüyorsan aynakolu 52-53/42-39 rubleyide 11-23 düşün derim.
     
  4. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Burada kullanacak kişiye uygunluk önemlidir ; yani sana uygunluk ..

    Örnek vermek gerekirse ben , 44-12 sabit vites kullanmaktayım , yani başka bir alternatifim yok ama memnunum , bu seçim kullanılacak alan ve yapılmak istenilen şey ile doğru orantılıdır...
     
  5. Tolga Gürgün

    Tolga Gürgün Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Aralık 2005
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    2.371
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:

    Bülent'im ,

    Allah senden razı olsun . . En kısa zamanda 42/21 bolbol çevirelim . Burdan çıkıp direk Edirne'ye gidelim , bir yemek yiyelim üstünede badem ezmesi alıp hemen dönelim kankacım . . .:D

    Dişli kombinasyonlarını yol şartlarına göre değiştirmek lazım . .

    Tolga Gürgün
     
    Bülent ÖZER bunu beğendi.
  6. deli kadir

    deli kadir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.271
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    suz
    Seviye:
    bacak hangisini alıyorsa o.. ben 53-11 de rahat ederim sen 39-25 de bu kişiden kişiye değişir.. zamanla herşey değişir :)
     
  7. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    dişlilerin boyu küçüldükçe sürtünme artıyor, ayrıca sürtünmeye bağlı olarak aşınmada artıyor. Ancak bu bahsedilen farklar o kadar azki farketmeniz mümkün değil. (rahmetli Sheldon Brown'a göre...) ağılık heralde 10 gr kadar farkeder, 10 gr ile uğraşıyor olsaydınız zaten bu sorularınızı yarış takımınızın mekaniği cevaplardı heralde : )

    hiç olmaz, 10 dişli yerine 9 dişli kullanmanın arasındaki ağırlık farkı yok gibi olacaktır. Tabi burda da weight weenies'de yayınlanacak bir bisiklet yapmaya çalışmadığınızı varsayıyorum.
     
    Birol YILDIZ bunu beğendi.
  8. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Dişli oranları kişiye göre değişir.Sizin kullanım tarzınıza gücünüze göre değişebilecektir.Şehir içinde dur kalk olayı için 40-45 km için orta seviye oranları seçerseniz güzel olur.48-12 gibi oranlar şehir içinde idealler ama tabii ki son karar sizin.