Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

5 maddede dönüş püfleri...

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında Mesut Dursun tarafından paylaşıldı.

  1. Mesut Dursun

    Mesut Dursun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    376
    Beğeniler:
    217
    Şehir:
    Kocaeli/Gebze
    Seviye:
    Bisiklette yüksek sayılabilecek bir hızla giderken nasıl dönülmelidir?

    Bu gerçekten mühim bir konu,zira;dar açılı bir kavşak v.s yerlerden dönerken çok dikkatli olunmalıdır.Pedalı,gidonu v.s şeyleri iyi ayarlayamassanız arzu edilmeyen olaylarla karşı karşıya kalabilirsiniz, ve biz bunları tabii ki istemeyiz.Bende bunun için genelde bisiklete binmeye yeni başlamış ve biraz daha orta seviyede olan arkadaşlarımız için bir konu açayım dedim umarım beğenir ve günlük yaşantınızda uygularsınız.

    1)Pedallar:Dönüş yönünüzdeki pedal daima yüksekte olmalıdır.Aksi taktirde yüksek hızla giderken bisikleti yatırmak zorunda olduğumuzdan pedal yer ile temas edebilir ve kırılabilir,bundan daha önemlisi dengenizi kaybedip ciddi yaralar alabilirsiniz.

    2)Gidon:Gidon'u dönerken fazla çevirirseniz lastik yolu kavrayamaz ve dengeniz kaybolup düşebilirsiniz.Bu tür düşüşlerde özellikle dirsek ve dirseğin alt kısımlararı ciddi yaralanmalara mağrus kalabilir ve acil müdale yapılmassa mikrop kapıp iltahaplana bilir...

    3)Ayak:Dönüş tarafındaki ayak bisikletten 15-20 cm uzaklıkta olması hepimiz için daha iyi olur, zira;olurki düşersek dengemizi bir nebze olsun düzelte bilmek ve daha ağır yaralanmaları engellemek için oldukça sağlıklı olabileceğini söylebilirim.

    4)Parmaklar:parmaklar dönüş esnasında her ihtimale karşın frenlerin üstünde olmalıdır ki ani tepki göstermeniz gereken durumlarda bisikleti kontrol edebilesiniz.Bu parmaklar özellikle işaret ve ortaparmak olursa daha iyi olur...

    5)Frenleme:Dönüş esnasında frenlemeyi bilmek olmassa olmazlardandır, zira;ani
    fren yapmanız gereken durumlarda frenlemeyi bilmiyorsanız ciddi yaralanmalara mağrus kalabilirsiniz.Dönerken freni sonuna kadar sıkarsanız teker durur ve bu sizin dönerek düşmenizi sağlar.Bunun için sadece bisikleti yavaşlatacak kadar sıkılması gerekir, bu şekilde daha dengeli bir şekilde durulabilir.


    Tabiki bunları bilmek yaralanmaları en aza indirmek için kesinlikle gerekir ama bunun yanında herzaman kask,eldiven,gözlük v.s eşyaları giymemiz hepimiz için daha sağlıkı olacaktır.

    Umarım beğenmişsinizdir ve size bir şeyler katabilmişimdir...

    Herkese bol pedallamalar.
     
  2. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    1. maddedeki olay virajda pedal çevirirken başıma gelmişti. Pedal yere vurunca arka teker havalanmıştı ve sele darbesi o durumdayken kötü olmuştu. Hayati önem taşıyor, aman dikkat.
     
    Mesut Dursun bunu beğendi.
  3. Mesut Dursun

    Mesut Dursun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    376
    Beğeniler:
    217
    Şehir:
    Kocaeli/Gebze
    Seviye:
    Geçmiş olsun bu konuya çok dikkat etmemiz lazım...Ama maalesef konum yeteri kadar ilgi görmüyor...
     
    Serden Us bunu beğendi.
  4. Mesut Dursun

    Mesut Dursun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    376
    Beğeniler:
    217
    Şehir:
    Kocaeli/Gebze
    Seviye:
    Bu arada yazı bana aittir...ALINTI DEĞİLDİR...
     
  5. umutkahraman

    umutkahraman Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.352
    Beğeniler:
    1.376
    Şehir:
    İNEGÖL-BURSA
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    yararlı bir yazı.teşekkürler.
     
    Mesut Dursun bunu beğendi.
  6. Mesut Dursun

    Mesut Dursun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    376
    Beğeniler:
    217
    Şehir:
    Kocaeli/Gebze
    Seviye:
    Bu hepimizin günlük yaşantısında bilmesi gerekenler...Bu en iyi şekilde dönüş için gerekli bilgiler..
     
    serkan yıldız bunu beğendi.
  7. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Bence, dönerken ayağın bisikletten kaldırılması, denge kaybına yol açar.
     
    Mesut Dursun ve Ahmet Teoman ÇON bunu beğendi.
  8. goker sancak

    goker sancak Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    paylasim icin tesekkurler,son derece yararli bir yazi oldugunu dusunuyorum
     
    Mesut Dursun bunu beğendi.
  9. Ozan GÜMÜŞŞ

    Ozan GÜMÜŞŞ Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2008
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Ankara-Trabzon
    Seviye:
    Bilgilendirme için teşekkürler
     
    Mesut Dursun bunu beğendi.
  10. burak kürkçü

    burak kürkçü Üye

    Kayıt:
    23 Nisan 2010
    Mesajlar:
    96
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    bir de kontra dönüş tekniği var tabi.onu da bilmek önemli.Döneceğimiz yönün aksine çok ufak bi hamleden sonra dönüşü yaparak daha etkili dönüşler söz konusu.youtube da videoları var.ilgilenenler bakabilir.
     
    Mesut Dursun bunu beğendi.
  11. Özcan Avcı

    Özcan Avcı Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    662
    Beğeniler:
    452
    Şehir:
    florya
    Seviye:
    paylaştığınız bu yararlı ve bir o kadar da önemli bilgiler için teşekkürler :)
     
    Mesut Dursun bunu beğendi.
  12. Mesut Dursun

    Mesut Dursun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    376
    Beğeniler:
    217
    Şehir:
    Kocaeli/Gebze
    Seviye:
    Tatilden yeni geldim cevaplayamadım...Hepinize teşekkür ederim.
     
  13. Ahmet Teoman ÇON

    Ahmet Teoman ÇON Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2010
    Mesajlar:
    119
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    Samsun & Kayseri
    Seviye:
    ben de katılıyorum, düşük hızlarda tamam yapılabilir ama biraz da olsa hızlı dönüyorsak bence ayak pedaldan ayrılmamalı

    bir de pedalları yere paralel şekilde tutmak da daha dengeli geliyor
    7-8 yaşımdan beri bisiklet sürüyorum kendi kendime kazandığım görüşler bunlar
    ama tabiki bu kesin böyledir diye idda etmiyorum hepimiz öğrenmek için burdayız
    bu iki görüşüme göre bi yorum yapabilirseniz sevinirim :)
     
    Mesut Dursun bunu beğendi.
  14. Mesut Dursun

    Mesut Dursun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    376
    Beğeniler:
    217
    Şehir:
    Kocaeli/Gebze
    Seviye:
    kaldırmaktan astım ayağı pedaldan az da olsa ayırmak tetikte tutmak ve düşüş anında dengemizi sağlıyacak kadar tedbir almak...
     
    Ahmet Teoman ÇON bunu beğendi.
  15. Atila Filmer

    Atila Filmer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.132
    Beğeniler:
    801
    Şehir:
    İstanbul/Nişantaşı
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Yazı ile uğraşmışsın, ellerine sağlık ancak viraj tekniği konusunun daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Mesela gidon kısımında, "Gidon'u dönerken fazla çevirirseniz lastik yolu kavrayamaz ve dengeniz kaybolup düşebilirsiniz." demişsin ancak nasıl doğru tutuş sağlanabileceğini yazmamışsın.

    Paylaşım yapman güzel ancak, gerek içerik gerek yazım hataları olarak ( mağrus,iltahaplana bilir, olmassa vs.) üzerinden geçmen lazım. Lütfen yapıcı bir eleştiri olarak al yazdıklarımı. İyi sürüşler.
     
    Mesut Dursun bunu beğendi.
  16. Mesut Dursun

    Mesut Dursun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    376
    Beğeniler:
    217
    Şehir:
    Kocaeli/Gebze
    Seviye:
    Tabii ki görüşleriniz benim için çok önemli.Ben şu ana kadar tecrübelerimden ve birikimlerimden yola çıkarak, nacizane bir yazı hazırlamak istedim.Bunlarda sizin öneri ve tespitleriniz.
     
  17. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Bu konuda cok haklisiniz.. Malesef teknik konularin uyelerimizce paylasim, takip ve ilgisi cok cok dusuk seviyelerde..
    Gonul ister ki, 'ikinci el ilanlar', 'forum cafe' ve 'bisiklet fotograflari' na olan ilgi ve alaka, bir gun bu konularda da tecelli eder:rolleyes:

    Paylasim icin tesekkurler:in:
     
    Mesut Dursun bunu beğendi.
  18. Buğra Celayir

    Buğra Celayir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    297
    Beğeniler:
    103
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Yüksek hızda viraj dönüşlerinde ayağınızı pedaldan kaldırmadan, döndüğünüz yöndeki pedalı en yukarı alarak dizinizi biraz bisikletten açarsanız ( motorsiklet yarışlarında yarışçıların viraj alırken yaptığı hareket gibi ) bisikleti dengeli bir şekilde daha fazla yatırabilirsiniz. Buda daha yüksek hızla daha dengeli virajlar dönmek demek. Tabi bu dediğim asfalt yollar için geçerli ve tabi diğer ayağınızıda bisikleti dengelemek için kullanmanız gerekiyor.

    Birde yine yüksek hızda viraj dönerken ön frenden daha çok arka freni sıkmak büyük ölçüde işinize yarar. Bu sayede arka tekerlek virajın daha çok dışına atılır ve daha dengeli bir dönüş sağlarsınız.

    Yazdıklarım tecrübe sonucu oluşmuş bilgilerimdir :)
     
    Mesut Dursun bunu beğendi.
  19. orhan mammadov

    orhan mammadov Üye

    Kayıt:
    23 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    61
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    paylasim icin tesekkurler
     
    Mesut Dursun bunu beğendi.
  20. Peccimist

    Peccimist Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İzmir
    katılıyorum kesinlikle ağırlık dengesi bozulacağından sağa doğru bir viraja girdiginizde sag ayagınızı pedaldan ayırırsanız bisiklet kendini sola dogru toplar ve virajda dışarı açılırsınız. tehlikeli bir durum.

    motor kullananların "özellikle racing kullananlar" rutin olarak yaptıkları bir teknik ters açı zor bayağı ama çok mantıklı.. virajları daha hızlı daha rahat alabiliyorsun :in:
     
    Mesut Dursun bunu beğendi.