5 maddede dönüş püfleri...

Mesut Dursun

Daimi Üye
Kayıt
21 Temmuz 2010
Mesaj
372
Tepki
208
Şehir
Kocaeli/Gebze
Bisiklette yüksek sayılabilecek bir hızla giderken nasıl dönülmelidir?

Bu gerçekten mühim bir konu,zira;dar açılı bir kavşak v.s yerlerden dönerken çok dikkatli olunmalıdır.Pedalı,gidonu v.s şeyleri iyi ayarlayamassanız arzu edilmeyen olaylarla karşı karşıya kalabilirsiniz, ve biz bunları tabii ki istemeyiz.Bende bunun için genelde bisiklete binmeye yeni başlamış ve biraz daha orta seviyede olan arkadaşlarımız için bir konu açayım dedim umarım beğenir ve günlük yaşantınızda uygularsınız.

1)Pedallar:Dönüş yönünüzdeki pedal daima yüksekte olmalıdır.Aksi taktirde yüksek hızla giderken bisikleti yatırmak zorunda olduğumuzdan pedal yer ile temas edebilir ve kırılabilir,bundan daha önemlisi dengenizi kaybedip ciddi yaralar alabilirsiniz.

2)Gidon:Gidon'u dönerken fazla çevirirseniz lastik yolu kavrayamaz ve dengeniz kaybolup düşebilirsiniz.Bu tür düşüşlerde özellikle dirsek ve dirseğin alt kısımlararı ciddi yaralanmalara mağrus kalabilir ve acil müdale yapılmassa mikrop kapıp iltahaplana bilir...

3)Ayak:Dönüş tarafındaki ayak bisikletten 15-20 cm uzaklıkta olması hepimiz için daha iyi olur, zira;olurki düşersek dengemizi bir nebze olsun düzelte bilmek ve daha ağır yaralanmaları engellemek için oldukça sağlıklı olabileceğini söylebilirim.

4)Parmaklar:parmaklar dönüş esnasında her ihtimale karşın frenlerin üstünde olmalıdır ki ani tepki göstermeniz gereken durumlarda bisikleti kontrol edebilesiniz.Bu parmaklar özellikle işaret ve ortaparmak olursa daha iyi olur...

5)Frenleme:Dönüş esnasında frenlemeyi bilmek olmassa olmazlardandır, zira;ani
fren yapmanız gereken durumlarda frenlemeyi bilmiyorsanız ciddi yaralanmalara mağrus kalabilirsiniz.Dönerken freni sonuna kadar sıkarsanız teker durur ve bu sizin dönerek düşmenizi sağlar.Bunun için sadece bisikleti yavaşlatacak kadar sıkılması gerekir, bu şekilde daha dengeli bir şekilde durulabilir.


Tabiki bunları bilmek yaralanmaları en aza indirmek için kesinlikle gerekir ama bunun yanında herzaman kask,eldiven,gözlük v.s eşyaları giymemiz hepimiz için daha sağlıkı olacaktır.

Umarım beğenmişsinizdir ve size bir şeyler katabilmişimdir...

Herkese bol pedallamalar.
 
Scudo

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
1. maddedeki olay virajda pedal çevirirken başıma gelmişti. Pedal yere vurunca arka teker havalanmıştı ve sele darbesi o durumdayken kötü olmuştu. Hayati önem taşıyor, aman dikkat.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Dursun

Mesut Dursun

Daimi Üye
Kayıt
21 Temmuz 2010
Mesaj
372
Tepki
208
Şehir
Kocaeli/Gebze
Geçmiş olsun bu konuya çok dikkat etmemiz lazım...Ama maalesef konum yeteri kadar ilgi görmüyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
Kayıt
23 Nisan 2010
Mesaj
95
Tepki
42
Şehir
Konya
bir de kontra dönüş tekniği var tabi.onu da bilmek önemli.Döneceğimiz yönün aksine çok ufak bi hamleden sonra dönüşü yaparak daha etkili dönüşler söz konusu.youtube da videoları var.ilgilenenler bakabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Dursun

Ahmet Teoman ÇON

Aktif Üye
Kayıt
2 Eylül 2010
Mesaj
118
Tepki
68
Şehir
Samsun & Kayseri
@Gökhan Toros

ben de katılıyorum, düşük hızlarda tamam yapılabilir ama biraz da olsa hızlı dönüyorsak bence ayak pedaldan ayrılmamalı

bir de pedalları yere paralel şekilde tutmak da daha dengeli geliyor
7-8 yaşımdan beri bisiklet sürüyorum kendi kendime kazandığım görüşler bunlar
ama tabiki bu kesin böyledir diye idda etmiyorum hepimiz öğrenmek için burdayız
bu iki görüşüme göre bi yorum yapabilirseniz sevinirim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Dursun

Mesut Dursun

Daimi Üye
Kayıt
21 Temmuz 2010
Mesaj
372
Tepki
208
Şehir
Kocaeli/Gebze
@Ahmet Teoman ÇON

kaldırmaktan astım ayağı pedaldan az da olsa ayırmak tetikte tutmak ve düşüş anında dengemizi sağlıyacak kadar tedbir almak...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Teoman ÇON

AtilaF

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Haziran 2007
Mesaj
1.187
Tepki
924
Yaş
42
Şehir
İstanbul/Nişantaşı
İsim
Atila F
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yazı ile uğraşmışsın, ellerine sağlık ancak (link) konusunun daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Mesela gidon kısımında, "Gidon'u dönerken fazla çevirirseniz lastik yolu kavrayamaz ve dengeniz kaybolup düşebilirsiniz." demişsin ancak nasıl doğru tutuş sağlanabileceğini yazmamışsın.

Paylaşım yapman güzel ancak, gerek içerik gerek yazım hataları olarak ( mağrus,iltahaplana bilir, olmassa vs.) üzerinden geçmen lazım. Lütfen yapıcı bir eleştiri olarak al yazdıklarımı. İyi sürüşler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Dursun

Mesut Dursun

Daimi Üye
Kayıt
21 Temmuz 2010
Mesaj
372
Tepki
208
Şehir
Kocaeli/Gebze
Tabii ki görüşleriniz benim için çok önemli.Ben şu ana kadar tecrübelerimden ve birikimlerimden yola çıkarak, nacizane bir yazı hazırlamak istedim.Bunlarda sizin öneri ve tespitleriniz.
 

Bora

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ocak 2005
Mesaj
893
Tepki
1.432
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Focus
@Mesut Dursun

Bu konuda cok haklisiniz.. Malesef teknik konularin uyelerimizce paylasim, takip ve ilgisi cok cok dusuk seviyelerde..
Gonul ister ki, 'ikinci el ilanlar', 'forum cafe' ve 'bisiklet fotograflari' na olan ilgi ve alaka, bir gun bu konularda da tecelli eder:rolleyes:

Paylasim icin tesekkurler:in:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Dursun

Buğra Celayir

Daimi Üye
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
295
Tepki
107
Şehir
İzmir
Yüksek hızda viraj dönüşlerinde ayağınızı pedaldan kaldırmadan, döndüğünüz yöndeki pedalı en yukarı alarak dizinizi biraz bisikletten açarsanız ( motorsiklet yarışlarında yarışçıların viraj alırken yaptığı hareket gibi ) bisikleti dengeli bir şekilde daha fazla yatırabilirsiniz. Buda daha yüksek hızla daha dengeli virajlar dönmek demek. Tabi bu dediğim asfalt yollar için geçerli ve tabi diğer ayağınızıda bisikleti dengelemek için kullanmanız gerekiyor.

Birde yine yüksek hızda viraj dönerken ön frenden daha çok arka freni sıkmak büyük ölçüde işinize yarar. Bu sayede arka tekerlek virajın daha çok dışına atılır ve daha dengeli bir dönüş sağlarsınız.

Yazdıklarım tecrübe sonucu oluşmuş bilgilerimdir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Dursun

Peccimist

Üye
Kayıt
15 Eylül 2010
Mesaj
3
Tepki
2
Şehir
İzmir
@Gökhan Toros

katılıyorum kesinlikle ağırlık dengesi bozulacağından sağa doğru bir viraja girdiginizde sag ayagınızı pedaldan ayırırsanız bisiklet kendini sola dogru toplar ve virajda dışarı açılırsınız. tehlikeli bir durum.

@Burak KURKCU

motor kullananların "özellikle racing kullananlar" rutin olarak yaptıkları bir teknik ters açı zor bayağı ama çok mantıklı.. virajları daha hızlı daha rahat alabiliyorsun :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Dursun