48 li shimano aynakol almayı düşünüyorum

grnsclst

Üye
Kayıt
2 Mart 2013
Mesaj
15
Tepki
0
Şehir
Van
İsim
Emre SEVİNÇ
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar merhaba, 48 li aynakol almayı düşünüyorum. Neden shimano almalıyım, farklı bir marka alsam performansta sorun yaşar mıyım ? Teşekkür ederim iyi forumlar.
 
Scudo

Turhan Atakan

Aktif Üye
Kayıt
16 Mayıs 2013
Mesaj
134
Tepki
33
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Kron
Bende Shimano 48li FC M361 var oldukça pahalı 70tl civarı almıştım.Ben hissedilir derecede bir performans artışı yaşamadım ama açıklamasında;Rampalarda daha çabuk hızlanırsınız diyor.Şimdi olsam 35-40 tlye olanlar var onlardan alırdım
 

ali tekintüre

Daimi Üye
Kayıt
24 Kasım 2010
Mesaj
331
Tepki
137
Şehir
İstanbul
Vites sistemin 48 e uygun değilse sorun olası.Mtb de 48 zaten tarih oldu ve adamı zorlayan bir seçim.Tavsiye etmem.Hız yapacaksan ne kadar nereye kadar?Shimano tabii ki ok.fakat başka markalarada uygun fiyata ulaşabilirsin.
 

nihat ezer

Üye
Kayıt
14 Nisan 2014
Mesaj
9
Tepki
1
Şehir
balıkesir\ayvalık
Bisiklet
Bianchi
Merhaba arkadaşlar benim 42'li aynakolum var ama değiştirip 44'lü almayı düşünüyorum.Ön arttırıcıyı değiştirmem gerekir mi?
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.393
Tepki
4.895
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Arkadaslar,

Aynakol ve ruble de degisiklik cekis siteminizde artis veya dusus yasatir. Bu da iki sekilde olur:
- Buyuk aynakol disli ve kucuk ruble (ornek 48 aynakol 11 ruble) hizinizi arttirir. Ancak bacak gucunuze ve yola bagli olarak devir sayinizi ve pedal cevirirken harcayacaginiz gucu etkiler.
- Kucuk aynakol disli ve kucuk ruble (ornek 42 aynakol 12 ruble) cekisinizi, yani yuklu bisiklet ile hareketlenmenizi veya sert rampalarda arazide tirmanisinizi kolaylastirir. Ancak bacak gucunuze ve yola bagli olarak duzluklerde belli bir hizin uzerine cikmakta gucluk yasar, rampa inislerde de ayni sekilde kisa surede bosa donen pedal devrine cabucak ulasabilirsiniz.

Elbette bunu en kucuk ruble dislileri ve en buyuk aynakol dislileri ile ornekledim. Cunku konunun ilk amaci hiz artisi. Yoksa cekis sisteminize (3x7, 3x8, 3x9, 3x10) ve bu sistemdeki disli sayisi/capina gore hizda ve cekiste referans araliklariniz cok degisken olacaktir.

Mumkun oldugu kadar sisteminize uygun marka aynakol almak ruble ve zincir performansi/omru acisindan daha ideal olacaktir. Ancak farkli markalarda duzgun monte edilirse calisir.

On vites aktaricisini degistirmeniz gerekmez (3'lu aynakol kullandiginizi ve yine farkli capta 3'lu aynakol ile degistirdiginizi, mevcut vites kolu ve aktaricinin buna uygun oldugunu varsayiyoruz). Ancak disli capi buyudugu icin saglikli calismasi acisindan birkac cm. yukari yukseltilerek kadrodaki konumunun degismesi gerekebilir.

Onemli bir baska noktada zincir. Disli capi buyudugu zaman su anki sisteminize uygun boydaki zincir kisa dusebilir. Capraz olmadigi surece sistem yine calisacaktir. Capraz kullanmamaniz zaten en sagliklisi. Ancak zincirinizin yeni aynakolla birlikte birkac bakla uzatilmasi gerekebilir. Bunun pratik olcumu; zincir arka vites aktarici bacagindan cikarilir. On buyuk disli ve arka buyuk disliye oturtularak birlestirilir. Bu olcumun uzerine 2 bakla fazla eklenir ve olmasi gerektigi sekilde sisteme takilir.

Kolay gelsin :)