Arkadaslar,
Aynakol ve ruble de degisiklik cekis siteminizde artis veya dusus yasatir. Bu da iki sekilde olur:
- Buyuk aynakol disli ve kucuk ruble (ornek 48 aynakol 11 ruble) hizinizi arttirir. Ancak bacak gucunuze ve yola bagli olarak devir sayinizi ve pedal cevirirken harcayacaginiz gucu etkiler.
- Kucuk aynakol disli ve kucuk ruble (ornek 42 aynakol 12 ruble) cekisinizi, yani yuklu bisiklet ile hareketlenmenizi veya sert rampalarda arazide tirmanisinizi kolaylastirir. Ancak bacak gucunuze ve yola bagli olarak duzluklerde belli bir hizin uzerine cikmakta gucluk yasar, rampa inislerde de ayni sekilde kisa surede bosa donen pedal devrine cabucak ulasabilirsiniz.
Elbette bunu en kucuk ruble dislileri ve en buyuk aynakol dislileri ile ornekledim. Cunku konunun ilk amaci hiz artisi. Yoksa cekis sisteminize (3x7, 3x8, 3x9, 3x10) ve bu sistemdeki disli sayisi/capina gore hizda ve cekiste referans araliklariniz cok degisken olacaktir.
Mumkun oldugu kadar sisteminize uygun marka aynakol almak ruble ve zincir performansi/omru acisindan daha ideal olacaktir. Ancak farkli markalarda duzgun monte edilirse calisir.
On vites aktaricisini degistirmeniz gerekmez (3'lu aynakol kullandiginizi ve yine farkli capta 3'lu aynakol ile degistirdiginizi, mevcut vites kolu ve aktaricinin buna uygun oldugunu varsayiyoruz). Ancak disli capi buyudugu icin saglikli calismasi acisindan birkac cm. yukari yukseltilerek kadrodaki konumunun degismesi gerekebilir.
Onemli bir baska noktada zincir. Disli capi buyudugu zaman su anki sisteminize uygun boydaki zincir kisa dusebilir. Capraz olmadigi surece sistem yine calisacaktir. Capraz kullanmamaniz zaten en sagliklisi. Ancak zincirinizin yeni aynakolla birlikte birkac bakla uzatilmasi gerekebilir. Bunun pratik olcumu; zincir arka vites aktarici bacagindan cikarilir. On buyuk disli ve arka buyuk disliye oturtularak birlestirilir. Bu olcumun uzerine 2 bakla fazla eklenir ve olmasi gerektigi sekilde sisteme takilir.
Kolay gelsin