Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

48-38-28 dişli ile 42-34-24 dişli aynakol arasındaki fark nedir?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında erdomsuper tarafından paylaşıldı.

  1. erdomsuper

    erdomsuper Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2010
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    MUGLA
    Seviye:
    arkadaşlar merhaba .anladımmı diye emin olmak için soruyorum.en büyüğü 48 lik dişi olan aynakola sahip bir dağ bisikleti 42 lik dişe sahip olanına göre düz yolda daha hızlı gider fakat en büyük 42 dişlisi olan aynakolun en küçük dişlisi 24 olduğu için ,en küçük dişlisi 28 olan 48 dişlik büyük aynakola göre özellikle rampalarda bisikletçiyi daha rahatmı ettirir?
    bu arada belirteyim bugün kron xc1000 aldım efor bisikletten ,siyah-beyaz renkli, aynakolunun en büyük dişlisi 42 li çıktı değiştireyim dedim 48 likle hem bu konu aklıma takıldı hemde aynakolun takılacağı yerdeki bisikletin kadrosu dar geldi.bu normalmidir?
     
  2. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Mtb kadrosu olduğu ıcın 48 dıslı aynakol'un uymaması normal gibi....

    Bence 42 iyidir ;) En onemlı konu krank kol uzunluğu ... Bacak boyunuza göre bir krank kol seçerseniz uzun turlarda diz ağrısı çekmessiniz ;) , İyi forumlar
     
  3. erdomsuper

    erdomsuper Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2010
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    MUGLA
    Seviye:
    arkadaşlar biraz daha araştırınca 48 lik aynakolun dağ bisikletinin "dağ" özelliğini epey azaltığını ,özellikle toprak zeminde yere tutunmasının değişen ayarlar sebebiyle kötü etkileneceğini ,en doğrusunun "ince silik bir lastikle" tura gidileceği zaman kullanılmasının uygun olduğunu öğrenmiş bulunmaktayım.zaten banada mantıklı geldi zaten ben karışık yapıyorum.ayrıca 48 lik dişin her ne kadar düz yolda bana hız olarak artısı olsada malesef aynakolun en küçük dişlisi 28 olacağı için bu seferde yokuşta daha fazla zorlanacağımı öğrendim.değiştirmemeye karar verdim.hepinize teşekkür edrim.
     
  4. iskender şerit

    iskender şerit Forum Bağımlısı

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    1 Şubat 2010
    Mesajlar:
    783
    Beğeniler:
    420
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    48 dişli asfalt düz yol için idealdir. yalnız arka dişlinizin en küçük diş sayısı 11 ise biraz ağır kalabilir.
     
  5. mziyaeddin

    mziyaeddin Kıdemli Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    9 Kasım 2006
    Mesajlar:
    363
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Mehmet Ziyaeddin UYANIK
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    3. yaprağı 44 le değiştire bilirsin...Dağ bisikletinin "dağ" özelliği bozulmamış olur..
     
  6. iskender şerit

    iskender şerit Forum Bağımlısı

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    1 Şubat 2010
    Mesajlar:
    783
    Beğeniler:
    420
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    3. yaprağı nasıl değiştirebilinecekmişki. 3. yaprağın değişmesi için Aynakol komple değiştirilmesi gerek
     
  7. mziyaeddin

    mziyaeddin Kıdemli Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    9 Kasım 2006
    Mesajlar:
    363
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Mehmet Ziyaeddin UYANIK
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Ayna kolun yaprakları değiştirile bilir.. Her yaprağı 4 tane vida tutmaktadır. Yani aynakolun komple değişmesi gerekmez;)
    Yapraklar ya 24-34-42 ya da 24-34-44 şeklindedir(tabiki dağ bisikleti için) Eskiyen yapraklar yenileriyle değiştirilir. Genellikle 2. yaprak diğerlerinden erken değiştirilir, en çok kullanıldığından dolayı.