3x7 STI Kol Kullanrak Dropbar'a Geçme

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Tahir Keskin tarafından paylaşıldı.

  1. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.043
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Selamun aleyküm kıymetli forumdaşlarım.

    Geçtiğimiz yıl Mayıs ayında aldığım Kron şehir bisikletimi severek kullanıyorum. Üzerindeki alt seviye (Shimano Tourney 3x7) donanımı ile bakımı düzgün yapıldıkça daha uzun yıllar kullanabileceğimi düşünüyorum. Bu bisikletle şu ana kadar 2600 km yol yaptım.

    Şehir bisikleti alan hemen herkesin aklına Dropbar Gidon takma düşüncesi geliyordur sanırım fakat maliyet çok yüksek olduğu için bir çoğu cesaret edemez ve bu hevesi ileride bir yol bisikleti alarak gidermeyi düşünürler. Ben de ilk etapta bu düşünceyle açılan konuları okumuş ve maliyetten dolayı Dropbar'dan vaz geçmiştim. Sonradan yaptığım araştırma neticesinde Shimano'nun 7'li sistem için STI kolları olduğunu öğrendim.

    Netice itibariyle aklımdaki projeyi hayata geçirmek için ihtiyacım olan malzemeler şunlar:

    1. Shimano ST-A073: Shimano'nun 3x7'li sistemler için çıkardığı STI kolları.
    Türkiye'de sadece Parkur Bisiklet'te buldum. Onlar da sipariş üzere getiriyorlarmış. (1 ay sürüyormuş gelmesi)

    [​IMG]
    http://parkurbisiklet.com/parkurbisikletyarışviteskolutourney3x72x7

    2. 40 cm Dropvar Gidon:
    Ne tür gidon almam gerektiğine karar veremedim. Kullandığım açılı gidon boğazına (25.4 olduğunu tahmin ediyorum) uygun bir gidon almak daha mantıklı gibi.

    [​IMG]
    http://kadansbisiklet.com/tr/pro-lt-yol-gidonu-1.html

    3. Uygun siyah renkte gidon sargısı.

    [​IMG]
    http://www.kadansbisiklet.com/tr/pro-smartslicon-siyah-gidon-sargisi.html

    Biraz da bisikeltimin fotolarını koyayım.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Projemi hayata geçirmeden önce sizlerin de fikirlerinizi almak istiyorum. Belki bilmediğim ya da yanlış bildiğim bir nokta vardır. Lütfen fikirlerinizi açık yüreklilikle ifade ediniz.
     
    Cycmode bunu beğendi.
  2. MUSA Ç.

    MUSA Ç. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Aralık 2013
    Mesajlar:
    339
    Beğeniler:
    438
    Şehir:
    Şile / İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    takipteyim.
     
  3. verisakeet

    verisakeet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2013
    Mesajlar:
    385
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Felt
    Seviye:
    Tahir selam,

    Karsilasabilecegin sorunlardan bahsedeyim. Tecrube ile sabittir :) STI kollarda fren teli cekimi, V frenler uygun degildir. Mini-V frenler ile daha da iyilestirebilirsin ancak bir yol freni kadar verimli cekis olmaz. Travel agent kullanmistim, bunun dezavantaji vites teli kullanmasi fren teli icin. Bu da mini v fren ile ayni sekilde iyilestirme sagliyor, epey ise yariyor. Kisaca mini-v ya da travel agent/problem solver parcalari olmadan frenler cok zayif kalacaktir.

    Arka vites uyum saglayabilir ancak aynakol gecislerinde emin olmamakla birlikte uyum sorunu yasanabilir. Bisikletindeki mevcut gobek muhtemelen uzun, ve sti kolun kullanabilecegi orta arttirici, yol aynakolu ve gobegi ile uyumlu calisiyor. Bu durumda aynakol, gobek ve orta arttirici degistirmen gerekebilir. Bu kisim icin %100 emin degilim. Baskalari duzeltebilir. Aynakol degisimi gerekirse zaten 8li kaset ve 8-9 arka arttrici alman da mantikli olur.

    Hersey tamamlandiginda frenler icine sinmeyecektir diye dusunuyorum. 8li sisteme gecersen 2300 ve sora gibi sti kollari ucuza cok rahat bulabilirsin. 2.el de bulmak mumkun olabilir.
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 6 Temmuz 2014
  4. Abdullah.R

    Abdullah.R Forum Demirbaşı

    Yaş:
    55
    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Kamiloba / İstanbul
    Seviye:
    Aleyküm selam Tahir bey,

    Ben bu işi yapmamanızdan yanayım.

    * Sonradan bisiklete modifikasyon yapmak fayda/maliyeti öldürüyor. Başka açıdan bakarsak, bisiklet + modifikasyona verilen para baştan dropbarlı bisiklete verilse, sonuçta daha iyi bisiklet daha ucuza çıkacak.

    * Ciddi uyum sorunları çıkabilir (verisakeet bahsetmiş), bunları halletmek için yapılan modifikasyonlar ilave uyum sorunları çıkarabilir, sonuçta tahmininizin çok üzerinde masraf yapabilirsiniz. Ve ortaya çıkan ürün çok da hoşunuza gitmeyebilir. Bisikleti iyi yönde mutasyona uğratayım derken... mutasyondur bu, neticesini önceden kestirmek çok kolay değil. :)

    * Rahat şehir bisikletine, agresif yol dropbarı takmak verimsiz olur. Tur tipi dropbar uygun olabilir. Yine de uyum (fitting) açısından daima bir risk var.

    Ben olsam daha gelişkin boynuz takardım. En kısa ve ekonomik yoldan en risksiz çözüm olur, ve drop-barın verdiğinin çoğunu verir. Çeşitli boynuz tipleri var. Yarım boynuz (sizdeki), tam (L) boynuz, kıvrımlı (U) boynuz görmüştüm bir yerlerde - kelebek gidona çok yakındı.

    Eğer boynuz değil, mutlaka drop-bar olmasını istiyorsanız, o zaman bisikletinizi modifiye etmektense, Fuji Touring ile değiştirmenizi tavsiye ederim. Tur + işe gidiş + genel kullanım için çok uygun drop-barlı bir bisiklet. Kaldı ki, sizin bisiklet de çok iyi. Mevcut boynuzlar yetmiyorsa, U şeklinde bir boynuzla değiştirerek kelebek gidona yaklaştırabilirsiniz.

    Bu arada drop-bar olmazsa olmaz bir şey değil. Basit bir L boynuz ile de gayet makul farklı tutuş imkanları sağlanıyor.

    Bu fikrinizi tekrar bir düşünün derim.
     
  5. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.043
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Mevcut sistemin frenler için yeterli olacağını düşünüyordum ama muhtemelen Travel Agent'ı almam gerecek. Peki Mini V Fren uyar mı bana? 19 mm jant'ım var.

    Dropbar'a geçmek isteyişimin sebebi yüksek hızlarda sürerken gidona kapanamayışım. Kapanmaya çalışınca kanatları açıp süzülen göçmen kuşlar gibi bir görüntü oluşuyor. :) Ayrıca ayakta sürerken barendlerden tuttuğumda gidon çok geniş olduğu için bisiklet sağa-sola fazla yalpalıyor.
    Bu 3x7 STI kollar Tourney olarak geçiyor, benim sistemimle aynı. Çalışacağını umuyorum.
     
  6. YüzSürKoş

    YüzSürKoş Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    2.274
    Beğeniler:
    2.915
    Seviye:
  7. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.043
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Bu konuyu bir kaç kez okudum. Teşekkür ederim m
     
  8. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    744
    Beğeniler:
    1.327
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Takipteyim... O bisiklete trekking kelebek gidon da yakışır aslında, hem de 50 lira maliyetle. Benim de Abdullah bey gibi tek endişem gereğinden fazla maliyet çıkması yoksa olur niye olmasın...
     
  9. verisakeet

    verisakeet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2013
    Mesajlar:
    385
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Felt
    Seviye:
    Elimde travel agent var bir cift o konuda yardimci olabilirim ama benim tavsiyem boyle birseye girismemen yonunde :) Icine sinmeyecek kisimlar olacaktir mutlaka.

    Frenler bu haliyle %90 uyacaktir ancak camurluk ile uymama ihtimali yuksek. Daha uzun bacakli mini-v fren alman gerekir o da yine travel agent ihtiyaci olusturacaktir. 2 durumda da cok iyi bir fren performansi beklememelisin. Tourney de durum nasil bilmiyorum bir yol bir de mtb tourney sistemi oldugunu da zannetmiyorum ancak orta arttici kolunun tel cekimi mtb kolu ile ayni mi ondan emin olmak lazim.
     
  10. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.043
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Merhaba dostlar.

    Bu konuyu açıp bir kenara atmışız gibi oldu, son durum hakkında bilgi vereyim:
    Dropbar dönüşümü yapmak istememdeki en büyük neden alacağım Dropbar gidonun (40 cm) mevcut Riser gidonumdan (60 cm) hayli dar oluşuydu. Yukarıda tüm konuşulan meseleler beni Dropbar'a geçmekten alıkoyarken Macaframa filmini izlemek bende bir ışık yaktı. Dar bir gidon elde etmek için Dropbar'a geçmek yerine eldeki gidonun kısaltılabileceğini fark ettim. Gidonumu her iki yandan 8'er cm kısalttım ve 44 cm genişliğinde bir gidon elde ettim. Velo Barendli elciklerle sargılı Dropbar kadar rahat kullanım sunmasa da beni çok büyük dertten kurtardığını söyleyebilirim. Zorlamayla Dropbar'a geçmek derdinden kurtulup böyle bir çözüm bulduğum için mutluyum.

    Aynı dertle dertlenip benzer çözümler düşünen arkadaşlar için bir çözüm sunması ümidiyle.

    Tekerinize taş değmesin.
     
    Uğur S. bunu beğendi.
  11. MUSA Ç.

    MUSA Ç. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Aralık 2013
    Mesajlar:
    339
    Beğeniler:
    438
    Şehir:
    Şile / İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Tahir, bullhorn gidon derdine çare olmaz mı?
     
  12. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.043
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Vites kollarını Bullhorn'a geçirmek mümkün olmayabilir. Eğer vitessiz bisikletim olsaydı dediğin çözümü düşünebilirdim.
     
  13. MUSA Ç.

    MUSA Ç. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Aralık 2013
    Mesajlar:
    339
    Beğeniler:
    438
    Şehir:
    Şile / İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    fren kolları geçiyor, vites kolu da geçebilir herhalde. neyse sen zaten çözümü bulmuşsun. bir aralar ben de bullhorna bakmıştım. barend gibi kullanabilirim diye ama 40 küsür cm. olmasından dolayı kafamdan silmiştim.
     
    Tahir Keskin bunu beğendi.
  14. Uğur S.

    Uğur S. Onursal Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    4 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.910
    Beğeniler:
    2.145
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Beldesan
    Seviye:
    ihsangencer bunu beğendi.
  15. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.043
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @Uğur S. , bisikletimin bu halinden memnunum; nasipse ikinci bisiklet olarak Dropbar'lı almak istiyorum.
     
    Uğur S. bunu beğendi.
  16. Uğur S.

    Uğur S. Onursal Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    4 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.910
    Beğeniler:
    2.145
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Beldesan
    Seviye:
    Memnunsanız eyvallah. Ama mümkün olmayabilir derken, mümkün olsa yaparım gibi algıladım orayı ben :) O yüzden tavsiyede bulunmuştum.
     
    Tahir Keskin bunu beğendi.
  17. Cycmode

    Cycmode Life Behind Bars

    Kayıt:
    18 Ocak 2014
    Mesajlar:
    393
    Beğeniler:
    607
    Şehir:
    İstanbul (Kartal)
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    Tahir üstadım gidonun kısa halini paylaşabilir misin? Birde gidon kısalınca ergonomi bilek, kol ağrısı gibi etkileri oldu mu?
     
  18. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.043
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Yakından çekip bir kaç kare atarım tabii ki. Herhangi bir ağrı yaşamadım aksine daha rahat ettim. :)
     
  19. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.043
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Umarım aşağıdaki fotolar fikir verir.

    [​IMG]

    Üstteki fotoda gördüğünüz gibi fren kolları Riser gidonun açılı kısmında kaldığı için yamuk bir şekilde duruyor. Fakat kullanımda korktuğum kadar rahatsız edici olmadı. Bir tek dibine kadar sıkmak gerektiğinde biraz garip hal alıyor.

    [​IMG]
     
    Son düzenleme: 6 Ocak 2015
  20. Cycmode

    Cycmode Life Behind Bars

    Kayıt:
    18 Ocak 2014
    Mesajlar:
    393
    Beğeniler:
    607
    Şehir:
    İstanbul (Kartal)
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    Martı gidon.JPG


    Aynı barend ve yapıdaki gidonu kullanıyoruz, Martı gibi durmaktan bende müzdaribim resimler fikir edinmem için yardımcı oldu teşekkür ederim.

     
    Tahir Keskin bunu beğendi.