Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

3T çin malı ürünler

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında cihat iyidiker tarafından paylaşıldı.

  1. cihat iyidiker

    cihat iyidiker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    216
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    merhaba. aliexpress ebay gibi sitelerden temin edilebilen 3T marka yol gidonu,boğaz ve sele borularından daha evvel kullanan var mı? sadece kullanan kişilerin izlenimlerini öğrenmek istiyorum. bu ürünler sağlam mıdır yeteri kadar? 52 kg ağırlığa sahibim bu sebeple sorun çıkartmayacağını düşünüyorum.
     
  2. ömer faruk erdoğan

    ömer faruk erdoğan Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    146
    Beğeniler:
    122
    Şehir:
    manisa
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Forumda daha tecrübeliler vardır ama, size cevap verilmediği için çok tecrübem olmamasına rağmen bari ben birşeyler söyleyim dedim, bence bir mahzuru olmaz, ağırlığınız da gayet uygun. Şöyle bir durum var, alacağınız ürün büyük ihtimal karbon olacaktır, her karbonda olduğu gibi bunlarda da malzemenin karbon olmasından kaynaklanan durumlar geçerlidir.
    Piyasada bir çok ürün var aslında çinde tayvanda üretiliyor, etiket ile basılıyor, marka ismi vermiyorum, marka sandığımız ama bu durumda olan markalar(!?) var. Yani adam etiket satıyor. Replikalardan bahsetmeye gerek yok, gerçeğinden ayırt etmeniz zor, gerçeğinden tek farkı ürünler arasında bir kalite standardının olmaması,Yani ürünler birbirine benzemiyor, her replika birbirinin replikası oluyor, bilmem anlatabildim mi... (hatta şu son zamanda bir kalite standardına ihtiyaçları tartışılır, çünkü koca koca fabrikalar replikaları üretiyor, Avrupadaki gerçek dediğimiz marka üretim fabrikalarından daha büyük fabrikalar bunlar, ve optimize edilen makineler kalıplar ile ürünler replikanın gerçeği(!!) haline getiriliyor.)
    Kullanılan malzeme hakkında bir şey söyleyebilecek olan üretimle ilgili abiler vardır, bir şey diyemicem, ama çok mu farkediyor, aradaki fiyat farkı göz önüne alındığında tartışılır.
    Şimdi yarın alırsınız bir şey olur, kadro, jant teli vs çat diye kırılır, bu sizin şansınız de olabilir, ihmalkarlığınız/dikkatsizliğiniz de olabilir kullanılan malzemenin kalitesiz olmasından da olabilir. Bu ihtimaller gerçek dediğimiz markalarda da yok mudur, elbette vardır, bazen çok iyi bildiğiniz bir markanın iki aynı sezon ürünü bir birini tutmayabiliyor, defolu ürünleri Türkiye'ye gönderebiliyorler vs vs.
    Konuyu dağıtmak istemiyorum, başta sorduğunuz 'sağlam mıdır yeteri kadar' için şu söylenebilir, yeteri kadar sizin için nedir bu önemlidir. Bunu da malzemenin ar-gesinde bulunmadıkça bilmek zordur. Ar-gede bulunmadığımız, gözümüzle sağlamlık testlerinin yapım aşamasında bulunmadığımız için, gerçeğinin ne kadar sağlam olduğunu bilemeyiz ve replikasını, bilmediğimiz sağlamlıktaki gerçeği ile karşılaştıramayız, sadece tahminde bulunuruz. Belki, karbon malzeme ile uğraşan kişiler malzemenin kalitesi hakkında iki ürünü yan yana getirerek gözlemle - eliyle muayene ederek kalitesi-sağlamlığı hakkında konuşur.
     
    cihat iyidiker ve ProfessionaL bunu beğendi.
  3. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Karbon malzemeler otomatik bantlarda değil el ile yapılır. Bu nedenle çalışanların eğitimi, parçaya özenmesi vs. çok önemlidir. Ardından da kalite kontrol ile yine insan hatası ayıklanmaya çalışır.

    Büyük firmaların yaptığı budur. Aynı fabrikada, aynı kişilere yaptırıyor belki ürünleri; fakat orada çalışan Çinli amcam saatte 10 değil de 1 adet gidon yapması gerekiyor. Bu da yaptığı parçaların özenli ve daha kaliteli olmasına yol açıyor. Eğer bu Çinli amcamız bir katman karbonu ters ya da eksik yerleştirirse, ürün özelliğini kaybetmiştir. Karbonfiber malzemelerde katmanların yeri ve açısı çok önemlidir. Ayrıca karbon fiber kalitesi de aynı bir konu.

    Burada asıl durum; sizin bu kadar risk alıp almak istememeniz.
    Ben 100gr ağır gidon kullanırım, ama 60la indiğim yokuşa gidonum kırılmasın isterim. %10'luk da olsa bu riski alamam. Siz alırım dersiniz, orası kendi bileceğiniz iş.



    ekleme;
    bu konulara ek olarak bir de firma itibarı var. Adam fason üretim yapıyor ve üzerine büyük markaların ismini basıyor. Afedersiniz fabrikaya girip çıkan bir şey yok.
    Ama büyük markalar bunu riske edemezler. Kırılan bir karbon gidon, satılamayan 1000lercesi demek.
     
  4. burhanozer

    burhanozer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Şubat 2012
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    yakin zamanda pinarello kadro aldim bir.muddet sonra forumda paylasicam sele borusunu bir miktar kesmemiz gerekti aliminyum sele borusunu 1dkda.kisaltmistik ama bu sele borusunu kesmemiz 5dk surdu adeta kaya.gibiydi
     
    Enes Gürel ve cihat iyidiker bunu beğendi.
  5. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Testereniz körelmiştir :)
     
  6. burhanozer

    burhanozer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Şubat 2012
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    testerenin ucu magnum marka 15 liraya aldım
    1ay önce demir şaft borusu kesildi 1 hafta önce aliminyum ve son olarak karbon...
    arada testere kullanılmadı... körelme ihtimali sıfır
    yani karbon bence daha sağlamdı en azından benim kadronunki.
     
  7. Alper Gencan

    Alper Gencan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    164
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    FSA nın HED in çok uzak değil youtube de videoları var üretim videoları. Evet eskiden çin malı demek kötü mal demekti ama artık öyle demek doğru olmaz. Bugün birçok fabrika üretimini Çin de yaptırtıyor. Gökhan bey in bahsettiği bir bakıma doğru ama malesefki birçok büyük firma ucuz işçilik vb. sebeplerle üretimlerinin yüzde 99 gibi bir kısmını uzak doğuda yaptırıyor. Şu an bulamadım ama HED in tayland daki fabrikası nı görseniz bir daha o marka yı kullanmazsınız bile. Evet makine ler el işçiliği iyi ama bir fabrika değil de bir depo da üretiliyor desem daha yeri olur. Onun için '' bazı '' ürünlerde replika kullanmaya karşı değilim. Hatta yüzlerce kişi eminim ki kullanıyordur. Bugün dünya da çok büyük bir çin piyasası var. Bir ara araştırma yaptım ve ebay gibi sitelerde satılan karbon kadro lar gidon boğazları vb. ürünler gayet sağlam ve kullanışlı. Hatta ben o ürünlerin belkide çin de üretim yaptırtan büyük bir firmanın fabrikasından markasız olarak çıkan ürünler olduğunu düşünmekteyim. Atıyorum pinarello ya kadro üreten tayland lı bir fabrika sadece pinarello kadro dan yılda örneğin 1000 adet üretsin , aynı üretici aynı karbon kadro dan '' markasız '' olarak da kadro üretiyor ve kendi piyasasına da yada dünya piyasasına satıyor. Bugün Ebay da pinarello dogma nın birebir aynı sı olan karbon kadro lar var sadece üstünde marka yok. Ben gözlerimle görmediğim için yüzde yüz aynı fabrika dan çıkıyor diyemiyeceğim ama büyük ihtimalle o çin malı dediğimiz kadro ile marka lı ( canondale , fsa , bontrager vs. vs. ) kadro lar aynı fabrika nın aynı işçinin ürünü. Hatta adamlar kendi ürettikleri kadro ya daha çok özenmiş bile olabilirler... Velhasıl ben kullanmadım daha ama kullanan birçok arkadaşım memnun sizinde memnun kalacağınızı düşünmekteyim.
     
  8. Enes Gürel

    Enes Gürel Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    84
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    ritcheyin faturalı ürünleri 400 tl den başlıyor sırf ''orjinal'' lafı adı altında insanların cüzdanları boşaltılıyor
    benim çinli kardeşim yapıyor hepsini 50 tl de verip alabilirsin kayaya vur kırılmaz :)
     
  9. burhanozer

    burhanozer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Şubat 2012
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    arkadaşlar çok kritik parçalar olmadığı sürece korkmaya gerek yok şuan dogma think 2 kullanıyorum evin önündeki kaldırımı 2 aydır atlıyarak iniyorum
    kadro değil kaya sankii..
    sele borusu dikine olduğu için bence kesinlikle sıkıntı yaşamazsınız
    gidon içinde neredeyse yaşamazsınız diyebilirim ama boğaz biraz benim nazarımca riskli hele 12-13 cm boğaz kullanıyorsanız tabi yinede sizin insiyatifinize kalmış bi olay
    bence şuanki üretim karbonlar orjinalleri kovalıyor..
     
  10. yucel gulesenoglu

    yucel gulesenoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    karşıyaka
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    sizce şaft borusu kırılan dogmalar nereden gelmiş olabilir?
     
  11. burhanozer

    burhanozer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Şubat 2012
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    şaft borusu kirilan dogmalar derken bna birden fazla saft borusu kirilmis dogma fotosu atmaniz mumkunmu ben cok arastirdim ve goremedim diyelimki oldu.orjinal kadrolardada kirik oluyorki.kaza oluyor düşme oluyor buna benzer seylerde replika yada orjinal bnce kirilma ihtimali var belki orjinallerin kirilma ihtimali daha dusuk olabilir ama kirilmiyor degiller
     
    cihat iyidiker bunu beğendi.