Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

36 tel - 32 tel, ne fark eder? (Jant teli kopuyor da)

Konu, 'Tekerlekler' kısmında nuhcan tarafından paylaşıldı.

  1. nuhcan

    nuhcan Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.185
    Beğeniler:
    814
    Şehir:
    istanbul / kadıköy
    Adı:
    nuh can
    Seviye:
    herkese merhaba...

    kilom 80-85 arası değişiyor
    boy 1.80

    City bike kullanıyorum, dolayısıyla 28" teker
    Alexrims R450, 32 delikli jant var.

    Son zamanlarda arka jant 3 tel kopardı, hem de göbek kısmındaki baş tarafının dibinden...

    Acaba sebep 32 delikli olması mıdır?
     
  2. qwer95

    qwer95 Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    72
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İnegöl
    Seviye:
    aslında zannetmiyorum 32 delikli olmasından bunun başka bi sebebi olması lazım konuyu biraz daha açabilirmiyiz..
     
    nuhcan bunu beğendi.
  3. Haşim Okyay

    Haşim Okyay Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    5.246
    Beğeniler:
    4.692
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    36 delikli göbekler, 32 delikli göbeklere nazaran direnci çembere daha iyi dağıtıyor olabilir. 36 delikli göbekler, genelde tepe inişi veya atlama zıplama yapılan dallarda kullanılıyor zannedersem.

    Arka göbeğinizin tel koparması, akort ayarınızın iyi yapılmamasından, veya siz farkında olmadan tellerin gevşemiş olmasından da kaynaklanıyor olabilir. Bu arada, telleriniz ne marka?
     
    nuhcan bunu beğendi.
  4. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.905
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu durumdan bi hayli usanç duyan biri olraktan size tavsiyem tellerinizi DTSWİSS almanızdır. Ayrıca başka marka kalite teller varsa onlara yönelmelisiniz. Çünkü taiwan teller gerçekten berbatlar :(
    Ayrıca tek başına tel almak yetmiyor. İyi bir akord çekmeniz de gerekiyor. İyi akord da tüm tellere eşit derece gergin bırakmakla olur ;)
    SAYGILAR
     
    Faik BİLGİN, nuhcan ve HaliliOzturk bunu beğendi.
  5. snoopist

    snoopist Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Nisan 2008
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    İSTANBUL / G.O.P.
    Seviye:
    Aynı sorun 1 aydır benim başıma geliyor. Sonunda arızayı tespit ettim ve bu gün tamamlanıyor. Sorun şu; jant telleri çok sıkıyı çok gergin olduğundan bir çukura girildiğinde veya ani bir şekilde yük bindiğinde gergin tel hemen dipten kopuyor. Ben şöyle yaptım tüm telleri gevşettim ve tüm telleri aynı gerginliğe getirdim (fazla sıkı olmayacak). jant tamamen düzlendi ama pedal tarafındaki iç gövdeye sürtüyor. onun içinde göbekteki milin oturduğu yeri eğeleyerek lastiği ortaladım. Daha denemedim ama sürünce kesinlikle o sorun ortadan kalkmış olacak
     
    nuhcan bunu beğendi.
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Jant teli genelde 2 nedenden oturu kopar, kotu orulmus jant veya kalitesiz jant teli.

    Size tavsiyem, tum jant tellerinizi daha iyi kalitede (en yaygini DT Swiss) ile degistirin ve mutlaka iyi bir ustaya ordurun. Bu dertten kurtulun.
     
    Faik BİLGİN, nuhcan ve ZekiAlper bunu beğendi.
  7. nuhcan

    nuhcan Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.185
    Beğeniler:
    814
    Şehir:
    istanbul / kadıköy
    Adı:
    nuh can
    Seviye:
    Hepinize çok çok teşekkür ederim...

    Sorun devam ederse DTSwiss'e terfi edip, iyi bir ustaya götüreceğim...

    Ben istediğim cevabı aldım. İsterseniz konuyu kapatabilirsiniz...
     
  8. Faik BİLGİN

    Faik BİLGİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Amasya/Merzifon
    Seviye:
    Evet teller çok önemli.Tel kopma nedenleri söylenmiş ama bide şu olabilirmi?Sıcak havalarda güneş altında kalan teller ısınır,üzerine yük binince yamulma hatta kopma olabilir diye düşünüyorum.Hatta benim kadrom siyah olduğu için 10dk güneş altında dursun ateş gibi oluyor:)
     
    nuhcan bunu beğendi.
  9. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Jant tellerin lehim telinden olmadigi surece gunesin etkisini goz ardi edebilirsin ;)
     
  10. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Bilen diğer arkadaşlar her cevabı vermişler yine de ekleme yapayım;

    1) Telin markası (tercihen DT Swiss)

    2) Telin kalınlığı (sürüş tarzına göre değişir.Sağlamlık beklentisi ön planda ise 2.0 gibi kalın tellerle örülmelidir)

    3) Mutlaka işinin ehli bir usta tarafından örülmelidir.Yoksa en kaliteli tel dahi iş görmez.Maalesef bu konuda fazla şanslı olamayabiliyoruz.Ülkemizde teker örme ustası bir elin parmağı kadar az.

    4) Binilen zemine göre uygun olmayan lastik ve lastik basıncı da tekerlere binen yükü artırabiliyor.Yüksek kilolu birisi, arazide sert binişler yapıyorsa dişli, geniş ve orta hava basılmış bir lastik onun teker ömrünü artıracaktır.

    5) Bir de tekerinizden bir tel eksildiyse hemen onu tekrar tamamlayın.Yoksa bir tel eksiği bile kısa sürede diğer telelrin de kırılmasına sebep olacaktır.Bir ara arka tekerimde 6 tel eksik gezdiğimi hatırlıyorum :)
     
  11. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Abi kaynağı bir daha kontrol etmekte yarar var. İyi tur bisikletlerinde tel sayısı en az 36, bazılarında 40 hatta 48 olabiliyor. ;) Gene dağ bisikletlerinde de 36 tel standart olarak epey yaygın, XC gibi kategorilerde bile.
     
  12. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Malesef bu bilgi doğru değildir.
     
    extremunction bunu beğendi.
  13. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Aslinda teorik olarak dogru. Ayni yondeki tellerin tamami esit gerginlikte olmali. Fakat belki materyal, belki jant cemberinin %100 dogrulukta olmamasindan dolayi farkliliklar olusabiliyor.
     
    ZekiAlper bunu beğendi.
  14. nuhcan

    nuhcan Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.185
    Beğeniler:
    814
    Şehir:
    istanbul / kadıköy
    Adı:
    nuh can
    Seviye:

    1) tel markası DT swiss değil, krom tel
    2) DT swiss buldum ancak 1.8.. Tanesi 1.2 ytl

    3) usta var, çok severim ve senelerdir tanırım ancak tel yok
    4) geelde asfaltta binerim ama istanbul yolları malum, asfalt bile çukurlarla, tümseklerle dolu. Basınç 55-65 psi arası... kilo 80-85 arası...
    5) Hemen tamamlıyorum, tabii ki tamirciye gidene kadar jantı yamultarak gidiyorum maalesef... Ayrıca her defasında 20 YTL akor ayarı için insana dokunuyor
     
  15. Anıl Kuşaksız

    Anıl Kuşaksız Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    837
    Beğeniler:
    576
    Şehir:
    İstanbul-Küçükyalı
    Seviye:

    akort 20 ytl mi ?
    biraz fazla değil mi ?
     
  16. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    hayır değil, normal.
     
  17. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.905
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bence çoook fazla. ön ve arka için tanıdık biri bile olmasa 10 ytl ye yapar üstelik akord yapmak göründügü kadar karmaşık değil bence Size tavsiyem bir akord anahtarı alın ve germeye başlayın.;) ;) ;)
     
  18. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Şu akort olayını oturun kendiniz yapın. Evet hiç kolay bir iş değil ama gerçekten işini çok iyi yapan usta nerdeyse yok gibi. En azından boşuna para vermezsiniz. Mesela kendini çok iyi usta olarak gören birisi tel başlarını yağlıyor musun dediğimde olur mu öyle şey demişti :) Evet olur işte hemde burada kullanılacak olan yağın tipi bile çok önemli. İşini iyi bilen usta sürücünün ağırlığı, kullanılan tel ve tel başlarının kalitesi vs tüm parametreleri düşünüp ona göre gerginliklerini ayarlıyor yani jantın en başta ip gibi dönmesi çok da önemli değil. Ama işte tüm bunlar zaman ve sabır işi ve bir gerçek daha var. Kendi malınıza en fazla sabrı ve itinayı ancak kendiniz gösterirsiniz. Bu işi bir şekilde öğrenip kendiniz yapın derim.
     
    tayfur bunu beğendi.
  19. nuhcan

    nuhcan Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.185
    Beğeniler:
    814
    Şehir:
    istanbul / kadıköy
    Adı:
    nuh can
    Seviye:
    Ben bu işi bir şekilde kendim yapıyorum ama 250 YTL verip aldığınız bir teker takımında jantı kafana göre germek ileride jantı kullanılmaz hale getirebilir. Hasar oluşma sıklığını arttırabilir.

    Çocuklarındakini ben yapıyorum ama kendiminkini riske atmak istemiyorum. Problem akort yapmakta değil, akorta ihtiyaç duyma sıklığında... Teker setim normal sürüşle akortu bozulacak kadar dandik değil ama tel kopması ortalığı karıştırıyor...
     
  20. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Tel kopması iki nedenden ötürü olur:

    1- Yanlış örgü, jantın akma ( dönme ) yönününün tersinde tel dizimi buna neden olabilir. Bu hata arka jantta yapılırsa sıkça tel kopartır.

    2- Over tansion, yani tellerin fazla gerginlikte döşenmesinden kaynaklanabilir.

    Çok nadiren göbeklerde tel kopmasına sebebiyet verebilir. Bu çok az rastlanan bir durumdur, bazen göbeklerdeki delik açıları ve çaplarındaki minumum bir sapma tel kopartabilir. Bu göbekler fabrika hatası olarak böyle çıkarlar, fakat iyi bir usta bunu anlayacaktır.

    Yapacağınız şu: sizin kilonuz ve bisikletiniz için DT swiss Champion single butted 2.0mm tel kullanacaksınız, ve 3 çapraz örgü yaptıracaksınız.

    Size özelden mesajla usta öneriyorum, o size telleri temin edebilir ve jantlarınızı
    en üstün biçimde örer.:)

    jant örgüsü için info: http://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=288324#post288324
     
    Fatih Buzgan ve nuhcan bunu beğendi.