Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

32 veya 36 Delikli Yol Jantı - Farkları nedir? Neden tercih edilir?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Cem Unden tarafından paylaşıldı.

  1. Cem Unden

    Cem Unden Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2010
    Mesajlar:
    3.461
    Beğeniler:
    5.524
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Component bilgimin zayıf olduğunu daha önce belirtmiştim . Affınıza sığınarak soruyorum.

    32 ve 36 delikli jantların delik sayısı dışında ne gibi farkları vardır? Kullanılan jant telleri vs. farklı mıdır? Sonuçta toplamda 8 adet jant teli ne kadar ağırlık kaybı sağlar .

    Neden , ne zaman 32 delik veya 36 delik tercih edilir?

    Saygılarımla
     
  2. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Şuan 2 bisikletim var.
    Birinde ön 16, arka 20 tel.
    Diğerinde ön 20 arka 24 tel.

    Fakat bunun bana ne bir katkısını gördüm, ne de zararını.
    20-24 olan bisiklette, yanal rüzgarlarda çok savrulduğumu farkettim fakat o bisiklet diğerine göre 1buçuk kilo daha hafif. Ondan dolayı da olabilir.

    Kısacası, daha az telin aerodinamik açısından katkısı olabilir :)
     
    Cem Unden bunu beğendi.
  3. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Aşağıdaki linkte bahsetmiştik;
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=20141&highlight=Jant

    32 ve 36 delik jantların delik sayısı dışında hiç bir farkı yok. Fakat şöyle bir detay daha var; single eyelet (yüksük) ve double eyelet.
    Double eyelet jantlar çok daha uzun ömürlüdür ve ayardan kaçmaları zordur.
    Single eyelet jantlar daha hafif olurlar fakat jant ömrü ve ayar biraz risklidir. Eğer telleri biraz fazla gerdirirseniz diplerden kasnak çatlayabilir.

    Seçeceğiniz jant single veya double eyelet olabilir, delik sayısı ise kullanacağınız Hub ( göbek) le birlikte uyumlu olmalıdır. Örneğin campagnolo Record hub sadece 32 delik üretiliyor. Shimano veya DT Swiss ler 28-32-36 opsüyon var diye biliyorum veya diğer markalarda göbek arayabilirsiniz. ( Chris King-Phill Wood- Hope vs.)

    32 ve 36 tel jant örümlerdeki fark 36 tel jant en sağlamıdır.

    Eğer 70kg. altı iseniz 28H jant kullanmanızın mahsuru yok.( Mavic open pro veya DT RR415 kasnaklar olabilir.)

    Eğer 70-80kg. arası iseniz 32H jant kullanın.( mavic open pro veya DT RR465 jantlar olabilir.)

    80kg. üstü iseniz kesinlikle 36H jant kullanın. Eğer sağlam bir kasnak; mesela Mavic CXP33 veya DT RR585 gibi kasnaklarla ve DT swiss comp double butted teller ile 32 delik bir jant seti çok sağlam olacaktır.
     
  4. MuratHan

    MuratHan Bisikletkolik

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.314
    Beğeniler:
    1.438
    Şehir:
    Alanya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Jant'lar da ki tel sayısının binen kişinin ağırlığı ile alakadar olup olmadığı konusunda pek bir bilgim yok. Yalnız kendimden örnek verecek olursam boyum 1.88 kilom 92 ve yaklaşık 3000 km boyunca üstünde Mavic Aksium Race ( 20 Telli ) Jant Seti bulunan yol bisikletini kullanıyorum. En son Alanya dönüşü kontrol ettirdiğimde ne bir akord ne de tellerde gevşeme sorununa rastlanmadı. Açıkçası binen kişinin kilosu ile jant'ta ki tel sayısının birbiri ile alakalı olup olmadığını merak ediyorum.
     
    orhan mammadov bunu beğendi.
  5. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Kullandığınız jant seti yaklaşık 1800gr.(set) lık ve sizin kilonuza son derece uygun bir set ve akıllıca bir seçim.. Kasnağı kalın etli ve çelik tel kullanılmış güçlü bir jant.

    Bizim yukarıda bahsettiğimiz örme jant düzenleri için geçerli bir yorumdu.
    Sizin kullandığınız set ise "factory made wheels" oluyor.
    Mavic aksium da kullanılan kasnaklar et kalınlığı ve jant kesiti olarak ağır fakat güçlü kasnaklar, be nedenlede 20 tel kaldırır. Fakat 20 telin getirdiği dezavantaj son derece sert bir sürüşü vardır bu jantların.
    Yukarıda örneğini verdiğim örme jant setleri ile hem biraz daha hafif ve sürüş niteliği çok daha üstün ve bir okadarda sağlam uzun ömürlü jant seti kurulabilir.
    Uzun ömürden kastim bir jant setinin min. 100000km. üstüne çıkması ve hala göbeklerinin kullanılabilir olmasıdır. Mavic aksium lar rulman göbek ve max.25000km. ömürleri var.
     
  6. MuratHan

    MuratHan Bisikletkolik

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.314
    Beğeniler:
    1.438
    Şehir:
    Alanya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Mustafa bey bilgilendirme için teşekkür ederim.



     
  7. Cem Unden

    Cem Unden Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2010
    Mesajlar:
    3.461
    Beğeniler:
    5.524
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Mükemmel açıklamalar için teşekkür ederim . Mustafa İçdağ abimize çok teşekkürler.

    Mustafa Abi , sizin geçmişte sporculuk tecrübeniz var mı? Bu kadar bilgiyi edinmek için ne yapmalıyız?
     
    Mustafa İçdağ bunu beğendi.
  8. İlyas ŞANLI

    İlyas ŞANLI Onursal Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.730
    Beğeniler:
    1.048
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    Ben de Mavic Ksyrium Equipe model jant seti kullanıyorum ve 93 kiloyum şu anda:eek: 18-20 telli hiçbir sorun yaşamadım şimdiye kadar
     
    Cem Unden bunu beğendi.
  9. Cem Unden

    Cem Unden Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2010
    Mesajlar:
    3.461
    Beğeniler:
    5.524
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Belki uzun kullanımlarda sorun yaratabilir . Mustafa Abi bunu kastetmiştir.
     
    İlyas ŞANLI bunu beğendi.
  10. İlyas ŞANLI

    İlyas ŞANLI Onursal Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.730
    Beğeniler:
    1.048
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    Yok ben Mustafa abiye cevaben yazmadım :) sadece fabrikasyon jantların sağlamlık durumu için yazdım.Bundan önce de Shimano r500 jant kullanmıştım.Onun telleri de 20-24 tü yanlış hatırlamıyorsam.Tabii Ksyrium la karşılaştıramayız ama,her 100-200 km den sonra akortlarda kaçma oluşuyordu.
    Sanırım bu jant seti olayında çember yapısı,tellerin malzemesi ve dizim şekli çok büyük farklıklar yaratıyor.Yeni nesil yol bisikletlerine,çok telli jantlar pek yakışmıyor bence.Yüksek profilli ve az telli özellikle yassı teller çok tamamlayıcı oluyor.

    Size aynı kadro ile 2 farklı jant seti resmi :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Konumuz jant görüntüsü üzerine değil kusura bakmayın dağıttıysam :)

    ama hangisi sizce :)
     
    ToffieBoi ve Mustafa İçdağ bunu beğendi.
  11. Niyazi ALTUN

    Niyazi ALTUN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    646
    Beğeniler:
    483
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:

    Kardeşim bu Mavic Ksyrium Equipe jant setlerinde arka jantta free hub problemi duydum bazı arkadaşlarda ne denli doğrudur bilemem.
    Birde bu jantların jant tellerini Türkiye'de sanırım sadece marintek ve bayilerinden temin edebiliyoruz.
    Başka alabiceğimiz yer var mı Türkiye'de?
     
  12. İlyas ŞANLI

    İlyas ŞANLI Onursal Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.730
    Beğeniler:
    1.048
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    Tel konusunda bilgim yok.Ancak benim de arka body de,sorun demeyeim de küçük bi sıkıntım vardı.Pedalı çevirip bıraktığımda,tekerle birlikte aynakol da dönüyordu.Göbeği söküp temizleyip gresledim şu anda harika,bi sorunum yok çok şükür.Greslerken ne çok,ne az,optimum seviyede greslemek gerekiyor.Fazla olursa da olmuyor,az olursa da :) Arka göbeğin sesini dinlemek ayrıca çok keyifli:in:
     
  13. Cem Unden

    Cem Unden Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2010
    Mesajlar:
    3.461
    Beğeniler:
    5.524
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Gres olarak hangi markayı kullanıyorsunuz?
     
  14. İlyas ŞANLI

    İlyas ŞANLI Onursal Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.730
    Beğeniler:
    1.048
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    SKF kullanıyorum çok amaçlı,suya dayanıklı tüp gres...SKF LGMT 3/0.125 harbiden kaliteli bi gres...
     
    Cem Unden bunu beğendi.
  15. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    1979-1982 arasında lisanlı olarak Yeşilyurt deniz külübünde bisiklet yaptım.
    Yaklaşık 16 yaşımdan bu yana yol bisikleti ( ve bazen MTB) ile ilgiliyim.
    Bu yıllarda Türkiyede malzeme eksikliği bizi zaten self-mekanik olmaya ittiği gibi
    çok değerli antrenör ve mekanik abilerimiz sayesinde birçok şeyi öğrenme fırsatınıda sporcu-takım disiplini içerisinde bulduk.

    Fakat işin aslı sanırım ben bisikleti her zaman bir hobi olarak sevdim ve özellikle
    Amerikada yaşadığım 14 yıl boyuncada bu hobiyi beslemeye devam ettim.
    Birikimler biraz merak ve birazda sevgiyle geliyor sanırım.
     
  16. temucin90

    temucin90 Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2.821
    Beğeniler:
    2.645
    Şehir:
    İstanbul Bahçelievler
    Seviye:
    şöyle yazim, yol bisikletimi toplarken çeşitli jant setleri hakkında araştırmalarda bulundum. bütçem ve kilom doğrultusunda. şuan 102 kiloyum 188 boy.

    örme setleri kullanan yabancı sürücüler memnun fakat tek sorunun esnemesinin biraz fazla olduğunu yazmışlar. bende novatec göbek getirttim mavic open pro 32 delikli çemberler ve dt-swiss competition 2.0 teller ile ördürtme yaptım.

    revolotion tel kullanacaktım, 2.0-1.5-2.0 ancak çok hafif ve ince olacağından vazgeçtim.

    şu an gayet memnunum jant setimden set jant bandı hariç 1740 gr geldi + qr'ler 106gr. mailyete gelince temiz bir 2.el krsyium fiyatına mal oldu ve sıfır ;)
     
  17. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Temuçin, Bu Novatec göbeklerin hubları kilitlenme sorunu çıkarıyormuş diye biliyorum. Bu göbekleri seçmeden önce araştırdın mı hiç? Güvenebilirmiyiz bunlara? Bende yeni klasik için örme janta karar kırdım, yine mtb deki gibi Hope göbeklere gideceğim ama çok tuzlu. Novatec ler ile iş ucuza çıkar ama kilitlenme dedikoduları var:(
     
  18. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Aytaç,
    Hadi Campy record veya Dura Ace göbekten vazgeçtin, ama "Hope" kalitesinin de altına inme artık derim.:D
     
    Aytaç Biber bunu beğendi.
  19. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    İyide Hope lar muhteşem göbekler zaten ayrıca Shimano nerden çıktı?:) Campy set kuracağım ben, unuttun sanırım:)

    Bu arada yeni 11 speed için recon ruble buldum sonunda ve siparişimi verdim:) Yavaş yavaş parçalar elimize ulaşmaya başlasın artık:)
     
  20. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Bakınıyorumda "Hope" lar Campy uyumlu rear hub yapmıyor sanki, sitesindede bulamadım.

    Aytaç bir konuda seninle aynı fikirde değilim Hope göbekler Dura Ace kalitesinin çok ama çok altında.
    Öncelikle rulman kullanıyorlar ve arka göbek sanırım sadece 3 rulman ile çalışıyor, bunun genelde enaz 4 lü olması lazım.