Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

30 Vitese Geçmek Hakkında

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Sercan Can tarafından paylaşıldı.

  1. Sercan Can

    Sercan Can Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2012
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Acera 24 vites bisikletim var, kadrosu ve maşasından memnunum. Yaza doğru vites sistemini belki değiştirebilirim aklımda var. 24 vites yeterli gelmiyor uzun turlarda. Yapmışken 27 değil de direk 30 yapayım diyorum. 30 vitese uygun SLX var sanırım. XT ve XTR'ler pahalı olduğu için yazmıyorum.

    Fren setsiz, sadece ruble-aynakol-zincir-arka vites robotu ve kollar kısaca SLX sistem bana ne kadara patlar? Veya başka tavsiye edeceğiniz bir sistem var mı?
     
  2. Berat Öztürk

    Berat Öztürk Forum Bağımlısı

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    10 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    628
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    Kdz.ereğli
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Bende bu konuyu açıcaktım acaba 10 lu sistem ne kadar gerekli 27 yeter mi? diye umarım cevaplar verimli olur...

    Sedona 751 de sram x5 10 lu sistem
     
  3. Mustafa Zümrüt

    Mustafa Zümrüt Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    30 vites yapmak istiyorsanız baya maliyetli olabilir. Slx vites kolu 170 TL, Slx arka aktarıcı 180 TL, Slx ruble 120 TL. Bide bu sisteme kendi aynakolunuzda uymayabilir. Slx aynakol istiyorsanız oda 300 TL yada 100 TL'lik bir aynakol alabilirsiniz. Ayrıca zincirinizinde değişmesi gerekebilir.

    27 vites sistem yeterlidir ama masraf yapmanız gerekir. Masraf yapmışken 30 vitesde yapabilirsiniz.

    Sonuç olarak en az 300-400 TL gibi bir bütçeniz olması gerekir.
     
  4. gültekin bölükbaş

    gültekin bölükbaş Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Eylül 2011
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Shimanoda 10 lu sistem olarak en düşük seri deore artık. eğer 30 vitesli bir sisteme geçmek istiyorsanız göbeklerinizinde değişmesi gerekebilir.Onuda hesaba katın.
     
  5. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    8'li kaset göbeklere 9 - 10 ruble takabilirsiniz herhangi bir değişim yapmadan. 8'li sistemi 9 - 10'luya çevirmek için vites kolu, aktarıcılar, zincir(10'lu için 9'lu için değişmese de olur.), ruble, belki aynakol değişimi gerekecek. Sonuçta 9 ile 10 arasında çok fark olmayacak.

    Fakat esas soru şu olmalı;

    24 vites size yetmiyor demişsiniz yetmeyen ne?
    en düşük viteste yokuş mu çıkamıyorsunuz, en yüksek viteste pedallar boşa dönüyor hızlanamıyor musunuz?
    Bisiklette vites sayısı vitesler arasındaki oranların geçişlerini yumuşatır daha yumuşak hızlanma ve yavaşlama sağlar. Yarış koşmayan ortalama bir bisikletçi için 24 vites gayet yeterlidir. Rublenin en küçük ve en büyük dişlisini ihtiyacınıza uygun belirlerseniz sıkıntısız keyifli sürüşler yaşarsınız. Profesyonel yarışlar için tabiki 10 hatta 11 ruble kaçınılmaz olacaktır.

    Sürüş tarzınızı bilmiyorum ama forumda çok sık konuşulan bir yanlış olduğu için buraya yazmak istedim, eğer yarış koşma amacınız yoksa sisteminizi değiştirmeden tekrar düşünmenizi öneririm.
     
  6. Sercan Can

    Sercan Can Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2012
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Uzun turlarda 5-10 km çok hafif aşağı meğimli yollar oluyor mesela; 50-55km hızdan sonra pedal boşa dönüyor ama turda 27 veya 30 vites kullanan çoğu kişi alıp başını gidiyor. Malum 24 yetmiyor bu tarz yollarda.
     
  7. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    8'li kasette de 9'lu kasette de 10'lu kasette de 11'li kasette de rublenin en küçük dişlisi aynı boyda ise son hız değişmez.

    Bütün markaların 8'li kasetlerinde 11 ya da 12 diş kullanılıyor en küçük olarak. 9, 10 ve 11'lide de en küçük dişli 11T. Kısacası sizin 10 vitese geçmeniz, son hızınıza hiç bir katkı sağlamayacak.
     
    Sercan Can ve Tolga Günsezer bunu beğendi.
  8. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    İşte bu noktada yetmeyen vites sayısı değil ruble ve aynakol dişli oranıdır. rublede en küçük dişli 11 aynakolda ise MTB için genelde 44 kullanılırsa basettiğiniz yerlerde boşa dönme sorunu ortadan kalkacaktır. vites sayısı 24 de olsa 27 - 30 da olsa en küçük ruble 11 aynakol ise MTB için genelde 44, tur şehir için 48, yol için 52 dişlidir. Oranlar ise 11/44, 11/48, 11/52 gibi olacaktır. Siz kaç vites kullanırsanız kullanın oranlar değişmeaz. Öncelikle aynakol büyük dişli ve ruble küçük dişli sayılarınızı yazarsanız niçin 27 - 30 vites kullananların yanınızdan basıp gittiğini anlatabilirim.
    Hesabı şöyle yapın;
    Aynakolun büyük dişlisi / rublenin küçük dişlisi = hız için (44/11=4 tur 1 pedal basışında)
    Aynakolu küçük dişlisi / rublenin büyük dişlisi = tırmanış için (22/30=0,73 tur 1 pedal basışında)

    aradaki oranlar hız ve tırmanış için birinci öncelikte değil.
    Hızlanmak için vites sayısını değil ruble ve aynakol dişlilerini öncelikle değiştirmenizi öneririm.
     
    bahtiyar közen ve Sercan Can bunu beğendi.
  9. murat beyaz

    murat beyaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2010
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Zaten arkadaşlar bahsetmiş, yüksek son hız için aynakolda büyük dişli gerekir.
    En büyük aynakol dişliniz 42 falan ise, yüksek hızlar zor olur.

    Zaten hiçbir rublede 11-12'den az diş olmaz, yol bisikletleri dahil.
    Yol bisikletinin hızı küçük rubleden değil, büyük aynakoldan ve tabi onu çevirebilecek güçten gelir.
     
  10. Sercan Can

    Sercan Can Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2012
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Peki sadece aynakolu veya aynakol dişlilerini değiştirme şansım var mıdır Acera sisteme uygun olarak?
     
  11. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Aynakol değişimi için ön aktarıcınız belirleyicidir. Ön aktarıcınızın model numarası ile googleda aratırsanız en büyük kaç dişli aynakolu desteklediğini bulabilirsiniz. Buna göre kişisel tavsiyem 48 diş size fazlasıyla yeterli olacaktır.
    Aşağıdaki 2 model uygun olmalı sizin sisteminize;
    www.erdoganlarbisiklet.com/v2.0.2/y...imano-fc-m-171-28-348-428-un-monteli-170.html
    http://www.erdoganlarbisiklet.com/v...-26-36-48-un-monteli-170-mm-8li-kapaksiz.html
    Altus olanı küçük dişli 26T yokuşlarda daha az yorar.
     
  12. murat beyaz

    murat beyaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2010
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Aynı seride daha büyük dişli aynakollar olabilir, belki. Şu anki aynakolunuz kaçlı ve dişlileri kaçlık?
     
  13. Sercan Can

    Sercan Can Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2012
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Aynakola yarın bakıp buraya yazayım, emin değilim kaç diş olduğuna.
     
  14. bahtiyar közen

    bahtiyar közen Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Haziran 2010
    Mesajlar:
    1.360
    Beğeniler:
    1.313
    Şehir:
    istanbul-anadoluhisarı
    Adı:
    Bahtiyar Közen
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    benim arka ruble 11-34,aynakol büyül dişlisi 48 jantları da 28 yaptım bisiklet roket oldu birde alacağınız parçalar hafif olursa iyi olur
     
  15. Sercan Can

    Sercan Can Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2012
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Vites ve zincirime uygun sadece aynakol değişimi yapabilir miyim?