Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

3. köprü ve bisiklet yolu?

Konu, 'Güncel Haberler' kısmında Murat Ceyhan tarafından paylaşıldı.

  1. Murat Ceyhan

    Murat Ceyhan Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Ocak 2010
    Mesajlar:
    160
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    3. köprüde bisiklet yolu olacak mı ? critacal mass veya istanbul pab'ın bunu hakkında çalışması vesaire var mı ?

    bisiklet de bir araçtır, bunun hakkında dilekçe imza kampanyası gibi bişey oluşturulamaz mı ? yolun kenarına bir bölüm ayrılması zor değil. fsm ve boğaziçinde bu yolların olmaması bir hatadır bana göre. aynı hatanın bu köprüde yapılmaması gerek
     
    Çağlayan bunu beğendi.
  2. Erdem Ş.

    Erdem Ş. Misafir

    Sanmıyorum. Esasında Boğaziçi köprüsünün bile insanların köprüye asansörle çıkıp yürüyebilmesi vs. için dizayn edilmiş tarafları var. Ancak güvenlik vb. nedenlerden ötürü yasaklama var. Yapılan bu köprü tamamen ağır araç ve hızlı demir yolu trafiği üzerine şekilleneceği için böyle bir uygulama olacağını hiç düşünmüyorum.
     
    Gökhan Semiz bunu beğendi.
  3. Gökhan Semiz

    Gökhan Semiz Doğa, Kamp, Yaban

    Kayıt:
    23 Mart 2013
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    379
    Şehir:
    İstanbul / Bahçelievler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bencede olmaz.
     
  4. Salih Kü

    Salih Kü Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    326
    Beğeniler:
    141
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Gerçekten ilk iki yazıda dediği gibi teknik olarak mümkün değil. Kamyon ve tren köprüsü olacak sonuçta Yavuz Sultan Selim Köprüsü. Bir de güvenlik... Yoksa hızdan dolayı falan almayacak olsalar D100'e de almazlar. Oradan atlama girişimi olan çok oldu diye hatırlıyorum.
     
  5. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.927
    Beğeniler:
    5.341
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Maalesef böyle bir imkan yok..
    Bu tip köprüler ve bağlı olduğu yollar "Otoyol" olduğu için buralara motorsuz araç girmesi yasaktır.
    Onaylı İmar Planlarında da zaten "Erişime Kontrollü Otoyol" olarak geçiyor.
     
    aeneskral bunu beğendi.
  6. Erdem Ş.

    Erdem Ş. Misafir

    Bu durumda bir seç de ben sormak isterim. D-100 dediğimiz E-5'e bisikletle çıkmamız yasak mı peki? Neticede orası da otoyol ama İstanbul'dan güneye doğru kaç kez gitmişliğimiz var. Ceza yemeleyim :)
     
  7. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.927
    Beğeniler:
    5.341
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bildiğim kadarıyla E-5 (yeni adıyla D100) eskiden otoyoldu. Şu anda Karayolu statüsünde.
    Ama şimdi Vikipedi'ye baktım ve şu ibareyi gördüm "Yolun Kadıköy-Bakırköy arası bölümü uluslararası olup otoyoldur."

    Dönüp Karayolları Genel Müdürlüğünün sayfasına baktığımda ise 2013 için güncel olarak şu harita bulunmakta;
    http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionImages/KGMimages/Otoyollar/istanbul2013.jpg

    Haritanın herhangi bir lejantı yok ama anladığım kadarıyla maviler otoyol, pembeler karayolu ve diğer yollar.
    Mavi olanlara motorsuz taşıtların (veya belirlenen motorlu taşıtların [traktör gibi]) girmesi yasaktır, diğerlerinde sıkıntı yok :)

    ekleme: Bu haritadaki lejant üstte söylediğimi destekler nitelikte :). TEM Otoyol, E-5 Bölünmüş Yol olarak geçiyor.
     
  8. ersen t.

    ersen t. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    O köprü şehir merkezine uzak kalmıyor mu?

    Köprülerde korkuluk yanında zaten yürüyüş için yol var.Atacak olan kendini her yerden atar, onu geçsinler bir defa.Güvenlik kamerası ve yaya devriye konur, bomba vs. işi de olmaz.

    Bence köprüler mutlaka yaya ve tabi ki bisiklet trafiğine açılmalıdır.Kıta geçiyorsun, başka yol yok mecbur köprüden geçeceksin.Bir de bu köprüler vatandaştan alınan vergilerle yapıldı, neden geçiş ücreti alınıyor?
     
  9. Salih Kü

    Salih Kü Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    326
    Beğeniler:
    141
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Vergilerle yapılması değil mesele. Oranın giderleri öyle basit sayılar değil. Çoğu insan fark etmiyor ama devlet otoyol ve köprüleri özelleştirerek dev bir yükten kurtuluyor. Ayrıca alanlar da(genelde 25 yıllık diye biliyorum) işlettikleri süre için devlete kira ödüyorlar.
    Yeni havalimanı ihalesiyle öğrendiğimi anlatayım:
    Devlet ihale ile köprünün inşaat ve işletme masraflarını, ihaleyi alan tarafa verdiği gibi onlardan bir de kira alıyor. Tek verdiği inşaat alanı. Bir de gerekliyse özelleştirme yapılıyor. Ayrıca devlet, bir miktar öz kaynak şartı koyarak, bi anlamda "şu kadar parayı kredisiz ödeyemeyeceksen bizim için yoksun" diyerek, ihaleyi güçlü bir tarafın almasını sağlıyor. Alan şirket ihaleyi boş yere almamak için o köprüden para kazanmak zorunda. Bu yüzden geçişlerden para almak zorunda.
    Bu arada köprünün, bölgedeki ağaçlara etkisi, gördüğüm model resimlerine göre son derece düşük.
     
  10. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.927
    Beğeniler:
    5.341
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Maalesef öyle değil. Haberlerde geçen 2 milyon ağaç abartı bir rakam değil.
    Belediyede çalışıyorum ve planlar bize ulaştı. Orman olmayan bir yerden geçmiyor köprü. Tüm güzergah orman içinden geçiyor.
    Bunun yanında ne kadar "etrafında yapılaşmaya izin verilmeyecek" dense de, yapılaşmanın engellenmesi mümkün değil. 2. köprü için de aynı söz verilmişti. Şimdi bakın nasıl.
    Bu nedenle muhtemelen önümüzdeki 20-25 yıl içinde Belgrad Ormanı diye bir yer kalmayacak.

    Sırf ağaç değil konu. Yol güzergahı İstanbul'un su havzalarından geçiyor. Egzoz önemli su kirleticilerinden biridir.
    Zaten az olan suyumuz iyice azalacak..
     
    CandanC bunu beğendi.
  11. Salih Kü

    Salih Kü Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    326
    Beğeniler:
    141
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Yapacak bişey yok hocam. Bu köprü de havalimanı da İstanbul'da bir ihtiyaç. İstanbul çok büyük ve büyümenin önünü almak mümkün değil. İnşaallah o ağaçları kesmek yerine alakasız yerlere taşırlar. Havalimanının orda ağaçların çoğu taşınacakmış.
     
  12. Çağlayan

    Çağlayan Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.764
    Beğeniler:
    2.110
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:

    katılıyorum kardeşim,artı izmir'e yapılan uçan yolada bisiklet yolu yapılmalı idi..ulaştırma bakanına mail yazdım ancak konu hakkında dönüş olmadı..
     
  13. Murat Ceyhan

    Murat Ceyhan Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Ocak 2010
    Mesajlar:
    160
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Köprülerdeki gişelerin ilk başta "masrafını çıkarana kadar" konduğunu biliyor muydunuz ?
    Sonra bakmışlar ki para tatlı , kaldırmamışlar gişeleri
     
    Çağlayan bunu beğendi.
  14. Ersin Erbeden

    Ersin Erbeden Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    1 Haziran 2011
    Mesajlar:
    448
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    Kayseri
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Ben olsam bende kaldırmam :D Çok ciddi gelir kapısı köprüler.
     
  15. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.658
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    20-25 yıl çok iyimser bi tahmin bence... ne yazık ki :S