3. köprü ve bisiklet yolu?

Murat Ceyhan

Aktif Üye
Kayıt
10 Ocak 2010
Mesaj
139
Tepki
31
Şehir
İstanbul
3. köprüde bisiklet yolu olacak mı ? critacal mass veya istanbul pab'ın bunu hakkında çalışması vesaire var mı ?

bisiklet de bir araçtır, bunun hakkında dilekçe imza kampanyası gibi bişey oluşturulamaz mı ? yolun kenarına bir bölüm ayrılması zor değil. fsm ve boğaziçinde bu yolların olmaması bir hatadır bana göre. aynı hatanın bu köprüde yapılmaması gerek
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Sanmıyorum. Esasında Boğaziçi köprüsünün bile insanların köprüye asansörle çıkıp yürüyebilmesi vs. için dizayn edilmiş tarafları var. Ancak güvenlik vb. nedenlerden ötürü yasaklama var. Yapılan bu köprü tamamen ağır araç ve hızlı demir yolu trafiği üzerine şekilleneceği için böyle bir uygulama olacağını hiç düşünmüyorum.
 

Hâkî.

Hâkî
Kayıt
23 Mart 2013
Mesaj
779
Tepki
374
Şehir
Bu dünya benim memleket
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bencede olmaz.
 

Santibag

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2013
Mesaj
328
Tepki
129
Yaş
26
Şehir
İzmir
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Gerçekten ilk iki yazıda dediği gibi teknik olarak mümkün değil. Kamyon ve tren köprüsü olacak sonuçta Yavuz Sultan Selim Köprüsü. Bir de güvenlik... Yoksa hızdan dolayı falan almayacak olsalar D100'e de almazlar. Oradan atlama girişimi olan çok oldu diye hatırlıyorum.
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Maalesef böyle bir imkan yok..
Bu tip köprüler ve bağlı olduğu yollar "Otoyol" olduğu için buralara motorsuz araç girmesi yasaktır.
Onaylı İmar Planlarında da zaten "Erişime Kontrollü Otoyol" olarak geçiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: aeneskral

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Bu durumda bir seç de ben sormak isterim. D-100 dediğimiz E-5'e bisikletle çıkmamız yasak mı peki? Neticede orası da otoyol ama İstanbul'dan güneye doğru kaç kez gitmişliğimiz var. Ceza yemeleyim :)
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Bildiğim kadarıyla E-5 (yeni adıyla D100) eskiden otoyoldu. Şu anda Karayolu statüsünde.
Ama şimdi Vikipedi'ye baktım ve şu ibareyi gördüm "Yolun Kadıköy-Bakırköy arası bölümü uluslararası olup otoyoldur."

Dönüp Karayolları Genel Müdürlüğünün sayfasına baktığımda ise 2013 için güncel olarak şu harita bulunmakta;
(link)

Haritanın herhangi bir lejantı yok ama anladığım kadarıyla maviler otoyol, pembeler karayolu ve diğer yollar.
Mavi olanlara motorsuz taşıtların (veya belirlenen motorlu taşıtların [traktör gibi]) girmesi yasaktır, diğerlerinde sıkıntı yok :)

ekleme: (link) üstte söylediğimi destekler nitelikte :). TEM Otoyol, E-5 Bölünmüş Yol olarak geçiyor.
 

tt2000

Forum Demirbaşı
Kayıt
19 Temmuz 2008
Mesaj
503
Tepki
431
Şehir
izmir
Bisiklet
Diğer
O köprü şehir merkezine uzak kalmıyor mu?

Köprülerde korkuluk yanında zaten yürüyüş için yol var.Atacak olan kendini her yerden atar, onu geçsinler bir defa.Güvenlik kamerası ve yaya devriye konur, bomba vs. işi de olmaz.

Bence köprüler mutlaka yaya ve tabi ki bisiklet trafiğine açılmalıdır.Kıta geçiyorsun, başka yol yok mecbur köprüden geçeceksin.Bir de bu köprüler vatandaştan alınan vergilerle yapıldı, neden geçiş ücreti alınıyor?
 

Santibag

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2013
Mesaj
328
Tepki
129
Yaş
26
Şehir
İzmir
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Vergilerle yapılması değil mesele. Oranın giderleri öyle basit sayılar değil. Çoğu insan fark etmiyor ama devlet otoyol ve köprüleri özelleştirerek dev bir yükten kurtuluyor. Ayrıca alanlar da(genelde 25 yıllık diye biliyorum) işlettikleri süre için devlete kira ödüyorlar.
Yeni havalimanı ihalesiyle öğrendiğimi anlatayım:
Devlet ihale ile köprünün inşaat ve işletme masraflarını, ihaleyi alan tarafa verdiği gibi onlardan bir de kira alıyor. Tek verdiği inşaat alanı. Bir de gerekliyse özelleştirme yapılıyor. Ayrıca devlet, bir miktar öz kaynak şartı koyarak, bi anlamda "şu kadar parayı kredisiz ödeyemeyeceksen bizim için yoksun" diyerek, ihaleyi güçlü bir tarafın almasını sağlıyor. Alan şirket ihaleyi boş yere almamak için o köprüden para kazanmak zorunda. Bu yüzden geçişlerden para almak zorunda.
Bu arada köprünün, bölgedeki ağaçlara etkisi, gördüğüm model resimlerine göre son derece düşük.
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
@Salih Kü

Maalesef öyle değil. Haberlerde geçen 2 milyon ağaç abartı bir rakam değil.
Belediyede çalışıyorum ve planlar bize ulaştı. Orman olmayan bir yerden geçmiyor köprü. Tüm güzergah orman içinden geçiyor.
Bunun yanında ne kadar "etrafında yapılaşmaya izin verilmeyecek" dense de, yapılaşmanın engellenmesi mümkün değil. 2. köprü için de aynı söz verilmişti. Şimdi bakın nasıl.
Bu nedenle muhtemelen önümüzdeki 20-25 yıl içinde Belgrad Ormanı diye bir yer kalmayacak.

Sırf ağaç değil konu. Yol güzergahı İstanbul'un su havzalarından geçiyor. Egzoz önemli su kirleticilerinden biridir.
Zaten az olan suyumuz iyice azalacak..
 
  • Beğen
Tepkiler: CandanC

Santibag

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2013
Mesaj
328
Tepki
129
Yaş
26
Şehir
İzmir
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Yapacak bişey yok hocam. Bu köprü de havalimanı da İstanbul'da bir ihtiyaç. İstanbul çok büyük ve büyümenin önünü almak mümkün değil. İnşaallah o ağaçları kesmek yerine alakasız yerlere taşırlar. Havalimanının orda ağaçların çoğu taşınacakmış.
 

Çağlayan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2012
Mesaj
1.488
Tepki
890
Şehir
İzmir
@Murat Ceyhan


katılıyorum kardeşim,artı izmir'e yapılan uçan yolada bisiklet yolu yapılmalı idi..ulaştırma bakanına mail yazdım ancak konu hakkında dönüş olmadı..
 

Murat Ceyhan

Aktif Üye
Kayıt
10 Ocak 2010
Mesaj
139
Tepki
31
Şehir
İstanbul
Köprülerdeki gişelerin ilk başta "masrafını çıkarana kadar" konduğunu biliyor muydunuz ?
Sonra bakmışlar ki para tatlı , kaldırmamışlar gişeleri
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan

Ersin Erbeden

Forum Demirbaşı
Kayıt
1 Haziran 2011
Mesaj
447
Tepki
234
Şehir
Kayseri
Bisiklet
Carraro
@Murat Ceyhan
Ben olsam bende kaldırmam :D Çok ciddi gelir kapısı köprüler.
 

CandanC

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Nisan 2011
Mesaj
1.968
Tepki
1.347
Yaş
46
Şehir
Ankara
Bisiklet
Whistle
@Edip Dinçer

20-25 yıl çok iyimser bi tahmin bence... ne yazık ki :S