Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

29er Bisiklet Alıcaklar Dikkat!

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Onurcan Ökse tarafından paylaşıldı.

  1. Onurcan Ökse

    Onurcan Ökse Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    240
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Manisa/Akhisar
    Adı:
    Onur Can Ökse
    Bisiklet:
    Claud Butler
    Seviye:
    Abilerim,arkadaşlarım dün okuldan geliyodum yağmur da yağıyodu dönüceğim yeri dıştan alayım derken 2 tekerin kaymasıyla yerde biraz sürüklendim lastiklerin mtb olmasına rağmen virajları dönerken arkası kayıyodu yani drift dediğimiz şey oluyodu farketmiştim işte sonrada dediğim gibi kaydım ve sürüklendim 29 jantlar büyük olduğu için manevra kabiliyetide 26 ya göre daha düşük oluyo bisiklet alırken 29 alıcaklar dikkat etsin saygılar hayırlı günler.
     
  2. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.276
    Beğeniler:
    4.030
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Geçmiş olsun. Umarım iyisinizdir.

    Büyük tekerleğin hakimiyeti küçüğe nisbeten zor tabii ama alışınca bu zorluğun aşılacağını düşünüyorum. Ne zamandır 29er sürüyorsunuz?
     
    Çağlayan bunu beğendi.
  3. Onurcan Ökse

    Onurcan Ökse Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    240
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Manisa/Akhisar
    Adı:
    Onur Can Ökse
    Bisiklet:
    Claud Butler
    Seviye:
    Bişeyim yok sadece kolum incildi ama şuan daha iyi 2-3 ay olmuştur belki alıştım ama işte bi anlık şeye geldi 2 teker birden yere yapıştım.
     
  4. Çağlayan

    Çağlayan Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.764
    Beğeniler:
    2.110
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Geçmiş olsun,şifalar dilerim..
     
  5. Onurcan Ökse

    Onurcan Ökse Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    240
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Manisa/Akhisar
    Adı:
    Onur Can Ökse
    Bisiklet:
    Claud Butler
    Seviye:
    Saolun Teşekür Ederim.
     
    Çağlayan bunu beğendi.
  6. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    geçmiş olsun
     
    Çağlayan bunu beğendi.
  7. Onurcan Ökse

    Onurcan Ökse Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    240
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Manisa/Akhisar
    Adı:
    Onur Can Ökse
    Bisiklet:
    Claud Butler
    Seviye:
    Teşekür Ederim
     
    Çağlayan bunu beğendi.
  8. Cengiz Parlakgül

    Cengiz Parlakgül Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Nisan 2008
    Mesajlar:
    1.145
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    cengiz parlakgül
    Seviye:
    29 lastigin neden oldugu birsey degil arazi lastigi islak asfaltta kayar dissiz yol lastigi takip psi yi biraz dusuk tutarsaniz hersey hallolucaktir, 29 viraj performansini etkiler ama bu yonde degil
     
  9. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Öncelikle geçmiş olsun...
    Islak asfaltta lastik kayıyor; yol temiz değilse toz, toprak, kum falan varsa çok fena kayıyor. Ben de bu yaz benzer bir şekilde düşmüştüm, sonuç:
    [​IMG]

    Kaymaya başladıktan sonra 26"nın kontrolünü sağlamak belki biraz daha kolaydır ama becerememiştim.
     
  10. Kürşat AKINCI

    Kürşat AKINCI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Eylül 2010
    Mesajlar:
    789
    Beğeniler:
    735
    Şehir:
    Mersin
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Öncelikle geçmiş olsun.. Islak zeminde MTB lastikleri oldukça fazla kayar, ıslak zeminde tur lastiklerinin performansı daha iyidir ve kaymazlar.. 29" lastiklerde virajlarda yere daha fazla oturduğu için daha güvenlidir dediğiniz gibi değildir...
     
  11. Onurcan Ökse

    Onurcan Ökse Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    240
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Manisa/Akhisar
    Adı:
    Onur Can Ökse
    Bisiklet:
    Claud Butler
    Seviye:
    hımm pardon yanlış bilgilendirme için
     
  12. Kadiri Yağız

    Kadiri Yağız Üye

    Kayıt:
    21 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Geçmiş Olsun. Islak Zeminde Agresif Kullanmak Jant Ebatına Bakmaz. Olay Zeminle Alakalı Özellikle Parke Taşları Buz Pisti Gibi Kayar. Arazi Lastiğinden Islak Düz Zeminde Fazla Birşey Bekleme.
     
  13. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Asfalt zeminde arazi lastiği kullanırsanız 20" jant da kayar maalesef :)
     
  14. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Öncelikle geçmiş olsun;

    MTB lastikleri olmasına rağmen kaymadınız, tam tersine dişli MTB lastiği olduğu için kaydınız. MTB lastikleri arazi zeminine dişleri ile tutunarak iyi bir tutuş ve daha fazla temas alanı yaratırlar. Asfalt sürüşlerinde dişli MTB lastiği kullanarak lastiğin yerle temas eden alanı yarı yarıya azaltıyorsunuz. Daha düşük lastik hava basıncı da devreye girince daha az temas, daha az yol tutuşu ve sonuç olarak lastikler biraz zorlanınca kayma ile karşılaşmamız çok normal.

    Yani 29" jantlar sizin kazanızda birincil sorumlu değiller.

    Daha büyük jant çapı bisikleti daha fazla yatırmanıza izin verir yani şehir sürüşlerinde büyük jant daha avantajlıdır. Arazi gibi gidon hareketlerinin daha aktif olacağı sürüşlerde 26" jant daha kıvrak sürüşe olanak sağlar.
     
  15. Onurcan Ökse

    Onurcan Ökse Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    240
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Manisa/Akhisar
    Adı:
    Onur Can Ökse
    Bisiklet:
    Claud Butler
    Seviye:
    hımm özür dilerim yanlış bilgilendirme için lastiğin hava basıncı düşük değildi gayet normal bunları bilmiyodum bilgilendirme için teşekürler
     
    Tolga Günsezer bunu beğendi.
  16. Sefa

    Sefa Alçılı Bünye

    Kayıt:
    9 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.040
    Beğeniler:
    876
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Tekerleğin içindeki hava basıncından değil,
    Tekerleklerin dişli olmasından dolayı asfalta temas eden tekerlek yüzenin az olmasının yaratmış olduğu "tekerleğin asfalta uyguladığı basınç düşüklüğünden" bahsediliyor. :)
     
    Tolga Günsezer bunu beğendi.
  17. Onurcan Ökse

    Onurcan Ökse Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    240
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Manisa/Akhisar
    Adı:
    Onur Can Ökse
    Bisiklet:
    Claud Butler
    Seviye:
    Hımm ben dişli olduğu için yağmurlu yola daha çok yapışır diye düşünmüştüm ama yanlış düşünmüşüm tekrardan özür dilerim yanlış bilgilendirme için :D
     
  18. Sefa

    Sefa Alçılı Bünye

    Kayıt:
    9 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.040
    Beğeniler:
    876
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Yarış araçları ve traktör gibi düşün.
    Yarış araçları düz zeminde kullanılmak için üretildiğinden, neredeyse tamamen dişsiz tekerlekler kullanır. Traktör (veya 4x4 offraod jeep) tekerlekleri ise çeşitli iklim koşullarında arazi kullanımında toprağa teması arttırmak ve sağlamlaştırmak için dişli olarak üretilir. :) Aynı mantık bisikletlerde de söz konusu. :)
     
  19. Onurcan Ökse

    Onurcan Ökse Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    240
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Manisa/Akhisar
    Adı:
    Onur Can Ökse
    Bisiklet:
    Claud Butler
    Seviye:
    yine düşerken bendede suç var :D sağ tarafa ani bi şekilde attım kendimi ama bisiklet altımdan kaydı işte :D