Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

28" Raleigh Roadster Restorasyonu

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Burçak Erbil tarafından paylaşıldı.

  1. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    873
    Beğeniler:
    2.178
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Evet arkadaşlar,

    Yaklaşık 1 sene önce restore etmek için bir hevesle aldığım ve takriben 30 senelik olan Raleigh'in restorasyonuna ikinci bir şevkle başladım. Daha önce açılan konulardan benim gibi bu tip bisikletlere ilgi duyan arkadaşlar olduğunu gördüm ve restorasyon aşamalarını buradan sizinle de paylaşmak istedim. Böylece hem bilgi alışverişi yapmış oluruz, hem de bana da biraz daha itici bir güç olur! (Muhtemelen ikisi de çok lazım olacak :) )

    Kısa bir bilgi: Raleigh İngiliz yapımı bir bisiklet. Roadster tabir edilen bu tipler genelde göbekten 3-vitesli oluyor, vitessiz modelleri de var ancak benimkinde arka göbek orjinal olmadığından orjinalde ne olduğunu bilmek zor. Bisikletin hangi senede üretildiğini de anlamak kolay değil, çünkü Raleigh bu bisikletlerde çok da mantıklı bir seri numaralandırması kullanmamış. Üstüne üstelik hurdaya çıkan bisikletlerin kadrolarından tekrar bisiklet imal etmesi durumu iyice karıştırıyor. Bu yüzden bisikletin yaşı üzerinde ancak tahmin yürütebiliyorum: tip olarak bu bisikletler 1950ler ile 80ler arasında pek değişmemiş. Biraz düz mantık ve bisikletin durumuna bakarak bu bisikletin en eski 70'lerden olabileceğini düşünüyorum.
    Bisiklet "çubuk fren" kullanıyor. Ayrıca maşadan kilitlenme gibi bir özelliği var. (Yalnız ne yazık ki kilit çalışmıyor :( )

    Bisiklet bu arkadaşlar;
    [​IMG]
    Malesef üzerindeki parçaların neredeyse hepsi düşük kalite yan sanayi malzemelerle yenilenmiş.. Açıkçası kadro, maşa, zincir koruması ve çamurluklar dışında pek de işeyarar bir parça yok. Bu yüzden bu sıralar ebay ve diğer sitelerden parça aramakla meşgulüm. Şu ana kadar getirdiğim parçalar şöyle:

    3 vitesli ve dinamolu Sturmey Archer AG Dynohub göbek, İngiltere'den geldi. 1977 yapımı, 30 senelik bir parçaya göre süper görünüyor! Sadece ağırlık konusunda biraz problemli!!! :D
    [​IMG]

    ABD'den gidon geldi.. Sol taraftaki hafif bir ezik dışında gayet iyi!
    [​IMG]

    Ve bugün gelen iki parça; biri krank set, diğeri de ön göbek! Ön göbek NOS (new old stock)
    [​IMG]
    [​IMG]

    Şu anda yolda olan baya bir parça var. Geldikçe sizinle paylaşırım...
     
  2. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Fantastik bir proje. Forumda, hatta ülkemizde bu tarz restorasyonlara ilgi duyan, vakit-kaynak ayıran kişiler olduğunu görmek çok sevindirici.
     
  3. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    873
    Beğeniler:
    2.178
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Çok teşekkürler!
    Şu anda öncelikli olarak 28"x1.5" 36 delikli orjinal İngiliz yapımı çubuk fren jantı arıyorum. Şu an en zor parçalarım bunlar görünüyor.
    Konya'da bu bisikletlerden olduğunu biliyorum, parçaları da az da olsa bulunuyor. Ama benim Konya'ya gitmem çok zor, hem de nerde bulunur bilmiyorum. Konya'da olup da bu konuda yardımcı olabilecek birisi olursa gerçekten çok makbule geçer.
     
  4. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Çubuk frenli bisikletlerden Adapazarındada çok var... Oradada bakabilirsin... Zirai Donatımın orda çubuk frenli 26x200 bisiklet satan bir yer var orada yoksa bile nerelerde olabileceğini bilir...
     
  5. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    873
    Beğeniler:
    2.178
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Adapazarı nispeten daha yakın.. Bu dükkanın telefonu elinizde yoktur heralde değil mi?
     
  6. NKORHANK

    NKORHANK Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2008
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    113
    Şehir:
    Kozyatağı
    Seviye:
    Harika Harika Harika,

    Çok iyi yapmışsınız. Parçaları bulmak vs bayağ emek istemiştir.Kalsik bir bisiklet. Benim de bu modellere ilgim vardı sadece biraz daha eskilerine :rolleyes: En son bir modele ilgi duymuştum temaslar sürerken başkasına satılmış.

    Bisikletinizi güle güle sürün ... 10/10
     
  7. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Malesef yok yolum o taraflardan geçiyor ama hiç girip sormadım
     
  8. Mesut Girgiç

    Mesut Girgiç Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2006
    Mesajlar:
    4.526
    Beğeniler:
    12.611
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Tebrikler ve çalışmalarınızda başarılar. :)
     
  9. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Sizin bisiklete böyle bir sele de lazım olduğunu unutmamak lazım:

    [​IMG]

    Brooks B-67.

    Brooks selenin özelliği, bu tarz yaylı bir seleye uygun şekilde, dik oturduğunuzda deri BMW koltuğu gibi rahat olması. Hiç abartmıyorum, daha az terbiyeli insanlara rahatlığı ¨Oha!¨ bile dedirtebilir. :)
     
  10. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    873
    Beğeniler:
    2.178
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Tabii ki! Yalnız B-67 yanlış bilmiyorsam yeni model sele borularına göre, B-66 aynı modelin eski tipi, benim favorim de bu tip zaten ;)

    [​IMG]

    Bi de şöyle modeller var :D B-33.. Extra extra konfor arayanlar için mi???
    [​IMG]

    Seleyi en sona saklıyorum! Kesinlikle en büyük zevkle alacağım parça :)
     
    tayfur bunu beğendi.
  11. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    3 boru bu kadro için fazla olur. Daha ağır yük çeken, işe yönelik bisikletlerde kullanıyorlar o kadar ağır ve sağlam bir seleyi. Çift boru mantıklı da olsa, sele borusu problemi yaşanmaması açısından ben tekliyi söylemiştim.

    Ama zaten bunların hepsini merakınız dolayısıyla okuyup öğrenmişsiniz. :rolleyes:

    Keşke bu tarz parçalarla ilgilenen daha çok insan olsa da ülkemizde de bunların bir pazarı oluşsa...
     
  12. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    873
    Beğeniler:
    2.178
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Teşekkürler.. Ama bu fotoğrafta görünen başlangıç hali henüz :) Yanlış anlaşma olmasın.. Fotoğrafta çok belli olmuyor ama üzerindeki parçaların kalitesi ve durumu oldukça vasat. Bitince asıl o zaman süper olacak inşallah!
     
  13. smee

    smee Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    198
    Beğeniler:
    105
    Şehir:
    İstanbul AvrupaYakası
    Seviye:
    aldığın parçalara bakınca kararlı olduğunu gördüm.önemli olan da bu. bisikletinin çok güzel olacağından eminim.

    kolay gelsin
     
  14. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    873
    Beğeniler:
    2.178
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Evet zaten 3 borulu B-33 heavy duty olarak geçiyor. Ama tek borulu olan model yeni tip yekpare sele boruları için diye biliyorum (100% emin olmamakla birlikte) Eski tip kelepçeli sele borularıyla birlikte 2 ya da 3 borulu kullanıyorlar hep..
     
    tayfur bunu beğendi.
  15. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Uygun kelepçeyi bulabilirseniz gayet hoş olur.
     
  16. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    873
    Beğeniler:
    2.178
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Sitenin güncellenmesi sırasında bu konu altında son yazdıklarım da gittiğinden tekrar kaldığım yerden devam ediyorum.

    [​IMG]

    Bunlar fren pabuçları krank pimleri ve zincir gergileri..

    [​IMG]

    Bunlar da çamurluk braketi, vites kablo stopu ve kablo klipsleri (ancak klipslere gerek kalmadı)

    [​IMG]
    Elcikler..

    [​IMG]
    NOS Sturmey Archer vites kablosu

    [​IMG]
    Alt çubuk fren krankı ve arka fren klipsleri. Hepsi de orjinal Raleigh parçaları

    [​IMG]
    Ön fren krankı, bu da orjinal Raleigh.

    [​IMG]
    Ön amblem, aynı zamanda far braketi olarak da kullanılıyor. 2.el ancak durumu fena değil.

    [​IMG]
    Union marka pedallar, bunlar hafif defolu çıktı malesef :(

    Evet.. Bu bisikletin dağılmış hali.. Tekrar birarada görmeyi sabırsızlıkla bekliyorum :)
    [​IMG]

    [​IMG]
    NOS 3 vites Sturmey Archer shifter!

    [​IMG]
    Komple çıkartma seti! Bunu bulmak büyük şans oldu :)

    [​IMG]
    Kadro ön amblemi.. 2.el ve de malesef kötü durumdaymış, eğilmiş ve boya namına birşey kalmamış. Düzelebilir mi göreceğiz!

    [​IMG]
    NOS Sturmey Vites kablosu kasnağı.

    [​IMG]
    Furş takımı..

    [​IMG]
    Arka dişli ve zincir. Bisikletin üstündeki dişli 18 idi, daha rahat etmek için 22 aldım :D

    [​IMG]
    Orta göbek.. Çıkma orjinal Raleigh

    [​IMG]
    Orjinal ön fren klipsleri, bunları bulmak oldukça zor oldu.

    [​IMG]
    NOS Sturmey Archer arka reflektör.. Normalde bunlar ebayde 20-30 Pounda gidiyor, şansıma bu 1 Pounda kapandı :)

    [​IMG]
    Ayak.. Bunların 26" tekerli bisikletler için olanı nadir de olsa bulunuyor, ancak benim aradığım bu 28" için olanlarından bulmak ÇOOOK zordu. Bisikletin tek "hafif" sayılabilecek parçası bu sanırım. Bundan başka aluminyum bir parça pek yok bisiklette :)

    Şimdilik parçalar bu kadar.. Şu an için eksikler jantlar, lastikler ve sele. Jant işini de çözmeye çalışıyorum. Sele yeni model alacağım için o kolay, sadece paraya bakıyor! Artık yavaş yavaş kadro üzerinde çalışmaya başlayacağım. Nitekim bazı ufak parçaları da kendim imal etmem gerekecek.
     
  17. Doğukan Akdoğan

    Doğukan Akdoğan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Aralık 2009
    Mesajlar:
    237
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    epey merak ettim son durumunu. umarım restorasyona devam ediyorsunuzdur...
     
  18. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    873
    Beğeniler:
    2.178
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Merhaba,

    Şu sıralar bununla ilgilenemedim malesef :(
    Arkadaşla birlikte giriştiğimiz başka bir proje var o yüzden ;) iyi giderse buradan paylaşırız..
     
    Doğukan Akdoğan bunu beğendi.