Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

27 vitesin 21 vitese üstünlüğü nedir?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında frustrated tarafından paylaşıldı.

  1. frustrated

    frustrated Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Ekim 2007
    Mesajlar:
    201
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    yıldız ankara
    Seviye:
    selam arkadaşlar..

    bisiklet konusunda oldukça acemi sayılırım... küçükken bindiğimiz pinokyolardan beri bisiklet dünyası hayli değişmiş... gram la ölçülen seleler karbon alaşımlar seramik dişliler vs.. :)

    neyse bundan 8-9ay önce bi sedona 711 aldım.. malum bu model 21 vitesli..acaba 21 vites le 27 vites arasındaki fark nedir.? ya da 27 vitesin avantajı nedir? bisikletimde 27 vitese geçiş yönünde bi modifiye yaptırmam bana kayda değer bi fark sağlar mı? bu soruyu sormamın sebebi şu.. bisiklete genelde caddebostan sahilinde biniyorum, bazen maksimum ne kadar hıza ulaşabileceğimi merak edip asılıyorum pedallara 32/33 km civarını geçemiyorum genelde..tabi bisiklet o kadar hafif değil tekerleklerde kalınca biraz.. 26*210 sanırım.. schwalbe jimmy modeli..ama yine de vitesin hıza ne kadar etkisi var merak ettim..

    cevap verecek herkese şimdiden teşekkürler

    buda bisikletim

    [​IMG]
     
    celil.mayaoglu bunu beğendi.
  2. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    hiç bir etkisi yok.snn max hıza ulaşabilmen için aynakolun büyük dişlilerinin(53 diş fln) olması gerekir.
     
  3. hsrv_khy

    hsrv_khy Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Şubat 2007
    Mesajlar:
    218
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    İzmir-Karşıyaka
    Seviye:
    etkisi var olmazmı hem hız hemde 21 vitese göre 27 vites in 1 vitesi daha hafif daha boşa döner 21 e göre bununda etkisi tepe tırmanışlarıdır ....
     
    ujur bunu beğendi.
  4. Şerif Şentürk

    Şerif Şentürk Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    784
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    27 dene bır gun yokus tırmanırken sonra dıcenkı nıye 21 vıtes kullanmısım dah aonce
     
  5. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    ama sedona borla ve 711v deki rublede ilk dişli diğerlerine oranla büyük.Sanki 8'li rubleyi almışlar da 2. sıradaki dişliyi çıkarmışlar gibi.
     
  6. encralis

    encralis Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Mart 2008
    Mesajlar:
    422
    Beğeniler:
    594
    Şehir:
    İSTANBUL Çerkezköy
    Seviye:
    21 ve 27'nin farkı vites geçişindeki kolaylıktır.
    En yüksek ve en düşük hız değerleri de aynıdır.
    Yani en büyük ve en küçük dişlilerin diş sayıları eşittir.
    27'de geçişleri daha az hissedersiniz. O kadar.
     
    celil.mayaoglu bunu beğendi.
  7. Serdar TEBER

    Serdar TEBER Bisikletkolik

    Kayıt:
    29 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.215
    Beğeniler:
    1.366
    Şehir:
    Ankara, Antalya
    Seviye:
    Bence vites geçiş hızı ve yumuşaklığı bariz farklı. 9 lu sistem çok daha seri ve yumuşak geçiyor. Ama 8 li sistemi aldıktan sonra 9 luya çevirmeye gerek yok. Lastikler hızı etkiler. Daha ince bir lastikle daha yüksek sürat yakalanabilir.
     
  8. hsrv_khy

    hsrv_khy Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Şubat 2007
    Mesajlar:
    218
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    İzmir-Karşıyaka
    Seviye:
    kesinlikle yanlış ilk önce git 21 vitesin 1 inci aynakolun dişlisine ve arkayıda 1e al ve öle kullan sonrada git 27 gene aynı aynakolun 1 arkayı 1 alarak kullan ondan sonra bakalım aynısını diyebilcekmisin tabi bunu yukuşta veya dik çıkışta denemen lazım anlıyabilmen için ...
     
    ujur bunu beğendi.
  9. İlker Gök

    İlker Gök Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2005
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Ben de 21 vites kullanıcısıyım, fazla hızlanamadığımı düşünüyordum pedal çevirerek. Daha sonra Yüksek kadansta pedal çevirmek diye bir şey varmış, onu keşfettim :) . Kalkışlarım ve gidişim daha seri oldu. Ardından Cst 1.15 lerle tanıştım, düz yolda hiç zorlanmadan 47 km/h görünce şehirde ve asfaltta mtb lastik kullandığım günlere selam ettim.
    27 vites kullanmadım ama önemli olan 27 vites olanağı tanıyan modellerin üst düzey modeller olması, kullanım açısından fark olacağı kesin.
     
  10. Haşim Okyay

    Haşim Okyay Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    5.246
    Beğeniler:
    4.692
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    O söylediğiniz ruble "megarange" dır. Lastiğe en yakın dişlisi diğer dişlilere göre daha büyük ve diş sayısı fazladır. Bunun nedeni ise, dik ve zorlu yokuşlarla karşılaşıldığında antremansız, spora veya bisiklete binmeye yeni başlayanlar için en küçük vitese geçtiklerinde kullandıkları bu büyük dişli sayesinde yokuşları daha rahat çıkabilmeleri için yapılmıştır.

    Bisiklet üreticileri de başlangıç modellerinde ( en alt model ) bu rubleyi kullanmaktadırlar. Sedona 711 de bir başlangıç modeli zaten ;)
     
  11. teampasha

    teampasha Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    439
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Bi kaç farklı görüş var, aklım karıştı benimde şimdi, bence bi uzman toparlasın konuyu:) SOS
     
  12. Haşim Okyay

    Haşim Okyay Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    5.246
    Beğeniler:
    4.692
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:



    Soru 1 : acaba 21 vites le 27 vites arasındaki fark nedir.?

    Cevap 1 :


    Soru 2 : 27 vitesin avantajı nedir?

    Cevap 2 :

    Soru 3 : bisikletimde 27 vitese geçiş yönünde bi modifiye yaptırmam bana kayda değer bi fark sağlar mı?

    Cevap 3 :


    Görüşler hep aynı aslında, ama farklı sorulan soruların cevapları aynı olunca karmaşa yaratıyor haliyle :D
     
  13. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    şimdi anlayabileceğin şekilde izah edeceğim.biliyorsun 21 viteste kaset dişlin 7li ,27viteste ise 9lu dolayısı ile 3 dişli fazla ,bazen 7li yani 21 vitesle yolda sabit bir tempoyla gitmeye çalıştığında bulunduğun vites fazla sert gelip kadansını düşürürken bir alt vitese aldığında ise fazla yumuşak gelip kadansın yani pedal devrin çok artar.yani ikisinin arasında bir değere ihtiyaç duyabilirsin işte bunu sana 27 vites yani daha doğru tabirle 9lu sistem fazladan üç dişlisi ile sağlar .yoksa sürate falan bir etkisi yoktur.konunun özeti budur.
     
  14. Koray Karaman

    Koray Karaman Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2008
    Mesajlar:
    2.123
    Beğeniler:
    799
    Şehir:
    Avrupa Yakası
    Seviye:
    Rampa aşağı 21 ile inerken boşa dönerse ve aynı hız ile 27 vites bir bisikletle pedal çevirirseniz daha hızlı gidersiniz.Hız içinde daha iyi. ;)
     
  15. frustrated

    frustrated Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Ekim 2007
    Mesajlar:
    201
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    yıldız ankara
    Seviye:
    herkese cevaplar için teşekkürler.. anladığım kadarı ile 27 vites elbette daha iyi ama şu an için attığım taş ürküttüğüm kurbağaya değmeyecek yani böyle idare etmem daha avantajlı ; hız istiyorsam da modfiyeyi jant ve lastiklerde yapmam gerekecek.
     
  16. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Herkes yazmis ama, biraz toparlayalim. Tekrar olacak kusura bakmayin.

    21 vitesle 27 vitesin arasindaki ilk fark tabi ki disli oranlaridir. (Bence) Ayni hizda giderler diyemeyiz. Cunku arkadaki 7li disli, genelde 14'ten kucuk disliye sahip olmaz. Halbuki bu rakam 9lu disliler icin 11'dir. En buyuk disli icin de 7'lilerde rakam 34u ancak Mega Range denen orantisiz dislilerde gorur. Ancak 9'lu rublelerde 32 veya 34'lu en buyuk disli secme sansi vardir.

    9'lu sistemler (27 vitesler) 7'lilere gore ayni acilikta daha fazla disli bulundurduklari icin daha ince zincir kullanirlar ve bu nedenle omurleri daha kisadir. Daha cok performansa yoneliktir ve daha hizli zincir+disli omru tuketirler. Bunun yaninda daha yakin oranli disliler sayesinde daha yumusak gecis saglarlar. Tabi bu yumusak geciste, artan fiyatlarla beraber yukselen malzeme kalitesi de onemli rol oynar.

    Gelelim ilk modifiyeye. Bence tekerlek setinden baslamayin, cunku gobeklerinizi degistiremeyeceksiniz, cunku 7'li uyumlu daha ust sinif arka gobek bulmaniz mumkun degil. En arka gobek degistiginde iyi bir gobek 8-9'lu kaset disli uyumlu olacaktir. Bu sefer de cekis sistemini degistirmek gerekecek. Ayrica zincir kalinliklari farkli oldugundan, 7'li bir sistemi 9'ya cevirmek demek, cakis sistemiyle baglantili olan her parcayi degistirmek demek.

    Yerinizde olsam, elimdeki malzemeyi iyice kullanir, yetmedigini farkettigim zaman degisime giderdim.

    Ilk etapda kaliteli bir dis lastik secmeniz oldukca tatmin edici bir sonuc verecektir.
     
  17. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    halilcim "9'lu sistemler (27 vitesler) 7'lilere gore ayni acilikta daha fazla disli bulundurduklari icin omurleri daha kisadir". demişsin ama biliyorsun aynı açıklıkta değil çünki 7li bir arka hazneye 9lu bir kaset dişli takamazsın.ama buradaki gerekli mesafe biraz dişlilerdeki index aralığı kısaltılarak birazda hazne genişletilerek sağlanıyor .sanırım burda küçük bir düzeltme gerekli.
     
  18. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Ben de yazimi gozden gecirirken onu farkettim, ufak bir duzenleme yaptim.

    Dikkat ve uyari icin cok tesekkurler ;)
     
  19. Faik BİLGİN

    Faik BİLGİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Amasya/Merzifon
    Seviye:
    yani sonuç olarak arka dişlileri küçültmek yerine ayna kolu büyültmek gerekir diyebilirmiyiz benimde başıma bçyle bişi geldi ve hala başımda bisikletim 21 vites ve ben 21 vitese takıp hafif bir eğimde pedel çevirdiğimde(hızlı bir şekilde)sanki 2 vites gibi geliyor çevirmeye devam edersem sanki pedal yokmuş gibi hissediyorum bende bisikletçiye gittim daha büyük ayna kol taktırdım çok fazla birşey değişmesede genede faydasını gördüm diyebilirim
     
  20. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Disli degistirerek bayir asagi hizlanmak, ayni zamanda bayir yukari yavaslamak hatta durmak anlamina gelebilir. Ustelik bunun bir sonu da yok, on taraftaki dis sayisini 2 katina da cikarsan, bir sure sonra yine pedal bosa donecek.