Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

26" market bisikletinin 28" fitnes a dönüşümü

Konu, 'Bisiklet Toplama' kısmında emre önen tarafından paylaşıldı.

  1. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    Merhaba
    geçen sene kayınçonun istanbula taşınırken benim işime yaramaz sen binersin diye verdiği 26" mtb yi 28" e çevirip güzel güzel işe gidip geliyordum ki bisikleti görüp tekrar geri istedi :mad::acpsnr:
    ne yapalım elimiz mahkum geri verdim (birde binse bari içim yanmaz) neyse aşağıdaki link de dönüşümle ilgili paylaşım yapmıştım.
    kim demiş 26" mtb ye 28" jant olmaz diye

    işe gelip gitmek için bir bisiklet ihtiyacım vardı artık malum bahar geliyor.
    aklımda sedona 410 almak vardı uzunca zamandır bir yandan bu alternatifi düşünüp bütçe ayarlamaları için çalışırken rahmetli babama sağa sola gitmesi için aldığım market bisikleti geldi aklıma. aşağıdakinin aynısı 26" bir market bisikleti.
    venti_fantasia-26_salcano1448543750.jpg




    dedim ki şunu bir söküp kadroyu bir inceleyim.
    kadronun üst borusu olmadığından düşündüğüm gibi çelik bir kadro için makul bir ağırlıkta sayılırdı.
    sedona 410 dan vazgeçip hemen kolları sıvadım.
    elimde eski ama çok iyi durumda weinmann marka 2 adet çember vardı bunları da değerlendirmek geldi aklıma ve proje başladı.
    bisikletin vites sistemi başta olmak üzere bütün parçaları çin malı vasat parçalardan oluşuyordu.
    iş yerimden dönüş eve kadar 5 km sürekli rampa olduğu için yumuşak vites kombinasyonlu bir çekiş sistemi tercih ettim
    AYNAKOL FC-M131 SHIMANO 24*34*42T
    shimano hg20 12-32 kaset ruble
    bunlara uygun arka ve ön aktarıcılar.
    vites değiştiriciler kullanışlı bulduğum için eski tiplerden seçtim ama bulması zor oldu
    IMG_1358.JPG


    IMG_1359.JPG

    arka fren için tektro r-570
    ön fren için tektro r-310
    bunların çemberlere denk gelmesi amacıyla özel bağlantı aparatları imal ettim resimlerde görüldüğü gibi.
    IMG_1356.JPG

    IMG_1357.JPG

    IMG_1361.JPG

    lastikler cst 700*28
    gidon gidon boğazı ve bağlantı aparatı alüminyum
    ayak alüminyum (aliexpress den alındı)
    elcikler point
    küçük bel çantamı taşımak için ön bagaj alüminyum

    boyadır parlatmadır bu aşamalara ait resim çekmedim

    IMG_1352.JPG
    IMG_1353.JPG
    IMG_1354.JPG
    IMG_1355.JPG IMG_1362.JPG

    ehh naçizane işte böyle
    iyi seyirler.
     
    ctnky, hogutmen, scorking ve 18 kişi daha bunu beğendi.
  2. Strelok

    Strelok Kıdemli Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    17 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    214
    Beğeniler:
    412
    Şehir:
    İstanbul/Esenyurt
    Adı:
    Tuncay
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Güzel bi' şey çıkarmışsınız ortaya tebrikler :harika:
     
    emre önen bunu beğendi.
  3. Saim Deveci

    Saim Deveci Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    Tekirdağ
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Tebrikler, son derece başarılı bir çalışma çıkarmısınız.. :harika:
    Keyifle kullanmanızı dilerim.
     
    emre önen bunu beğendi.
  4. mtmecax

    mtmecax Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    16 Mart 2015
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    92
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    mt
    Seviye:
    Çok başarılı. Merakla girdim nasıl olmuş diye ama epey güzel bir sonuç çıkmış ortaya. Denemek isteyen olursa fikir verir.
     
  5. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    Resimlerden anlaşılaçcağı gibi boya işinden önce arka fren bağlantı pivotlarını ve muhtemelen dinamo bağlantısı için düşünülmüş bir parçayı keserek tesviyeledim
    Böylece kadro daha sade bir görünüme kavuştu
    Bir başka mevzu ise daha öncede böyle bir dönüşüm gerçekleştirip sonuçlarını mukayese etme şansım oldu
    Şöyle söyleyebilirim
    çelik kadrolar aslında bisikletin diğer parçaları doğru seçilirse çok keyifli sürüşler sunuyor bütün iş jant çaplarının büyütülüp ince lastikler ile birlikte akıcılığı güzel göbekler kullanmaktan geçiyor tabi bunun yanında doğru yağlanmış hassas ayarları yapılmış çekiş sistemininde büyük rolü var
    Bu projeyi uygulayacak daha değerli kadrolar mutlaka var ancak bu kadro şehir içi kullanımda daha kullanışlı geldi bana
     
    BurakS bunu beğendi.
  6. wenom

    wenom Forum Bağımlısı

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    15 Ocak 2015
    Mesajlar:
    697
    Beğeniler:
    873
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    rafet
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Gayet guzel olmus ...
     
    emre önen bunu beğendi.
  7. BisikletliSüvari

    BisikletliSüvari Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Şubat 2016
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @emre önen Hayırlı uğurlu olsun güzel görünüyor.Peki performansı nasıl şu an.
     
    emre önen bunu beğendi.
  8. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    @wenom @BisikletliSüvari
    Teşekkür ederim
    2 gündür kullanıyorum oldukça çabuk hızlanıyor yani benim beklentilerimi çok rahat karşıladı ama alt ve orta seviye fitnes lara nazaran ne seviyededir bilemiyorum
     
  9. Ceyhun Özkan

    Ceyhun Özkan Aşık Olmak Gibi

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    24 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    423
    Şehir:
    Tirilye
    Adı:
    Ceyhun Özkan
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    @emre önen Şöyle kendi ihtiyaçlarını karşılayabilen insanları çok imreniyorum.Kendi bisikletimi toplama isteği uzun süredir var ama uygun bisikleti bulamıyorum :)
     
    emre önen bunu beğendi.
  10. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    @ceyhunözkan
    başlarda bisiklet işine bende çok yabancıydım mesleğim icabı adapte olmak çok zor olmadı ama yine de uzunca bir zaman acemilik dönemi oldu.
    bisiklet tamircilerinin vaziyeti belli bir çoğu ilgisiz bilgisiz bencil kabadayı insanlar.
    en iyisi boza boza yapmayı öğrenmek bu esnada kaybedeceğiniz paralara bence acımayın çünkü size ciddi deneyimler kazandırıyor bu her şeye değer.
    uygun bir bisiklet bulmak çok zor değil aslında hurdacılar da bu tarz kadrolardan yığınla var biraz temizini bulup işe başlamak kalıyor geriye.
     
    Ceyhun Özkan bunu beğendi.
  11. Ceyhun Özkan

    Ceyhun Özkan Aşık Olmak Gibi

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    24 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    423
    Şehir:
    Tirilye
    Adı:
    Ceyhun Özkan
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    @emre önen Kesinlikle, size katılıyorum.28'' yol-yarış tarzı bir bisiklet bulup kendi tarzıma göre revize etmeyi düşünüyorum, bakalım.Ufaktan araştırıyorum ama daha bulamadım.
     
    emre önen bunu beğendi.
  12. Ahmet.S

    Ahmet.S Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Şubat 2015
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    Amasya
    Adı:
    Ahmet
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Naçizane fikrim; 28 genislik yakismamis, cok ince duruyor. 32 ile degistirmek daha iyi olur gibi ama bu sefer de frenlere surtebilir.
     
  13. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    28 mm üzerinde lastik kullanmıyorum
    psikolojik sınır :)