Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

24 vitesten, 30 vitese geçiş hakkında yardım.

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında nihat yildir tarafından paylaşıldı.

  1. nihat yildir

    nihat yildir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2011
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    169
    Şehir:
    Cevizli, Kartal, İstanbul
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Merhaba 3x8 olan vites sistemimi 3x10 luk sisteme geçirmek istiyorum. Kaset dişliyi, arka aktarıcıyı, arka vites kolunu ve zinciri değiştirmem gerekiyor. Diğer parçalar için bir kaç sorum olacak.
    1- kaset dişliyi değiştirirken jant göbeğinde değişmesi gerekiyor mu?
    2- ayna kol-Krank takımını değiştirmem gerekiyor mu?
    3- ön aktarıcıyı değiştirmem gerekiyor mu?

    Bu sorularımı nedenleri ile birlikte cevaplarsanız sevinirim.
     
  2. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    %100 emin olmamakla beraber ;

    1.Göbek kaset 10lu sisteme uygunsa değiştirmenize gerek yok.(ama sanmıyorum uygun olduğunu) 10lu sisteme uygun göbek alıcaksınız.
    2.Gerek yok
    3.Ön viteslerde alırken arka sisteme uyumluluk diye birşey var.ön aktarıcıyı değiştirmeniz gerekebilir.
     
    nihat yildir bunu beğendi.
  3. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.791
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    1. Arka gobeginiz 10'lu kaset tasiyacak uyumdaysa sorun yok. Ama gobegin kaset yuvasi 10'luya uygun degilse degismesi gerekecek.
    2. ve 3. On vites sistemi ve aynakol arka sistemden bagimsiz dusunulebilir. Bunlari degistirmenize pratikte gerek yok. Ancak 10'lu sistemde ince zincir kullanacaksiniz. Zincirin uyumsuzluk gostermesi halinde degistirmeniz gerekebilir. Aynakolu degistireceginizde alacaginizin aynakolun ve on vites duzeneginin buna uyumlu olmasina dikkat edin. Cunku 6-7-8 li sistemlerde zincir kalinliklari, aktaricilarin disliler arasindaki mesafelere gore kaydirma araliklari ve vites kollarinin tel germe oranlari uyumludur. Ancak 9 - 10 - 11 li sistemlerin her birisi icin bu kalinlik, mesafe ve oranlar farklilasir.

    Amac cekis ve hiz icin modifikasyon yapmaksa farkli disli oranina sahip 8'li kaset alarak sadece ruble degisikligi ile de sonuc alabilirsiniz.
    Bu konudaki bazi detaylara aciklik getirmesi acisindan asagidaki konunun ilgili kisimlarina bir goz atin isterseniz:
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=135460&highlight=
     
    nihat yildir bunu beğendi.
  4. nihat yildir

    nihat yildir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2011
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    169
    Şehir:
    Cevizli, Kartal, İstanbul
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    10'lu kaset dişliyi taşıyıp taşımadığını nasıl anlayabilirim? Deneme yanılma mı yapmam gerekiyor?

    Anlatımınızdan Krank takımını mutlaka deneme yanılma ile belirleyeceğimi anlıyorum.

    Amacım hız değil. Dağ parkurlarına gidiyorum mümkün olduğunca. Yokuş çıkarken dizlerime fazla yük bindiğini hissediyorum ve kadansım çok düşüyor. Bu sebeple değiştirmek istiyorum.
     
  5. hakan çelik

    hakan çelik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    533
    Beğeniler:
    287
    Şehir:
    Çanakkale
    Adı:
    Hakan ÇELİK
    Seviye:
    Hocam arka göbeği değiştirmene gerek yok. Bildiğim kadarıyla 24-27-30 vites düzenekleri aynı göbeklerde kullanılabilmektedir. Örneğin Shimano MT-15 jantını ele aldığımızda özelliklerinde arka kasette 8-9-10 yazar yani hem 8'li kaset hem de 10'lu kaset takabilirsiniz manasında. Yanlışım varsa birazdan sevgili arkadaşlar düzeltirler ileride daha kesin bir sonuca ulaşabilirsiniz.

    Saygılarımla :)
     
    nihat yildir bunu beğendi.
  6. muhiddin

    muhiddin Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.194
    Beğeniler:
    971
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    evvela suan kullandıgın göbek kasetlıyse vıdalı degılse 10 rublende kaset ruble olacagından göbegı degıstırmen gerekecek ama gobegın kaset degılse kasetli bi göbek yaklaşık 70-80 lira en orta olanını soyledım.artı 10 lu ruble var onunda fıyatı yıne markasına göre degısecek ama yaklaşık fıyatı 140 lira felan yine zincirde aynı sekılde yaklaşık olarak 50 lira bıde arka arttırıcı var oda 150 desen yıne orta kalıte bısey olsa. vites kollarınıda kat işin içine 70-80 de vites koluna versen.yaklaşık 500 lira felan yapıyo onun yerıne uzerıne az daha koy 30 vitesli bisiklet al daha ıyı:):):)
     
    nihat yildir bunu beğendi.
  7. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    Göbeğin model numarası üzerinde yazmıyor mu? Model numarasına bakarak destekleyip desteklemediğini görebilirsin.
     
    nihat yildir bunu beğendi.
  8. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.791
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Bildigim kadari ile genel olarak kaset sistemlerde (vidali olmayan modeller) 8 - 9 - 10 kaset uyumlu oluyor. Ancak gobek marka modelinizi biliyorsaniz satıcı veya uretici firmadan kolaylıkla ogrenirsiniz.
    Derdiniz dag parkurlarinda rahat pedal cevirmek ise zincir - arka vites aktarici ve arka vites kolu masrafı yerine farklı bir yontemde deneyebilirsiniz.
    Sadece ruble veya aynakol masrafı ile veya isterseniz ikisinide degistirerek ayni performansa yaklasirsiniz. Bisikletinizde nasil bir donanim var bilemiyorum. Belki asagida bahsettigimin aynisidir. Ancak aynakol ve ruble secimine bagli olarak, kacli sistem kullanirsaniz kullanin, max hiz ve max cekis icin ayni dislilerde kalabilirsiniz. Sadece ara viteslerdeki oranlar ve alternatifler cogalir.
    Soyle ornek vereyim bende 9 lu sistem var. Aynakol 48 - 36 - 26 caplarda, arka 11 - 32 lik ruble kullaniyorum.
    Siz zorlaniyorsaniz aynakol 42 - 32 - 22 ve 12 - 36 lik 8 li ruble ile benden cok daha rahat bir cekis sistemi kurarsiniz. Asfalt veya duzlukte benim hiz avantajim olur ancak tirmanista ayni guc uygulanirsa siz cok daha kolay pedal cevirirsiniz.

    Sectiginiz 8 li sistem ruble ve aynakola gore de butcenizde ekonomi saglayabilirsiniz. 8 li sistem sonrası fiyatlar rubleden, zincire, vites kol ve attiricisina kadar hep yukari dogru seyrediyor. En alt modelleri icin bile bu sekilde. Sorununuz cekisi rahatlatmaksa 8 li sistemde kalarak yapacaginiz farklilikla diger masraflardan ve ugraslardan kurtulursunuz.
    NOT: Eger zinciriniz yari omrunu doldurmus ise yeni ruble ile yeni zincirde alarak ruble asindiginda eski zincirinizden faydalanmaniz ayrica ekonomi ve rublenin ilk basta hizli asinmasini onleyecektir.

    Bilemiyorum anlatmak istedigim seyi tam olarak ifade edebildim mi...

    Elbette 10'lu sistem kurmaya karar verdiyseniz yukarida aktarmaya calistiklarimin onemi yok. Sadece amaciniza uygun bir alternatif olarak belirtmek istedim.
     
    nihat yildir bunu beğendi.
  9. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Bu değişikliği yapmak için harcayacağınız emek ve para sonunda elde edeceğiniz değişiklik "çok çok" az. Değmez.
     
    nihat yildir ve Kuzey Ege bunu beğendi.
  10. nihat yildir

    nihat yildir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2011
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    169
    Şehir:
    Cevizli, Kartal, İstanbul
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkürler. Teorik bilgiler ışığında dediğiniz gibi gerek yok gibi gözüküyor. Peki iş pratiğe geldiğinde?? Nasreddin Hocanın da dediği gibi. ''eşşekten düzenin halinden, yine eşşekten düşen anlar" Aramızda 24 den 30 a geçen arkadaş bulunuyor mu? Onların pratikte edindikleri bilgileri de dinlemek beni daha iyi yönlendirecek.
    Aklıma birde şu soru takılmıyor değil; madem bu kadar fark olmuyor neden üst model bisikletler 30 vites?
    Son olarak; maliyet hesabı yaptığımda, mevcut bisikletimi yükseltmek daha ucuza geliyor. Şöyle ki ; benim bisikletin ikinci eli 750 tl + 500 tl yükseltme maliyeti - 200 tl benim bisikletten çıkan parçaların fiyatını düştüğümde toplam 1050 tl gibi bir rakam çıkıyor. Şuan 30 vitesli, gidondan kilitli maşası bulunan,bir bisiklet nerden baksanıza 2000 tl den başlıyor. Arada 950 tl cebimde kalmış oluyor.

    Sonuç olarak kesin kararımı vermedim. Pratik bilgilerini paylaşan arkadaşlara göre karar vermek istiyorum.
     
  11. İbrahim Halil Kılınç

    İbrahim Halil Kılınç Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2014
    Mesajlar:
    106
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    Muğla
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:

    hiç düşünmeden gir bende de ng 650 vardı 21 vites bende 27 e çektim Full deore set taktım müthiş oldu kafanıza sağa sola yormayın yarın Bi gün de eline Bi karbon kadro geçer hepsini ona takarsın ucuz maliyetle güzel Bi aletin olur
     
    nihat yildir bunu beğendi.
  12. nihat yildir

    nihat yildir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2011
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    169
    Şehir:
    Cevizli, Kartal, İstanbul
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Arkadaşlar göbeğimin marka ve modeli SRAM MTH 306 QR. İnternetten baktım ama hangi kaset dişlileri desteklediğini bulamadım.

    Bu arada, daha önceden 24 vitesten 30 vitese yada 21 den 27 ye geçen arkadaşların yorumlarını bekliyorum. Bu geçiş size ne kazandırdı? Yaptığınız masrafın buna değdiğini düşünüyor musunuz?
     
  13. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.791
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Neden 27 vites, 30 vites, 33 vites guzel soru :)
    Yenilik, pazarlama taktigi, tuketim cilginligini korukleme ve kullanimda sagladigi bir takim farkliliklar.
    Bir kere kabul etmek gerek ara vites kombinasyonlari ile max. performansta kalmanizi sagliyorlar. Ancak disli capina gore en kucuk ve en buyuk disli max. hiz ve max. tirmanma cekis gucunun limtini veriyor. Hangi sistem olursa olsun en kucuk ve en buyuk disli caplariniz ayniysa hizlanma ve tirmanma gucunuz ayni kalir. Ancak yol durumuna gore ayni guc uyguladiginizi varsayarsaniz ara kombinasyonlardaki ustunlugu ile 11 li sistem performansinizda mini kayip yasamanizi saglayacaktir. Gelgelelim bu bir yarisci icin onemli olur herhalde. Normal bir kullanici icin bu rahatliktan baska bir anlama gelmez.
    Kaldi ki bu konuya dairincelemeler vardi. Simdi nerede gordugumu hatirlamiyorum ancak on arka kombinasyonlarini tek tek incelediginizde coklu sistemlerde ayni cekis gucune sahip farkli vites kombinasyonlarina dusulebiliyor. Makale bunu anlatiyordu.
    Yaprak sayisinin artmasi daha cok agirlik demektir. Elbette ust segment urunlerde malzeme kalitesi ile bu goreceli hale gelebiliyor.
    Ama herkes yeni cikan bir sey kullanmak ister burada da merak reklam ve pazarlama giriyor isin icine :)
    Hepimiz yapiyoruz bunu. Aslinda temelde ihtiyacimizin ne oldugunu bilsek bile sevdigimiz birseyle ugrasmak ve ona bir butce ayirip kendi gucumuze gore ugrasmak hosumuza gidiyor. O yuzden "disk fren cikmis" "amortisorler gelismis soyle birsey var" "11 li sistem vites bu ne hocam ya..." diyor firsatini bulursak alip deniyoruz. Ama 11 li ruble almak isteyince bir bakiyorsunuz aktarici, kol, zincir, gerekirse gobek, hatta aynakol degisiyor. Oldu olacak jant ve telleri de yenileyeyim diyen var. Ne gerek var yeni bisiklet alayim hepsi olsuna da variyor.
    Dusunun en yuksek 8'li sistem olsa piyasada 11-32 ruble kullanirken 12 - 36 yapmaya karar verirdiniz biterdi is. Simdi ise ayni performans degisimi icin acabalar ve gittikce artan butcelere kafa yoruyoruz hepimiz.
    Rahatlik ve performans farkliligini kesinlikle gozardi etmiyorum. Ama her kullanici icin gerekli mi veya butceleri bisiklet binme keyfi yerine para biriktirip surekli yeni sistemlere gecmeye zorlayacak kadar onemlimi yoruma acik...
     
    nihat yildir bunu beğendi.
  14. Emre Nakipoğlu

    Emre Nakipoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    596
    Beğeniler:
    557
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Alt üst dişli limiti her şeyi belirleyen en önemli etmen. Ben daha iki gün oldu bisikleti toplayalı ve inanın full xtr carbon kadro çok harika maşa ve jantlar alacak fikrim var aklımda var sistemleri de çözdüm.... Ama bu işi bildiğini düşünen biri olarak bisiklete binmeyi seven bana ne kadar hafif bir bisiklet lazım dediğimde 10kg den az olmayacak 10.5 kg leri geçmeyecek sele borumun asla karbon olmadığı bir bisiklet geliyor aklıma...

    Bakın ben full slx set kurdum,scott alu kadro,fox maşa, jagwire kablo,raceking falan derken şuan için 11.5 kg lik bir bisiklet kurdum o da janta henüz karar verememden dolayı. Jant,fren,gidon gidon boğazı elcikleri değiştimde sistem 10.5 - 10kg ye düşer ve bu tam istediğim bana cevap verecek...

    Bunları şundan dolayı anlatıyorum. İnsanlara hep bir pazarlama hep bir ittirme durumu var. Siz sadece şu sisteme geçin diye cebinizden ne kadar para çıkacak bilmiyorsunuz dolar olmuş 3.0123 küsür... Eski 3x9 sistemin size en uygun alt - üst dişli limitlerini bilirseniz ortalama 10 ya da 11 sistemli biri zaten sizi düz yolda geçemez çünkü adamında üst alt limitlerdeki dişlisi belli. Ama dedikleri gibi kombinasyonlarda ki bence o da yarışlarda salise belki saniye farkları yaratacaktır ki siz zaten yarışmıyorsunuz... Bu kadar küçük farklı pedaldan anlayabiliyorsanız zaten jant tel başlarını falan değişitridiniz ağırlıkları bile hissetmeniz gerekir doğrusu.... Bunlar işin şakası ancak gerçekler şu ki tüketim toplumu tüketim dünyasın var ama hepimiz ne istediğimizi nereye nasıl varacağımızı yarışıp yarışmak istemediğimizi biliyoruz. Her zaman en iyi yol bildiğiniz yoldur. Benim bildiğim yolda 3x9 lu sistem takır takır sistem. Bu iş dişlinin en üst ve en alt dişlilerinde başlar ve biter sonuçta gündelik kullanıcılar için. O nedenle boşyere paralarınızı ya da paramızı sokağa atmayalım bu gösterişin parçası olmayalım saygılar sevgiler.
     
    suat akman, nihat yildir ve soneryen bunu beğendi.