Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

24 Vites ayarı

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Ramazan ÇELİMLİ tarafından paylaşıldı.

  1. Ramazan ÇELİMLİ

    Ramazan ÇELİMLİ Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    192
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    Kış İstanbul / Yaz Rize
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar Carraro 419 kullanıyorum 24 vites ben vitesli bisiklet ilk defa kullanacağım yeni aldım vitesi nasıl kullanacağımı bilmiyorum mesela yokuş yukarı,yokuş aşağı inerken hızlı gitmek için,düz yolda hız yapmak için vs. vs.. vitesleri ansıl ayarlamalıyım anlatırsanız memnun olurum aslında araştırma yaptım ama 26 vites buldum formda okudum 24 vitese dair bulamadım nasıl kullanmalıyım lütfen yardım şimdiden Çok Teşekkür Ederim
     
  2. Mesut C.

    Mesut C. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    521
    Beğeniler:
    176
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Aynakol 1. vitesdeyken Arka attırıcı 1-2-3. viteslerde kullanabilirsin.

    Aynakol 2. vitesdeyken Arka attırıcı 4-5-6. viteslerde kullanabilirsin.

    Aynakol 3. vitesdeyken Arka attırıcı 6-7-8. viteslerde kullanabilirsin. Buradaki amaç, zinciri çapraz getirmeyip aşınmayı önlemek.

    Yokuş çıkarken Aynakol 1. vitesdeyken Arka attırıcı 1-2-3. viteslerde kullanabilirsin. Bu sistemi kullanıyorum.

    Düz yolda genelde, Aynakol 2. vitesdeyken Arka attırıcı 4-5-6. viteslerde kullanabilirsin. Bu aralıkta çok sıklıkla 2-5'in de kullanıyorum. Hem yormuyor hem de ortalama 18-23 Km/s hızla gidiyorum.
     
  3. Ömer Bingöl

    Ömer Bingöl Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2008
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Sol ve sağ'da olmak üzere iki vites kolunuz vardır büyük ihtimalle.
    Soldaki vites kolları ön arttırıcı, sağdaki vites kolları ise arka arttırıcıyı kontrol etmenizi sağlar.
    Sol ve sağdaki vites kolları birbirine zıt çalışır. Soldaki vites kolunun altındaki kola basarsanız teli çekmiş olursunuz ve bu sizin daha ağır viteste yol almanızı sağlar. Üstteki kol ise teli serbest bırakır yani yokuş yukarı çıkacağınız zaman az kuvvetle daha az yol gitmenizi sağlayacak düşük vitese almanızı sağlar.
    Sağdaki kol ise daha önce de belirttiğim gibi tam tersi. Alttaki vitesi hafifletirken, üstteki kol vitesi ağırlaştırır.
    Vites kullanımı oldukça basittir. Birkaç dakikada alışacağınızı umuyorum. Fakat dikkat etmeniz gereken en önemli kural şudur ki, zincirin yorulmamasını sağlamak için zincirin paralel kullanılması gerekliliğidir. Yani ön arttırıcıyı 1'de kullanırken arka arttırıcıyı, 1-2-3 aralığında; ön arttırıcıyı 2'de kullanırken arka arttırıcıyı 4-5-6 aralığında, ön arttırıcıyı 3'te yani en üstte kullanırken arka arttırıcıyı 7-8 aralığında kullanmaya özen göstermelisiniz.
    Umarım yardımcı olabilmişimdir. Yeni bisikletiniz hayırlı olsun. Keyifli sürüşler dilerim!
     
  4. Ramazan ÇELİMLİ

    Ramazan ÇELİMLİ Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    192
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    Kış İstanbul / Yaz Rize
    Seviye:
    Teşekkür ederim arkadaşlar çok yardımcı oldunuz iyice sökmeye başladım bu bisiklet işini yakında iyi bir sürücü olurum inşallah