Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

24 27 vites arası performans farkı ne kadar ciddi

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında kerem seckin tarafından paylaşıldı.

  1. kerem seckin

    kerem seckin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ocak 2010
    Mesajlar:
    336
    Beğeniler:
    272
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    deore ile acera arasında sadece 3 vites fark varken
    neden deore ise akan sular durur tamam budur gibi bir genel hava var.
    (belki de ben yanlış anladım :) )

    bir de mümkün olduğu kadar zinciri çapraz kullanmamak gerektiği konusunda bir yazı okumuştum. yani ön zincir kadroya en yakın dişlide iken arka zincir kadroya en uzak dişlide ya da tam tersi.
    e 9 dişli olduğu zaman 8 dişliye göre bu çaprazlık işi daha da artmaz mı??

    sabır ve cevaplar için teşekkürler.
     
    poet bunu beğendi.
  2. umutkahraman

    umutkahraman Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.352
    Beğeniler:
    1.376
    Şehir:
    İNEGÖL-BURSA
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    ön en küçükte iken arkadea 1.,2., ve 3. diş kullanılabilir.ön 2. dişte iken yani ortanca dişte iken arkada 3. dişten 7. dişe kadar, ön 3. dişte iken arkada 8. ve 9. diş kullanılır.bu şekilde çapraz kullanımın aksine dişlideki sürtünme aza indirilir.deore ye gösterilen bu rağbet ise deorenin fiyat performans ve sağlamlık açısından gösterdiği başarı ve yeterliliktir.çünkü 27 vites deoreden başlar.
     
    sonEr´´ bunu beğendi.
  3. kerem seckin

    kerem seckin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ocak 2010
    Mesajlar:
    336
    Beğeniler:
    272
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    yani ön en küçükte iken 3 tane vites
    ortada iken 5 tane vites
    büyükte iken iki tane vites pratikte kullanılıyor öyle mi??

    bu durumda nerede kaldı 27 vites?
    gerçekten anlamadım durumu

    benim eskiden bi bianchi vardı 18 vitesti cayır cayır hepsinde kullanırdık dişlileri
    ama evet yani en çapraz da pek tercih etmezdim zincir atar dururdu?!
     
  4. Z. Oğuzhan Davaslıoğlu

    Z. Oğuzhan Davaslıoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ekim 2009
    Mesajlar:
    118
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    zincirin paralel durması aynı zmanda dişli yuvalrına düzgün oturmasını sağlar.. eğer paralel kalmazsa buda dişli yapılarını bozar zamanla
     
    iskender şerit bunu beğendi.
  5. umutkahraman

    umutkahraman Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.352
    Beğeniler:
    1.376
    Şehir:
    İNEGÖL-BURSA
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    27 vites demek 3x9 demektir.3 önde 9 arkada.
     
  6. BULUT ÇELİK

    BULUT ÇELİK Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    istanbul AVCILAR
    Seviye:
    çapraz kullanımda 8 liye nazaran 9 lu dezavantajlı değildir. 27 vites de zincir incedir dişliler arasındaki mesafe daha dardır bu yüzden çok azda olsa bi fark hissettiriyor. bence performans açısından da deore gayet başarılı şahsen kullanmaktayım :in:
     
  7. Z. Oğuzhan Davaslıoğlu

    Z. Oğuzhan Davaslıoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ekim 2009
    Mesajlar:
    118
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    vites sayısasa arttığı için geçişler daha yumuşak oluyor vites oranlarıda dah iyi anlaışılyor önünde 9 lu sitemden birini takip edersen daha iyi anlarsın onun pedal vuruşlarını aynı yapmay çalıştınmı ya arkasında kalırsın yada cok yaklasırsın
    uzun mesafelerde bu oranı gösterir örnegn 8 lide 3e 7 de gitmek yoruyordur 3e 6 da gitmek ise hafif geliyordur 9 lu sistemde 7 ye alınca 8 linin 6 ile 7 si gibi davranır buda sizin raht gidecgnz vites olablir ;)
     
    kerem seckin ve KaanDurgut bunu beğendi.
  8. iskender şerit

    iskender şerit Forum Bağımlısı

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    1 Şubat 2010
    Mesajlar:
    783
    Beğeniler:
    420
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Sürat içinse 27 vites olmuş 24 olmuş hiçbiri önemli değildir önemli olan dişli oranlarıdır. Konfor+Hızlı vites değişimi içinse 9 lu daha iyidir nedeni ise dişli araları yakın olduğundan vites geçiş hızı daha çabuk ve yumuşak geçer.
     
    kerem seckin bunu beğendi.
  9. kerem seckin

    kerem seckin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ocak 2010
    Mesajlar:
    336
    Beğeniler:
    272
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    ah hocam onu anladım tabi ki de benim dediğim farklıydı.

    fakat pratikte bizim 27 vites dediğimiz bisiklet esasında pratik olarak bazı viteslerde dişli çok çapraz olduğundan kullanılmıyor ve 15-20 vitese düşüyor
    öyle değil mi?

    genel olarak ise
    arkada 8 e göre 9 dişli olmasının farkını anlamış olduk gelen cevaplardan. teşekkürler.
     
  10. binRR

    binRR Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.992
    Beğeniler:
    2.145
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Çarkların kombinasyonu sırasında birbirine yakın değerler çıkacağından aslında 13 vitesiniz varmış gibi düşünün.
     
  11. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    tam ben yazacaktım yazılmıs teşekkurler 27 vıtes yok aslında hesabına girdiğin zaman 13-15 arası bır vites sistemi çıkıyor hatta bu konu ile ilgili cok güzel bir bilgilendirme forumda var ama sımdı bulamadım lınkını koymak ıcın yöneticilerden birisi yazmıstı sabit konularda da olabılır
     
    binRR bunu beğendi.
  12. Tufan Yuzseven

    Tufan Yuzseven Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    494
    Beğeniler:
    406
    Şehir:
    beşiktaş/yıldız
    Seviye:
    deore gerçekten fiyat-performans oran çokyüksek bir set, 2 yıldır kullanıyorm, 6000 km den fazla yol yaptım, hiçbir sorun yaşamadım.
    bu 6000 km yolda 27 vitesin sadece 14 ünü kullandım, bu zincirin ayna ve ruble arasında düz bir çizgide durabildiği maz kombinasyon oluyor arkadaşlarında dediği gibi.
    bu kombinasyonlarda olabildiğince zorladım, alabildiine abandım pedallarıma ama banamısın demedi, en ufak tıkırtı yapmadı.alabildiğine akıcı ve vites geçişleri yumuşaktı.

    deore üstü komponent kullanmadım şimdiye kadar, eminim çok daha kaliteli sistemler vardır ama 'deore' setimden çok memnunum...

    deore deyince akan sular dururmu? bence evet :)
     
  13. binRR

    binRR Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.992
    Beğeniler:
    2.145
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Buyrun aradığınız konunun link i;)

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=99

    Bende buradan öğrenmiştim:)
     
    Ferhat Köse bunu beğendi.
  14. enes soysal

    enes soysal Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Aralık 2009
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    deore çok sağlam
     
  15. kerem seckin

    kerem seckin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ocak 2010
    Mesajlar:
    336
    Beğeniler:
    272
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    arkadaşlar çok teşekkürler
    satıcı arkadaşın bugunkü cinliği ile ben bu ikisinin arasında bir orta yol buldum :eek:

    24 vites ama arkada deore yazıyor. yani arkadaki değiştirici deore..
    yeni de bir konu açtım yardımlarınızı beklerim....
     
    çimtay bunu beğendi.
  16. Adem Gül

    Adem Gül Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Eylül 2011
    Mesajlar:
    546
    Beğeniler:
    174
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    peki nasıl oluyoda shımano acera setli sedona 741 27 vites oluyor ?
     
  17. gökhangenel

    gökhangenel Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ocak 2013
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    .
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    acera zaten 9 lu arka dişliyi destekliyor.
     
  18. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    ACERA zaten 27 vites'tir.
    Aynakol : FC-M391 (44-32-22D)
    FC-M391-8 (48-36-26D) olmak üzere her ikiside 9 vites uyumlu üç dişli kollardır.
    Kaset dişli ruble : CS-HG30-9 bundada dişliler; 11-32D / 11-34D seçenekleriyle geliyor,
    ACERA'nın amacı günlük kullanım,düzgün arazilerde kullanım,kısa seyahatler için kullanımdan ibarettir.
     
  19. bekir ö.

    bekir ö. Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2013
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    merak ettiğim bir konu var. city sport 40 veya 50 almayı düşünüyorum. city sport serilerinde 27vites, 24 vites ve 21 vites arasındaki farklar nelerdir. fazla olan vitesler büyük vitesler mi küçük vitesler mi? yani bir pedal çevirmede gidilen mesafe mi daha fazla yoksa yokuş çıkışı mı daha rahat?
     
  20. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    En büyük ve en küçük dişliler genellikle aynı. Asıl fark eden aradaki dişliler. Bunun size avantajı da, 2 vites arasında daha yakın geçişler ve daha rahat bir sürüş.

    Ayrıca, 7li sistem eski tip arka göbek kullanırken 8, 9, 10'lu sistem yeni tip arka göbek kullanıyor. O nedenle, ilerideki yükseltmeleri de düşünerek en azından 24 vitesli bir bisikletle başlamak gerekiyor.
     
    bekir ö. bunu beğendi.