Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

21 Vitesten 27 ye gecis detay lazım..

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Enis Arslan tarafından paylaşıldı.

  1. Enis Arslan

    Enis Arslan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    208
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Merhaba...Bisikletimde cok değişiklikler yaptım..Masa Disk fren sistemini vs hepsini üst seviyeye aldım..Fakat kadrosuna hasta oldugum icin ki zevk meselesidir simdi vitese taktım..Ki vitesleri üst seviye yapmıstım..Ama yetmiyor..Yani hem aynakolda hız istiyorum hemde gecisler biraz daha taze olsun..
    Sorumsa 21 Vites icin arastırdım forumda Gerekenler;
    1-Aynakol (9lu sistem)-Gerekirse aynakola uyumlu göbek alacağımıda arastırdım ögrendım oda tamam
    2-Zincir (Shimano-Sram-Kmc alıcam muhtemel)
    3-Orta Aktarıcı Deore (9 lu sistem yine)
    4-Arka aktarıcı Deore (9 lu sistem)
    5-Ruble 9 lu alıcam Shımano..
    6-9 lu vites grubu Deore
    Sımdı önemli olan Disk frenli(Hidrolık) bisikletimin arka göbegi Rubleden dolayı degısmesi gerekirse 'var olan jantım vs zarar görür mü? yani o göbek degisimi bst bisey mi ' jantla vs alakası olmayan bısey mi..Hani 9 lu yapalım derken ruble den arka göbek degisicek ama jant vs degismeside gerekiyormu onlarla alaksız mı...

    Biraz uzun oldu derdimi anlatmaya calıstım..Yazan arkadaslara ilgilenen yardım eden dogru olsun olmasın simdiden sağolsun..
     
  2. Deniz Kaldırımcı

    Deniz Kaldırımcı Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2009
    Mesajlar:
    396
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    İzmir - Çanakkale
    Adı:
    Deniz KALDIRIMCI
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Muhtemelen arka göbeğiniz kaset olmadığı için arka göbeğinizin değişmesi gerekecektir. Aynı çember ile bir ustaya arka jant ördürebilirsiniz fakat göbeğin flanş farkı sebebiyle aynı telleri kullanamayabilirsiniz. Bir de extra masraf çıkmaması için alacağınız göbeğin kullandığınız rotor ile uyumlu olmasına dikkat etmelisiniz (Centerlock/6 vida).
     
    Enis Arslan bunu beğendi.
  3. Enis Arslan

    Enis Arslan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    208
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    [​IMG]
    Hocam Tesekkür ederim yorum icin..Bisikletim Salcano NG 700 27.5 MD..650 civrı almıstım..Arka kaset diye biliyorum ama kasetten kastınız kaset rulman değil mi..Hani eski bir ürün değil kasettir diye düsünüyorum kaset ise kurtarırım diyorsunuz öylemi jant vs bozulmadan..
    Hocam buyrun özellikler tabi suan böyle degil ilk aldıgımda böyle idi tüm parcaları yukselttim..Salcanodan buldum
    TİPİ27,5" Çift Amortisörlü MTB
    KADROÖn: Alüminyum Arka: hi-ten amortisörlü kadro
    MAŞAZoom 27,5" alüminyum taçlı amortisörlü maşa
    ARKA VİTESShimano RD-TX35 Tourney 21 vites
    KADRO ÖLÇÜLERİ-
    ORTA GÖBEKChin Haur CH-51 kaset
    AYNA VE KOLSr Suntour XR172 42t/32t/22t krank takımı
    FREN TAKIMIZoom DB280 mekanik disk fren sistemi
    VİTES KOLUShimano STEF41
    RUBLEShimano MF-TZ21 Tourney 28t/14t ruble
    ÖN DEĞİŞTİRİCİShimano TZ30 ön değiştirici
    GİDON-
    BOĞAZZoom TDS-C41 alüminyum boğaz
    SELE BORUSUZoom C208 alüminyum sele borusu
    SELESalcano logolu jel takviyeli sele
    FURÇ TAKIMIChin Haur CH-9280TBW
    TEKER SETİSalcano SPORTY XCM RACE 2.10 lastik
    JANT SETİSalcano XPRO SP01 8x4h özel örüm jant seti
    Abi resimdeki Senin ön KASET ise benimde aynısı kösesi vs aynı yani...Arkada ön ile aynı olma ihtimali var ama aynı ürün fabrıkadan oldugu gibi hani aynıdır heralde
     
    Son düzenleme: 27 Nisan 2015
  4. Chucky-1

    Chucky-1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    Mersin
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Hocam hevesinizi kırmak istemem ama maddi olarak ve zaman olarak en temizi satıp yenisini alın derim.( Tavsiyedir)
     
    Enis Arslan bunu beğendi.
  5. Enis Arslan

    Enis Arslan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    208
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Yok doğru her zaman doğrudur hocam...Aslında haklısın da cok malzeme degiştirdim üstünde hisrolige kadar hani seviyorumda rahat seri beni üzmedi..bisiklet 650 ise 1500 masraf yaptım bi kadro duruyo o derece..Hani niye 2000 e üst seviye almadın diyebilirsin haklı olarak.Bütce oldukca aldım zamanla birikimle o yüzden...
     
    Chucky-1 bunu beğendi.
  6. Sadettin Z.

    Sadettin Z. Girişim Savaşçısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.203
    Beğeniler:
    5.032
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    TZ21 eski tip vidalı ruble, malesef yeni tip kasetleri takamazsınız. Jant göbeğinin değişmesi gerekecek. Ayrıca yukarıda bahsedildiği gibi %90 tellerin de değişimi gerekli.
     
    Enis Arslan bunu beğendi.
  7. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.755
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Kadroya göre epey masraf yapmışın. Bundan sonra dönüş daha mantıksız olacaktır. Aslında aynı jant tellerini kullanabilirsin, uyum sorunu olmaz; fakat akort kısa sürede bozulacaktır. Zaten jantı örecek olan kişi de değiştirilmesini tavsiye edecektir. Rotor göbek uyumunu kontrol edip yoluna devam edersin...
     
    Enis Arslan bunu beğendi.
  8. Enis Arslan

    Enis Arslan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    208
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Abiler Cevaplar icin cok cok Tesekkür ederim...Bencede haklısınız dediginiz gibi yapıcam...En iyisi satayım Yol bisikleti Merida-Mosso vs alıcam 1500-2000 TL lik..Birde bugun ögrendim o kadar yıldır ilgiliyim ama yol bisikleti vitesleri farklıymıs bugun gidip tek tek baktım 18 vites vs..peki 18 vites dag bisikletinde kaca tekabul ediyor..Cünkü 21 vites zaten yetmiyor hani dag bisikletine göre 27 30 olsun vites..Zaten alacagım yolda degil YARIS race alıcam dırek merıda-mosso iyiydi bügün-Salcano da vardı

    Abi sunu dunuyorum indirimde Salcano XRS 040 Sora 28 Jant Bisiklet | Bisikletcim.com yarıs...Beni tatmin eder mi birde Yarıs bisikleti Vitesleri normal vites ile farklı hız konusunda bılgılendırırsen sevınırım
     
    Son düzenleme: 28 Nisan 2015
  9. Uğur Can S.

    Uğur Can S. 13. Gezegen

    Kayıt:
    28 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    347
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    istanbul-Kütahya
    Adı:
    Uğur Can Saraçoğlu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Hocam dağ bisikleti ile şöyle kıyaslama yapayım size. 30 vites bir bisiklet düşünün arka küçük dişli 11 li olduğunu Farz edin önde de Aynakol da 48 olsun yani 11 48 olur 30. Vites te. Ben sram apex kullanıyorum 20 vites. Arka dislimde en küçük 11 önde ise büyük olan 53 o öndeki 5 dişli müthiş bir fark. Ki Aerodinamik yapı , Jant çapı , lastik farkı bunları daha hesaba katmadim bile. Yol bisikleti yol için tasarlanmış. Duruş pozisyonu dahi değişiyor sonuçta yani vites leri pek kıyaslamak bence! Pek doğru olmaz. Siz 20 vites bir yol alın derim Aynakol u da büyük alırsanız sizi bence uzun Süre tatmin edecektir hatta büyük dislinin de hakkıyla kullanilacagi konusunda emin bile değilim :)
     
    Enis Arslan bunu beğendi.
  10. Enis Arslan

    Enis Arslan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    208
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Eywallah 18 vites buldum ındırımde lınkte vermıstım alayım dıyorum kondısyonum saglam..Gunluk badiyede gıdıyorum artı bısıklet..18 ıstedıgımı verıcek o zaman Tesekkur ederım yorumun ıcın
     
  11. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.789
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    MTB den YOL'a keskin bir gecis dusunmeye baslamissiniz :)
    Agirlik, tasarim ve surus pozisyonuna kadar pek cok degisikligi yasayacaksiniz.
    Pek cok kisi gibi vites sayisina takilmissiniz!!!
    Cok basite indirgersek (sabit kadans ve ruble-aynakol disindaki tum donanimi esit kabul edersek):
    Bir bisikletin en yuksek hizini belirleyen en buyuk aynakol dislisi ve en kucuk ruble dislisidir
    Bir bisikletin torkunu (rampa cikarken kolay pedal cevirmenizi saglayan cekis oranini) belirleyen en kucuk aynakol dislisi ve en buyuk ruble dislisidir.

    Kisaca aynakolu 48-36-26, rublesi 11-32 olan 6'lı ruble (3 lu aynakolla 18 vites) ve 10 lu ruble (3 lu aynakolla 30 vites) iki bisiklet arasinda max. hiz ve max. tork icin bir fark yoktur. Ara vites oranlari degisen yol kosullarinda alternatif oranlara izin vererek isinizi kolaylastirir Ancak daha cok disli sayisi daha fazla agirlik, daha az disli sayisi daha hafif ruble anlamina da gelebilir :)

    Bu nedenle fiyat/performans/amac icin yeterlilik ilkesine gore modaya kapilmadan tercih yapmaniz en onemlisi ;)

    NOT: Ideal kadansi yakalayamayacaginiz gucunuze uymayan buyuk aynakol ve aynakol - ruble oranlarini kullandiginiz takdirde dizlerinizi deforme ederek uzun vadede kalici rahatsizliklara zemin hazirlayabilirsiniz. Dikkat edin! Performansiniz arttikca ve ihtiyac duydukca ilerde aynakol buyutmeniz en sagliklisi olur...
     
    alper 76 ve Enis Arslan bunu beğendi.
  12. alper 76

    alper 76 Bisikletkolik

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    5 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    1.305
    Beğeniler:
    1.096
    Şehir:
    mersin
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Güzel açıklama olmuş, bence arkadaş güzel bir şehir bisikleti ya da hybrid bir bisiklet de düşünebilir

    şimdiden hayırlı olsun :)