Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

21 vites yetersiz kalıyor

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında baris34ince tarafından paylaşıldı.

  1. baris34ince

    baris34ince Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2012
    Mesajlar:
    219
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    merhaba herkese. konu hakkında çok bilgim olmadığı için sizin tecrübelerinizden yararlanmak istedim. kronxc250 bisikletim 21 vites olduğu için uzun turlarda yetersiz kalmakta. 27 vites yapma gibi bir imkanım varmı acaba? ayrıca dişliye ekleme yapma gibi bir imkan varmı peki ? şimdiden teşekkürler :)
     
  2. Semih_ÇELİK

    Semih_ÇELİK Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    627
    Beğeniler:
    347
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    vitesin yetersizliği sayısından değil dişli büyüklüklerndendir. dişli sayısını artırman için tüm çekiş sistemini ve fren vites kollarını değiştirmen gerekir. yapman gereken 42 dişli aynakolunu 44 veya 48 lik ile değiştirmen. bu seni epey daha idare eder sonra bilgilendikçe sistem eskidikce komple yükseltirsin.
     
    baris34ince bunu beğendi.
  3. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    993
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Sistem hakkında çok ekonomik,hesaplı aparatta yardımcı olabilirm.Bende xc 250 2012 yapımı aldım.Avantaj ve dezevantajları forumda paylaşmıştım.Bu sadece kron için geçerli değil.Kron xc 250 rublesinin kesinlikle değişmesi gerekiyor. http://urun.gittigidiyor.com/spor/shimano-7-li-megarange-bisiklet-rublesi-63240389 ürün özelliklerine bakabilirsin.Linki gösterme amaçlı verdim.Shimano megarance rublenin özelliği büyük dişlisinin çapının büyük olmasıdır.Yokuşlar ağır yükte çok kolay çıkarıyor.Bu sistemle 7-8-9-10'lu sistemlere geçmekten vazgeçiriyor.Çünkü büyük dişli çapı normal ruble olan,megarance özelliğinde olmayan 8-9'lu sistem ruble büyük dişlisi çapından daha büyüktür.10'lu için aynı.Mesela siz 9'lu sisteme geçerseniz ruble,vites+fren kolları,zincir, arka aktarıcı,belki aynakol ölçüsü uyumlu gelmeyebilir onunda değişmesi gerekebilir.Kısacası boş yere çok gereksiz harcama yapacaksınız.Bunun yanında üzerindeki shimano vites fren kolu,arka aktarıcı işlevini iyi derecede yerine getiriyor.Vites-fren kolu plastik ama 1i sınıf plastiktir.Belki ileride değiştirme düşünebilr.Arka aktarıcı shimano tourney.Aparat olarak tutma yeri plastik.Yalnız kaliteli plastik.İlerisi için arka aktarıcı ve vites-fren kolları acera full aluminyum-çelik olarak değiştirebilebilir.Kron xc 250 alırken plastik aparatlara pek sağlam gözüyle bakmadığım için benide düşündürdü.Şu an için bu masraflar gereksizdir.Uzun ömürlüdür.Kron xc 250 orta yatak,özellikle tekerlek göbekleri çok iyidir.Sizin kron xc 250 hangi yılın üretimi olduğunu bilmediğim için kron xc 250 2012 lerde orta göbek,tekerlek göbekleri rulmanlıdır.Çok akıcıdır.Tekerlek göbeklerinde rulmanlar ön göbek 6000z arka göbek 6200rs,sanayide rahatca temin edilen,bulunan rulmanlardır.Yenisi alıp takmak çok kolaydır.Sızdırmaz kapaklı,yağmur,tozlu,çamurlu yolda hiç etkilenmez,uzun ömürlü.En güzel özelliğide gress gibi yağla uğraşmamak,temizdir.Diğer yandan açık yatak bilyalı sistemleri temizlemesi,gresslenmesi gerekiyor.Yoksa akıcı olmuyor.Bilyalının temizliğide sorun oluyor.Yazdıklarımı bizzat 9'lu sistem sistem ve rublem olduğu için kıyaslamaları yaptım.Sizin bana göre sıkıntınızın rubleden kaynakladığını sanıyorum.Shimano 7'li sistem shimano megarance ile sorun çözülecektir.Kaldiki kasetli ruble 8'li sistem shimano megarancedeki büyük dişliyle bile çapları aynıdır.Fiziki mantık içinde düşünürsek uygulanan kuvvet yeri aynakol 3t tir.Küçük dişli zaten kolay çevirim olarak çapı çok iyi.Burada önemli olan Arka rublenin büyük dişlisinin çapının büyük olmasıdır.Bu arada bazıları vites yükseltmeyi sürüşü daha kolay olarak algılıyor.Bazı dişlileri sporcular için rakibiyle mesafeyi açmamak içinde kullnılıyor.Normal kullanıcı için gereksiz dişlilerde var.En önemliside kişinin performansıdır.Hobiseverler için sadece büyük dişlinin olması yeterli.
     
    Barış TURAN ve baris34ince bunu beğendi.
  4. baris34ince

    baris34ince Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2012
    Mesajlar:
    219
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    teşekkürler bilgilendirmeleriniz için. nasıl hitap edeyim bilemedim ama gok isimli üye diyeyim :D benımkide xc250 mde 2012. fakat ben sorunumu yanlış anlattım sanırım hızımı artırmak istiyorum ben yani. yokuşlardaki sıkıntı değil problemım belli bir hıza çıktıktan sonra pedal çevirirken boşa çeviriyormuşum gibi oluyor. atıyorum km saatinde 35 i gördüğümde pedalı boşa çevirmeye başlıyorum gibi hissediyorum. bu yetersiz geliyor yani 35 le değilde 40 la giderken mesela boşa çevirmeye başlayayım. çok saçma bi şekilde anlattım ama anlamışssınızdır umarım :D
     
  5. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Hızı belirleyen vites sayısı değil, dişli oranları ve kadanstır. (Lastik genişlik, basınç, jant çapı , kadro açıları vs ayrı tutuyorum.)
    Arka dişlileriniz(ruble) en küçük dişli sayısı ile Ön dişli (aynakol) en büyük dişli sayısı ve çevirme tur sayınız hızınızı belirler. Genelde 21 - 24 - 27 - 30 vites bisikletlerin ruble küçük diş sayısı 11 veya 12dir. Sizin hızlanmanızı sağlayacak fark aynakol dişlisindedir. Bunlar bisikletin tipine göre 42 - 44 - 48 - 52 gibi sayılarda olabilir.
    Hepsini toparlarsak;
    vites sayısını arttırmak hızınızı arttırıcı değil, vitesler arası geçişi rahatlatan konfor sağlayan bir etki yaratacaktır. Hızlanmak ya da pedalı boşa çevirmemek için aynakol değişikliği gerekir. Bu daha kolay, basit ve hesaplı olacaktır.

    Daha çok vites sayısı daha yüksek hız demek değildir.
     
    ihtiyar, gok ve baris34ince bunu beğendi.
  6. baris34ince

    baris34ince Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2012
    Mesajlar:
    219
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    teşekkürler tolga bey peki nasıl birşey almalıyım bu konu maliyeti çok yüksek olmayan almamı önerebileceğiniz bir model varmı link atabilirseniz çok minnettar kalırım. çünkü yanlış bir şey almak istemiyorum :)
     
  7. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Bisikletinizin ön aktarıcısının model numarasında shimanonun teknik sayfasında özelliklerini okuyun, izin verdiği en büyük aynakol dişlisini almanızı tavsiye ederim. Yokuşlarda sıkıntı yaşıyorsanız mega range ruble ile hem hız hem de yokuşta sorunlarınızı çözersiniz. Giriş seviyesi bir bisiklet için Acera'dan yüksek donanım önermem acera ve altus yeterli gelecektir. Yetmediği yerde bisikleti değiştirmeniz daha ekonomik ve doğru olacaktır.
     
    baris34ince ve aliburak bunu beğendi.
  8. aliburak

    aliburak Kıdemli Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    3 Nisan 2012
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    187
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Ali Burak ÜNAL
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    baris34ince bunu beğendi.
  9. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    993
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Tolga Bey'in dediği aynakola ek olarak hız için lastik seçimide çok önemli.Kron xc 250 üzerindeki lastik çok balon lastik.Aynakol alsanız dahi hız,performans olmayacak.Asfalt-arazi tarzı performans lastikleri satılıyor.1.75 oran iyi sayılır.Slim asfalt mtb lastikleri var.1.50,140,1.25 hatta 1.00 oran deltabisiklette gördüm.Fakat araziye girilmicek tarzda.Hız olarak çok etkisi olacak.Hybrid iyi olur.Bunun yanında akıcı tekerlek göbekleri rulmanlı sistem iyi olur.Hız için birden fazla aparat lazım.Yalnız lastiklerinde değişmesini gerektiğini düşünüyorum.Mtb tarz olarak 35 km civarı hız yapılır.Aparat değişimiyle hız bayağ artacaktır,fakat yine yol yarış bisikletinin yerini tutmaz.Değişimle tatmin edici olacaktır.
     
    baris34ince bunu beğendi.
  10. GLN

    GLN Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.555
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    İstanbul-Kütahya
    Seviye:
    Bende 21 vites kullanıyorum bendede aynı sorun var 21 e aldığımda boşa çeviriyormuşum gibi oluyor. Aynakolu değiştirmeden önce eski aynakolumun ölçülerini bilmiyorum nasıl öğrenebilirim bilen varmı ?
     
    baris34ince bunu beğendi.
  11. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Tek tek dişleri sayabilirsin.
     
    baris34ince ve GLN bunu beğendi.
  12. GLN

    GLN Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.555
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    İstanbul-Kütahya
    Seviye:
    Teşekkürler.
     
  13. GLN

    GLN Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.555
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    İstanbul-Kütahya
    Seviye:
    Rublenin en küçük dişlisi 14 , Aynakolun en büyük dişlisi 48 çıktı. :S
     
    baris34ince bunu beğendi.
  14. aliburak

    aliburak Kıdemli Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    3 Nisan 2012
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    187
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Ali Burak ÜNAL
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    o zaman yapacak pek bir şey yok, vites sayınızı arttıracaksınız. biraz masraflı fakat değer. ben 3x9 yaptım tavsiye ederim :)
     
  15. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Vites sayısını değiştirmeden rublenizi en küçük dişlisi 11 olanla değiştirirseniz arada;
    48/14=3,43
    48/11=4,36
    pedalı bir tur çevirmede lastiğin dönüş sayısındaki artışı farkedeceksiniz.

    8 - 9 - 10 lu rublelerde de en küçük dişli sayısı 11dir. Sonuç olarak vites sayısını değiştirmeniz daha büyük bir kazanç getirmeyecek, sadece vitesler arası geçişleriniz diğerlerinde daha yumuşak olur sporcu değilseniz aradaki fark çok önemli değildir.
     
    baris34ince bunu beğendi.
  16. baris34ince

    baris34ince Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2012
    Mesajlar:
    219
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    herkese çok teşekkür ederim :) Tolga bey
    demişsiniz fakat shimanonun sitesinde ne hikmetse benim aynakol dişlisinin modelinin kategorisini bulamadım.

    gok bey evet lastik değişimi aklımda fakat 1.75 yol lastiği taktığımda pedalı boşa çevirme olayıma çare olmayacak diye düşünüyorum. dişliyi değiştirip birde 1.75 lastik taktığımda tadından yenmez sanırım :D ama sıkıntı işte uygun dişliyi alabilmek