Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

21 24 27 vites farkları ne ?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında ihlasbisan1990 tarafından paylaşıldı.

  1. ihlasbisan1990

    ihlasbisan1990 Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    22 Ocak 2015
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    manisa
    Adı:
    furkan kara
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Merhaba beyler almayı düşündüğüm bisiklet 21 vites bir giant bazı forumlarda vites sayısı hızı etkilemez gibi bişi gördüm acaba doğrumu mesela mosso var 24 vites onu almak dahamı akıllıca olur yoksa yazdığı gibi 21 24 27 vites sadece vites geçişleri ve konfor içinmi mesela benim şuan ki bisikletim 18 vites belli bir hızdan sonra pedalı boşa dönüyor 21 vites yine boşa döner ama 24 vites boşa dönmezmi ? Yani bu vites sayıları hız için değilse sadece konfor içinmi bazı arkadaşlarım da hızı etkiler vites sayısı dediler bu arada Dediklerim mtb için geçerli lütfen cevap verin teşekkürler iyi akşamlar
     
  2. fishman

    fishman Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Şubat 2015
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    259
    Bisiklet:
    Drag
    Seviye:
    Vites sayısı ne kadar fazla ise tırmanışlar o kadar rahat olur . Hız için aynı şeyi söylemek istemiyorum çünkü ,21 vites yani 7 li bir kaseti 30 vites yani 10 lu kaset ile kıyaslarsak en ufak yapraginda disli sayısında cok da fazla değişim olmaz , ama en üst yapraginda ki disli sayısı oldukca fazla degisir. Yani vites sayısı yükselmesi en çok tirmanisi etkiler hıza oranla . Mtb kullananlar hız değil tırmanış a bakarlar bu yüzden hızın pek önemi yoktur . Maksadınız mtb ile hız yapmak ise en iyi vites kondisyon / kadans vitesi :)
     
    Hüseyin Külcüoğlu ve olcer bunu beğendi.
  3. ihlasbisan1990

    ihlasbisan1990 Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    22 Ocak 2015
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    manisa
    Adı:
    furkan kara
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Teşekkürler bilemiyorum acaba full tourney set i 24 vites yapmak çok tutarmı?
     
  4. fishman

    fishman Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Şubat 2015
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    259
    Bisiklet:
    Drag
    Seviye:
    Fiyat konusunda pek bilgim yok ama size tavsiyem 24 vites hazır donanımlı varsa onu alın 21 vitesi 24 e geçirmeye çalışmayın . Ucuza alırım sonra donanımını yukseltirim mantığı hep daha pahalıya sebep olmuştur , bu arada dağ taş dere tepe dolaşacam diyorsanız 24 ve üstü alın hiz için istiyorsanız 21 ile 24 arasında bi fark olmaz :)
     
    aliaslan3506 ve olcer bunu beğendi.
  5. oguzhancgdm

    oguzhancgdm Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2014
    Mesajlar:
    81
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ben acera aktaracı taktım 21 li benimki 70 ₺ değişti.Kollar altus taksan 80 ₺ civarı 35 ₺ ruble.185 ₺ en az
     
  6. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.533
    Beğeniler:
    856
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    48 li Tourney Aynakol Taktir.Bosuna masraf yapma.
     
    fishman bunu beğendi.
  7. fishman

    fishman Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Şubat 2015
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    259
    Bisiklet:
    Drag
    Seviye:
    Fiyatlar dan ziyade dikkat et yeni rublen jant gobegine uyumlu olacak mi ? Donanım yükseltmen domino etkisi yaratır valla :)
     
    olcer bunu beğendi.
  8. ihlasbisan1990

    ihlasbisan1990 Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    22 Ocak 2015
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    manisa
    Adı:
    furkan kara
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Öyle değil beyler mesela 5 10 kmlik turlara gitmeyi düşünüyorum arkadaşalarım 21 vites yetmez dediler 21 vitesle arkada kalır yorulursun dediler tabi bu düz yol turu
     
  9. fishman

    fishman Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Şubat 2015
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    259
    Bisiklet:
    Drag
    Seviye:
    yahu arabamı bu senin ki 4 vites benim ki 7 vites seninkini geçer . ne arkada kalirsin ne yorulursun arkadaşım hayirli pedallar size ..
     
    hsnbykkls ve olcer bunu beğendi.
  10. oguzhancgdm

    oguzhancgdm Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2014
    Mesajlar:
    81
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ben 21 le 100 km gittim sıkıntı olmadı.Tabi daha yüksek olsa daha iyi olabilirdidi ben 5 10 kmde sorun olacağını düşünmüyorum
     
    olcer bunu beğendi.
  11. ihlasbisan1990

    ihlasbisan1990 Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    22 Ocak 2015
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    manisa
    Adı:
    furkan kara
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Çok teşekkürler, fishman kusura bakma kardeşim yanlış bişi yaptıysak hakkını helal et cevapların için teşekkürler bilerek sinirlendirmek istemedim
     
    olcer ve fishman bunu beğendi.
  12. eyupozturk

    eyupozturk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    307
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    27 yillik 7 vites donanimi ile 70+km turlar yaptim, pek sıkıntım olmadi. Yaşından dolayi bazı dertleri dışında problemi yok..
     
  13. ihlasbisan1990

    ihlasbisan1990 Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    22 Ocak 2015
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    manisa
    Adı:
    furkan kara
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Saolun
     
  14. Hüseyin Külcüoğlu

    Hüseyin Külcüoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    969
    Beğeniler:
    881
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    :koptum: Güldürdü. Benim 27 vites, hız konusunda viteslerin pek bir önemi yok, vitesler tırmanışlar için avantaj sadece..
     
  15. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.789
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Cok basite indirgersek, sabit bir aynakoldan, sabit bir kadanstan ve sabit bir kas gucu/kondisyondan orneklersek:

    * Ruble en kucuk dislisi yapabileceginiz en yuksek hizi belirler
    * Ruble dislisinin en buyuk dislisi en kolay cevireceginiz pedal araligini ve tirmanirken cekis kolayliginizi/cekis gucunuzu belirler

    Vites sayisi ise sadece aradaki vites gecis rahatligini, ara viteslerde hiz / cekis araliklarindaki alternatiflerin az veya coklugunu belirler.
    Kisacasi degisken kosullarda motorun (bacaklariniz ve siz :) ) daha rahat ve verimli calismasina yardimci olur ;)

    En kucuk dislisi 11 en buyuk dislisi 32 olan rubleleri alalim:
    6 vites (6 li ruble)
    7 vites (7 li ruble)
    8 vites (8 li ruble)
    9 vites (9 lu ruble)
    10 vites (10 lu ruble)

    Hepsinin sabit kadansta yapacagi maximum hiz ve maximum tirmanma cekisi ayni kalacaktır. Fark ara viteslerle performans ve verimin farkli alternatifler saglamasidir!

    Kisacasi en kucuk ruble disliniz ve aynakolunuz digerleri ile ayni ise hiz olarak esitsiniz. Vites sayisi bu durumda farketmez. Hatta kadansi daha iyi olan daha hizli gider.
    Tirmanirkende bu durum soz konusudur ;)
     
    Adem Gül ve cashsta bunu beğendi.
  16. ihlasbisan1990

    ihlasbisan1990 Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    22 Ocak 2015
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    manisa
    Adı:
    furkan kara
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Teşekkürler
     
    suat akman bunu beğendi.