Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

203 mm lik rotor

Konu, 'Frenler' kısmında deniz çelik tarafından paylaşıldı.

  1. deniz çelik

    deniz çelik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Kasım 2006
    Mesajlar:
    578
    Beğeniler:
    204
    Şehir:
    kırşehir
    Seviye:
    slm arkadaşlar;203 mm lik rotor almayı düşünüyorum,frenler hidrolik olacak, rotorun çapı büyük olursa fren sıkma daha kolay oluyormuş önerirmisiniz görüşlenizi bekliyorum.
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Peki kullanacağın maşa, bu fren çapını destekleyecek mi?
    Ya da sürüş tarzın gerçekten bu denli büyük bir frene ihtiyaç doğuruyor mu? :)
     
    İdris ACA bunu beğendi.
  3. Selim Üsel

    Selim Üsel Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.032
    Beğeniler:
    1.526
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    Bana kalırsa rotoru almadan önce kullandığın maşanın bu çapı önerip önermediğini bi kontrol et bence. Maşa üreticileri her çaptaki rotoru sağlıklı bulmadıklarını ifade ettikleri gibi min ve maks ölçüleri belirtiyorlar.
     
    Alican bunu beğendi.
  4. Selim Üsel

    Selim Üsel Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.032
    Beğeniler:
    1.526
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    Sanırım aynı anda cevaplamışız :)
     
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Olur böyle şeyler :)
     
  6. tuninger_haa

    tuninger_haa Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    sıkmamnın kolay olacagını dusunmuyorum ancak tekere uygulanan fren kuvvetı daha buyuk olur (moment:D )
     
    Alican bunu beğendi.
  7. Alican

    Alican Bisikletkolik

    Kayıt:
    31 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    821
    Şehir:
    Acıbadem, İstanbul
    Seviye:
    Sürüş tarzınız nedir bilmiyorum ama;

    Size birkaç açıklama yapabilirim...

    Eğer bu 203 mm'lik rotoru bir hidrolik fren ile;

    Zoom, RST, SR Suntour'un herhangi bir maşasına takarsanız başınıza ilk gelecek şey, maşanızınsol dış borıusunun kulaklarıyla beraber kopması olacaktır...
    Bunun dışında bu rotoru yine hidrolik fren ile düşük travellı maşalarda kullanmak birde ek olarak güvenlik sorunu oluşturur, acil durumda ne kadar teknik bilsenizde kilitlme ve kayma yapacaktır...Ancak 160 mm gibi çalışanmaşalardan sonra bu frenler tehlikesiz olmaya başlıyor...Çünkü çoğu kişinin dikkat etmediği fren absorbu olayı düşük travelda daha azdır...

    Yine birdiğer konu ise, yukarıdabahsedilen ve üreticilerin verdiği ''min-max'' değerleridir...Eğer max 160 yada 180 denilen bir maşaya 203 mm takarsanız yine maşanın yapısındaki metalin yorulmasına ve uzun vadede en üsttebahsettiğim ''kulakla beraber maşanızı elinize alma'' olayınız gerçekleşecektir...

    Dolayısıyla her şeyin bir amacı ve bir sınırı var...Amaçlar dahilinde hareket etmek bazen hayat kurtarır...;)
    ----------------------------------------------------
    Edit:
    Fren kuvveti daha fazla olmaz...
    Fren yine aynı oranda aynı yere basınç yapar...
    Oradaki olay diskin çapı büyüdükçe sürtündüğü alan fazlalaşır ve ısınma azalır, performans alma olayıdır...


    İyi günler:)
     
  8. Bülent Onutkan

    Bülent Onutkan Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.230
    Beğeniler:
    969
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:


    Kardesım dokturmus yıne:in:
     
    Alican bunu beğendi.
  9. deniz çelik

    deniz çelik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Kasım 2006
    Mesajlar:
    578
    Beğeniler:
    204
    Şehir:
    kırşehir
    Seviye:
    selam arkadaşlar; bu konu hakkında aydındınlattığınız için teşekkür ederim kullandığım maşa sutour xcr maşa kullanıyorum bilmem bu frene dayanır mı? Alican arkadşımız bu konu hakkın da ayrıntılı bilgi vermiş;hepinize teşkkür ederim inanınki bisikletimi size danışarak birleştiriyorum
     
  10. tuninger_haa

    tuninger_haa Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    ALİCAN abi ne yaptın fren kuvvetı nsl degısmez bu bıldıgımız dısk capı degıl mı
    oyleyse en basıtınden momete gore bıle kuvvet artar (dıger kosullar aynıyken:) )
     
    kasapogluu bunu beğendi.
  11. Emir Alaca

    Emir Alaca Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Ocak 2006
    Mesajlar:
    845
    Beğeniler:
    470
    Şehir:
    İstanbul/Cerrahpaşa
    Seviye:
    M=F.d olduğuna göre moment artar.Çünkü F(kuvvet)sabit kalsa dahi disk çapı arttığından d(dönüş eksenine olan dik uzaklık)de artacaktır dolayısıyla moment de artmış olacaktır.Örneğin 160 mm. lik bir disk için dönüş eksenine olan dik uzaklık 8 cm. iken 203 mm.lik diskte 10.15 cm. olur.Yani aynı fren gücü büyük çaplı diskte fren koluna daha az kuvvet uygulanarak sağlanabilir.(d artar ise aynı moment için F azalmalıdır.)
     
  12. DWHL

    DWHL Üye

    Kayıt:
    16 Ocak 2007
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    + olarakta balataların rotor üzerinde aldığı yolda arttığı için, rotor çabuk ısımayacak ve parformansı daha uzun süre devam edicektir.
     
  13. deniz çelik

    deniz çelik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Kasım 2006
    Mesajlar:
    578
    Beğeniler:
    204
    Şehir:
    kırşehir
    Seviye:
    arkadaşlar kısacası bisiklet birinci viteste daha kolay gider dişli büyüdükçe daha kolay gider ama devir artar;parelel olarak rotorun çapı büyük olunca paralel olarak daha kolay firenleme yapar;sebebi ise arka dişlinin ve rotorun çapı daha büyük olduğu içindir ama devir artar bu yüzden balatalar daha çabuk yeneceğine inanıyorum;bu sadece benim kendi görüşümdür arkadaşlar gerçekten bu forumda fizikten çok iyiy anlayan arkadaşlar da var tebrik ederim
     
  14. deniz çelik

    deniz çelik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Kasım 2006
    Mesajlar:
    578
    Beğeniler:
    204
    Şehir:
    kırşehir
    Seviye:
    moment arttkça kuvvet artar ama aldığı mesafe kısalır moment azaldıkça kuvvet azalır ama mesafe uzar örneğin bisiklet birinci viteste 1m giger yedinci viteste 7m gider buna benzen bir çok örnekler vardır; ama benim derdim sutour xcr maşaya uyum sağlar mı? maşa dayanır mı? bu konu hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim.
     
  15. tuninger_haa

    tuninger_haa Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    estrllh abı daha neler :D
     
    deniz çelik bunu beğendi.
  16. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Bu maşa giriş seviyesinde bir XC maşası. XC bisikletlerinde 180 mm.nin üzerini görmek pek olası değil, o nedenle (ürünü araştırmadan, tahmini yazıyorum) 203 mm bu maşa için çok, çook, çoook fazla gelebilir. Risk almana gerek yok diye düşünüyorum.
     
  17. Alican

    Alican Bisikletkolik

    Kayıt:
    31 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    821
    Şehir:
    Acıbadem, İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar...
    Benm yazdığım yanlış anlaşılmış...
    Momente bağlı güç artışı tabiki var...
    Benim bahsettiğim komik bir şekilde, (benimde gecenin kaçında kafam ne şekildene anladıysam) hidroliğin daha fazla güç ile basmasına gitmiş kafam...

    Kısaca aynı güçte basan hidrolik, rotorda çap büyüdükçe daha iyi tutuş sağlayacaktır...:)

    Yanlış anlattığım için özürdilerim:)
     
  18. deniz çelik

    deniz çelik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Kasım 2006
    Mesajlar:
    578
    Beğeniler:
    204
    Şehir:
    kırşehir
    Seviye:
    slm halil bey;160mm veya 180mm hangi rotoru önerirsiniz ben 160mm likmekanik disk kullanıyorum ama frenlemesi hiç hoşuma gitmiyor hidroliğe geçeceğim sizin öenerilerizi beklerim ilgileriniz için teşekkür ederim
     
  19. deniz çelik

    deniz çelik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Kasım 2006
    Mesajlar:
    578
    Beğeniler:
    204
    Şehir:
    kırşehir
    Seviye:
    203 mm lik rotor dan vaz geçtim
     
  20. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    deniz çelik, madem öyle önce hidroliğe geç sadece. Frenleme hala seni tatmin etmezse o zaman 180 denersin ;)