Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

2015 Orbea Orca

Konu, 'Bisikletlerimizin Fotoğrafları' kısmında ToffieBoi tarafından paylaşıldı.

  1. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.046
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    IMAG2458-01.jpeg

    Bir haftalık test sürecinin ardından konuyu açabilecek tecrübeyi edindim bisikletimde.

    Bisiklet Orbea Orca M20'ydi. Aldığım gibi grupset ve jant setini elden çıkardım. Geriye kadro + tamamlayıcı kit kaldı.
    Eski bisikletime ek olarak çok az değişiklik yaptım. Tamamlayıcı kit dahil eski bisikletim. Asıl değişiklik ise jant setinde oldu, tırmanışlar için Campagnolo Neutron set aldım.

    Kısaca parça listesi;
    2015 Orbea Orca OMP kadro
    2015 Campagnolo Chorus Grupset
    Selle Italia C64 sele, HongFu karbon sele borusu, Kalloy Uno gidon boğazı ve Easton EC90SLX3 gidon
    Time xPresso 10 karbon pedallar

    IMAG2464-01.jpeg
    Rae 40mm, 27mm genişlikte karbon set, 24mm S-Works Turbo Cotton lastikler ve S-Works Turbo iç lastikler
    Campagnolo Chorus 12-27 ruble

    IMAG2484-02.jpeg
    Campagnolo Neutron Ultra seti, 25mm Michelin Pro4 Service Course lastikler ve Michelin latex iç lastikler.
    Campagnolo Chorus 12-29 ruble.

    Ağırlık olarak; pedallar, suluk kafesleri ve garmin sensörleri dahil;
    Karbon setle 7100, Campagnolo Neutron ile 7200 gram geliyor.

    Orbea 2015 Orca modelini yaparken 3 şeye dikkat etmiş.
    Hafiflik, Rijitlik ve Rahatlık. Bunun sonucunda kadrodaki alüminyum parçaları minimuma indirmişler. Aero borular incelip küçülmüş. Sele borusu 27.2mm olmuş ve kadro slope geometriye geçmiş. Bu sayede eski Orca'dan çok daha rijit, çok daha hafif, fakat yine de çok daha rahat bir kadro çıkmış ortaya.

    İlk sürüşüne çıktığımda hissettiklerim de bu doğrultuda oldu. Süper bir geometri ve bunun sonucu çok kıvrak ama virajlarda yine de güven veren bir kadro. Bisikletin en beğendiğim yönü de bu oldu.
    Çok kalın arka çeki borusu ve 86mm genişliğindeki orta göbeği ile güç aktarımı oldukça başarılı, ince-uzun sele borusu sayesinde de çok rahat.
    Alın borusu 55cm kadroya göre biraz uzun olsa da yanal rijitlikte çok başarılı buldum ben. Hızlı virajlarda güven vermesinin bir diğer nedeni de bu aslında.
    Kadroyu geliştirirken aerodinamiyi göz ardı etmemiş Orbea. Rüzgar tünelinde tasarlayıp test etmişler. Sonuçları bir Giant Propel değil belki ama normal, yuvarlak borulu kadrolardan çok daha başarılı. Çok sert yanal rüzgarlarda bile oldukça stabil.

    IMAG2499-01.jpeg
    Sonuç olarak -bence- çok şık, fakat süper keyifli bir kadro ortaya çıkmış.
    Her gün işe tayt-forma gitmeye başladım, dönüşlerde yolu uzatıp eve dönüyorum. Hem düz, hem de tırmanış zamanlarım gelişmeye başladı. Ben kadroyu çok başarılı buldum. Sadece biraz ağır. Süper hafif bir kadro değil. En büyük eksiği de bu bence.
     
    Son düzenleme: 15 Mayıs 2015
  2. Atacan

    Atacan evden işe, işten eve

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    10 Ekim 2014
    Mesajlar:
    414
    Beğeniler:
    527
    Şehir:
    Karşıyaka-İzmir
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    yakışıklı. yoksa güzel mi demek lazım :) keyifli sürüşler :harika:
     
    ToffieBoi bunu beğendi.
  3. Klasikci

    Klasikci Kıdemli Üye

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    28 Nisan 2015
    Mesajlar:
    212
    Beğeniler:
    202
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Yavuz.O.YILMAZ.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Hayırlı olsun güzel makina kazasız belasız sürüşler.
     
    onurdemir bunu beğendi.
  4. Ertan M.

    Ertan M. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2015
    Mesajlar:
    918
    Beğeniler:
    1.416
    Şehir:
    İstanbul /Göztepe
    Adı:
    Ertan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Hayırlı olsun müthiş bir bisiklet iyi günlerde kullanın.
     
    ToffieBoi bunu beğendi.
  5. fahritus

    fahritus Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    3 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    79
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Fahri
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Hayirli olsun.Kazasiz belasiz kullanirsiniz umarim
    Yalniz fotograflarda bir sey dikkatimi cekti.Sanki arka artirici biraz onde gibi duruyor bu normal mi?
     
    kadir tanrıkulu ve ToffieBoi bunu beğendi.
  6. omur_ms

    omur_ms Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2015
    Mesajlar:
    345
    Beğeniler:
    311
    Şehir:
    kocaeli
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Merakla beklediğim bir testti bu. Keyifli pedallar diliyorum. Bisikletimi geliştirmeyi düşündüğüm an da tecrübelerinizi isteyeceğim:) tekrar keyifli sürüşler diliyorum..
     
    ToffieBoi bunu beğendi.
  7. Ahmet Onur Çakmak

    Ahmet Onur Çakmak Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.601
    Beğeniler:
    3.069
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:
    Siz aktaricinin bacagindan bahsediyorsunuz. Buyuk aynakolda iken zaten aktarici bacagi gerilir. Gordugunuz aktaricinin bacaklari oldukca kisa ve campagnolo'nun bacak tasarimi o sekilde. Yani hicbir sorun yok. Mesela sram'larin aktarici bacaklari geriye dogru oluyor. Markadan markaya degisir.
     
    sezai arabacıoğlu ve ToffieBoi bunu beğendi.
  8. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.046
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Güzel diyelim :)
    Teşekkürler :)

    Teşekkür ederim :)

    Teşekkürler :)

    Teşekkürler.
    Evet, normal bir durum. Büyük - Büyük dişli kombinasyonunda zincir kısaldığı için aktarıcı öne doğru geliyor.
    Anormal bir pozisyonda değil :)

    Teşekkür ederim. Ne zaman isterseniz, elimden geldiğince yardım etmeye çalışırım :)

    :harika:
     
    no haşhaş no vitamin bunu beğendi.
  9. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.040
    Beğeniler:
    1.988
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bisiklet 7 kilo ve ağır diyorsunuz :eek: Gerçi bir bildiğiniz vardır elbet.Hayırlı olsun çok güzel bir bisiklet :hhhhhh:
     
    ToffieBoi bunu beğendi.
  10. Ahmet Onur Çakmak

    Ahmet Onur Çakmak Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.601
    Beğeniler:
    3.069
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:
    Arada kaynamasin gercekten guzel bisiklet :) yolda karsilasirsak yakindan incelerim :)
     
    ToffieBoi bunu beğendi.
  11. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.046
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Eski kadromla, aynı ekipmanlarla 6800 gramdı bisikletim. Ona göre biraz ağır :)
    Teşekkür ederim :)

    :D
    Teşekkürler. Seve seve :)
     
  12. Hasan Çabuk

    Hasan Çabuk Üye

    Kayıt:
    11 Aralık 2012
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    @Gökhan Toros Güle güle kullan Gökhan. Tırmanış için jant seti toplama sebebin frenlemeyle mi alakalı? 100 gram ağırlık ve rubledeki iki diş farkı bana küçük bir fark gibi göründü.
     
    ToffieBoi bunu beğendi.
  13. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.046
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Evet. Tamamen frenleme ile alakalı. Tırmanış değil, iniş seti aslında :D
    Neutron, karbon setimle aynı ağırlıkta. Ama ruble, iç lastik ve dış lastik daha ağır olunca aradaki fark açılıyor.
     
  14. erphan

    erphan Forum Bağımlısı

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    27 Nisan 2010
    Mesajlar:
    834
    Beğeniler:
    519
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Erhan
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    inceleme ve paylaşım için teşekkürler. hakikaten, çok albenisi olan bir bisiklet. güzel günlerde, kazasız ve keyifle kullanmanızı dilerim :) 2 sorum olacak; aynakol dişli oranları nedir ve geometri olarak endurance ye yakın mı, değilse farkı nedir? teşekkürler?
     
    ToffieBoi bunu beğendi.
  15. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.046
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Teşekkür ederim :)
    Aynakol 52-36. Rublelerim de 12-27 ve 12-29.

    Geometri olarak endurance kadrolara pek de yakın değil. Slope olması nedeniyle alın borusu yüksek görünüyor fakat ekstra bir yüksekliği yok. 56cm kadroların 16cm oluyor alın boruları ortalama, Orca'da 16.5cm 55cm (56'nın karşılığı) kadro için

    Aks mesafesi oldukça kısa, özellikle aynakol-arka teker arası mesafe çok kısa (eski kadromdaki zinciri kısaltmak zorunda kaldık. Endurance kadrolar daha stabil bir sürüş sağlaması için daha uzun aks aralığına sahip)
    Buna rağmen oldukça rahat bir kadro. Ek olarak 28mm lastik kullanmaya da izin veriyor :)
     
    erphan ve no haşhaş no vitamin bunu beğendi.
    Son düzenleme: 15 Mayıs 2015
  16. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Hayırlı olsun, güzel günlerde sürün...

    Ben de S-Works cotton lastikler için görüşlerinizi merak ediyorum.
     
    Hasan Saylık, Sedat Arda ve ToffieBoi bunu beğendi.
  17. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.046
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Vittoria Open Corsa, Veloflex Open Corsa tadında bir lastik. Çok iyi yuvarlanan, yol tutuşu çok güzel bir lastik. Islak zeminde test edemedim daha, ama o da çok benzerdir diye tahmin ediyorum. Yani, başarısız.

    Ağırlık ve genişlik olarak Vittoria Open Corsa ile aynı (eskiden kullandığım beyaz çizgili lastik)
    Dayanıklılık olarak çok büyük ihtimal sınıfta kalacaktır, henüz onu görecek kadar kullanamadım :)
     
  18. BarisBJK

    BarisBJK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2014
    Mesajlar:
    305
    Beğeniler:
    216
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    ben vapurda görüştüğümüzde görmüştüm campy jantlı halini, evet orbea kadro biraz ağır, değiştirmediğim bir kadrosu kaldı:)
    Flat orbea zaten benden başka yok pek piyasada.
     
    ToffieBoi bunu beğendi.
  19. C. Tiryaki

    C. Tiryaki Panic Button

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    15 Nisan 2014
    Mesajlar:
    242
    Beğeniler:
    534
    Şehir:
    Göztepe / ISTANBUL
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Hayırlı olsun güle güle kullanın. İnceleme için de teşekkürler.

    İncelemelerin artması gerektiğini düşünüyorum ve forumda alakalı alakasız çoğu incelemeleri okuyorum. Başka bir konuda da söylemiştim; bisiklet türlerinin içinde, incelemeler adında ayrıca sabit bir konu olsa çok yararlı olur bence.

    Ben de henüz 1 ay kadar önce yeni bir bisiklet aldım. Bisiklet konusunda detaylı bilgi birikimine sahip olmadığım için inceleme içerikli bir başlık açmaya cesaret edemedim. Açsaydım da fotoğraf temalı bir incelemeden öteye geçemeyecekti. Ancak tecrübeli arkadaşların incelemeler ile ciddi katkı sağlayabileceği bir gerçek.

    Tekrar hayırlı olsun. Güle güle kullanın.
     
    BetitoXXY, ToffieBoi ve pulka bunu beğendi.
  20. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.784
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Hayırlı olsun. Orba'yı Cumhurbaşkanlığı bisiklet turunda görmüş ve çok beğenmiştim. Specialized Tarmac, Cervelo S5, o kadar bisiklet arasında bunun mavi beyazı bambaşka duruyordu. Kompaktlık bu modele yakışıyor.
    Güle güle kullanın.
     
    ToffieBoi bunu beğendi.