Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

2011 Campagnolo Elektrikli Super Record 11 Speed

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Aytaç Biber tarafından paylaşıldı.

  1. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Campagnolo, 2011 yılı için yeni kurulan Movistar takımına Super Record 11 vites grubunun elektrikli modelini vereceğini açıkladı. 11 li vites sistemi karşısında ciddi sıkıntıya düşen Shimano, Campy e karşı elektrikli mambo jamboları piyasaya sürerek son çırpınışları verirken, Campy Shimano nun bu dalınıda kırmaya karar vermiş görünüyor. 11 li sistemle zaten oldukça önde olan Campy, 11 li sisteme bir de eskiden uyguladığı ama verimli olmadığı için vazgeçtiği bu mambo jambo elektrikli sistemi ekleyerek tekrar ve seri üretim olarak piyasaya sürmeye karar vermiş. Eh ne diyelim, Campagnolo, Sram ve Shimano yu yol bisikletleri için üst düzey komponent piyasasında bitirmeyi resmen kafasına koymuş gibi:rolleyes:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Cahit Türk ve Mustafa Acar bunu beğendi.
  2. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Merak ettiğim bir durum var.. acaba gelecek olan tommasini kadroda hangi çekiş sistemini kullanacaksınız..Acemiye bi bilgi verin..:) yazı için teşekkürler..
     
    Aytaç Biber bunu beğendi.
  3. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    2011 Campagnolo Chorus 11 li grubu kullanacağım.
     
  4. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Forumdaki Shimano Di2 tartışmalarında da yazmıştım; bu sadece Shimano'nun fantazisi olarak kalmayacak diye.. Campy'den tam da beklediğim zamanda geldi cevap. 2-3 yıl sonra da Sram benzeri bişeyler dener.
     
  5. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bence bu iş büyümeyecek, sistemin çok dezavantajları var, özellikle günlük kullanım için, Campy bunu zaten yıllar önce yapmıştı, elektrikli sistemi denemiş ama üstüne gitmemişti ve vazgeçmişti. Malum günümüz pazarı biraz gösteriş ve reklam pazarı, shimano elektrikli sistem ile campy 11 e karşı teknik anlamda üstün değildi ama sırf elektrikli diye sivil müşterilere çekici görünüyordu. Campy klasik sistemden asla vazgeçmeyecektir, amacı sadece shimano nun bu reklamını söndürmek. Shimano da bu hareketin üzerine bu maliyetli işten vazgeçmek zorunda kalacak, çünki elektrikli grup hem maliyetli hem günlük kullanıma yönelik değil. Daha fazla üzerine gidileceğini sanmıyorum, geçmişteki diğer elektrikli ve hava kompressörlü vites grubları gibi vazgeçilecektir bence. Shimano bunu Campy ye karşı imajını daha fazla kaybetmemek için kullanıyordu sadece ama artık o kozuda kalmadı.

    Campy de zaten Movistar dışında şu an için diğer tüm ciddi sponsorluk verdiği takımlarına hala geleneksel Super Record ları tedarik ediyor. Bu da campy nin amacını açıkça belli ediyor aslında.;)

    Bu tabi sadece benim öngörüm, düşündüğüm gibi olmayabilirde, bir bakarız gelecek tamamen bu sistemin olur ama ben cidden sanmıyorum.
     
  6. temucin90

    temucin90 Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2.821
    Beğeniler:
    2.645
    Şehir:
    İstanbul Bahçelievler
    Seviye:
    elektronik vites üzerine daha da gidilse bu set pilsiz haliyle uçar gider...
     
  7. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Pilsiz olacaksa dinamo olması gerekyor ki, dinamo pilden çok daha büyük bir handikap ve ağırlık. Şehir bisikletlerindeki elektrikli vitesler gibi olması mümkün ama bu ağırlık şehir bisikletlerinde bi sorun teşkil etmiyor, çünki o bisikletlerde ağırlığın bi önemi yok. Ama yarış bisikletlerinde tekerlekleri gramlar hafifletebilmek için mühendislerin göbeği çatlıyorken birde bu tekerleklere dinamo yerleştirmek biraz uzak bir ihtimal Temuçin. Yani bu sistem üst düzey performansa, yani yarışa dönük olarak pile mahkum.
     
    serdar canıbeyaz bunu beğendi.